Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1261 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2010 - 10:59

efekt jest taki, że prawa noga jest cały czas prosta w kolanie

co racja to racja:)

#1262 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2010 - 17:38

No plastiku nie. Ktoś montował ponoć na stare rury multiramu ale pewnie miały mniejszą grubość ścianek łącznika(chyba o te harmonijki chodziło).


ja mam te harmonijki obciete zamontowane i zdaja egzamin

#1263 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2010 - 08:28

A ja mam gumy od chłodzenia z kombajna koszt około 15zł a że grube ścianki były to spiłowałem na szlifierce do płótna i założyłem bez problemu. Najpierw na kolektor a potem wsunąłem puszkę. Czas montażu około godzinki. Efekt odczuwalny od razu po odpaleniu.

#1264 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 listopada 2010 - 12:07

Coś Ci się tylko tak wydaje, bo różnice czuć od razu przy pierwszym ruszaniu i efekt jest taki, że prawa noga jest cały czas prosta w kolanie


Przez pierwsze 100km dałem jej się zaadaptować i bardzo lekko jechałem. Po odpaleniu oczywiście była zmiana ale wmawiałem sobie że nic to jeszcze nie daje :) Po przejechaniu stówki potestowałem i różnica znaczna na korzyść oczywiście. W końcu to auto jakoś przyspiesza z niższych obrotów (2000obr). Mimo iż szału teraz i tak nie ma (w końcu to nie turbo)ale jest do zaakceptowania. Przed modyfikacjami była po prostu jak dla mnie tragedia. Ale to tylko moje subiektywne odczucie bo dla nietórych to 2,5 pewnie lata jak pocisk.

#1265 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2010 - 12:21

Ale gdyby tak zrobić to naprawde fachowo i pokusić się o remap byłoby znacznie lepiej. Tylko ta kaska ...

#1266 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 listopada 2010 - 12:29

No właśnie . Szkoda mi inwesować za ciut lepsze przyspieszenie. Auto ma swoje lata ,doprowadzone do porządku wszystko jak powinno i myślę że jej to powinno wystarczyć.

#1267 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2010 - 12:45

No właśnie . Szkoda mi inwesować za ciut lepsze przyspieszenie. Auto ma swoje lata ,doprowadzone do porządku wszystko jak powinno i myślę że jej to powinno wystarczyć.


problem w tym ze wystarczy na pierwsze 2 miesiace... Ja mam puche z rok u siebie i dla mnie 2.5 juz dawno jest minimum do tej budy :) ale tak jest zawsze jak sie czlowiek przyzwyczai ;)

#1268 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 08 listopada 2010 - 14:29

Jakbyś jeszcze założył wałki od 3.0 to byś poczuł większąrurznice

#1269 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2010 - 14:38

Jakbyś jeszcze założył wałki od 3.0 to byś poczuł większąrurznice


te 14 koni wiecej niewiele by mi pomoglo :) gdybym mial ze 300-350 koni w omie to pewnie pol roku bym sie cieszyl az znowu bylo by mi malo :p zalezy kto co lubi :)

Jezdzilem kiedys s500 (stara pancerna z lat 90) ponad 300 km a i tak bylo malo bo buda ciezka jak cholera a w baku wir :D

#1270 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 08 listopada 2010 - 14:43

A mi się albo za szybko mózg (jeśli jest) adoptuje, albo puszka się popsuła .. W dzień jej założenia .. ogień z **** .. naprawdę byłem pod wrażeniem :) .. wczoraj pół dnia jeździłem ... czułem różnicę, elegancko się wyprzedzało itp, ale bez orgazmów :) A dzisiaj ... hm .. jakieś mi się to normalne wydaje .. oczekiwałbym więcej :) .. Trochę mnie to denerwuje bo jakoś za szybko ten proces zadowolenia przebiegł ..

#1271 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2010 - 14:57

A mi się albo za szybko mózg (jeśli jest) adoptuje, albo puszka się popsuła .. W dzień jej założenia .. ogień z **** .. naprawdę byłem pod wrażeniem :) .. wczoraj pół dnia jeździłem ... czułem różnicę, elegancko się wyprzedzało itp, ale bez orgazmów :) A dzisiaj ... hm .. jakieś mi się to normalne wydaje .. oczekiwałbym więcej :) .. Trochę mnie to denerwuje bo jakoś za szybko ten proces zadowolenia przebiegł ..


No i wlasnie o tym pisalem :D

#1272 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 16:36

Jesusicku.... przeczytałem cały temat od dechy do dechy całe 1271 postów normalnie :zdziwnienie: ślipia mnie już bolą :lol:

Więc jak do tej pory nikt się nie hamował przed i po... może będę pierwszy :p a tak w temacie wymiary podane, ale pada Ciągle stwierdzenie, że Inżynierowie co zaprojektowali puchę to zrobili ją pod krótki kolektor i odpowiednie wymiary, Beast w którymś poście napisał że do długiego kolektora powinna być mniejsza, z kolei Lukasboss kilkadziesiąt lub kilkaset postów dalej stwierdził że nie powinno mieć to znaczenia w którym miejscu są otwory do dolotu. Rozumie to w ten sposób by pojemność powietrza w multiramie powinna się zgadzać z puchą...
Czyli na dobrą sprawę kształt puchy powinien być bez znaczenia liczy się pojemność...Jeśli kształt puszki jest taki ważny to dlaczego kształt orginału się różni do własnej produkcji ?? mam na myśli zaokrąglenia na łączeniach
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#1273 OFFLINE   BaLi

BaLi

    Zbanowany

  • 4 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 08 listopada 2010 - 23:29

Jest jakaś wymagana grubość blachy z której robimy puche?

#1274 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 23:30

Jest jakaś wymagana grubość blachy z której robimy puche?


jesu ja poświęciłem trochę czasu na przeczytanie tego, jak byś zrobił to samo to byś wiedział....

#1275 OFFLINE   BaLi

BaLi

    Zbanowany

  • 4 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 08 listopada 2010 - 23:42

znalazłem wymiary wys. szer. itd. ale nie grubość materiału...?

#1276 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 23:48

na alegro kupisz puchę o grubości 0,7mm, a chłopaki robili z 1-1,5mm wystarczy naprawdę poczytać...

#1277 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2010 - 23:50

znalazłem wymiary wys. szer. itd. ale nie grubość materiału...?


http://www.motonews....218682&c=32&f=9

Tu podają 2mm. Myślę, że nie ma to tak dużego znaczenia, byle by jej do środka nie wessało :p



 


#1278 OFFLINE   BaLi

BaLi

    Zbanowany

  • 4 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą

Napisany 09 listopada 2010 - 00:01

aha ok ;p dzieki :)

#1279 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 07:36

Czyli na dobrą sprawę kształt puchy powinien być bez znaczenia liczy się pojemność...


Z czasem zmienilem zdanie ze jednak wymiary puszki maja znaczenie. Do tej pory uwazalismy ze nie wazne jaki ma ksztal byle byla by zachowana jej pojemnosc. Napewno puszka z innymi wymiarami (pod dlugi kolektor) zdaje egzamin, lecz inzynierowie napewno poswiecili kupe kasy i czasu na stworzenie wymiarow idealnych. To nie chodzi juz tylko a akumulowanie dodatkowego powietrza. Uwazam ze zostala ona zaprojektowana w taki sposob aby odpowiednio prowadzic powietrze do przepustnic i imo kazdy milimetr w niej ma znaczenie. Cytat kolegi ILKU z innego forum:

W X30XE przy 3000obr/min przez tą puszkę przelatuje 71,25 litrów powietrza na sekundę. Jak sobie wyobrażasz to "magazynowanie"?
Silnik spalinowy pracuje cyklicznie, dlatego w dolocie występują zjawiska falowe. Puszka jest rezonatorem lub jak kto woli plenum.


Multiram nie został zrobiony do wyścigów czy super mocy silnika. Został stworzony w celu poprawy charakterystyki przebiegu momentu obrotowego. Poprawia mocno dolne obroty i zmniejsza zużycie paliwa.
Oczywiście jak ktoś chce mocy i osiągów albo lubi jeździć w górnym zakresie to jest nieprzydatny.


Brayan:

Puszka ma swoją pojemność wynikającą z pojemności części układu który denotujesz (tzw. dyfuzor), jej zamontowanie pozwala na zachowanie plenum (pojemności układu dolotowego).
Sposób montażu puszki wynika z konstrukcji dolotu (były dwa rodzaje długi i krótki).
Montaż puszki wymusza zlikwidowanie jednego z zaworów multiramu, a przez to zmienia charakterystykę momentu i mocy.


Dodany obrazek

#1280 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 08:02

Więc wcześniejsza teoria legła w gruzach !! to jak wygląda sprawa długich kolektorów i puszki, dlaczego pytam, przerobienie projektu i wyspawanie tego pod długi kolektor nie stanowi problemu, tylko pytanie czy to mam sens w takim razie ??
Chyba zacznę kombinować z upchnięciem tego pierwowzoru ;)