Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pochylone tylne kola


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
89 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jaco1234

jaco1234
  • 22 postów
  • Dołączył: 08-11-2009

Napisany 08 listopada 2009 - 16:17

panowie tylne koła mocno pochylone do wewnątrz , tnie strasznie oponki moze ktoś co s podpowie?

#22 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2009 - 16:22

a jak sprężyny wyglądają nie połamane

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#23 OFFLINE   Kampol

Kampol
  • 124 postów
  • Dołączył: 16-04-2008
  • Skąd: Knurów

Napisany 08 listopada 2009 - 16:28

jeżeli sprężyny są dobre to udaj się do gościa od geometrii kół - niech poprawi Ci kąty

#24 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 08 listopada 2009 - 16:31

jeżli srężyny są dobre to udaj się do gościa od geometrii kół - niech poprawi Ci kąty


tylu w omedze nie ustawisz pochylenia kola tylko samom zbieznosc

#25 OFFLINE   jaco1234

jaco1234
  • 22 postów
  • Dołączył: 08-11-2009

Napisany 08 listopada 2009 - 16:32

omega c nie ma regulacji kątów z tyłu . a sprężyny całe , ale moze trzeba je wymienić , na trzech trzepakach byłem i niby wszystko ok!!

#26 OFFLINE   borewicz8719

borewicz8719

    ZIELONA KLATWA

  • 147 postów
  • Dołączył: 26-07-2008
  • Skąd: RKL

Napisany 08 listopada 2009 - 16:35

omega c nie ma regulacji kątów z tyłu . a sprężyny całe , ale moze trzeba je wymienić , na trzech trzepakach byłem i niby wszystko ok!!


rownomiernie tnie ci prawa i lewa strone??

#27 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2009 - 16:36

może twardsze trzeba założyć bo jak butla duża to przysiada

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#28 OFFLINE   jaco1234

jaco1234
  • 22 postów
  • Dołączył: 08-11-2009

Napisany 08 listopada 2009 - 16:43

jakby z lewej mocniej kątuje!
a butla w kole więc to chyba nie ma znaczenia >>
nowe opony po30tyś tylkko do śmietnka

#29 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 08 listopada 2009 - 18:04

dolacze sie do dyskusji bo mam podobny problem tzn. bez widocznego pochylenia kul ale opony tnie, tez bylem na trzepaku i wszystko ok amorki ok 70 % sprawnosci ale...
mam ome C 00r combi i mam te smieszne amorki z podlaczonym przewodem powietrza i na trzepaku bylo ok ale bez obciazenia . czy to mozliwe zeby przy wiekszym obciazeniu juz nie dzialaly tak sprawnie? i to jest powod ciecia gum? jeszcze nie bylem na tzrepaku pod wiekszym obciazeniem ale napewno to sprawdze takie amorki kosztuja 1300 zł szt !!! wiec napewno zaloze zwykle pozdrawiam i czekam na odzew czy to jest mozliwe?
oma,abc

#30 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2009 - 18:06

a zbieżność sprawdzałeś z tyłu oczywiście

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#31 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 08 listopada 2009 - 18:10

Kiedyś był temat z podobnym problemem. Gość też miał cale sprężyny a koła były pochylone. Okazało się że winne były wahacze (wymiana na nowe). Podejrzenie było że omcia za dużo woziła i były pogięte.

#32 OFFLINE   jaco1234

jaco1234
  • 22 postów
  • Dołączył: 08-11-2009

Napisany 08 listopada 2009 - 21:50

zbieżność z tyłu zrobiona a z wachaczami muszę sprawdzić. Czy to widać gołym okiem ??? dzięki za podpowiedzi

#33 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 08 listopada 2009 - 22:08

sprawdz tuleje na wachaczach mogą już mieć dość sam wachacz może być dobry

#34 OFFLINE   rykacz

rykacz

    fan

  • 84 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2009 - 22:30

nie miałem jeszcze problemu takiego przy Omedze, ale większość aut z takim objawem to ma problem ze wspomnianymi wahaczami. Wystarczy że popęka tuleja metalowo-gumowa i wtedy koło traci stabilność podczas jazdy - tnie opony w ostateczności nawet dochodzi do ocierania o nadkole czy elementy zawieszenia. Trzeba podnieść tył auta i sprawdzić.

#35 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 09 listopada 2009 - 10:34

zbieżność z tyłu zrobiona a z wachaczami muszę sprawdzić. Czy to widać gołym okiem ??? dzięki za podpowiedzi


Kolego z tego co pamiętam to tam nie było widać gołym okiem ale na pewno winne były wachacze.

#36 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 09 listopada 2009 - 14:23

oczywiscie ze sprawdzilem na najazdowym mierniku "laserowym" ale czy on pokaze prawde? wedlug komputera wszystko gra: (
oma,abc

#37 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 listopada 2009 - 23:09

na 10 speców jest co najmniej 5 opinii na ten temat :) temat o ile mnie pamięć nie myli był wiele razy wałkowany i nigdy nie został jednoznacznie rozwiązany :) ( w tym sensie , że jednoznacznie zostało stwierdzone , że za pochylenie jest odpowiedzialne to i to :) )
moim subiektywnym zdaniem :) Z tego co się orientuje trochę pochylone muszą być
Nadmierne pochylenie możesz zawdzięczać wyrąbanemu zawieszeniu , sprężynom , teleskopom z samopoziomowaniem (jeśli takowe masz , lub powinny być, a ktoś je zastąpił zwykłymi , z pokrzywionymi wahaczami się nie spotkałem , ale skoro koledzy piszą , że ktoś tak miał to tez to może być przyczyną.
Aaa w niektórych samochodach niewłaściwą geometrie kół w pionie i ścinanie bieżnika powoduje nadmierne odchudzenie bagażnika np. wywalenie koła zapasowego , pusty zbiornik paliwa i jeździ zazwyczaj sam kierowca , mowa o samochodzie na LPG oczywiście

obawiam się że gotowej recepty Ci nikt nie poda , ale mam prośbę jak to zlikwidujesz to napisz co zrobiłeś , bardzo proszę

#38 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2009 - 23:45

od pewnego czasu obserwuję omegi pod kątem pochylenia tylnych kół i w żadnej koła nie stały prosto, zawsze były koślawe.
Stwierdziłem, że tak chyba ma być, bo sam mam pochylone...

Niech się pochwali ktoś kto ma proste, bo nie wiem czy mam szukać dziury w całym, bo nic mi się z oponami nie dzieje

#39 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2009 - 00:08

ja mam lekko pochylone i tez mi opony zjada od wewnatrz ostatnio zmienilem sprezyny o -35mm na oko pochylenie zostalo takie same.

#40 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 10 listopada 2009 - 10:43

nawet 100 Pudzianów nie jest w stanie takiego wahacza pogiąć , moim skromnym zdaniem to odpowiedzialne są tuleje nie jakieś tam amortyzatory czy spężyny jeśli auto stoi równo to i koła ztyłu powinny być "prawie "proste ,podnoszenie spężyn nic nie da wymiana amor. też bo on nie ustala koła tylko je tłumi podczas drgań ,zróbcie proste doświadczenie ;jeśli auto jest dociążane to koła powinny się delikatnie rozchodzić i odwrotnie jak podnosimy to koła się prostują aż do momentu kiedy robią się lekko ukośne do wewnątrz . szkoda ale zrobiłem 1 zdjęcie bez obciążenia i aparat upadł kur... ma....[ATTACH]3514[/ATTACH]