Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1281 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 08:04

Więc wcześniejsza teoria legła w gruzach !! to jak wygląda sprawa długich kolektorów i puszki, dlaczego pytam, przerobienie projektu i wyspawanie tego pod długi kolektor nie stanowi problemu, tylko pytanie czy to mam sens w takim razie ??
Chyba zacznę kombinować z upchnięciem tego pierwowzoru ;)


Kopia oryginalu pod dlugi jak i krotki kolektor. Pod krotki miejsca sporo pod dlugi trzeba troche sie natrudzic aby upchnac ale wszystko sie da :)

#1282 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 08:16

Tak w zasadzie to gumy łączące krótki kolektor z puchą też powinny mieć odpowiednią długość (jak już trzymamy się teorii konkretnych wyliczeń pod kolektor), przy długim jedynie różnica polegała by na innym umiejscowieniu przepustnicy, znaczy odległość po między końcem kolektora i rezonatorem Mantzla, inny kąt ustawienia też powinien mieć wpływ...no nic muszę pomyśleć jak to zrobić z głową ;)

#1283 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 09:11

Ile bys sie nie glowil i co nie zrobil i tak na zdrowym silniku dostaniesz + 10/15 km :) Ja mam 186 km z puszka i podkladka od 3.0 (dalej uwazam ze ona nic nie daje). Mialem do tego kosc ale jedyne co widze to spadly mi nm wiec wrocilem do serii. Ile mialem km i nm przed tego nie wiem mam nadzieje ze Ty to u siebie sprawdzisz :)

#1284 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 20:51

na zlocie robiłem pomiary na hamowni i wyszło że brakuje 20 kucy i niutków, ale to jest problem przytkanego wydechu i uciekającego ciśnienia na wężu między serwem a dolotem... To zaraz opanuję i planuję właśnie zrobić pomiar przed modyfikacjami dolotu :p właśnie chciałbym w końcu zburzyć teorię i postawić fakty ;)

#1285 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 listopada 2010 - 21:09

właśnie chciałbym w końcu zburzyć teorię i postawić fakty


No to fakt jest taki, że orginału na długi kolektor NIE MA ponieważ inżynierowie Mantzla tego nie zaprojektowali, a wymyślił to ktoś komu chodziło o ładny wygląd i prosty montaż i po prostu tak to sobie wykombinował, że tak będzie ok

#1286 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 09 listopada 2010 - 21:15

Czekam z niecierpliwością na wynik z hamowni bo jestem ciekawy ile z tak naprawdę daje pucha.
Sorry że trochę nie w temat ale ale morze ma ktoś namiar na firmę która ma ruchomą hamownię i by wpadła do Krakowa? I ile to kosztuje?

#1287 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 22:00

SScafe na Zloty przyjeżdża firma z Torunia ale nie sądzę by Ci się opłacało ich ściągać :lol:

Bzyku_2002 To ja wiem że nie ma na długi kolektor ;)

teraz tak sobie kombinuje bo jakoś nikt nie pisał (bynajmniej nie kojarzę) o tym by zamontować puchę na sztywno w długim dolocie, koncepcja jest tylko nie wiem jak to się tam upcha :p no nic walka sie zaczyna ;)

#1288 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 22:10

na zlocie robiłem pomiary na hamowni i wyszło że brakuje 20 kucy i niutków, ale to jest problem przytkanego wydechu i uciekającego ciśnienia na wężu między serwem a dolotem... To zaraz opanuję i planuję właśnie zrobić pomiar przed modyfikacjami dolotu :p właśnie chciałbym w końcu zburzyć teorię i postawić fakty ;)


Ziutek, a może załóż dwa stożki, po jednym na przepustnicę. Po co się ograniczać pojemnością puszki i zrób test na hamowni.:)

#1289 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 22:15

R514 buahaha jeszcze trąbkę w :pupa: dla wyglądu :smiech:

#1290 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 22:27

R514 buahaha jeszcze trąbkę w :pupa: dla wyglądu :smiech:


jak lubisz:p

a tak poważnie, ciekawi mnie różnica między dwoma stożkami, a puchą.

#1291 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 listopada 2010 - 22:29

R514 buahaha jeszcze trąbkę w dla wyglądu

i kaczka.... nie zapomnij o kaczce >> :D

#1292 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 listopada 2010 - 22:31

a tak poważnie, ciekawi mnie różnica między dwoma stożkami, a puchą.


No tak dwa stożki, dwa doloty i jedna przepływka?? Jakoś tego nie widze

#1293 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 22:44

No tak dwa stożki, dwa doloty i jedna przepływka?? Jakoś tego nie widze


no fakt, nie do końca przemyślałem, jednak gaźniki były lepsze:)
a może jakiś emulator przepływki??

#1294 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 09 listopada 2010 - 23:08

Czekam z niecierpliwością na wynik z hamowni bo jestem ciekawy ile z tak naprawdę daje pucha.
Sorry że trochę nie w temat ale ale morze ma ktoś namiar na firmę która ma ruchomą hamownię i by wpadła do Krakowa? I ile to kosztuje?


w Krk jest hamownia za 50zł, jak znajde namiar to CI wysle.

#1295 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 10 listopada 2010 - 03:09

wiem gdzie ona jest tylko chcemy zrobić imprezę motoryzacyjną i myślimy jak wykorzystać pieniądze.

#1296 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 11 listopada 2010 - 19:02

Byś opisał w temacie Mantzel co i jak zrobiłeś

Wstydzę się Ziutek :) .. puszkę mantzla z przepływomierzem i przepływomierz z obudową filtra połączyłem taką metalową giętką rurą jak przy junkersie .. i pozalepiałem silikonem żeby było szczelnie, oczywiście i opaski .. bo niestety były duże kąty ... (jak na zdjęciu) .. a nie mogłem dostać takich rur kolanek fi80. Zdjęcia po łączeniu zrobiłem ale są u kuzyna w fonie, jak mi prześle to wstawię .. choć nie wygląda to ładnie.
A może ktoś z kolegów ma takie rury żebym mógł to połączyć ? ...
Dodany obrazek

#1297 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2010 - 20:08

Dopiero po zakupie takiego zestawu można napisać, że ma się "silnik po tuningu" :smiech:

http://allegro.pl/re...1302469013.html

#1298 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 20:17

no niedawno jeszcze do tego zestawu było mini turbo dodane...:D Lecz chyba łopatki w reku sie połamały ,bo go nie ma juz w ofercie :mrgreen:

#1299 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 listopada 2010 - 22:50

Dopiero po zakupie takiego zestawu można napisać, że ma się "silnik po tuningu" :smiech:

http://allegro.pl/re...1302469013.html



Jak chcecie więcej poczytać o tym zestawie to odsyłam do wyszukiwarki internetowej w której wystarczy wpisać rezonator Omega na wzór Mantzel. Tam wyświetli się forum, w którym można o tym nieco poczytać. Są też zdjęcia jak to zamontować i jakie efekty daje po zamontowaniu :) Ponoć w europie nowy kosztuje 799 Euro, a używane chodzą po 300-400 Euro.

Mój jest robiony z kwasówki i został poddany chromowaniu. Ja swój zamawiałem konkretnie do tego silnika w Niemczech dwa lata temu i kosztował 500 Euro nowy !!!

No bardzo Ciekawy opis:) kwasówka poddana chromowaniu i kupiona w Niemczech za 500 euro:p



#1300 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2010 - 11:33

mi sie najbardziej podoba ten wiatraczek