Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pomyłka - zamiast 10W/40 zalany 5W/40 - co z tym zrobić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 lutego 2010 - 05:19

a co moze sie stac gdyby okazalo sie ze jest tam aktualnie olej mineralny? Bo jesli bylby syntetyk (moze byl jakis remont kapitalny jakis czas temu) to pewnie nic strasznego. Gorzej jesli odwrotnie. Czytalem ze to zabojstwo dla silnika, ale z jakiego powodu. (Z mechanika u mnie nie najlepiej ale zarowke w espero potrafilem wymienic)

#42 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 23 lutego 2010 - 07:21

Są różne szkoły. Generalnie uważa się, że jeżeli był już używany olej gorszej klasy, o większej lepkości, to nie powinno się już zalewać silnika lepszym olejem, który ma większe właściwości myjące i może gdzieniegdzie rozszczelnić silnik. Z doświadczeń forumowiczy wynika jednak co innego. Wielu zmieniało olej na lepszy, niektórzy płukali nawet silnik i chyba nikomu nic się nie stało.

#43 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 lutego 2010 - 08:29

sam robiłem płukanie silnika i nic się nie pogorszyło :) nie zauważyłem też by to co po płukaniu było wylane z silnika było jakimś szczególnym syfem.
Jesli auto jeździło na mineralu a wlejesz półsyntetyk to wg mnie najwyżej jak silnik jest słaby zacznie go trochę więcej spalać. Ale warto spróbować bo mineral jest dla naszych silników za gęsty.

#44 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lutego 2010 - 09:06

jakieś 5tyś temu zmieniłem z minerala na półsyntetyk i jak narazie nic niepokojącego się nie dzieje... stan oleju trzyma... a dużo łatwiej odpalał na mrozach...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#45 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 14 marca 2010 - 12:49

Jak kupiłem swoją była zalana mineralnym lotosem. Przy zmianie oleju zalałem syntetykiem. Auto ma niecałe 300tys, a przebieg nie jest realny. Jeżdżę już na nim przez rok i nic złego się nie stało. Wręcz przeciwnie, lepiej odpala w mrozy i nie trzęsie na luzie. Bałem się wpłukania nagarów, ale nie było aż tak źle:)
Turbo Intercooler:D

#46 OFFLINE   individual5

individual5
  • 13 postów
  • Dołączył: 11-02-2010

Napisany 14 marca 2010 - 16:31

U mnie była zalana mineralnym i po zmianie na półsyntetyk niestety silnik zaczął się "pocić" ale to zależy od konkretnego przypadku.

#47 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 marca 2010 - 19:14

jak wyplukac silnik ze starego oleju i czy warto?

#48 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 marca 2010 - 09:48

czy warto to sobie sam odpowiedz - zdania są podzielone. ja swój płukałem specyfikiem Valvoline i teraz po 10.000km olej jest w miarę jasny jeszcze, wcześniej szybko się czarny robił (ale mam benzyne więc trochę inaczej).

Specyfik wlałem do oleju, auto pracowało pół godziny bez dotykania gazu, po czym to wszystko zlałem i wlałem nowy olej.

#49 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 marca 2010 - 11:44

czy warto to sobie sam odpowiedz - zdania są podzielone. ja swój płukałem specyfikiem Valvoline i teraz po 10.000km olej jest w miarę jasny jeszcze, wcześniej szybko się czarny robił (ale mam benzyne więc trochę inaczej).

Specyfik wlałem do oleju, auto pracowało pół godziny bez dotykania gazu, po czym to wszystko zlałem i wlałem nowy olej.


no własnie benzyna a jak jest z dieslem poradzi ktos?
własnie zdziwilo mnie po wymianie oleju ze olej szybko zrobil sie czarny
i zastanawiam sie na kolejna zmiana oleju a przejechalem na nim 7tys czy jest sens ?
co radzicie zrobic?

#50 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 marca 2010 - 16:38

z tego co mi wiadomo to w dieslu olej bardzo szybko robi się czarny i to jest normalne.

#51 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 marca 2010 - 17:43

no własnie benzyna a jak jest z dieslem poradzi ktos?
własnie zdziwilo mnie po wymianie oleju ze olej szybko zrobil sie czarny
i zastanawiam sie na kolejna zmiana oleju a przejechalem na nim 7tys czy jest sens ?
co radzicie zrobic?

ja zmieniam co 7 tyś tak według książki to jest co 2 miesiące i mam minerała i nie narzekam.pozdrawiam.i oleju ani grama nie bierze..

#52 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2010 - 17:47

no własnie benzyna a jak jest z dieslem poradzi ktos?

Tak samo. Wlewasz specyfik, auto chodzi na wolnych, później dwie minuty przed skończeniem płukania wkręcasz na 1500 obr/min i tak trzymasz minutę, później jeszcze minuta na wolnych, gasisz i zlewasz.

#53 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 marca 2010 - 18:19

Tak samo. Wlewasz specyfik, auto chodzi na wolnych, później dwie minuty przed skończeniem płukania wkręcasz na 1500 obr/min i tak trzymasz minutę, później jeszcze minuta na wolnych, gasisz i zlewasz.


ja tam nie miałem odwagi na tej nafcie dodawać gazu. i tak silnik jakoś tak inaczej dziwnie chodził. jakby słychać było że smarowanie jest inne....

#54 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2010 - 18:35

Na niektórych masz nawet napisane, że trzymać silnik na 1500 obr/min.

#55 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 28 marca 2010 - 21:05

ja w omi z połówki wróciłem do syntetyka i nic sie nie dzieje...przebieg 220tys i nie żre oleju

w innym aucie po 300tys tez zmienilem na syntetyk i tez nic sie nie dzieje, a nawet przestał olej żreć

#56 OFFLINE   mieciek21

mieciek21
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-01-2009
  • Skąd: Chorley U.K.

Napisany 29 marca 2010 - 00:18

Witam.Co do płukania silnika i wymiany oleju,wypracowałem metode:zlewam olej,ściągam miske olejową(dokładnie myje)to samo z pokrywą klawiatury,po zmontowaniu leje nowy olej do płukania(u mnie GM10W40)chwila jazdy i wymiana filtra oraz oleju.Wiem że koszt jest większy, ale warto raz na 4-5 wymian to zrobić,zwłaszcza po zakupie auta.

#57 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 16 maja 2010 - 11:32

Witam, każdy ma swoje zdanie przy którym się upiera. powiem tak nie jestem alfą i omegą ale nie łatwiej i szybciej będzie wykręcić czujnik oleju i wkręcić manometr?? jeżeli ciśnienie przy syntetyku jest ok mimo że był wcześniej półsyntetyk to po co się spierać:)
Krristof

#58 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 maja 2010 - 11:54

Tak samo. Wlewasz specyfik, auto chodzi na wolnych, później dwie minuty przed skończeniem płukania wkręcasz na 1500 obr/min i tak trzymasz minutę, później jeszcze minuta na wolnych, gasisz i zlewasz.



ja tam nie miałem odwagi na tej nafcie dodawać gazu. i tak silnik jakoś tak inaczej dziwnie chodził. jakby słychać było że smarowanie jest inne....


ja tez jakos temu nie wierze...

#59 OFFLINE   srudkowski

srudkowski
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 maja 2011 - 07:33

Witam, ze swojej strony chciałem - jak na razie - potwierdzić, że zastosowanie oleju innego niż zalany może poprawić pracę silniki i zużycie oleju, zakupiłem Omę zalaną 15w40 Shell. Niestety łykała sporo około 750-1000 ml oleju na tysiąc km, w zależności od warunków użytkowania. Na zimnym silniku lekko czasami zakopci w rurce gdzie wchodzi bagnet, w sumie to należałoby przeprowadzić remont aby to wyeliminować. Oma ma 248 k km. Zaryzykowałem i wlałem 10w40 Valvoline MaxLife, według książki serwisowej jeździła na 0w30 i na 5w40 do przebiegu 100k km. Przed wymianą płukanka STP. Na starym oleju "świrował" wskaźnik poziomu oleju, jak na bagnecie było pomiędzy pół a 3/4 poziomu wyskakiwał komunikat o niskim poziomie oleju, później poniżej połowy na bagnecie już nie wyskoczył komunikat, nawet jak na bagnecie poziom osiągnął minmum - czyli działanie nie do końca prawidłowe.
Po zmianie na półsyntetyk jak wyżej zrobiłem 3kkm i dolałem - "tylko" jak na ten model - 1 litr czyli średnio wychodzi 300 ml na 1 k km, czyli od 2 -3 razy mniej. Silnik rzeczywiśie szybciej odpala, ciszej jakby pracuje, ale to może być odczucie subiektywne. Dodatkowo czujnik zaczął pokazywać stan niskiego poziomu w okolicach minimum na bagnecie czyli tak jak powinno być. Olej na dolewkę mi się skończył bo miałem tylko ten litr, zakupiłem już 5w40 i będę go dolewał, później wymienię za 4k km czyli po 7k km na syntetyk 5w40 i zobaczymy co się będzie działo, najwyżej silnik do remontu. Będę wam zdawał relację co i jak. Też jestem zdania, że nie powinno się zmieniać oleju na "minerała" po jakimś tam przebiegu bo niby czemu, skoro wszystko dobrze chodzi to jeździć na tym samym syntetyku lub półsyntetyku skoro się sprawdza. No chyba że to polonez lub duży fiat gdzie generalkę powinno się robić po 100 - 150 kkm.

#60 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 maja 2011 - 18:44

ja tez jakos temu nie wierze...


nie wierzysz że silnik wydawał inny dźwięk podczas pracy ?