Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega bierze olej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Burypudelek

Burypudelek
  • 61 postów
  • Dołączył: 26-07-2011

Napisany 02 września 2013 - 19:38

Dzieki za odpowiedzi! na allegro sa dwa zestawy po 8 sztuk... wymienie wszystkie.J

#122 OFFLINE   mordiuspl90

mordiuspl90
  • 23 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 lutego 2015 - 17:39

Witam! postanowiłem się włączyć do dyskusji bo też mam problem z braniem oleju. Około 1,5 ltr na 1000km. silnik 2,2 benzyna bez lpg. Oglądałem na kanale kilka razy. Żadnych wycieków miska sucha, nie jest nawet minimalnie tłusta. Moc jest i niby wszystko ok. Dymi na niebiesko i chyba na czarno trochę ale tyko przy przegazowaniu tak 5-6k obr lub jak cisnę tak 190 to w lusterkach dyma widać:( Odpalanie zimnego silnika czy też delikatna jazda nic żadnego dymu. Mechanik stwierdził że to wina pierścieni zgarniających ale że można tak jeździć i nic się nie stanie te silniki tak mają tylko oleju dolewać no ale jak bym bardzo chciał to 2,5k:) wymiana pierścieni, uszczelniacze, prowadnice no w zasadzie remont całego silnika. Olej to gm 10w 40. Wcześniej był castrol 5w30 i mniej więcej samo palił. Przebieg 170 tyś sprawdzałem w aso i się niby zgadza no ale wiadomo jak to z tymi przebiegami jest... I co polecilibyście zrobić w tej sytuacji? Z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam użytkowników.

#123 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lutego 2015 - 18:30

zmień olej najpierw
coś nie podrobionego, jakiegoś elfa/totala czy nawet orlena ale 5w

#124 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 06 lutego 2015 - 19:17

zmień olej najpierw
coś nie podrobionego, jakiegoś elfa/totala czy nawet orlena ale 5w


To na pewno nie bedzie elf, podrabiany na potege, a szkoda bo to na prawde doby produkt.

#125 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2015 - 19:57

Około 1,5 ltr na 1000km

Przede wszystkim

zmień olej

na jakiś z pewnego źródła. 15 L co 10kkm to w sumie nie wiem czy wymiana jest konieczna bo ciągle świeży jest ;) Poważnie to te silniki jak nie pałujesz nie wezmą więcej jak litr między wymianami (u mnie idzie dolewka 0,5 l a przebieg trochę większy niż u Ciebie). Jeśli zmiana oleju nie pomoże stawiał bym na uszczelniacze zaworów, ewentualnie prowadnice w pierwszej kolejności a potem jak b/z pozostaje większy remont ale IMO za wcześnie na to.

#126 OFFLINE   mordiuspl90

mordiuspl90
  • 23 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 lutego 2015 - 22:03

80% przebiegów jakie robię to trasa ale bez jakiś dużych szaleństw wiadomo jak jest potrzeba to but :) właśnie wcześniej był wlany syntetyk 5w i też tyle palił i zmieniłem na gm ze względu na cenę. Przy bardzo delikatnej jeździe mniej żre ale ten litr na 1000 to jest takie naprawdę minimum jakie trzeba dolać. Tak jeszcze myślę czy szkop co tym wcześniej jeździł nie przegrzał silnika. Chłodnica wygląda na nowszą niż cała reszta jakieś zacieki z płynu chłodzącego też są więc może coś kiedyś strzeliło i przegrzał :hmmm: czyli uważacie że ten gm 10w40 to badziewny olej?

#127 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2015 - 22:42

Tak jeszcze myślę czy szkop co tym wcześniej jeździł nie przegrzał silnika.

Też mi to przyszło do głowy :yes:

czyli uważacie że ten gm 10w40 to badziewny olej?

Dlaczego zaraz badziewny ?? Dużo ludzi na nim jeździ i poleca. Ja jeżdżę na jeszcze bardziej badziewnym jak niektórzy uważają bo Mobilu 10W40 i nie narzekam i nie zmienię na nic innego ;) Ważne, żeby wymieniać jak fabryka zaleca.

#128 OFFLINE   mordiuspl90

mordiuspl90
  • 23 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 lutego 2015 - 11:21

no a załóżmy, że kiedyś był przegrzany to czy jest sens ratować ten silnik? czy dolewać i jeździć do końca póki się nie rozleci. Jeśli nawet ma te 170 tyś chociaż się nie upieram bo wiadomo jak to z tymi przebiegami jest... to co mogło sprawić że aż tyle oleju pali? i jeszcze czy tak duże spalanie oleju nie uszkodzi sond lambda i kata ?

#129 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 lutego 2015 - 12:46

ja mam X20XEV, sam go przegrzałem jak padla UPG. Narazie oleju nie bierze. Ja wlewam od kilku lat w kazdej Omedze ktora posiadałem olej GM. Mam aktualnie 10W40. Gdy kupilem mial wlanego lotosa polsyntetyk i zuzycie okolo 2l / 10000 km. Obecnie jak wlalem GM to nie dolewam od wymiany do wymiany. Oleju nie ubywa. Cena takze wyjatkowo atrakcyjna. Olej z pewnego źródła (Najczescie ASO)

#130 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 07 lutego 2015 - 18:33

Mechanik stwierdził że to wina pierścieni zgarniających ale że można tak jeździć i nic się nie stanie te silniki tak mają tylko oleju dolewać no ale jak bym bardzo chciał to 2,5k:) wymiana pierścieni, uszczelniacze, prowadnice no w zasadzie remont całego silnika.


Nie wiem na ile trafna jest diagnoza twojego mechanika, ale jak wymiana oleju zawiedzie to słyszałem z wiarygodnego źródła iż można zastosować specjalną chemię do silnika ( tylko weź coś markowego), który czyści silnik z nagarów. Pierścienie zagarniające po pewnym czasie zapychają się osadem i nie pracują jak należy, nie spełniając swojej roli. W wyniku czego silnik spala olej. I wbrew powszechnym opiniom silnik się nie rozszczelni.:D

#131 OFFLINE   mordiuspl90

mordiuspl90
  • 23 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 lutego 2015 - 05:35

Nie wiem na ile trafna jest diagnoza twojego mechanika, ale jak wymiana oleju zawiedzie to słyszałem z wiarygodnego źródła iż można zastosować specjalną chemię do silnika ( tylko weź coś markowego), który czyści silnik z nagarów. Pierścienie zagarniające po pewnym czasie zapychają się osadem i nie pracują jak należy, nie spełniając swojej roli. W wyniku czego silnik spala olej. I wbrew powszechnym opiniom silnik się nie rozszczelni.:D


ok to co w takim razie jaki środek kolega by polecił?

#132 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2015 - 08:57

ok to co w takim razie jaki środek kolega by polecił?


było w temacie czym wyczyscic https://www.motointe...-flush-05-litra