Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 27 czerwca 2011 - 10:13

WITAM
ma ktoś może fotkę gdzie ta śruba do regulacji w przekładni kierowniczej jest??
bo tez ma luzy po wymmianie gum.
pozdrawiam

#82 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 27 czerwca 2011 - 11:13

WITAM
ma ktoś może fotkę gdzie ta śruba do regulacji w przekładni kierowniczej jest??
bo tez ma luzy po wymmianie gum.
pozdrawiam

przy lewym kielichu, pod servo
z góry bardzo dobrze ją widać

#83 OFFLINE   emik

emik
  • 62 postów
  • Dołączył: 01-10-2010

Napisany 28 czerwca 2011 - 08:36

przy lewym kielichu, pod servo
z góry bardzo dobrze ją widać


bardzo dziękuje:) za foto bedę działał przy najblizszej okazji.
Pozdrawiam

#84 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 czerwca 2011 - 10:49

właśnie założyłem tuleje lamforder te od BMW z tym ze ułożone są odwrotnie nie tak jak większość tutaj zaleca czyli strzałka w strone koła a wierzchołek trójkąta do silnika. Nie widze zeby to miało jakiś wpływ więc pytanie dlaczego jest to takie ważne?? Na geometrii nie byłem a auto prowadzi się ok.

http://forum.omegakl...=1&d=1289588481

tak powinny być montowane a u siebie mam odwrotnie


Ja założyłem również odwrotnie czyli tak jak Ty, oczywiśćie mowa tutaj o tulejach BMW , robiłem to samodzielnie. Wszystko dobrze wprasowane, wahacze dokręcone jak auto już na kołach stanęło. Opony mam 225. Niestety auto nosi na koleinach dosyć mocno. Nawet bardziej jak na Febi które miałem przed wymianą.

Ciekawe w czym problem. Końcówki drążków są ok, wszystko sztywne.

#85 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 czerwca 2011 - 11:00

Ja założyłem również odwrotnie czyli tak jak Ty, oczywiśćie mowa tutaj o tulejach BMW , robiłem to samodzielnie. Wszystko dobrze wprasowane, wahacze dokręcone jak auto już na kołach stanęło. Opony mam 225. Niestety auto nosi na koleinach dosyć mocno. Nawet bardziej jak na Febi które miałem przed wymianą.

Ciekawe w czym problem. Końcówki drążków są ok, wszystko sztywne.


ja mam odwrotnie wprasowane i nic takiego sie nie dzieje a jezdze ponad 2 lata.




 


#86 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2011 - 11:35

Proponuję zredukować luz na przekładni kierowniczej. Nie pamiętam rozmiarów kluczy. Jedna śruba to zabezpieczenie a druga od regulacji.


mozna wiecej na ten temat?
Jak kręcić by nie popsuć...też mam luz a wsie drążki są w porządku :mad:

 


 


 


#87 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 czerwca 2011 - 14:30

mozna wiecej na ten temat?


Tutaj można poczytać http://forum.omegakl...

:szukaj: Bardzo przydatna funkcja!!

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#88 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2011 - 21:15

mozna wiecej na ten temat?
Jak kręcić by nie popsuć...też mam luz a wsie drążki są w porządku :mad:


Tylko metoda prób i błędów, skręcasz lekko i jedziesz na test, itd.

#89 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2011 - 21:39

a stojac jak mam luz?

 


 


 


#90 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2011 - 22:03

No dokręć troszkę śrubę i zredukuj luz, ale koła mają być na wprost.

#91 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2011 - 06:03

odbiegacie od tematu to nie jest temat o redukcji luzu tylko o tulejach

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#92 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 12 sierpnia 2011 - 21:26

Przeczytałem cały temat, ale pogubiłem się z numerami katalogowymi. Czy kolega kczech będzie wiedział o jakie tulejki mi chodzi jeśli chodzi o te z BMW?
Poprosiłbym o numer katalogowy.

#93 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpnia 2011 - 22:32

Czy kolega kczech będzie wiedział o jakie tulejki mi chodzi jeśli chodzi o te z BMW?

Bedzie wiedzial doskonale.

#94 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 sierpnia 2011 - 22:37

Poprosiłbym o numer katalogowy.


10531, dedykowane do BMW e34.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#95 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 12 sierpnia 2011 - 23:05

10531, dedykowane do BMW e34.


Będę musiał w miejscowym sklepie zamówić, bo przecież w poniedziałek święto, a ja najpóźniej do wtorku musze to zrobić :masakra:

Ciekawe czy mi na jutro zamówią w sklepie... jak ja bym chciał mieć to już za sobą :(

Zauważyłem też wzmianke o układzie kierowniczym, bo też mam minimalny luz i czy tą śrubę pokazaną kilka postów wcześniej dokręcić czy odkręcić? Na sucho, jak koła są na wprost, czuje lekki luzik, jakby coś lekko stukało..

#96 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2011 - 09:24

dokręcić czy odkręcić?


dokręcić , ale naprawdę minimalnie , bo będzie słabo odbijać i ciężko będzie chodzić

czuje lekki luzik, jakby coś lekko stukało..


ten luz nie musi być w przekładni , sprawdź końcówki drążków , sworznie zwrotnic , wspornik

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#97 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 13 sierpnia 2011 - 09:47

dokręcić , ale naprawdę minimalnie , bo będzie słabo odbijać i ciężko będzie chodzić



ten luz nie musi być w przekładni , sprawdź końcówki drążków , sworznie zwrotnic , wspornik


Wszystko co wymieniles sprawdzałem. Na 99% nie ma luzów dlatego jak zobaczyłem, ze ta sruba można regulować to sie zapytałem. Ten luzik pojawił sie jakies dwa lata temu i taki został, nie powiększył sie.

Dzięki za info. Pokombinuje pózniej.

Co do tulejek zamowilem te do BMW e34, ale bedą dopiero na wtorek :(

#98 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2011 - 22:04

Co do tulejek zamowilem te do BMW e34, ale bedą dopiero na wtorek :(


Mozna było sie tego spodziewać, wszak mamy długi weekend ;)

#99 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 13 sierpnia 2011 - 22:12

Co za głupki w sklepie pracują. Mówie do chłopa, że chce tulejki do BMW E34 o numerze 10531 a on, że takich nie ma. Patrze na ekran a on patrzył na BMW E46 :masakra:
Dobrze, że przynajmniej jedna osoba użyła mózgownicy, bo strata czasu by była...

#100 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 14 sierpnia 2011 - 22:28

Panowie, dla pewności chciałem dopytać to co jest na obrazkach na początku tego tematu to jest nieprawidłowo, prawda? Ta tuleja od BMW musi mieć te wzmocnienie w tę samą stronę co oplowska więc strzałka ląduje nie w kierunku sworznia tylko 180 stopni ( w lewo na zdjęciu- kolega źle zamontował).