Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pochylone tylne kola


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
89 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   eric cartman

eric cartman
  • 16 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Iłża

Napisany 08 kwietnia 2010 - 15:26

W takiej mądrej książce pt. sam naprawiam samochod Opel Omega są podane parametry ustawienia kół cytuję:
Koła przednie: pochylenie koła -1^40' +/-45' limuzyna kombi
wyprzedzenie sworznia 5^40'+/-1^ limuzyna
5^00' +/-1^kombi
zbieżność 0^10'+/- 10' limuzyna kombi
róznica zbieżności przy skręcaniu koła wewnętrznego o 20^ 2^00'+/- 45'


Koła tylne: zbieżność -0^20'+/- 10' limuzyna
-0^25'+/- 10' kombi
pochylenie koła silnik 4 cyl. -1^50'+/- 40'
silnik 6 cyl. -1^55'+/- 40'

ten znaczek ^ oznacza stopień



http://www.rc-tech.otwarte24.pl

#62 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 kwietnia 2010 - 15:32

Dodany obrazek

#63 OFFLINE   Szymus

Szymus
  • 12 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: Drzonków k. Zielonej Góry

Napisany 01 października 2010 - 18:39

Witam, chciałbym się podpiąć do tematu. Mam taki problem- moja omega (A kombi) z tyłu siedzi cały czas za nisko, do tego jest nieco przechylona w lewo. Ustawiłem zbieżność, geometrie (z tyłu się nie ustawia), wymieniłem sprężyny, łączniki stabilizatora (jak zajżałem na kanale to "o dziwo" jeden z nich sobie fruwał wybity, mechanicy "fachmani" nie zauważyli) ale dalej nic. Zauważyłem że jak podniosłem tylne koło na podnośniku to autko postawiło się idealnie- wysoko jak należy i równo. Jednak wsiadłem za kółko, puściłem ręczny, coś puknęło i wszystko wróciło do (złej) normy. Dodam jeszcze, że po sezonie z tyłu ścięło mi opony od środka. Gdzie szukać przyczyny? Proszę o pomoc

#64 OFFLINE   marynarz525

marynarz525
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-09-2009

Napisany 29 marca 2012 - 17:01

Witam

Rozwiazanie problemu z nadmiernie pochylonymi tylnymi kolami

Do dnia dzisiejszego mialem problem z nadmiernie pochylonymi kolami osii tylnej lewe kolo 2stp55' prawe 3stp30'

"Prosiaki wymienione (LEMFORDER) sprezyny takze tuleje zero luzow

Mimo to postanowilem wymenic wszystko z tylu (czesci lemforder) zdjelem wachacze wymienilem tuleje (wewnetrzne zwracamy uwage aby wprasowac tak samo sa kierunkowe) oraz zewnetrzne(z nimi jest troche problemow aby wcisnac trzeba scisnac wczesniej kolnierz z jednej strony inaczej nie chcialy wejsc) do tego za jedna robota wymienilem prosiaki mimo iz poprzednie przejechaly tylko ok 50 tys km i od razu na geometie nie zapominajac oczywiscie o obciazeniu (niestety nie wszedzie maja i ja zaopatrzylem sie w swoje) czyli 2x70 kg z przodu i pelny zbiornik i z mojej strony szczerze tak proponuje (omega musi to miec choc wielu to pomija mimo iz wszedzie to pisza) i okazalo sie ze wszystkie katy w normie teraz lewa i prawa strona ma po 2 stp 10' czyli w normie norma -1 stp 50' +-45'

Pozdrawiam

#65 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 sierpnia 2012 - 18:27

nie wiem co robić... ratujcie...
zaczelo scierac mi niemilosiernie tylne opony od wewnatrz, a ze to 18nastki, to po kieszeni dostaje ;/ posiadam sportowe zawieszenie (sprezyny + amory), co roku ustawiana geometria i co roku minimalnie katy nachylenia tylnych kol przekraczaja dopuszczalne normy (o ok 1-3stopnie) po obu stronach, ale nigdy nie darlo mi tak opon od wewnatrz. nawet po krotkiej jezdzie dotykajac reka to wewnetrzna strona jest nagrzana a od srodka do zewnatrz juz nie... dlatego wydaje mi sie, ze trzeba zabrac sie za tylne zawieszenie, w koncu ma juz 350 tkm... sprezyny tez juz troszke sa skorodowane, ale jak tu znalezc jedynie dwie sportowe sprezyny? ;/ bo wszedzie komplety...
nie mam pojecia jak za to sie zabrac... a moze trafilem poprostu na wadliwe dwie opony? 2mieiace pojedzilem na nich po czym wystrzelily (zdarte od srodka) prawie jedna po drugiej... ale sam fakt, ze nagrzewaja sie bardziej od srodka, chyba cos znaczy?

#66 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 07 sierpnia 2012 - 18:59

wrzuć całe tylne zawieszenie od Omegi z małym przebiegiem i spokój.
pewnie coś tam w garażu masz.

#67 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2012 - 19:38

Kolego sprawdź zbieżność z tyłu

#68 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2012 - 11:52

zbieznosc jest niby ok... katy pochylenia tylko sie nie zgadzaja...
wszystko poszlo na zlom :) nie mam nic obecnie z sensownym przebiegiem ;/

#69 OFFLINE   zawada19921992

zawada19921992
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-02-2014
  • Skąd: Waleńczów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maja 2014 - 11:46

wymieniłem tylne tuleje na wahaczach i jest to samo. koła pochylone /--\ ma ktoś jakiś pomysł jak te koła ustawić?

#70 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2014 - 12:39

http://forum.omegakl...
http://forum.omegakl...
http://forum.omegakl...
http://forum.omegakl...
http://forum.omegakl...

#71 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 03 maja 2014 - 14:19

u mnie wymiana tulei pomogła ale nie na tyle aby problem znikł

#72 OFFLINE   zawada19921992

zawada19921992
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-02-2014
  • Skąd: Waleńczów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 maja 2014 - 11:03

co można poprawić żeby to w miarę było?
bo nikt jedno znacznej odpowiedzi nie dał

#73 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2014 - 11:32

Co to znaczy "w miarę" ?? Robiłeś geometrię (kąty) czy na oko twierdzisz, że jest źle. Może sprężyny masz wytłuczone lub pęknięte. Zrób foto z boku, żeby zobaczyć jaka jest przestrzeń między oponą a błotnikiem.

#74 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2014 - 14:35

Wahacze sobie wyprostuj, to koła będa pionowo.

#75 OFFLINE   zawada19921992

zawada19921992
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-02-2014
  • Skąd: Waleńczów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 maja 2014 - 17:18

jak wyprostować?

#76 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 05 maja 2014 - 19:46

Gumówką przeciąć i wspawać na prosto.

#77 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2014 - 21:02

Gumówką przeciąć i wspawać na prosto.


ostro :laugh:

a ja się zapytam, czy negatyw na przednich kołach to do normalnej jazdy szaleństwo, czy można zrobić ?

#78 OFFLINE   zawada19921992

zawada19921992
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-02-2014
  • Skąd: Waleńczów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 maja 2014 - 21:11

tak na serio, ktoś wogóle prostował wahacze?

#79 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2014 - 06:20

Ja ostatnio wymieniałem prosiaki i wydaje mi się że koła stoją bardziej pionowo.



tak na serio, ktoś wogóle prostował wahacze?


:D:D:D

#80 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 maja 2014 - 08:13

Kąt pochylenia tylnych kół nie jest regulowany, wynika z konstrukcji. Reguluje się zbieżność.