Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#621 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 25 sierpnia 2009 - 01:24

oryginalnej "trąbki" dawno już nie ma. Jest za to dolot fi80 od prawej kratki (wykrojona między szczeblami) przy halogenie, za lampą wprost do oryg. puchy, w której siedzi stożek. Ssieeee aż miło :)

P.S
- to najkrótsza droga powietrza do stożka, wolna od temperatury chłodnicy
- stożek nie łapie wody, sprawdzone w najgorsze ulewy (w trasie i mieście) bo w końcu to nie CAI


pare dni temu zrobilem to samo:D ,tylko zamniast stozka jest wkladka k&n,no i czekam na deczsz.mowisz za stozek suchy w najgorsza ulewe,nic nie lapie?jak to mozliwe,tam jest do filtra zaledwie 50 cm.a stozek masz w obudowie?

#622 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2009 - 15:07

pare dni temu zrobilem to samo:D ,tylko zamniast stozka jest wkladka k&n,no i czekam na deczsz.mowisz za stozek suchy w najgorsza ulewe,nic nie lapie?jak to mozliwe,tam jest do filtra zaledwie 50 cm.a stozek masz w obudowie?


Stożek w obudowie zamknięty. Przy rurze która idzie do puszki na wysokości zgięcia (przy halogenie, za kratką) dajesz mały otwór powietrze idzie do góry, a woda w miare możliwości przelatuje. W puszcze oryginalnie też na samym dnie jest otwór na wode.

#623 OFFLINE   Bartus

Bartus
  • 252 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: Łęczyca
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2009 - 17:21

Panowie dajcje jakieś foty jak to zrobiliście....

#624 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2009 - 17:31

Panowie dajcje jakieś foty jak to zrobiliście....
__________________

Cofnij sie pare stron wczesniej w tym temacie i znajdziesz wszystko, lacznie ze zdjeciami i opisem.

#625 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 26 sierpnia 2009 - 22:02

a filterek suchutki?u mnie od kratki jest kolano 45 stopni potam jakies chyba 10 cm, potam znow 45 i prosta jakies 20 cm fi 80 prosto w puche (no i filtr)mysle ze przy dobrej ulewie woda dojdzie?no ale deszczu nie moge sie doczekac,zeby to sprawdzic

#626 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2009 - 23:10

a filterek suchutki?u mnie od kratki jest kolano 45 stopni potam jakies chyba 10 cm, potam znow 45 i prosta jakies 20 cm fi 80 prosto w puche (no i filtr)mysle ze przy dobrej ulewie woda dojdzie?no ale deszczu nie moge sie doczekac,zeby to sprawdzic


jak pisałem wyżej zrób otwór na kolanku tym przy kratce. Taki system mam od pół roku i sprawdzałem go w największe ulewy. W środku pucha była delikatnie wilgotna na dnie (tam gdzie ma zresztą dziure na odpływ ewentualnej wody) a sam stożek był zawsze suchy (specjalnie wpadałem w największe kałuże, które chlapały mi aż na dach :D) i sprawdzałem czy nie ma wody w puszcze.

U mnie taki dolot się sprawdza, ale nie biore na siebie odpowiedzialności gdy komuś z Was silnik jakimś cudem zassa wode i powie nara.

#627 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 27 sierpnia 2009 - 13:46

jak pisałem wyżej zrób otwór na kolanku tym przy kratce. Taki system mam od pół roku i sprawdzałem go w największe ulewy. W środku pucha była delikatnie wilgotna na dnie (tam gdzie ma zresztą dziure na odpływ ewentualnej wody) a sam stożek był zawsze suchy (specjalnie wpadałem w największe kałuże, które chlapały mi aż na dach :D) i sprawdzałem czy nie ma wody w puszcze.

U mnie taki dolot się sprawdza, ale nie biore na siebie odpowiedzialności gdy komuś z Was silnik jakimś cudem zassa wode i powie nara.


czy tez masz kolano 45 sto.?i jak wielki masz ten otworek?

#628 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 sierpnia 2009 - 15:13

czy tez masz kolano 45 sto.?i jak wielki masz ten otworek?


wedle uznania, byle nie za duży bo powietrze zamiast do stożka poleci dalej w nadkole... wystarczy dziura na grubość ołówka na wprost wlotu powietrza.

#629 OFFLINE   Div

Div
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 28 sierpnia 2009 - 16:02

1. Nie macie turbo aby silnik był wstanie zassać wodę do cylindrów!
2. nawet jeśli stożek zamoknie, zanim powietrze trafi do cylindrów zostanie wysuszone przez i tak nagrzane przepustnice/kolektory ogólnie dolot w komorze silnika. Więc na cholerę chcecie koniecznie uzyskać rewelacyjnie suchy filtr...
3. Puszkę bym robił z tworzyw sztucznych, ponieważ nie nagrzewają się tak jak blacha. I znowu po cholere izolować coś co się i tak nagrzeje, lepiej zrobić tak aby grzało się jak najmniej samo w sobie.

#630 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2009 - 16:11

Puszkę bym robił z tworzyw sztucznych, ponieważ nie nagrzewają się tak jak blacha.

Przeciez tu kazdy wie, ze blacha sie bardziej grzeje, ale zrobienie puchy z tworzywa niejest takie latwe.

Jak masz taka mozliwosc to zrob taka puche i gwarantuje, ze znajdziesz chetnych. Tworzywo musi byc odpowiednie, zeby wytrzymalo naprawde wysoka temp.

#631 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2009 - 18:47

2. nawet jeśli stożek zamoknie, zanim powietrze trafi do cylindrów zostanie wysuszone przez i tak nagrzane przepustnice/kolektory ogólnie dolot w komorze silnika. Więc na cholerę chcecie koniecznie uzyskać rewelacyjnie suchy filtr...

lol
gdyby sie tak rzeczywiscie stalo, ze wilgoc poszlaby z powietrzem w kierunku silnika, to cala ta wilgoc juz trafi do silnika, bo niby jak to powietrze ma sie osuczyc (czyli oddac wode do otoczenia) w zamknietym ukladzie, woda nawet sie nie skropli na bardziej (od tego powietrza) rozgrzanych rurach powietrznych...


 


#632 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2009 - 19:09

1. Nie macie turbo aby silnik był wstanie zassać wodę do cylindrów!
2. nawet jeśli stożek zamoknie, zanim powietrze trafi do cylindrów zostanie wysuszone przez i tak nagrzane przepustnice/kolektory ogólnie dolot w komorze silnika. Więc na cholerę chcecie koniecznie uzyskać rewelacyjnie suchy filtr...


:o :D
1. bzdura
2. jeszcze większa

a później ktoś to czyta i wierzy...

chyba nie widziałeś silnika N/A po zassaniu wody z dolotu :)

#633 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2009 - 21:30

:o :D
chyba nie widziałeś silnika N/A po zassaniu wody z dolotu :)


...a juz na pewno nie wkręcił trzylitrówki na 6k rpm i nie przyłożył łapki do chwytu w dolocie :D

#634 OFFLINE   Div

Div
  • 30 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 28 sierpnia 2009 - 21:47

Zdaję sobie z tego sprawe jakie musi być ;) Ale to by była gra warta świeczki.

#635 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 28 sierpnia 2009 - 22:01

kto załatwia i zajmuje się montażem puszki Mantzel`a i w jakiej cenie ona by była??
dziekuję za zainteresowanie i odpowiedz
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#636 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2009 - 22:05

Dawaj na PW do Bzyka ;)

#637 OFFLINE   dragoon22

dragoon22

    VV12

  • 168 postów
  • Dołączył: 22-08-2008
  • Skąd: Gdynia-Żukago
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 28 sierpnia 2009 - 22:14

kurcze pisałem do niego i sie nieodzywa ehhh:mad:

oki sprawę załatwie na priva
Fastly live fastly perish:cool:

Dodany obrazek

#638 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2009 - 22:17

Dragon zalatw sprawe na priva z bzykiem a nie w tym temacie, bo robi sie balagan.

#639 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2009 - 07:02

tylko do Bzyku_2002 a nie do BZQ :p

 


#640 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2009 - 14:33

- Ponieważ od czasu założenia puchy i wywalenia multiramu stożek przestał wydawać z siebie fajny dźwięk dzisiaj postanowiłem go wywalić i dać oryginalną wkładkę... Odczucia z przyspeszania są identyczne. Co dziwne gdy był stożek obroty na ciepłym silniku stały równo na 600 (zawsze). Przy wkładce spadły tak do 570 (na oko ale widać różnice).

- Ale, że to nie temat o stożku tylko o puszcze na pająki to oblepiłem ją dzisiaj taśmą czarną (taśma ma fakture nie jest gładka przez co jest mocniejsza). Teraz nie wali "chromem" po oczach tylko pasuje do reszty elementów (czerń). Pod spodem dalej jest mata zagrzejnikowa. Na dodatek zmienione mam już węże między puchą a kolektorem ssącym (pozbyłem się żółtych z castoramy).

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Teraz imo jest pro :bigok: :D