

MANTZEL
#1901
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 18:55
Czym ją najlepiej odizolowac zeby nie grzała się od silnika ?? ?? ??
#1902
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:03
A mam takie pytanko jezeli chodzi o puchę ...
Czym ją najlepiej odizolowac zeby nie grzała się od silnika ?? ?? ??
Mata termoizolacyjną do grzejników najlepiej żeby byla.z.pianką

782-214-578
884-777-999

#1903
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:40
http://allegro.pl/pu...3172174900.htmlczy ktos na forum sprzedaje jeszcze te puchy na długi dolot 3.2 ?
ale tak jak wcześnie pisali, ponoć pod długi nie powinno się tego montować.
#1904
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:56
Mata termoizolacyjną do grzejników najlepiej żeby byla.z.pianką
a mozesz mi podac nap linka na allegro jaka to by miala byc ta mata ??
bo zabardzo nie mam czasu na latanie po sklepach ...
#1905
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 20:21
a mozesz mi podac nap linka na allegro jaka to by miala byc ta mata ??
bo zabardzo nie mam czasu na latanie po sklepach ...
http://allegro.pl/ek...3143000802.html

782-214-578
884-777-999

#1906
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 19:06
#1907
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 20:10
Dziekowac bardzo za linka :jump:
masz zamiar owinac tym puszke?

#1908
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 20:22
masz zamiar owinac tym puszke?
a czemu nie ... ?? tu chyba nie chodzi o walory estetyczne tylko zeby sie nie grzala od silmika chodzi o izolacje ...
a co masz inny pomysl na izolacje ??
#1909
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 20:41
a co masz inny pomysl na izolacje ??
Tak ,brak izolacji.
Mantzel takich rzeczy nie robił.
Na pomysł zaizolowania puchy pewnie wpadłeś czytając ten temat,gdzie garstka ludzi stwierdziła(ich subiektywne odczucia)że auto po chwili postoju np: pod sklepem,na światłach,czy w korku staje się słabsze ponieważ pucha się nagrzała od temperatury pod maską.
Lecz po chwili jazdy jesteś ja wstanie schłodzić ją do poprzedniej temperatury.
Pucha owinięta jakimś tam wynalazkiem po postoju w przypadkach jak wyżej, i tak strasznie się nagrzeje od środka przez ciepło oddawane przez kolektor ssący. Tylko już jej tak szybko nie schłodzisz,bo masz zajefajny termos.
Ori pucha Mantzla też się nagrzewa,pewnie znacznie wolniej niż te nasze,ponieważ jest z jakiegoś tam stopu matali.Ale nie owinięta niczym jest w stanie szybko się schłodzić.
Po dłuższej przejażdżce dotknij kolektora ssącego i zobacz ile czasu dasz go rade trzymać?
A jego powierzchnia jest znacznie większa od puchy, i co ją też wypadało by owinąć żeby silnik zasysał zimne powietrze??
Ale to Twoje auto,twoja pucha i możesz robić co chcesz.
#1910
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 21:22
Tak ,brak izolacji.
ale dobra pucha sie nagrzewa od silnika i silnik dostaje nagrzane powietrze jaki to ma sens ...
a izolacja jak sama nazwa wskazuje izoluje od temp. silnika wiec chyba ma to jakis sens prawda ??
#1911
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 21:26
ale dobra pucha sie nagrzewa od silnika i silnik dostaje nagrzane powietrze jaki to ma sens ...
a izolacja jak sama nazwa wskazuje izoluje od temp. silnika wiec chyba ma to jakis sens prawda ??
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem wyżej.
Kolektor ssący też sie nagrzewa. I jaki to ma sens??
#1912
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2013 - 22:08
a czemu nie ... ?? tu chyba nie chodzi o walory estetyczne tylko zeby sie nie grzala od silmika chodzi o izolacje ...
a co masz inny pomysl na izolacje ??
pokaz mi jakas puszke orginalna owinieta w kozuszek??ja nie widzialem

#1913
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2013 - 05:26
kto mówi że seria musi być idealna? tak samo i dodatek można zawsze jeszcze bardziej dopracować. to że nie oryginalna nie ma kożuszka to nie znaczy, że on nic nie daje. zależy co chcesz uzyskać. jak najwięcej wycisnąć z tej puszki czy ma tam ładnie wyglądać. nie oszukujmy się, ale za ładnie taka owinięta matą to nie wygląda.pokaz mi jakas puszke orginalna owinieta w kozuszek??ja nie widzialem
#1914
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2013 - 06:14
Co za logikaLecz po chwili jazdy jesteś ja wstanie schłodzić ją do poprzedniej temperatury.
Pucha owinięta jakimś tam wynalazkiem po postoju w przypadkach jak wyżej, i tak strasznie się nagrzeje od środka przez ciepło oddawane przez kolektor ssący. Tylko już jej tak szybko nie schłodzisz,bo masz zajefajny termos.

A wg Ciebie co ochładza tą puszkę w czasie jazdy?? Przepływające w środku powietrze, skoro ją chłodzi to znaczy, że przejmuje od niej ciepło.
Puszka nagrzewa się od chłodnicy, a powietrze od puszki. Jeśli puszka jest zaizolowana nagrzewa się w mniejszym stopniu od chłodnicy i powietrze w dolocie jest chłodniejsze.
Ciepłe powietrze=mało tlenu.
A jeśli tak wierzysz w oryginalne rozwiązania to po co ci puszka, przecież seryjnie opel jej nie montował??

#1915
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2013 - 08:27
A jeśli tak wierzysz w oryginalne rozwiązania to po co ci puszka, przecież seryjnie opel jej nie montował??
Jaka puszka?:)ja nie mam żadnej puchy:hihi:-
naprawdę myślisz że tak krótki odcinek jakim jest pucha w stosunku do również mocno rozgrzanego kolektora ssącego jest wstanie na tyle skutecznie ogrzać powietrze,co by mogło skutkować odczuwalny zmniejszeniem mocy??
#1916
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2013 - 09:06
pokaz mi jakas puszke orginalna owinieta w kozuszek??ja nie widzialem
a ja nie widziałem oryginalnego dolotu z fabryczną puszką GM, więc faktycznie, podany przykład - 1 klasa

Jaka puszka?:)ja nie mam żadnej puchy:hihi:-
naprawdę myślisz że tak krótki odcinek jakim jest pucha w stosunku do również mocno rozgrzanego kolektora ssącego jest wstanie na tyle skutecznie ogrzać powietrze,co by mogło skutkować odczuwalny zmniejszeniem mocy??
aa, czyli "nie mam puszki ale sobie pofilozofuję", naprawdę extra! :hihi:
a ja na przykład trochę się z różnymi puszkami nawalczyłem, i z alu, i ze stali, i z izolacją z ekranu zagrzejnikowego, i z izolacją z maty, i bez izolacji. A że jadąc złomegą do przodu, przez chłodnice przepływa w bardzo dużych ilościach powietrze i pucha dostaje z tego "farelka" masakrycznie dużo ciepła (jak to już Ilku wyżej napisał




no offence :pokoj:
#1917
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2013 - 11:15
http://allegro.pl/pu...3172174900.html
ale tak jak wcześnie pisali, ponoć pod długi nie powinno się tego montować.
dlaczego???

#1918
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2013 - 12:11
a powiedz mi w co ubierasz puszke?czy na dlugi dolot mozna zastosowac..bo pisza ze nie wskazane:)moze wiesz cos na ten temat .a ja nie widziałem oryginalnego dolotu z fabryczną puszką GM, więc faktycznie, podany przykład - 1 klasa
aa, czyli "nie mam puszki ale sobie pofilozofuję", naprawdę extra! :hihi:
a ja na przykład trochę się z różnymi puszkami nawalczyłem, i z alu, i ze stali, i z izolacją z ekranu zagrzejnikowego, i z izolacją z maty, i bez izolacji. A że jadąc złomegą do przodu, przez chłodnice przepływa w bardzo dużych ilościach powietrze i pucha dostaje z tego "farelka" masakrycznie dużo ciepła (jak to już Ilku wyżej napisał), to jej izolacja ma sens. A jeśli taka logika do Ciebie nie przemawia, to polecam prosty multimetr z termometrem na deskę, czujnik temperatury z długim kabelkiem kolejno między puszkę a chłodnicę (i tu np. fajne zmiany daje wywalenie chłodnicy klimy
), potem w puszkę filtra (i tu znowu są różnice w zal od lokalizacji chwytu powietrza, pobieranie powietrza trąbką z przed nagrzanej chłodnicy to naprawdę nie jest dobra opcja
), potem w powerpuszkę z/bez izolacji, i dopiero zapraszam do dalszej dyskusji. Ja te pomiary zrobiłem, i oprócz zmian w chwycie powietrza używam puszek z izolacją
no offence :pokoj:

#1919
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2013 - 12:42
a powiedz mi w co ubierasz puszke?
z izolacją z ekranu zagrzejnikowego
Czytaj ze zrozumieniem...


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#1920
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2013 - 12:53
a powiedz mi w co ubierasz puszke?czy na dlugi dolot mozna zastosowac..bo pisza ze nie wskazane:)moze wiesz cos na ten temat .
więcej wiedzy o puszkach niewątpliwie zgromadził Immo, więc do niego polecam kierować szczegółowe zapytania.
z mojej skromnej wiedzy, ori pucha mantzla była wyliczona pojemnością pod krótki kolektor, jak wiadomo kolektor długi ma inną pojemność więc jest tu jakieś pole do dyskusji. Z drugiej strony pamiętam, że powerpuszki robione przez Immo pod długi kolektor były skorygowane nie tylko budową ale i pojemnością, o trąbkach w egzemplarzach "limited edition" nie wspominając


puszki ubierałem w ekrany zagrzejnikowe dostępne w sklepach budowlanych, minusem jest niska wytrzymałość mechaniczna materiału - co jakiś czas trzeba poprawić któryś kawałek. Dobrą opcją były wydumki wycinane z karimaty z częścią alu
