Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1901 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2013 - 18:55

A mam takie pytanko jezeli chodzi o puchę ...

Czym ją najlepiej odizolowac zeby nie grzała się od silnika ?? ?? ??

#1902 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:03

A mam takie pytanko jezeli chodzi o puchę ...

Czym ją najlepiej odizolowac zeby nie grzała się od silnika ?? ?? ??


Mata termoizolacyjną do grzejników najlepiej żeby byla.z.pianką
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#1903 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:40

czy ktos na forum sprzedaje jeszcze te puchy na długi dolot 3.2 ?

http://allegro.pl/pu...3172174900.html

ale tak jak wcześnie pisali, ponoć pod długi nie powinno się tego montować.

#1904 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:56

Mata termoizolacyjną do grzejników najlepiej żeby byla.z.pianką


a mozesz mi podac nap linka na allegro jaka to by miala byc ta mata ??
bo zabardzo nie mam czasu na latanie po sklepach ...

#1905 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 20:21

a mozesz mi podac nap linka na allegro jaka to by miala byc ta mata ??
bo zabardzo nie mam czasu na latanie po sklepach ...


http://allegro.pl/ek...3143000802.html
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#1906 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2013 - 19:06

http://allegro.pl/ek...3143000802.html


Dziekowac bardzo za linka :jump:

#1907 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 kwietnia 2013 - 20:10

Dziekowac bardzo za linka :jump:


masz zamiar owinac tym puszke? :masakra:

#1908 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2013 - 20:22

masz zamiar owinac tym puszke? :masakra:


a czemu nie ... ?? tu chyba nie chodzi o walory estetyczne tylko zeby sie nie grzala od silmika chodzi o izolacje ...

a co masz inny pomysl na izolacje ??

#1909 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 kwietnia 2013 - 20:41

a co masz inny pomysl na izolacje ??


Tak ,brak izolacji.

Mantzel takich rzeczy nie robił.
Na pomysł zaizolowania puchy pewnie wpadłeś czytając ten temat,gdzie garstka ludzi stwierdziła(ich subiektywne odczucia)że auto po chwili postoju np: pod sklepem,na światłach,czy w korku staje się słabsze ponieważ pucha się nagrzała od temperatury pod maską.
Lecz po chwili jazdy jesteś ja wstanie schłodzić ją do poprzedniej temperatury.
Pucha owinięta jakimś tam wynalazkiem po postoju w przypadkach jak wyżej, i tak strasznie się nagrzeje od środka przez ciepło oddawane przez kolektor ssący. Tylko już jej tak szybko nie schłodzisz,bo masz zajefajny termos.
Ori pucha Mantzla też się nagrzewa,pewnie znacznie wolniej niż te nasze,ponieważ jest z jakiegoś tam stopu matali.Ale nie owinięta niczym jest w stanie szybko się schłodzić.
Po dłuższej przejażdżce dotknij kolektora ssącego i zobacz ile czasu dasz go rade trzymać?
A jego powierzchnia jest znacznie większa od puchy, i co ją też wypadało by owinąć żeby silnik zasysał zimne powietrze??
Ale to Twoje auto,twoja pucha i możesz robić co chcesz.

#1910 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2013 - 21:22

Tak ,brak izolacji.


ale dobra pucha sie nagrzewa od silnika i silnik dostaje nagrzane powietrze jaki to ma sens ...

a izolacja jak sama nazwa wskazuje izoluje od temp. silnika wiec chyba ma to jakis sens prawda ??

#1911 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 kwietnia 2013 - 21:26

ale dobra pucha sie nagrzewa od silnika i silnik dostaje nagrzane powietrze jaki to ma sens ...

a izolacja jak sama nazwa wskazuje izoluje od temp. silnika wiec chyba ma to jakis sens prawda ??


Przeczytaj jeszcze raz co napisałem wyżej.

Kolektor ssący też sie nagrzewa. I jaki to ma sens??

#1912 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 kwietnia 2013 - 22:08

a czemu nie ... ?? tu chyba nie chodzi o walory estetyczne tylko zeby sie nie grzala od silmika chodzi o izolacje ...

a co masz inny pomysl na izolacje ??


pokaz mi jakas puszke orginalna owinieta w kozuszek??ja nie widzialem :p

#1913 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2013 - 05:26

pokaz mi jakas puszke orginalna owinieta w kozuszek??ja nie widzialem :p

kto mówi że seria musi być idealna? tak samo i dodatek można zawsze jeszcze bardziej dopracować. to że nie oryginalna nie ma kożuszka to nie znaczy, że on nic nie daje. zależy co chcesz uzyskać. jak najwięcej wycisnąć z tej puszki czy ma tam ładnie wyglądać. nie oszukujmy się, ale za ładnie taka owinięta matą to nie wygląda.

#1914 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 kwietnia 2013 - 06:14

Lecz po chwili jazdy jesteś ja wstanie schłodzić ją do poprzedniej temperatury.
Pucha owinięta jakimś tam wynalazkiem po postoju w przypadkach jak wyżej, i tak strasznie się nagrzeje od środka przez ciepło oddawane przez kolektor ssący. Tylko już jej tak szybko nie schłodzisz,bo masz zajefajny termos.

Co za logika :masakra:
A wg Ciebie co ochładza tą puszkę w czasie jazdy?? Przepływające w środku powietrze, skoro ją chłodzi to znaczy, że przejmuje od niej ciepło.
Puszka nagrzewa się od chłodnicy, a powietrze od puszki. Jeśli puszka jest zaizolowana nagrzewa się w mniejszym stopniu od chłodnicy i powietrze w dolocie jest chłodniejsze.
Ciepłe powietrze=mało tlenu.
A jeśli tak wierzysz w oryginalne rozwiązania to po co ci puszka, przecież seryjnie opel jej nie montował?? :D

#1915 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 25 kwietnia 2013 - 08:27

A jeśli tak wierzysz w oryginalne rozwiązania to po co ci puszka, przecież seryjnie opel jej nie montował?? :D


Jaka puszka?:)ja nie mam żadnej puchy:hihi:-
naprawdę myślisz że tak krótki odcinek jakim jest pucha w stosunku do również mocno rozgrzanego kolektora ssącego jest wstanie na tyle skutecznie ogrzać powietrze,co by mogło skutkować odczuwalny zmniejszeniem mocy??

#1916 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2013 - 09:06

pokaz mi jakas puszke orginalna owinieta w kozuszek??ja nie widzialem :p


a ja nie widziałem oryginalnego dolotu z fabryczną puszką GM, więc faktycznie, podany przykład - 1 klasa ;)

Jaka puszka?:)ja nie mam żadnej puchy:hihi:-
naprawdę myślisz że tak krótki odcinek jakim jest pucha w stosunku do również mocno rozgrzanego kolektora ssącego jest wstanie na tyle skutecznie ogrzać powietrze,co by mogło skutkować odczuwalny zmniejszeniem mocy??


aa, czyli "nie mam puszki ale sobie pofilozofuję", naprawdę extra! :hihi:

a ja na przykład trochę się z różnymi puszkami nawalczyłem, i z alu, i ze stali, i z izolacją z ekranu zagrzejnikowego, i z izolacją z maty, i bez izolacji. A że jadąc złomegą do przodu, przez chłodnice przepływa w bardzo dużych ilościach powietrze i pucha dostaje z tego "farelka" masakrycznie dużo ciepła (jak to już Ilku wyżej napisał ;) ), to jej izolacja ma sens. A jeśli taka logika do Ciebie nie przemawia, to polecam prosty multimetr z termometrem na deskę, czujnik temperatury z długim kabelkiem kolejno między puszkę a chłodnicę (i tu np. fajne zmiany daje wywalenie chłodnicy klimy ;) ), potem w puszkę filtra (i tu znowu są różnice w zal od lokalizacji chwytu powietrza, pobieranie powietrza trąbką z przed nagrzanej chłodnicy to naprawdę nie jest dobra opcja ;) ), potem w powerpuszkę z/bez izolacji, i dopiero zapraszam do dalszej dyskusji. Ja te pomiary zrobiłem, i oprócz zmian w chwycie powietrza używam puszek z izolacją ;)

no offence :pokoj:

#1917 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 kwietnia 2013 - 11:15

http://allegro.pl/pu...3172174900.html

ale tak jak wcześnie pisali, ponoć pod długi nie powinno się tego montować.


dlaczego??? :/

#1918 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 kwietnia 2013 - 12:11

a ja nie widziałem oryginalnego dolotu z fabryczną puszką GM, więc faktycznie, podany przykład - 1 klasa ;)



aa, czyli "nie mam puszki ale sobie pofilozofuję", naprawdę extra! :hihi:

a ja na przykład trochę się z różnymi puszkami nawalczyłem, i z alu, i ze stali, i z izolacją z ekranu zagrzejnikowego, i z izolacją z maty, i bez izolacji. A że jadąc złomegą do przodu, przez chłodnice przepływa w bardzo dużych ilościach powietrze i pucha dostaje z tego "farelka" masakrycznie dużo ciepła (jak to już Ilku wyżej napisał ;) ), to jej izolacja ma sens. A jeśli taka logika do Ciebie nie przemawia, to polecam prosty multimetr z termometrem na deskę, czujnik temperatury z długim kabelkiem kolejno między puszkę a chłodnicę (i tu np. fajne zmiany daje wywalenie chłodnicy klimy ;) ), potem w puszkę filtra (i tu znowu są różnice w zal od lokalizacji chwytu powietrza, pobieranie powietrza trąbką z przed nagrzanej chłodnicy to naprawdę nie jest dobra opcja ;) ), potem w powerpuszkę z/bez izolacji, i dopiero zapraszam do dalszej dyskusji. Ja te pomiary zrobiłem, i oprócz zmian w chwycie powietrza używam puszek z izolacją ;)

no offence :pokoj:

a powiedz mi w co ubierasz puszke?czy na dlugi dolot mozna zastosowac..bo pisza ze nie wskazane:)moze wiesz cos na ten temat . :D

#1919 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 kwietnia 2013 - 12:42

a powiedz mi w co ubierasz puszke?


z izolacją z ekranu zagrzejnikowego




Czytaj ze zrozumieniem...:)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#1920 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2013 - 12:53

a powiedz mi w co ubierasz puszke?czy na dlugi dolot mozna zastosowac..bo pisza ze nie wskazane:)moze wiesz cos na ten temat . :D


więcej wiedzy o puszkach niewątpliwie zgromadził Immo, więc do niego polecam kierować szczegółowe zapytania.

z mojej skromnej wiedzy, ori pucha mantzla była wyliczona pojemnością pod krótki kolektor, jak wiadomo kolektor długi ma inną pojemność więc jest tu jakieś pole do dyskusji. Z drugiej strony pamiętam, że powerpuszki robione przez Immo pod długi kolektor były skorygowane nie tylko budową ale i pojemnością, o trąbkach w egzemplarzach "limited edition" nie wspominając :D Co więcej?... powerpuszkę od Immo testowałem na długim kolektorze w tzw. "żółtku" x30xe, hamownia pokazywała ponad serię ale i podłubane było więcej, za to dupohamownia po montażu puszki sugerowała na oko +20KM :F


puszki ubierałem w ekrany zagrzejnikowe dostępne w sklepach budowlanych, minusem jest niska wytrzymałość mechaniczna materiału - co jakiś czas trzeba poprawić któryś kawałek. Dobrą opcją były wydumki wycinane z karimaty z częścią alu :D A najlepszą znaną mi opcją jest materiał używany przez montażystów branży klimatyzacji i wentylacji - mają takie specjalne izolacyjne "ustrojstwo" które łatwo się formuje na krawędziach, jest dość odporne mechanicznie na przetarcia, gumowane, łatwo się przykleja, i ma bdb izolacyjność. Z mankamentów trochę to waży i jest dość grube, około 1-1,2cm.