Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak wyjąć rozrusznik w V6?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
68 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kicek987

kicek987
  • 122 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 16 lipca 2010 - 12:23

witam, mam pytanie odkrecilem rozrusznik dwie sruby po boku lapy trzecia trzerba najpierw poduszke odkrecic a podobno łapa jest na 4 srubach moze ktos podpowie gdzie sie ona znajduje prosze o szybka odpowiedz

#22 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2010 - 17:17

witam, mam pytanie odkrecilem rozrusznik dwie sruby po boku lapy trzecia trzerba najpierw poduszke odkrecic a podobno łapa jest na 4 srubach moze ktos podpowie gdzie sie ona znajduje prosze o szybka odpowiedz

w dziurze gleboko :)


 


#23 OFFLINE   Berci83

Berci83
  • 1 postów
  • Dołączył: 19-08-2012
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 22 września 2012 - 15:49

Wszyscy zakladacie z gory ze nieda sie wyciagnac rozrusznika bez odkrecenia lapy.Obale ta teze poniewaz 2 dni temu bez problemu wyciagnalem i spowrotem zamontowalem rozrucha w mojej MV6.Bez kanalu lezac sobie wygodnie delikatnie cofalem go lekko przekrecajac nim.i w ten sposob wszedl w luke pod takim katem ze moglem go wyciagnac(nie wyszarpac).zregenerowany ten sam rozruch spowrotem wrocil do kochanej Omeczki.montowany znowu nie sprawil zadnego problemu z wsadzaniem go na swoje miejsce.
Rozrusznik Bosch
I znowu faktem stalo sie ze wszyscy twierdza ze nieda sie a znajdzie sie jeden ktory tego nie wiedzial i zrobil. ;)

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 września 2012 - 12:26

Wszyscy zakladacie z gory ze nieda sie wyciagnac rozrusznika bez odkrecenia lapy.Obale ta teze poniewaz 2 dni temu bez problemu wyciagnalem i spowrotem zamontowalem rozrucha w mojej MV6.Bez kanalu lezac sobie wygodnie delikatnie cofalem go lekko przekrecajac nim.i w ten sposob wszedl w luke pod takim katem ze moglem go wyciagnac(nie wyszarpac).zregenerowany ten sam rozruch spowrotem wrocil do kochanej Omeczki.montowany znowu nie sprawil zadnego problemu z wsadzaniem go na swoje miejsce.
Rozrusznik Bosch
I znowu faktem stalo sie ze wszyscy twierdza ze nieda sie a znajdzie sie jeden ktory tego nie wiedzial i zrobil. ;)


taaa a moj mechanik wczoraj wymienil pierscienie bez zwalania glowicy i to jeszcze przez rure wydechowa. :masakra:

mam silnik na wierzchu i nie wyciagniesz rozrusznika majac lape - w zaden sposob. w lapie sa przetloczenia ktore go blokuja. wiec albo masz inny rozrusznik albo cos kombinowane w lapami albo twoja mv6 to 2.0 16v. jak wspominalem mam wyjety silnik a ty to niby robiles bez kanalu lezac pod autem z zamontowanym silnikem :) moge ci zmienic opis na "andersen" ?




 


#25 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 września 2012 - 12:28

albo masz inny rozrusznik


najprawdopodobniej... Phantom też kiedyś pisał, że wytargał beż ściagania łapy...
u mnie się nie dało.. ani w 3.0 ani w 2.5 ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#26 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 września 2012 - 13:36

u mnie się nie dało.. ani w 3.0 ani w 2.5


i mi również. Nie ma sposobu na wyciągnięcie oryginalnego rozrusznika bez ściągnięcia łapy

#27 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 września 2012 - 20:56

Zdaje się ,że jednak jest taka możliwość. U mnie łapa ma delikatnie inną konstrukcję niż np. w 3.0 w omedze Logharda. Specjalnie to sprawdzaliśmy. U niego nie ma szans na wyjęcie rozrusznika bez odkręcania łapy, u mnie można to zrobić. Wszystko seryjne i niekombinowane.

#28 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 grudnia 2012 - 17:32

A czy żeby wymienić automat (bendiks) trzeba w 3.2 wyciągać rozrusznik? Rzeźbił w tym ktoś?

#29 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 11 grudnia 2012 - 18:15

przecież bendiks jest w rozruszniku więc jak go wyjąć? wg mnie tylko wyjęcie rozrusznika. Chyba że pomyliłeś się, bo piszesz automat, a automat to wyrzutnik - cewka która wypycha za pomocą widełek bendiks - a automat jest na wierzchu rozrusznika więc może da się go wyjąc (choć wątpię)

#30 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 grudnia 2012 - 21:48

Hm, myślałem, że to synonimy. Generalnie problem jest tego rodzaju, że jak przekręcam kluczyk, to załapuje dopiero za którymś razem, a przy kilku pierwszych próbach jest taki metaliczny dźwięk. Zwłaszcza jak silnik jest zimny.

#31 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 12 grudnia 2012 - 08:03

czyli bendiks przepuszcza

#32 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 grudnia 2012 - 14:50

Czyli rozrusznik do wyjęcia => odkręcanie silnika. Jasny gwint. W Omedze A-klasse było prościej. Dzięki za odpowiedzi.

#33 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2013 - 18:57

Witam umnie jest dziwny motym z tym rozruchem :jump: przy próbie odpalenia tylko slychac "CYK" po puszczeniu kluczyka jest "CYK" ale chyba w odwrotną strone:D tak bynajmniej ja to tak slysze, ale rozrusznik ani drgnie:szpital: tak czy siak NIE ROBI i trzeba go wyciągnąć:confused:To że jest tam szopa z dojściem to juz wiem ale zeby zaoszczedzic sobie wchodzenia i wychodzenia z pod auta może ktoś pamięta jakie tam klucze są potrzebne aby wszystko to wykonać??:) Z góry dziękuje za wszelkie informacje pomagające w demontażu chociaż powyzej juz chyba wszystko jest poza rozmiarami kluczy

#34 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 września 2013 - 19:09

demontażu chociaż powyzej juz chyba wszystko jest poza rozmiarami kluczy

15 nasad do łapy silnika
15/16 płaski do poduszki
10 nasad do wiązki elektrycznej
i nasadka T chyba też 15 do śrub rozrusznika
zasilanie rozrusznika 10
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#35 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2013 - 19:15

15 nasad do łapy silnika
15/16 płaski do poduszki
10 nasad do wiązki elektrycznej
i nasadka T chyba też 15 do śrub rozrusznika
zasilanie rozrusznika 10

Dzięki wielkie:)

#36 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 25 stycznia 2014 - 14:10

Wczoraj przyprowadziłem omege 3.2 a dziś rano nie odpala przejechała ze 200km. Po przekręceniu kluczyka jest tylko cyk(cyka gdzieś przy rozruszniku) i kontrolki przygasają a rozrusznik ani drgnie, aku wykluczam bo nowy naładowany i z kabli próbowałem. Szukać drugiego rozrusznika czy da się naprawić samodzielnie tą awarię? Auto stoi na mrozie i ani przestawić..
Pomóżcie

#37 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 15:38

ja w v-ce wiem ze trzeba łape od silnika odkrecic bo inaczej nie wyjmiesz rozrusznika .
Jedz do mechaniora ,znaczy linka i ciagniecie auta.Sam się namęczysz niesamowicie.
A tak przed wydaniem kasiorki sprawdz czy dobrze ma mase,aku czy zdrowy ?Ponieważ mi kiedyś nowy akumulator zdechł po 2 dniach a ja myślałem ze rozrusznik :)
Najlepiej jak masz kogos kup używany za stówke bo ja naprawiałem alternator to poszło 450 zł a pan mechanik mało szyberdachu mi nie wymieniał bo wschodni wiatr był powodem słabego ładowania :)
czym się i nie martw ,wiosna idzie :)

#38 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 25 stycznia 2014 - 17:23

Sprzątam garaż i go wepchne. Podobno w 3.2 ma wyjść bez odkręcania łapy. W 2.5 robiłem to trzeba było. Postukanie w niego młotkiem może pomóc?

#39 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 stycznia 2014 - 17:46

Może pomóc, bo automat odskoczy jeżeli się zablokował w jednej pozycji. Ale wymiana i tak Cię nie minie prędzej czy później

Trzeba wszystko zrobić w tej kolejności aby wyjąć rozrusznik:

1. Odłączyć klemę masową.

2. Odkręcić poduchę od dołu tj. nakrętkę.

3. Jeśli mamy wyciągarkę np. łancuchową podnosimy silnik. Jeżeli nie, można skorzystać ze zwykłych podnosników hydraulicnych (najlepiej) a jak się ktoś uprze to z lewarka trapezowego ale nie polecam. Podkładamy coś (np. deski w odpowiedniej ilości) pod poduchę skrzyni, zanim podniesiemy silnik, aby jej zbytnio nie obciążać co by się nam nie rozpadła (o wale nie wspomnę) bo i tak silnik się kładzie w stronę skrzyni.

4. Po podniesieniu się na około 1 cm gwintu od mocowania poduchy można śmiało wykręcać łapę silnika, jeżeli mnie pamięć nie myli to są tam torksy. Przynajmniej ja u siebie miałem, nie wiem do końca jak jest w oryginale.

5. Wykręcić rozrusznik.

#40 OFFLINE   think

think
  • 19 postów
  • Dołączył: 11-07-2012
  • Skąd: Kalisz

Napisany 25 lutego 2014 - 19:03

Witam !
Szybkie pytanie więc liczę na szybką odpowiedź. Mianowicie, jak ciężki jest dostęp do rozrusznika w Omie 3.0 V6 ? :) bo pytając mechanika o wstępną wycenę powiedział, że jeśli nie będzie dużo ******* to za robociznę weźmie 50zł. Więc na jaki wydatek mam się szykować skoro do wymiany mam szczotki lub elektromagnes? :D