Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#401 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2009 - 06:07

i gra

Bzyku_2002 I to jak...Nie Ta Kluska Normalnie..:D Po Testach Rogal na Gebie...:D
a tak na Marginesie wiekie Dzieki Dla Ciebie:kumple:

#402 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2009 - 22:58

i ja w koncu zamontowalem :D
z jazdy zadowolony jestem :p natomiast troszke mi brak dzwieku stozka na oryginalnym dolocie... teraz strasznie sie silnik wyciszyl :/ dlaczego tak?

#403 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2009 - 23:01

i ja w koncu zamontowalem
z jazdy zadowolony jestem :p natomiast troszke mi brak dzwieku stozka na oryginalnym dolocie... teraz strasznie sie silnik
wyciszyl :/ dlaczego tak?

tez zaluje, ze juz nie ma tego dzwieku, tak kiedys myslalem, ze gdyby moze pucha byla z plastiku, to by rezonowalo i mruczalo jak wczesniej :)

A ja nareszcie odseparowalem termicznie dolot...

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

No i od razu zaczelo to chodzic jak trzeba, auto nie muli po rozgrzaniu. Nawet po dluzszej przejazdzce teraz stozek jest ledwo cieply, wczesniej czasem nie dalo sie go dotknac...

Wykorzystalem profesjonalne maty do izolacji termicznej np silnikow odrzutowych :)


 


#404 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 10 lipca 2009 - 12:37

Exec jako że niedługo będe montował puszke to mam kilka pytan:

1. gdzie dorwałes tą mate i jaki koszt bo by sie przydala ;-)
2. pomalowałem puszke hameraidem bo coś rudej tam było, wytrzyma temp ?
3. widze ze masz stożek, warto ?
4. czego użyc do łączenia ? coś w ten desen ? bo linki co były w temacie do allegro juz nieaktywne ;/
http://allegro.pl/it..._jak_samco.html

myśle ze innym też się takie info przyda :)

#405 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2009 - 12:48

1. gdzie dorwałes tą mate i jaki koszt bo by sie przydala

Tez sie podpinam z tym pytaniem.

3. widze ze masz stożek, warto ?

Jechales moja ja tez mam stozek i puche tak samo zamontowana jak exec, tylko stozek siedzi w obudowie filtra.

#406 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2009 - 17:01

Exec jako że niedługo będe montował puszke to mam kilka pytan:

1. gdzie dorwałes tą mate i jaki koszt bo by sie przydala


heheh, prawda, ze wyglada kosmicznie? :D tak naprawdę to jest to karimata z warstwa alu z selgrosa za 12zł, przetestowałem i spisuje się rewelacyjnie (lepiej niż droga mata termiczna papa+aluminium, ktorą pierwotnie okleilem puche)

2. pomalowałem puszke hameraidem bo coś rudej tam było, wytrzyma temp ?

spokojnie wystrzyma, trzyma sie nawet na zaciskach hamulcowych

3. widze ze masz stożek, warto ?

stozek byl jak juz kupilem auto, nadawal pieknego pomruku dopoki nie wlozylem puszki, nie potrafie powiedziec, czy cos poprawia - moze jest lepsza, szybsza reakcja na depniecie w pedal gazu

4. czego użyc do łączenia ? coś w ten desen ? bo linki co były w temacie do allegro juz nieaktywne ;/
http://allegro.pl/it....jak_samco.html

to dobre produkty, przeznaczone nawet do turbo, w naszym przypadku nie potrzebna jest taka wytrzymalosc, wiec u mnie siedza kawalki rur wodnych od ciezarowki :)

Tez sie podpinam z tym pytaniem.

jak wyzej :D


 


#407 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 10 lipca 2009 - 17:22

dzięki wielkie, jutro poszukam tej karimaty ;D

#408 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 10 lipca 2009 - 19:21

Ja u siebie puche odizolowałem matą termiczną ze 3 razy stosowaną za grzejniki i wrzuciłem wkład K&N i jestem zadowoilony z efektu.Rury na łączniki kupiłem w sklepie STOMILa .Jest zbrojona i idealna w przekroju ale szukałem dosyć długo

#409 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lipca 2009 - 22:23

tez zaluje, ze juz nie ma tego dzwieku, tak kiedys myslalem, ze gdyby moze pucha byla z plastiku, to by rezonowalo i mruczalo jak wczesniej :)


Puszka z plastiku nic by nie zmieniła. Multiram miał odpowiednie zagięcia, dzięki czemu ssał jak odkurzacz i powodował taki dźwięk stożka. A w puszkach mamy prosty przelot, który niestety nam tego nie daje :(

Co do osłony termicznej ostatecznie dobrze to wygląda i na pewno spełnia swoje zadanie. Ja zostałem przy stożku zamkniętym w oryg. puszcze tak aby bardziej seryjnie wyglądało ;)

p.s

zajmij się jeszcze dolotem powietrza do stożka i będzie git (fi 80 ;)) :)

#410 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2009 - 00:31

zajmij się jeszcze dolotem powietrza do stożka i będzie git (fi 80 )

wiesz, i tak jest tak wyizolowane, ze ciagnie spod i obok lampy - innej drogi nie ma. Jak otwieram maske po jezdzie, to stozek nie jest nagrzany, wiec nie ma co bardziej kombinowac :)


 


#411 OFFLINE   franiu

franiu
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-07-2009

Napisany 11 lipca 2009 - 12:28

http://www.allegro.p...opel_omega.html

Witam
Panowie znalazłem puszke na allegro
Myślicie ze to będzie dobre?
Nie znam się na tym a z tego co czytam to jest do dobra rzecz
Pozdrawiam

#412 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2009 - 12:36

dobra to pewnie będzie, ale żeby spełniała w 100% swoje zadanie będziesz musiał ją obłożyć jakąś termoizolacją więc i tak nie będzie widać tego ładnego V6 :D

no ale ja wspaniałomyślnie już pracuję nad takimi błyszczącymi emblematami które będzie można przykleić na izolację ewentualnie wg uznania :D

#413 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lipca 2009 - 14:22

Dla zainteresowanych za dwa tyg będzie dostępne 5 puszek w cenie 200 zł za szt (tak jak wcześniej) plus koszt przesyłki 20 zł.

Puszki wykonane są 100% z kwasówki, więc nie jest im straszna temperatura i czynniki atmosferyczne

Na forum jest już ok 20 szt moich (już nie moich ;-) ) puszek i wszyscy są zadowoleni z ceny i wykonania.

W razie "W" pisać lub 502 043 669

[ATTACH]1725[/ATTACH]
[ATTACH]1726[/ATTACH]
[ATTACH]1727[/ATTACH]
[ATTACH]1728[/ATTACH]
[ATTACH]1729[/ATTACH]

#414 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2009 - 17:11

wiesz, i tak jest tak wyizolowane, ze ciagnie spod i obok lampy - innej drogi nie ma. Jak otwieram maske po jezdzie, to stozek nie jest nagrzany, wiec nie ma co bardziej kombinowac :)


jeżeli tak to faktycznie już nie masz co kombinować :) niedlugo w Koszalinie otwieraja hamownie jak pierwsi ludzie będą po testach i pomiary okaza sie ok to swoją loche wtocze na rolki. Az sie boje ile tam kucy zostało... a może przybyło kto wie :D w omedze 4 bieg ma przełożenie bliskie 1.0 ?

#415 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2009 - 19:42

niedlugo w Koszalinie otwieraja hamownie jak pierwsi ludzie będą po testach i pomiary okaza sie ok to swoją loche wtocze na rolki. Az sie boje ile tam kucy zostało... a może przybyło kto wie

ja w pewnym momencie mialem wrazenie, ze jakos slabo ciagnie ta moja omeszka, ale na hamowni wyszlo 225, wiec po prostu to raczej ja sie przyzwyczailem do tej mocy i zaczyna brakowac :D

w omedze 4 bieg ma przełożenie bliskie 1.0 ?

nie wiem, ale moja omcia byla hamowana na 4 wlasnie


 


#416 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lipca 2009 - 20:33

...wiec po prostu to raczej ja sie przyzwyczailem do tej mocy i zaczyna brakowac :D


a widzisz zaczyna się... niestety zniwelowanie tego uczucia bywa często bardzo kosztowne :D

#417 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2009 - 13:24

Koledzy czy dysponuje Którys z was Fotka jak wyglada rezonator powietrza w Omedze 2.0 16 v ?? Lub jakims schematem budowy do tego modelu?? I czy to jest wogóle mozliwe by zamontowac rezonator w 2.0....bo mój kolega sie uparł iz cos takiego sobie zamontuje w 2.0 ale nie wiem czy ma jakie kolwiek szanse.:confused:

#418 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2009 - 13:55

na forum nie raz pisali, że puszka do 2.0 też była ale fot nigdy nikt nie pokazał. Zresztą jaki sens jest montować puszke, jeśli efekt jest tylko w silnikach V. Takie prawa fizyki.

#419 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2009 - 14:08

foty nie mam, ale na myśl nasuwa mi się taki projekt żeby wziąć rurę fi 150x200 z dwóch stron i zmniejszyć fi wlotów do wymaganych, oczywiście termoizolacja i to będzie jakieś 3-3,5l zapasu chłodniejszego powietrza przed samą przepustnicą ...

nie wiem co to da, ale będzie na zasadzie puchy do v'ek

kto przetestuje??? :D

Takie prawa fizyki.


możesz rozwinąć?

#420 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2009 - 14:25

możesz rozwinąć?


zacytuje immo z tego wątku:

"Fachowo mówiąc puszka to jest rezonator Helmholtza, działa na zasadzie doładowania dynamiczno-falowego (szczegóły do znalezienia w necie), w dodatku najlepiej sie sprawdza w silnikach z nieparzystą ilością cylindrów w głowicy (V6, V10, ma to związek z pulsacją momentu obrotowego, szczegółów nie pamiętam)."

a do 2.0 to takie cos:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

http://ruostepeikko....n_rakennus.html