Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1921 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 kwietnia 2013 - 15:40

Jaka puszka?:)ja nie mam żadnej puchy:hihi:-
naprawdę myślisz że tak krótki odcinek jakim jest pucha w stosunku do również mocno rozgrzanego kolektora ssącego jest wstanie na tyle skutecznie ogrzać powietrze,co by mogło skutkować odczuwalny zmniejszeniem mocy??

Skoro powietrze po schłodzeniu chłodnicy omywa całą puszkę to są to spore ilości ciepła, co wytłumaczył już 7GSI (woda w chłodnicy ma ok.90-100*). Skoro puszka dodaje 5-10% mocy to szkoda to tracić przez ogrzewanie powietrza.
Gęstość powietrza:
Temp. 20*=1,20kg/m3
Temp. 50*=1,09kg/m3
Różnica: 10%
Kolektor ssący to inna bajka, bo nie znajduje się on bezpośrednio za chłodnicą tylko nad silnikiem. Dodatkowo oddzielony jest od głowic plastikową podkładką, która go izoluje.

#1922 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 25 kwietnia 2013 - 15:59

Gęstość powietrza:
Temp. 20*=1,20kg/m3
Temp. 50*=1,09kg/m3
Różnica: 10%


Nareszcie jakieś liczby i fakty;)
10% to znaczna różnica.Lecz jak pokazałeś występuje ona dopiero przy różnicy 30*.
Gdyby jeszcze 7gsi chciał zdradzić jaką zaobserwował różnice temperatur na puszce z izolacją i bez ?? to temat czy warto izolować stał by się bezdyskusyjny:)

#1923 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2013 - 16:59

Gdyby jeszcze 7gsi chciał zdradzić jaką zaobserwował różnice temperatur na puszce z izolacją i bez ?? to temat czy warto izolować stał by się bezdyskusyjny:)


sęk w tym, że 7gsi bawił się w te pomiary jakoś w 2008 roku - notatki z pomiarów i zapiski na ówczesnym kompie dawno przeszły w niebyt.

z pamięci mogę jedynie podać, że różnice wewnątrz były na tyle duże, że po przeliczeniu kierunek zmian był oczywisty - dotyczy pomiarów powietrza na światłach i w korkach latem, dla wersji z chwytem seria przed chłodnicą / z dołu z kratki halogenu, i jeszcze osobno były pomiary dla puchy z izolacją i bez, w czasie jazdy w warunkach miejskich (nie trasa).

oczywiście, to nie były pomiary rodem z labolatorium i do tego robione w różnym czasie, ale starałem się to sprawdzać w podobnych warunkach zewnętrznych i podobnie umieszczając termometr. Te pomiary są mega proste do zrobienia, każdy łatwo może sam potestować ;)

A jak już o pomiarach mowa, jak kto ma chęci do dłubania i kompresor, to niech se porządnie przedmucha ;) chłodnice z syfu który tam zapewne od lat zalega, oczywiście odwrotnie do kierunku jazdy, i jeszcze zaleje układ chłodzenia płynem Valvoline Maxlife. Nie poznacie latem układu chłodzenia tak się zmieni na plus :D

#1924 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 kwietnia 2013 - 18:35

sęk w tym, że 7gsi bawił się w te pomiary jakoś w 2008 roku - notatki z pomiarów i zapiski na ówczesnym kompie dawno przeszły w niebyt.

z pamięci mogę jedynie podać, że różnice wewnątrz były na tyle duże, że po przeliczeniu kierunek zmian był oczywisty - dotyczy pomiarów powietrza na światłach i w korkach latem, dla wersji z chwytem seria przed chłodnicą / z dołu z kratki halogenu, i jeszcze osobno były pomiary dla puchy z izolacją i bez, w czasie jazdy w warunkach miejskich (nie trasa).

oczywiście, to nie były pomiary rodem z labolatorium i do tego robione w różnym czasie, ale starałem się to sprawdzać w podobnych warunkach zewnętrznych i podobnie umieszczając termometr. Te pomiary są mega proste do zrobienia, każdy łatwo może sam potestować ;)

A jak już o pomiarach mowa, jak kto ma chęci do dłubania i kompresor, to niech se porządnie przedmucha ;) chłodnice z syfu który tam zapewne od lat zalega, oczywiście odwrotnie do kierunku jazdy, i jeszcze zaleje układ chłodzenia płynem Valvoline Maxlife. Nie poznacie latem układu chłodzenia tak się zmieni na plus :D


Valvoline Maxlife olejem??uklad chlodzenia :oonie:

#1925 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2013 - 18:39

więcej wiedzy o puszkach niewątpliwie zgromadził Immo, więc do niego polecam kierować szczegółowe zapytania.

z mojej skromnej wiedzy, ori pucha mantzla była wyliczona pojemnością pod krótki kolektor, jak wiadomo kolektor długi ma inną pojemność więc jest tu jakieś pole do dyskusji. Z drugiej strony pamiętam, że powerpuszki robione przez Immo pod długi kolektor były skorygowane nie tylko budową ale i pojemnością, o trąbkach w egzemplarzach "limited edition" nie wspominając :D Co więcej?... powerpuszkę od Immo testowałem na długim kolektorze w tzw. "żółtku" x30xe, hamownia pokazywała ponad serię ale i podłubane było więcej, za to dupohamownia po montażu puszki sugerowała na oko +20KM :F

Kolektor długi i krótki różnią się wg moich pomiarów o +/- litr (nie pamiętam dokładnie), dlatego aby zachować pojemność dolotu pucha pod długi kolektor powinna być mniejsza :)

Co do trąbek, robią dużo dobrego, wystarczy poczytać sobie o "velocity stacks" ;)

Valvoline Maxlife olejem??uklad chlodzenia :oonie:

:masakra:

http://www.valvoline...om_silnika.html

#1926 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 kwietnia 2013 - 19:13

Nareszcie jakieś liczby i fakty;)
10% to znaczna różnica.Lecz jak pokazałeś występuje ona dopiero przy różnicy 30*.
Gdyby jeszcze 7gsi chciał zdradzić jaką zaobserwował różnice temperatur na puszce z izolacją i bez ?? to temat czy warto izolować stał by się bezdyskusyjny:)

Dla większości ludzi jest bezdyskusyjny. Jeśli ktoś montuje puszkę i zależy mu na osiągach to liczy się każdy 1% mocy więcej. Każde 3* w dolocie mniej =1% - to chyba jest jasne. Oczywiście pozostaje kwestia estetyki, więc trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: lans czy moc?

#1927 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 lipca 2013 - 18:18

Dla większości ludzi jest bezdyskusyjny. Jeśli ktoś montuje puszkę i zależy mu na osiągach to liczy się każdy 1% mocy więcej. Każde 3* w dolocie mniej =1% - to chyba jest jasne. Oczywiście pozostaje kwestia estetyki, więc trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: lans czy moc?


Odswierze troszke temat...
Mam u siebie.zalozoną pyche ,oczywiscie.jest zaizolowana .
Od paru dni zalozylem CAI i testuje .I powiem tak im dluzej jezdze tym kolektor robi sie.zimniejszy .dla przykladu ,jechalem ostatnio do krakowa i po.przejechaniu 100 km zaizalem pod maske dotykam kolektora a on jes zimny :) pomine fakt ze auto stalo.sie zrywniejsze .( odczucie ) moje .hamownia w krótce .wiec.wracajac do tematu ,nie ma.co patrzec na estetyke - nikt pod maską obiadu nie.bedzie jadl .pucha.musi byc zaizolowana :D
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#1928 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 lipca 2013 - 20:48

CAI możesz rozwinąć ten skrót

#1929 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 lipca 2013 - 22:09

Odswierze troszke temat...
Mam u siebie.zalozoną pyche ,oczywiscie.jest zaizolowana .
Od paru dni zalozylem CAI i testuje .I powiem tak im dluzej jezdze tym kolektor robi sie.zimniejszy .dla przykladu ,jechalem ostatnio do krakowa i po.przejechaniu 100 km zaizalem pod maske dotykam kolektora a on jes zimny :) pomine fakt ze auto stalo.sie zrywniejsze .( odczucie ) moje .hamownia w krótce .wiec.wracajac do tematu ,nie ma.co patrzec na estetyke - nikt pod maską obiadu nie.bedzie jadl .pucha.musi byc zaizolowana :D


czym zaizolowac zeby ladnie wygladalo?acha a to co? CAI

#1930 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 lipca 2013 - 22:47

CAI czyli COLD AIR INTAKE
http://www.tomson.co...mm-x-4-6-m.html
http://allegro.pl/ta...3369605237.html
no i wiele innych tego typu produktów ;)

#1931 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lipca 2013 - 22:52

CAI czyli COLD AIR INTAKE


czyli co, zimne zasysane powietrze:)
znaczy odizolowany wlot powietrza

#1932 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 lipca 2013 - 23:05

czyli co, zimne zasysane powietrze:)
znaczy odizolowany wlot powietrza


Tak w b fl jest to akuratnie proste:) bo wywalasz trąbkę oryginalną i spokojnie możesz wziąć zimne powietrze ze zderzaka albo z przed chłodnic

#1933 OFFLINE   jarecek92

jarecek92
  • 8 postów
  • Dołączył: 27-05-2013

Napisany 28 lipca 2013 - 17:10

Witam, projektuje buggy z silnikiem x25xe, silnik odrazu za fotelami, nie ma opcji zamocowania seryjnego multiramu, jedynie mantzel, z małymi korektami
Dodany obrazek

inaczej mówiąc puszka mantzela była by nad silnikiem połączona kolankami 135* <kolanka 180* są 2x droższe tak więc urządza mnie to 135* + rury pod kątem 45*


W orginale rurki łączące się z silnikiem są po drugiej stronie puszki jak rura do przepływomierza, chce te rurki dać po tej samej stronie co rura do przepływki.


Czy przez takie konfiguracje strace na osiągach czy zyskam w porównaniu do orginalnego multiramu?

#1934 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 28 lipca 2013 - 20:17

Witam, projektuje buggy z silnikiem x25xe, silnik odrazu za fotelami, nie ma opcji zamocowania seryjnego multiramu, jedynie mantzel, z małymi korektami
Dodany obrazek

inaczej mówiąc puszka mantzela była by nad silnikiem połączona kolankami 135* <kolanka 180* są 2x droższe tak więc urządza mnie to 135* + rury pod kątem 45*


W orginale rurki łączące się z silnikiem są po drugiej stronie puszki jak rura do przepływomierza, chce te rurki dać po tej samej stronie co rura do przepływki.


Czy przez takie konfiguracje strace na osiągach czy zyskam w porównaniu do orginalnego multiramu?

Wróżbitów tu niema, żeby ci wszystkie Twoje opcje wywróżył.
Poskładaj to do kupy i jedź na hamownię - zobaczysz co wyjdzie.

#1935 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2013 - 21:07

można wnioskować że masa powietrza będzie zasysana krótszym torem... więc stracisz...
ale to tylko gdybanie... dopoóki nie złożysz i nie zhamujesz to się nie dowiesz :p
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#1936 OFFLINE   mentos4710

mentos4710
  • 10 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Głogów

Napisany 01 sierpnia 2013 - 22:50

sprzedaje ktos jeszcze puszki na forum?

#1937 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2013 - 22:57

sprzedaje ktos jeszcze puszki na forum?


tak:D

Pisz do kolegi ulter0510 ;)





:D:D

Witam, projektuje buggy z silnikiem x25xe, silnik odrazu za fotelami, nie ma opcji zamocowania seryjnego multiramu, jedynie mantzel, z małymi korektami
Dodany obrazek

inaczej mówiąc puszka mantzela była by nad silnikiem połączona kolankami 135* <kolanka 180* są 2x droższe tak więc urządza mnie to 135* + rury pod kątem 45*


W orginale rurki łączące się z silnikiem są po drugiej stronie puszki jak rura do przepływomierza, chce te rurki dać po tej samej stronie co rura do przepływki.


Czy przez takie konfiguracje strace na osiągach czy zyskam w porównaniu do orginalnego multiramu?

to może rura do góry i stożek na końcu:)

#1938 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 02 sierpnia 2013 - 07:20

Rozumiem, że to jest ori pucha, a nie samoróbka?
http://tablica.pl/of...html#a22ddc43b4

#1939 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2013 - 07:34

to jest ori pucha

:tak:

#1940 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 sierpnia 2013 - 08:53

600 zł ? myślę że samoróbki osob które wiedzą co robią daja taki sam efekt więc jak nie widać różnicy, to po co przepłacać ? Chyba że dla napisu :)