Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#341 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2009 - 20:41

hmm chwilka, ten zawor z tylu kiedy ma dzialac?
przedni dziala po przekroczeniu ~3000 obrotow, a tylny?

Tak w skrocie:
Zalezy bo z tego co beast pisal sa pewne roznice w zaleznosci od rocznika.
np
-w mojej 99r tylny pracuje przy mocniejszym dodaniu gazu na jalowym ( ok 2500 tys obr ) i potem powyzej 4100 obr ( tego nie sprawdzalem )
-w starszym omach na jalowym moze sie nie ruszyc ( dopiero pod obciazeniem )

Wszystko jest tu opisane dokladnie:
http://forum.omegakl...=moja oma turbo

Ok, ale wracamy do tematu puszki na pajaki

#342 OFFLINE   pixel_1

pixel_1
  • 36 postów
  • Dołączył: 31-03-2009

Napisany 16 maja 2009 - 21:30

to da sie go sprawdzic na postoju? w archiwum znalazlem ze dziala tylko pod obciazeniem.

#343 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2009 - 21:37

to da sie go sprawdzic na postoju? w archiwum znalazlem ze dziala tylko pod obciazeniem.

Przeczytaj jeszcze raz dokladnie co napisalem wyzej. Zreszta w linku, ktory podalem tez jest odpowiedz, ale trzeba przeczytac calosc.

#344 OFFLINE   pixel_1

pixel_1
  • 36 postów
  • Dołączył: 31-03-2009

Napisany 16 maja 2009 - 21:47

Przeczytaj jeszcze raz dokladnie co napisalem wyzej. Zreszta w linku, ktory podalem tez jest odpowiedz, ale trzeba przeczytac calosc.


aa okej, nie zauwazylem Twojego posta :)

a pucha czeka na chwile wolnego czasu i montaz :)

#345 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 maja 2009 - 11:36

sprawdzone na hamowni przez forumowiczow OOF (omegaowners) ze nie poprawnie dzialajacy multi ram powoduje spadek mocy
w 3.0 nawet do okolo 180 koni

chcialbym przypomniec, ze u mnie z pucha bez akumulatorka podcisnien wyszlo na hamowni 225KM (ofcoz pare innych rzeczy tez jest zdlubane)


 


#346 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2009 - 20:25

Pucha siedzi (wersja pod długi kolektor ale i tak dłubania było, żeby go upchać). Teraz jest ze stożkiem ale chyba spróbuje wkładki K&N i orginalnej obudowy. W 2.0 po wsadzeniu stożka auto było jakieś żwawsze a w 3.0 brak odczuwalnych efektów - to przed wsadzeniem puchy (nie wiem czy nawet nie jest trochę gorzej). W każdym bądź spróbuje z tym wkładem K&N.

#347 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2009 - 20:28

Jarqz, a coś Ty ten filtr tak zakleił? :)

#348 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2009 - 22:11

Tak przy okazji:
Przegladalem alledrogo i znalalzem omege z pucha i tez podpietym dodatkowym akumulatorkiem powietrza tak jak u mnie ( widac na fotce silnika) :
http://www.otomoto.p...how&id=C8400380

#349 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2009 - 22:15

znalalzem omege z pucha i tez podpietym dodatkowym akumulatorkiem powietrza ( widac na fotce silnika

Ja przy najbliższej okazji podepnę i obadamy czy coś teges czy niekoniecznie.

#350 OFFLINE   stas79

stas79
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Świebodzin

Napisany 19 maja 2009 - 06:32

Wczoraj podpiąłem ten mały czarny akumulator powietrza (wcześniej silniczek podciśnienia ten z tyłu całkowicie odpięty a mam krótki dolot + pucha), i jest efekt :). Wcześniej dół był ok, ale wyraźny muł przy górnych obrotach (tak przy 4000). Silniczek podciśnienia działa prawdopodobnie dopiero pod obciążeniem bo na jałowym nie reagował, ale podczas jazdy koło 4000 z silnika wychodzi prawdziwy szatan :).

#351 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 20 maja 2009 - 09:31

chcialbym przypomniec, ze u mnie z pucha bez akumulatorka podcisnien wyszlo na hamowni 225KM (ofcoz pare innych rzeczy tez jest zdlubane)


ja nie twierdze ze pucha nic nie daj tylko stwierdzam ze multi ram jest przydatny i jest to odczowalne jesli nie dziala prawidlowo.
przykladem jest ze 3.0 z fabrycznym dolotem i ukladem wydechowym firmy JETEX na okolo 235 koni.

#352 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2009 - 19:38

No.. tak to wygląda u mnie. Sory za tragiczną jakość ale tak się podjarałem, że został mi telefon.:pijany::)

#353 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2009 - 20:29

Lendio ja własnie u siebie zamontowałem akumulatorek i kurcze nie wiem czemu ale około 5.2-5.5 rpm (zaraz przed odcinką) na chwile mi zamula i dalej leci do odcięcia, ktoś wie czemu tak dziwnie ? Zamontowałem na/przy przepływce (wygodne miejsce) napisem TOP do góry (nie wiem czy to ma znaczenie ale skoro jest top to go nie kładłem tylko dałem wiszącego na przeplywce)

No.. tak to wygląda u mnie. Sory za tragiczną jakość ale tak się podjarałem, że został mi telefon.:pijany::)


:brawo: dla kolejnego szczęśliwego posiadacza puszki :D btw fajna koszulka, samorobka ? :) bo jak tak to ja bym zamówienie złożył na taką czarną :p

P.S
1) Czy przypadkiem nie dałeś za długie rury pomiędzy kolektorem a puszką ? bo masz tak jak by za blisko chłodnicy.
2) Gumy z castoramy ? :D

#354 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2009 - 20:33

P.S czy przypadkiem nie dałeś za długie rury pomiędzy kolektorem a puszką ? bo masz tak jak by za blisko chłodnicy

Ależ ja tam nie widzę problemu. Zobaczymy jak się sprawdzi. Za koszulkę dałem 50PLN i nie widzę problemu złożyć zapotrzebowanie na kolejną.

Edit. Za długie. Dobrze, że zwróciłeś mi na to uwagę. Obetniemy.

#355 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2009 - 20:43

Ależ ja tam nie widzę problemu. Zobaczymy jak się sprawdzi. Za koszulkę dałem 50PLN i nie widzę problemu złożyć zapotrzebowanie na kolejną.


To ja jestem pierwszy na liście :) (po 1-wszym ;))

Edit. Za długie. Dobrze, że zwróciłeś mi na to uwagę. Obetniemy.


:zgoda:

#356 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2009 - 21:04

Lendio ja własnie u siebie zamontowałem akumulatorek i kurcze nie wiem czemu ale około 5.2-5.5 rpm (zaraz przed odcinką) na chwile mi zamula i dalej leci do odcięcia, ktoś wie czemu tak dziwnie ?

No mozliwe, ze jest taki moment zawachania, ale u mnie chyba przy troszke nizszych obr, ale jeszcze sprawdze i napisze.

Czujesz roznice w zakresie obr ok 2800-3300 ?? bo ja wyraznie go lepiej czuje pod noga i lepszy ciag ma.

Za koszulkę dałem 50PLN i nie widzę problemu złożyć zapotrzebowanie na kolejną


No to chyba tez sie bede pisal, tylko mam pytanie jaki to material ? zeby sie nie zapalil bo u mnie bedzie z 1 cm od chlodnicy na calej powierzchni puszki ( mam inaczej zamontowana na dlugim kolektorze)
I czy da sie zalozyc bez sciagania puchy, przeplywki itp ? bo u mnie sicagniecie jej to horror.

#357 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 maja 2009 - 21:34

I czy da sie zalozyc bez sciagania puchy, przeplywki itp ?

Trzeba zdjąć. Mam mały skrawek i zapalniczka daje rade, więc warto by to przemyśleć czy może być tak blisko.

#358 OFFLINE   JAGNA

JAGNA
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-02-2009

Napisany 20 maja 2009 - 23:13

Tak dla jasności z tym podciśnieniem, jak wywale multi ram to zostawiam tą puszke z podciśnieniem tak jak była czy musze te węrzyki przepinac gdzieś?

#359 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2009 - 23:25

Tak dla jasności z tym podciśnieniem, jak wywale multi ram to zostawiam tą puszke z podciśnieniem tak jak była czy musze te węrzyki przepinac gdzieś?


Zaślepić :) Byle układ był szczelny.

#360 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2009 - 05:53

Czujesz roznice w zakresie obr ok 2800-3300 ?? bo ja wyraznie go lepiej czuje pod noga i lepszy ciag ma.


u mnie wyzej miedzy 3,5-4,5 tys obrotow jest znacznie lepiej (przy 2,8-3,3 z aku czy bez było tak samo - dobrze)

Tak dla jasności z tym podciśnieniem, jak wywale multi ram to zostawiam tą puszke z podciśnieniem tak jak była czy musze te węrzyki przepinac gdzieś?


te dwa co ida po prawej stronie silnika dajesz w akumulatorek (stojac przodem do auta) ten czujnik 2 drozny zaślepiasz i gdzieś przykręcasz.