co racja to racja:)efekt jest taki, że prawa noga jest cały czas prosta w kolanie


MANTZEL
#1261
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2010 - 10:59
#1262
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2010 - 17:38
No plastiku nie. Ktoś montował ponoć na stare rury multiramu ale pewnie miały mniejszą grubość ścianek łącznika(chyba o te harmonijki chodziło).
ja mam te harmonijki obciete zamontowane i zdaja egzamin
#1263
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 08:28
#1264
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 12:07
Coś Ci się tylko tak wydaje, bo różnice czuć od razu przy pierwszym ruszaniu i efekt jest taki, że prawa noga jest cały czas prosta w kolanie
Przez pierwsze 100km dałem jej się zaadaptować i bardzo lekko jechałem. Po odpaleniu oczywiście była zmiana ale wmawiałem sobie że nic to jeszcze nie daje

#1265
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 12:21
#1266
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 12:29
#1267
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 12:45
No właśnie . Szkoda mi inwesować za ciut lepsze przyspieszenie. Auto ma swoje lata ,doprowadzone do porządku wszystko jak powinno i myślę że jej to powinno wystarczyć.
problem w tym ze wystarczy na pierwsze 2 miesiace... Ja mam puche z rok u siebie i dla mnie 2.5 juz dawno jest minimum do tej budy


#1268
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 14:29
#1269
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 14:38
Jakbyś jeszcze założył wałki od 3.0 to byś poczuł większąrurznice
te 14 koni wiecej niewiele by mi pomoglo



Jezdzilem kiedys s500 (stara pancerna z lat 90) ponad 300 km a i tak bylo malo bo buda ciezka jak cholera a w baku wir

#1270
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 14:43



#1271
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 14:57
A mi się albo za szybko mózg (jeśli jest) adoptuje, albo puszka się popsuła .. W dzień jej założenia .. ogień z **** .. naprawdę byłem pod wrażeniem
.. wczoraj pół dnia jeździłem ... czułem różnicę, elegancko się wyprzedzało itp, ale bez orgazmów
A dzisiaj ... hm .. jakieś mi się to normalne wydaje .. oczekiwałbym więcej
.. Trochę mnie to denerwuje bo jakoś za szybko ten proces zadowolenia przebiegł ..
No i wlasnie o tym pisalem

#1272
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 16:36

Więc jak do tej pory nikt się nie hamował przed i po... może będę pierwszy

Czyli na dobrą sprawę kształt puchy powinien być bez znaczenia liczy się pojemność...Jeśli kształt puszki jest taki ważny to dlaczego kształt orginału się różni do własnej produkcji ?? mam na myśli zaokrąglenia na łączeniach


#1273
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 23:29
#1274
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 23:30
Jest jakaś wymagana grubość blachy z której robimy puche?
jesu ja poświęciłem trochę czasu na przeczytanie tego, jak byś zrobił to samo to byś wiedział....
#1275
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 23:42
#1276
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 23:48
#1277
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2010 - 23:50
znalazłem wymiary wys. szer. itd. ale nie grubość materiału...?
http://www.motonews....218682&c=32&f=9
Tu podają 2mm. Myślę, że nie ma to tak dużego znaczenia, byle by jej do środka nie wessało

#1278
OFFLINE
#1279
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 07:36
Czyli na dobrą sprawę kształt puchy powinien być bez znaczenia liczy się pojemność...
Z czasem zmienilem zdanie ze jednak wymiary puszki maja znaczenie. Do tej pory uwazalismy ze nie wazne jaki ma ksztal byle byla by zachowana jej pojemnosc. Napewno puszka z innymi wymiarami (pod dlugi kolektor) zdaje egzamin, lecz inzynierowie napewno poswiecili kupe kasy i czasu na stworzenie wymiarow idealnych. To nie chodzi juz tylko a akumulowanie dodatkowego powietrza. Uwazam ze zostala ona zaprojektowana w taki sposob aby odpowiednio prowadzic powietrze do przepustnic i imo kazdy milimetr w niej ma znaczenie. Cytat kolegi ILKU z innego forum:
W X30XE przy 3000obr/min przez tą puszkę przelatuje 71,25 litrów powietrza na sekundę. Jak sobie wyobrażasz to "magazynowanie"?
Silnik spalinowy pracuje cyklicznie, dlatego w dolocie występują zjawiska falowe. Puszka jest rezonatorem lub jak kto woli plenum.
Multiram nie został zrobiony do wyścigów czy super mocy silnika. Został stworzony w celu poprawy charakterystyki przebiegu momentu obrotowego. Poprawia mocno dolne obroty i zmniejsza zużycie paliwa.
Oczywiście jak ktoś chce mocy i osiągów albo lubi jeździć w górnym zakresie to jest nieprzydatny.
Brayan:
Puszka ma swoją pojemność wynikającą z pojemności części układu który denotujesz (tzw. dyfuzor), jej zamontowanie pozwala na zachowanie plenum (pojemności układu dolotowego).
Sposób montażu puszki wynika z konstrukcji dolotu (były dwa rodzaje długi i krótki).
Montaż puszki wymusza zlikwidowanie jednego z zaworów multiramu, a przez to zmienia charakterystykę momentu i mocy.

#1280
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2010 - 08:02

Chyba zacznę kombinować z upchnięciem tego pierwowzoru
