Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pochylone tylne kola


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
89 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   policyjny

policyjny
  • 9 postów
  • Dołączył: 05-11-2007
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 lutego 2008 - 21:55

to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc:)
moj problem polega na tym ze tylne kola mam dosyc mocno pochylone / \ w takim ukladzie

bylem na zbierznosci i diagnosta mi ustawil geometrie przod i tyl
jak krecil tym tylnym drazkiem to doszlo do pewnego momentu i juz nie chcialo isc lecz zaczynal sie wyginac w pałąk ten drazek
powiedzial ze juz nic nie zrobi
mowi ze tyl sie ustawia tylko geometrie a kąt pochylenia tylnego kola to ustawia sie sprezynami
(fakt ze z tej gorszej strony mialem ulamana sprezyne.
lewe kolo mialo ok 2stopnie a prawe 4


wiec wymienielem sprezyny na te z allegro za 78 zl
tyl teraz stoi smiesznie wysoko


wiec co mi poradzicie co mam zrobic bo troszke glupio tak jedzic z takimi kolami


prosze bardzo o pomoc bo juiz nie wiem co mam robic :(



aha chcialem dodac ze jak go kupowalem jakies 2 mce temu to bylo ok z kolami
ale wtedy byly letnie ( to chyba nie ma roznicy)



#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2008 - 21:59

http://www.allegro.p...wzmocnione.html

Raczej opony nie mają różnicy. Jak rozumiem kupiłeś te z linku powyżej?? W opisie widnieje że są wzmocnione, a z doświadczenia wiem że często wzmocnione stawiają auto wyżej (przypadek kumpeli która założyła do astry właśnie wzmocnione sprężyny do swojej astry - później blondi woziła płytę chodnikową żeby próg załadunku obniżyć)



 


#3 OFFLINE   policyjny

policyjny
  • 9 postów
  • Dołączył: 05-11-2007
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 lutego 2008 - 22:33

tak dokladnie te kupielem
wiem ze to nie to samo co inne lepsze ale splukalem sie wymiana przekladni kierowniczej

wolalem miec gorsze a cala niz polamane

yhy masz racje
ale to tylko chodzi o podniesienie a co zrobic by kola niebyly tak pochylone????
przed wymiana tez byly pochylone

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2008 - 22:35

to na ten czas trzeba było wziąć używki z pewnego źródła ;)



 


#5 OFFLINE   policyjny

policyjny
  • 9 postów
  • Dołączył: 05-11-2007
  • Skąd: Gdynia

Napisany 11 lutego 2008 - 22:42

moze i racja ale tak powiedzial dziagnosta i czytalem na forum ze si eustawia sprezynami

wiec skoro na walnietych bylo zle to na dobrych powinno byc dobrze lub chociaz lepiej



mowil mechanik ze moze byc wygiety wachacz
lecz ja wiem ze nigdzie nie puknolem
samo sie zrobilo

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2008 - 15:17

wiec skoro na walnietych bylo zle to na dobrych powinno byc dobrze lub chociaz lepiej

ale na normalnych sprężynach auto troche siada a na tych stoi w górze - jakbys go obciążył to pewnie było by dobrze

#7 OFFLINE   policyjny

policyjny
  • 9 postów
  • Dołączył: 05-11-2007
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 lutego 2008 - 16:40

Gachu myslisz ze to na tym polega hmm tak jak w Tatrach???



ale i tak wydaje mi sie ze cos jest nie tak
przeciez mialem tyle samochodow i w zadnym wymiana sprezyn nie powodowala pochylenia kola???
tylko zmniejszal sie przeswit

ja nie kwestoinuje twojej wiedzy tylko ciekawi mnie to ze jak byla ulamana sprezyna on stakl dosc nisko ok 5 cm od kola
wtedy tez kola byly pochylone
teraz ma przeswit ok15-20cm :( i tez stoja kantem


i co koniec propozycji co jest nie tak???? :(:(:(:(

#8 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 16 lutego 2008 - 11:32

Witam moim zdaniem pochylenie koła nie jest spowodowane zadnym złym stanem sprezyn. Mi sie wydaje ze omega maksymalnie obciążona nie moze spowodować zmiany pochylenia koła. Sprawdz kolego w jakim stanie są tuleje tylnych wahaczy i i tul. tylnej belki. Musisz wyszarpać łomem te wahacze w różnych płaszczyznach pod różnymi kątami.

Tylko najwiekszy problem w ocenie luzu na tulejach jest taki, że mało kto wie czym sie różni amortyzacja owej tulei nowej, od tej która sie wybiła.

Czasami tuleje których stuki nie są jeszcze słyszalne i wizualnie wyglądają na sprawne (czyli nie jest wybita guma) mogą jednak być wybite i zmienic kąt wahacza. Co spowoduje to o czym kolega wymienił w temacie postu. Pozdrawiam

#9 OFFLINE   policyjny

policyjny
  • 9 postów
  • Dołączył: 05-11-2007
  • Skąd: Gdynia

Napisany 16 lutego 2008 - 15:11

dokladnie jak piszesz bylem na ogledzinach ale juz jakis czas temu i facet powiedzial ze mam do wymiany te wielkie gumy( prosiaki) wg ciebie to jest wlasnie wina?

#10 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 16 lutego 2008 - 19:00

Kolego http://aukcja.onet.p...?item=310474088 to są tuleje tylnej belki czyli te o ktorych piszesz wyzej. Ta jakaś tania. Ja polecam Lemforder, Febi,Boge. Kupisz kilka zlotych drozej i nie zaplacisz dwa razy za robocizne, która przewyzsza pewnie szesciokrotnie koszt tulei. Też je mam do wymiany ;)

U mnie była taka historia. Sciagnalem ome i dosłownie tylne zawieszenie płynelo po ulicy a kola byly prosciutkie. W miare zuzywania sie tulei powstaly stuki w tyle. Wtedy zauwazylem ze sie zmienil kąt kół. Stąd moje obserwacje. Wiec mamy tą samą historie. Z tym ze ja sam zmienie te tuleje, A tobie dojdzie koszt ktory tak jak wyzej napisalem. Zeby wymienić te duze tuleje trzeba zdejmowac most i wszystkooooo.Odrazu radze wymienić gumy stabilizatora tylnego.

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2008 - 19:10

Lemforder - szału nie robi - szczegolnie za te pieniadze
Febi/Bilstein - ok
Teknorot - ok (obecnie najlepsza cena do jakosci)
P.S. Policyjny jesi jestes zainteresowany kupieniem to pisz do mnie na gg lub PW.pozdrawaim
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 13 lipca 2008 - 13:34

tym wyżej będzie stał to tym prościej będą koła a tym niżej to góra opon będzie sie zamykać do środka żeby to ustawić to według mnie trzeba całą piaste inaczej ustawić (ta co jest do wahacza przykręcona ) mój wujek tak mi robił przy fordzie i ustawił na git mysle ze w omie jest podobnie pozdro
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#13 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 17 lipca 2008 - 08:22

Witam panowie byłem wczoraj sprawdzic na stacji diagnostycznej bo coś mi stuka i diagnosta przy okazji zwrucił uwage na pochylenie kół w mojej omci i tez sie dziwił że cos jest nie tak ,a ja mu na to że miesiąc temu naprawiałem zawieszenie i była ustawiana zbieżnośc więc ci co ja ustawiali zwrucili by uwage że coś jest nie tak a nic nie muwili.Wiec diagnosta wyją jakis specjalny katalog z opisem pochylen kontów we wszystkich autach i znalazł moja omcie ,okazuje sie że pochylenie kontów do 2 stopni / \ jest niczym dziwnym .Noi na chłopski rozum skoro auto jeżdzi prosto i nie ściaga przy chamowaniu noi po przejechaniu sezonu na nowych oponach na pochylonych kołach opony sa równomiernie zużyte nie moze byc cos żle.opisałem tu swoja omcie i ja mam wszystkie 4 okła pochylone w tym układzie / \ .
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#14 OFFLINE   Patrikoss

Patrikoss
  • 435 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2008 - 07:28

dodam tylko od siebie że np w calibrze takie pochylenie to norma wszystkie cali tak mają

#15 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 lipca 2008 - 08:36

niestety te zawieszenia tak maja i kola musza byc pochylone /oczywiscie bez przesady / . W miare ociazenia staja prosto . Jezdzenie z pustym bakiem moze powodowac nierowne zuzywanie sie opon, ten typ tak ma i tyle :smile:

#16 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2008 - 10:13

W miare ociazenia staja prosto .

że jak ? cos ci sie pomylało to nie tatra ani trabant żeby koła były tak pochylone \ / na pusto, wtedy by się prostowały ale one sa tak pochylone / \ i niema mozliwosci żeby sie wyprostowały pod obciążeniem ...

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2008 - 17:33

p.s. Gachu - koledze chyba chodzilo o slowo : w miarę odciążenia.... i wtedy ma sens
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lipca 2008 - 18:17

p.s. Gachu - koledze chyba chodzilo o slowo : w miarę odciążenia.... i wtedy ma sens

wtedy tak ale napisał tez że jak się jeździ z pustym zbiornikiem to jest źle bo się opony krzywo zcierają więc trudno odgadnąć o co mu chodziło :hmmm:

#19 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 10 sierpnia 2008 - 14:46

no właśnie...
jak obciążysz to są bardziej pochylone prawo logiki :p
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#20 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 września 2008 - 18:56

Moja Oma też tak ma, na oko widać. Jednak u BMW też jest podobnie tylne koła się składają i w Mercu też ale mniej. Chyba tak ma być, opony ok, prowadzenie ok...
Albo sztywny most założyć z amerykańca jakiegoś :twisted: