Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak wyjąć rozrusznik w V6?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
68 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 listopada 2014 - 23:21

Pod warunkiem, że robi się to samemu i ma się kupione części przed wyjęciem (trzeba wiedzieć, jakie). Muszę wymienić bendiks i pewnie szczotki by się przydało przy okazji.

#62 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 listopada 2014 - 20:39

Wymieniłem rozrusznik - poszło bez problemu. Założyłem regenerowany Laubera. Wszystko było ok... do dziś. Miałem postój na trasie. Wsiadłem do auta, przekrecilem kluczyk a rozrusznik kręcił, ale nie zazębiał. Cofam kluczyk, wyjmuję, a rozrusznik dalej pracuje. Musiałem zdjąć klemę. Po ponownym założeniu rozrusznik zaczynał pracować. Odczekałem pół godziny, założyłem klemę i wszystko wróciło do normy.Teraz pytanie - co się mogło stać? Jakieś zwarcie w rozruszniku? Kurdę no, dopiero co go założyłem.

#63 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 listopada 2014 - 11:16

Nie zwarłeś nigdzie kabli przy montażu?

Dodany obrazek


#64 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2014 - 20:35

Wszystko złożyłem, jak należy. Zresztą przez tydzień po wymianie odpalał bez problemu. Teraz też jest w porządku. Samo się naprawiło, a takich usterek nie lubię, bo potrafią wyjść ponownie w najmniej oczekiwanym momencie. Zastanawia mnie kilka rzeczy: czy rozrusznik mógł się przegrzać? Chodził kilka minut, zanim zorientowałem się, co jest grane i zdjąłem klemę. I co się z nim mogło stać - dlaczego pracował bez przerwy nawet po wyjęciu kluczyka, a nie zazębiał? A może coś przy kostce od stacyjki się zepsuło?

#65 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2014 - 21:11

Wszystko złożyłem, jak należy. Zresztą przez tydzień po wymianie odpalał bez problemu. Teraz też jest w porządku. Samo się naprawiło

Przy podłączeniu rozrusznika nie ma co zepsuć. Czerwono czarny cienki poprzez złącze x2 idzie do stacyjki, czany gruby do +aku. Obstawiam że winny jest elektromagnes rozrusznika -zawiesza się zworka, która się zacina. Jeżeli włożony rozrusznik to używka, która długo gdzieś leżała, i nie była nasmarowana i wyczyszczona, to może się tak dziać.

#66 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2014 - 23:07

Przy podłączeniu rozrusznika nie ma co zepsuć. Czerwono czarny cienki poprzez złącze x2 idzie do stacyjki, czany gruby do +aku. Obstawiam że winny jest elektromagnes rozrusznika -zawiesza się zworka, która się zacina. Jeżeli włożony rozrusznik to używka, która długo gdzieś leżała, i nie była nasmarowana i wyczyszczona, to może się tak dziać.


Tak jak pisałem wcześniej - założyłem świeżo regenerowany, czyli praktycznie nowy rozrusznik z Laubera. Ktoś inny też mi sugerował, że to może być elektromagnes. Czyli trzeba by wyjmować i rozbierać rozrusznik?

#67 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 listopada 2014 - 23:27

założyłem świeżo regenerowany

Ja tym "świeżo regenerowanym" nie wierzę. Zależy kto naprawia-regeneruje. Wystarczy że nałoży niewłaściwy smar, lub za dużo, albo wcale, lub jeszcze gorzej brudny!
Pod wpływem temperatury potem dzieją się cuda. Rozrusznik pracuje cały czas tylko wtedy, jeżeli górna śuba miedziana wystająca z elektromagnesu zwarta jest z dolną, za pomocą zwory elektromagnesu, lub zwarcie występuje na zewnątrz (gdzieś na kablach).
Ale w tym pzypadku jeżeli zębnik się nie pzesunął a rozrusznik pacował to obstawiam niedostateczne smarowanie za gęstym smarem. Może też być pęknięta sprężynka odpychająca zworę elektromagnesu, która zespawa się ze stykami i jedzie na okrągło.
Tak czy siak - trza wymienić rozrusznik, bo ten jest niepewny.

#68 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2014 - 11:44

Tak czy siak - trza wymienić rozrusznik, bo ten jest niepewny.


rozrusznik może nie, ale automat tak:)

#69 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 listopada 2014 - 19:10

Co mi jeszcze przyszło do głowy - po założeniu rozrusznika, posmarowałem gwinty i końcówki przewodów smarem miedzianym dosyć obficie. Może pod wpływem temperatury i innych czynników smar się zlał między śrubami i popłynął prąd? Póki co rozrusznik chodzi jak należy. Jak sytuacja się powtórzy, to przełożę automat ze starego i tyle.