Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dyfer ze szperą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
155 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2010 - 20:44

czy szpere można włączać i wyłączać

to by był rarytas;) gdyby tak było mozna

#42 OFFLINE   Saqu

Saqu
  • 71 postów
  • Dołączył: 21-08-2010

Napisany 21 listopada 2010 - 21:35

No na rozbieranie go nie mam czasu a inaczej chyba nie sprawdze


Da rade sprawdzić bez rozbierania :p
jedno koło na asfalt, drugie na piach i ewentualnie niech ktoś patrzy czy kręcisz tym kołem co na asfalcie stoi albo patrz jak przyśpieszasz z ostrego startu, jak jednym kołem będzie mielił to nie masz szpery :)

#43 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 listopada 2010 - 22:04

Da rade sprawdzić bez rozbierania
jedno koło na asfalt, drugie na piach i ewentualnie niech ktoś patrzy czy kręcisz tym kołem co na asfalcie stoi albo patrz jak przyśpieszasz z ostrego startu, jak jednym kołem będzie mielił to nie masz szpery

tylko ze jak masz dyfer wyjety z auta to juz tak nie sprawdzisz w taki sposob

#44 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopada 2010 - 22:06

tylko ze jak masz dyfer wyjety z auta to juz tak nie sprawdzisz w taki sposob


jak masz wyjety to patrzysz przez wejscie polosi i widac czy jest szpera czy nie. inna kwestia - czy dziala czy nie :)




 


#45 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 listopada 2010 - 22:18

jak masz wyjety to patrzysz przez wejscie polosi i widac czy jest szpera czy nie. inna kwestia - czy dziala czy nie :)


wtedy trzeba zaufac sprzedajacemu;)

#46 OFFLINE   trakerr

trakerr
  • 151 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Chełmek . . . . . . 2.5TD & 2.5DTI

Napisany 21 listopada 2010 - 23:36

Da rade sprawdzić bez rozbierania :p
jedno koło na asfalt, drugie na piach i ewentualnie niech ktoś patrzy czy kręcisz tym kołem co na asfalcie stoi albo patrz jak przyśpieszasz z ostrego startu, jak jednym kołem będzie mielił to nie masz szpery :)


Tylko ja pisałem ze mi nie działa a po vinie wychodzi ze jest albo był:D
Beedzie sie działo...

#47 OFFLINE   Saqu

Saqu
  • 71 postów
  • Dołączył: 21-08-2010

Napisany 23 listopada 2010 - 18:37

tylko ze jak masz dyfer wyjety z auta
to juz tak nie sprawdzisz w taki sposob


Hehe to może inaczej zrozumiałem wypowiedź poprzedzającą mój post :p bo myślałem że rozbierać, to miał na myśli wyjmować z działającego, sprawnego auta itp :p

#48 OFFLINE   czacza83

czacza83
  • 1 postów
  • Dołączył: 21-05-2010

Napisany 18 grudnia 2010 - 20:40

1. Co do testu piach-asfalt i start, to nie jest do końca wiarygodne. Jesli szpera wyrówna taką róznice momentów obrotowych, to jest niezły hard-core. Wystarczy ostry start w zakręcie. Auto ze spiętym dyfrem pojedzie, z otwartym będzie stać i palić wewnętrzengo laczka
2. Jakiego typu szperę miały Omegi. Visco, cierną?? Tylko do ciernej trzeba lać specjalny olej, visco ma swój i dyfer zalewa się zwykym olejem przekładniowym.
3. Stopnia spięcia szpery nie wyraża się w procentach, w żadnym wypadku. Ale to niuans :) Pomijam kwestię szpery 100%, tudzież zwanej elektroszperą.

#49 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2010 - 20:55

Jakiego typu szperę miały Omegi. Visco, cierną Tylko do ciernej trzeba lać specjalny olej, visco ma swój i dyfer zalewa się zwykym olejem przekładniowym.
3. Stopnia spięcia szpery nie wyraża się w procentach, w żadnym wypadku. Ale to niuans Pomijam kwestię szpery 100%, tudzież zwanej elektroszperą.

szpera cierana a co do 3 punktu to dlaczego sam producent pisze że jest 45% możesz to wytłumaczyć, od zawsze czyta się w prasie słyszy w TV że rozkład mocy jest podawany procentowo.

#50 OFFLINE   pysiek

pysiek
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-05-2010

Napisany 19 grudnia 2010 - 11:38

Jest jeszcze jeden sposób na sprawdzenie po wyjęciu dyfra.Jeśli nie ma szpery kręcac za jedną półoske 2 będzie kręcić się w przeciwną stronę, natomiast jesli szpera jest to w tę samą.
Pozdro.

#51 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 grudnia 2010 - 18:22

Jest jeszcze jeden sposób na sprawdzenie po wyjęciu dyfra.Jeśli nie ma szpery kręcac za jedną półoske 2 będzie kręcić się w przeciwną stronę, natomiast jesli szpera jest to w tę samą.
Pozdro.


nie jest to wiarygodny sposob.




 


#52 OFFLINE   wrubsoon

wrubsoon
  • 114 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: Kalisz

Napisany 19 grudnia 2010 - 20:14

Witam panowie to i ja mam pytanie odnośnie dyfru obecnie mam dyfer z przełożeniem 3.9 a chciał bym włożyć dyfer ze szperą i przełożeniem 4.22 czy oznacza to że gdy włożę dyfer 4.22 to zyskam na starcie a stracę na prędkości maksymalnej czy też odwrotnie z góry dzięki za info

#53 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 grudnia 2010 - 20:21

Witam panowie to i ja mam pytanie odnośnie dyfru obecnie mam dyfer z przełożeniem 3.9 a chciał bym włożyć dyfer ze szperą i przełożeniem 4.22 czy oznacza to że gdy włożę dyfer 4.22 to zyskam na starcie a stracę na prędkości maksymalnej czy też odwrotnie z góry dzięki za info


zyskasz na starcie z stracisz na Vmax




 


#54 OFFLINE   wrubsoon

wrubsoon
  • 114 postów
  • Dołączył: 10-05-2009
  • Skąd: Kalisz

Napisany 19 grudnia 2010 - 20:52

zyskasz na starcie z stracisz na Vmax


No i wszystko jasne to się nazywa jasna i przejrzysta odpowiedź thx beast

#55 OFFLINE   eemeryt

eemeryt

    Rodowity

  • 80 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 19 grudnia 2010 - 22:59

Ja nie wiem jaki mam most, a chodzi o przełożenie. A jestem ciekawy bo chyba będę musiał dokonać zmiany. Jak przy kupnie sprawdzić jakie jest przełożenie mostu?
Ktoś pisał że po Vin, a ktoś o liczeniu zębów? Ile zębów ma most 4.22? i gdzie te zęby liczyć?

Mam ASB wyczytałem na forum, że wszystkie omegi 2.5V6 z ASB miały mosty 4.22 czy to prawda?
Rodowity

#56 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2010 - 00:25

Ja nie wiem jaki mam most, a chodzi o przełożenie. A jestem ciekawy bo chyba będę musiał dokonać zmiany. Jak przy kupnie
sprawdzić jakie jest przełożenie mostu?
Ktoś pisał że po Vin, a ktoś o liczeniu zębów? Ile zębów ma most 4.22? i gdzie te zęby liczyć?

http://www.opel-info...be/ha_diff.html
i jeszcze tu http://forum.omegakl...62&postcount=19

#57 OFFLINE   kiziortm

kiziortm
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-01-2011

Napisany 10 marca 2011 - 19:17

Odświeżę troszkę temat :)
Czy dyfer z omegi A da się przełożyć do omegi B. Wiem że są inne obudowy i mocowania ale czy wnętrzności są takie same?
A może ma ktoś do sprzedania dyfer do omegi B ze szperą?

#58 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 10 marca 2011 - 20:11

bebechy sa takie same w A i B

znam kogos kto ma do sprzedania dyfer ze szpera jak cos to zapraszam na PRIVa



Odświeżę troszkę temat :)
Czy dyfer z omegi A da się przełożyć do omegi B. Wiem że są inne obudowy i mocowania ale czy wnętrzności są takie same?
A może ma ktoś do sprzedania dyfer do omegi B ze szperą?



#59 OFFLINE   zigi

zigi
  • 125 postów
  • Dołączył: 03-02-2011

Napisany 18 marca 2011 - 17:20

Zainteresował mnie temat i właśnie dzwoniłem do ASO.Otrzymałem odpowiedz że wszystkie omegi B miały to montowane.Panu z którym rozmawiałem mówiłem że ponoć można to sprawdzić po vinie a on na to że nie trzeba bo wszystkie miały montowane.Czy faktycznie tak było.Niestety nie mam kanału by się upewnić w 100%.Wie ktoś jak rozszyfrować to po vine.

#60 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2011 - 17:46

Szpera była opcją, wiec Pan w ASO wykazał w tym zakresie zerową wiedzę. Było się spytać czy wgl wie co to szpera.