Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1241 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2010 - 15:47

Mam je od ponad roku i jest ok. Do filtra mam oryg. polaczenia z multiramu.


A gdzie kupiłeś farbę VHT ? , patrzyłem na allegro ale jest tylko czerwona.

#1242 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 06 listopada 2010 - 17:26

tu masz stronkę sklepu napisz do nich czy jeszcze mają na magazynie inny kolor ale spodziewaj się najwyżej czerwony i czarny innych jeszcze nie widziałem.

http://www.shift-r.c...hp?cPath=42_390

#1243 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2010 - 17:46

Dzięki :) A czy na puszkę robić jakiś podkład czy od razu na nierdzewkę można malować tym VHT ?

#1244 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 06 listopada 2010 - 20:48

No i puszka założona :) .. Jestem pozytywnie zaskoczony :) .. i że sam założyłem, i że to działa, no i że czuję różnicę :) a podciśnienia ... nie wiem czy dobrze zrobiłem .. wszystko jest jak było, tylko w ten wężyk który idzie do zaworu z przodu multiramu wkręciłem śrubkę i gitara auto jeździ :) Cała zabawa zajęła mi 5 godzin .. z tego większość czasu zajęło mi założenie gum i opasek na przepustnice (horror), oraz powstrzymywanie raczącego się piwkami, sukcesywnie w miarę 'pomagania' coraz bardziej pijanego kuzyna przed wkładaniem łap do serducha autka ..
Jeszcze nie próbowałem jak bym chciał .. zaczęło padać a mi dziwnie noga sama w podłogę zaczęła wchodzić :) .. piękne to przyspieszenie :)
Ogólnie już wrażenia bardzo pozytywne .. jak powiedziała pani w jakimś filmie .. git majonez :)

#1245 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2010 - 20:58

No i puszka założona :) .. Jestem pozytywnie zaskoczony :) .. i że sam założyłem, i że to działa, no i że czuję różnicę :) a podciśnienia ... nie wiem czy dobrze zrobiłem .. wszystko jest jak było, tylko w ten wężyk który idzie do zaworu z przodu multiramu wkręciłem śrubkę i gitara auto jeździ :) Cała zabawa zajęła mi 5 godzin .. z tego większość czasu zajęło mi założenie gum i opasek na przepustnice (horror), oraz powstrzymywanie raczącego się piwkami, sukcesywnie w miarę 'pomagania' coraz bardziej pijanego kuzyna przed wkładaniem łap do serducha autka ..
Jeszcze nie próbowałem jak bym chciał .. zaczęło padać a mi dziwnie noga sama w podłogę zaczęła wchodzić :) .. piękne to przyspieszenie :)
Ogólnie już wrażenia bardzo pozytywne .. jak powiedziała pani w jakimś filmie .. git majonez :)


Izolowałeś puszkę :)?

#1246 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 06 listopada 2010 - 21:20

Izolowałeś puszkę


Nie, miałem założyć puszkę na próbę żeby zobaczyć czy działa i czy niczego nie popsuję i jak będzie git to dopiero ładnie izolować ... ale po wojnie z zakładaniem gum na przepustnice .. już jej nie chcę wyciągać .. przynajmniej na jakiś czas :) .. ale i tak będę musiał .. a w ogóle moja puszka w porównaniu do puszek bzyka wygląda ohydnie .. teraz na spokojnie już zrobię ładną i dopasowanym wlotem od strony filtra .. bo teraz mi nie pasuje i musiałem wyciągnąć stożek w oryginalnej osłony filtra .. i puki co stożek jest bez osłony ..
I ogólnie nie podoba mi się pod maską :) .. opaski błyszczą jak .. wiadomo co, nie są równo ładnie tak samo .. ale jak wiem teraz o co biega to na spokojnie sobie wszystko zrobię :)

#1247 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 listopada 2010 - 21:21

na razie możesz dać sobie spokój na lato warto.

#1248 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 listopada 2010 - 21:57

warto przeczytać sobie artykuł który dał mnowacz
Dodany obrazek

#1249 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 06 listopada 2010 - 22:58

Dzięki :) A czy na puszkę robić jakiś podkład czy od razu na nierdzewkę można malować tym VHT ?


Najważniejsze to żebyś oczyścił powierzchnię z brudu, wszelkiego syfu i porządnie odtłuścił. Jeśli chcesz zrobić transparentną to zalecam przetrzeć bardzo delikatnym papierkiem ściernym i podkład, natomiast jeśli malujesz specjalną farbą dającą efekt ala Honda V-tec to zalecam zamiast papieru ściernego włókninę(oderwie cały pozostały syf i nie zarysuje powierzchni ) i nie trzeba podkładu

#1250 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2010 - 23:11

Nie, miałem założyć puszkę na próbę żeby zobaczyć czy działa i czy niczego nie popsuję i jak będzie git to dopiero ładnie izolować ... ale po wojnie z zakładaniem gum na przepustnice .. już jej nie chcę wyciągać .. przynajmniej na jakiś czas :) .. ale i tak będę musiał .. a w ogóle moja puszka w porównaniu do puszek bzyka wygląda ohydnie .. teraz na spokojnie już zrobię ładną i dopasowanym wlotem od strony filtra .. bo teraz mi nie pasuje i musiałem wyciągnąć stożek w oryginalnej osłony filtra .. i puki co stożek jest bez osłony ..
I ogólnie nie podoba mi się pod maską :) .. opaski błyszczą jak .. wiadomo co, nie są równo ładnie tak samo .. ale jak wiem teraz o co biega to na spokojnie sobie wszystko zrobię :)


A jakie rury stosowałeś że miałeś taki problem z założeniem :)? Chcę kupić 55 wewnętrznej ale jeżeli przy właśnie takich miałeś problem gdyż były za małe wówczas kupiłbym fi60 :)

#1251 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 06 listopada 2010 - 23:14

Kupiłem fi 60 .. od chłodnicy do MAN'a .. idealnie pasują na rury przepustnicy .. ale ta przerwa między nimi jest taka mała że dwie rurki miały problem, musiałem je trochę porzeźbić ... ścianka rur miała ok 5 mm .. za dużo .. będę szukał czegoś cieńszego.

#1252 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 06 listopada 2010 - 23:14

A jakie rury stosowałeś że miałeś taki problem z założeniem :)? Chcę kupić 55 wewnętrznej ale jeżeli przy właśnie takich miałeś problem gdyż były za małe wówczas kupiłbym fi60 :)


Nie lepiej dobrać rurę taką jak fi i zacisnąć ją opaską skręcaną?

#1253 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2010 - 23:19

Nie lepiej dobrać rurę taką jak fi i zacisnąć ją opaską skręcaną?


przykładowo wzmacniany silikon nie wiem czy tak prosto zaciśniesz ;)

#1254 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 06 listopada 2010 - 23:20

trochę na pewno się podda.

#1255 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 listopada 2010 - 23:32

Jakakolwiek rura czy to gumowa czy silikonowa jest bardzo ciężka do włożenia. Jedynie chyba ten patent z obciętymi rurami od multiramu wejdzie bez większego problemu. Ja w swoim aucie zrobiłem następujący patent: delikatnie podpiłowałem pilnikiem ścianki zewnętrzne przepustnic pomiędzy jedną a drugą przepustnicą. I tak było to ciężko założyć nie wspominając o opaskach na które praktycznie miejsca nie ma. Producent wymyślił to pod plastikowe rury do multiramu dlatego tak blisko są. Nie wiem jak na długim dolocie ale sądze że tak samo. Jeszcze nie widziałem osoby której to się łatwo dało założyć no chyba że na plastikowych obciętych rurach.

#1256 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2010 - 23:49

Jakakolwiek rura czy to gumowa czy silikonowa jest bardzo ciężka do włożenia. Jedynie chyba ten patent z obciętymi rurami od multiramu wejdzie bez większego problemu. Ja w swoim aucie zrobiłem następujący patent: delikatnie podpiłowałem pilnikiem ścianki zewnętrzne przepustnic pomiędzy jedną a drugą przepustnicą. I tak było to ciężko założyć nie wspominając o opaskach na które praktycznie miejsca nie ma. Producent wymyślił to pod plastikowe rury do multiramu dlatego tak blisko są. Nie wiem jak na długim dolocie ale sądze że tak samo. Jeszcze nie widziałem osoby której to się łatwo dało założyć no chyba że na plastikowych obciętych rurach.


To właśnie ten ból który zajmuje połowę czasu całego montażu a niby taka pierdoła :)
Plastiku nie ściśniesz :)

#1257 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 listopada 2010 - 23:53

No plastiku nie. Ktoś montował ponoć na stare rury multiramu ale pewnie miały mniejszą grubość ścianek łącznika(chyba o te harmonijki chodziło).

#1258 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 listopada 2010 - 00:05

A czy po montażu odłączaliście na dłuższy czas aku żeby sie mapy zresetowały ?

#1259 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 listopada 2010 - 00:13

Tak a potem jeszcze zrobiłem ze 100km i dopiero zacząłem odczuwać różnicę.

#1260 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2010 - 10:34

Tak a potem jeszcze zrobiłem ze 100km i dopiero zacząłem odczuwać różnicę.


Coś Ci się tylko tak wydaje, bo różnice czuć od razu przy pierwszym ruszaniu i efekt jest taki, że prawa noga jest cały czas prosta w kolanie ;-)

(chyba o te harmonijki chodziło).


tak dokładnie chodzi o te charmonijki