Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   rafdert

rafdert
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: lubartów
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 maja 2009 - 17:42

dawalem przewod z boku ale to nie wiele dalo bo izolacja miala kolo 3 cm (fakt ze mozna ja ugniesc) ale musze poszukac czegos lepszego. Cala puszka uginala sie po zamknieciu maski i wypychala ja do gory przez co nie moglem po tym otworzyc maski :p




wystarczy mata zagrzejnikowa ma 0,5cm, ja tak zrobilem i wydaje mi się że jest dobrze, przykleiłem na silikon wysokotemperaturowy

#322 OFFLINE   lestekk

lestekk
  • 182 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 13 maja 2009 - 19:37

Jestem pod wrażeniem, pięknie to wygląda:D Tylko jakich rozmiarów i jaki to jest w ogóle stożek że się mieści w oryginalna puchę, bo z tego co pamiętam to tam za wiele miejsca nie ma?
pozdro
Gdyby przedni napęd był lepszy ludzie chodzili by na rekach.

#323 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 maja 2009 - 19:43

No Panowie widzę, że jesteście zadowoleni i modyfikujecie doloty. Tak trzymać.

Jutro powinien sie pochwalić NawalonyZając ;-)

#324 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 19:44

wystarczy mata zagrzejnikowa ma 0,5cm, ja tak zrobilem i wydaje mi się że jest dobrze, przykleiłem na silikon wysokotemperaturowy


Zrobie tak jak Ty. Dzieki za podpowiedź ;)

Jestem pod wrażeniem, pięknie to wygląda:D Tylko jakich rozmiarów i jaki to jest w ogóle stożek że się mieści w oryginalna puchę, bo z tego co pamiętam to tam za wiele miejsca nie ma?
pozdro


Stożek noname :D ale jego wymiary sa reczej spore (wbrew pozorom jak da się go na kolanku pod kątem to w puszcze nagle robi się dużo miejsca). Tak czy siak poluje na coś oryg jak np k&n...

#325 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 13 maja 2009 - 20:07

Ja też sobie obłożyłem puszke matą zagrzejnikową ale walnołem 3 warstwy i jest git.
Apropo spiro w dolocie to też polecam zastosowałem to u siebie i zdecydowanie lepiej sie jeżdzi.Jeszcze kupie sobie wkładke KNa i będzie komplet

#326 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 20:27

No Panowie widzę, że jesteście zadowoleni i modyfikujecie doloty. Tak trzymać.


Dobra robota bzyku :D :zabawa:

P.S
szykuje sie kolejny kolega z forum do zakupu, bo pytal mnie o montaz ;)

Pozwole sobie jeszcze wkleic moj opis podlaczenia (juz bylo ogolnie ale zawsze moze sie komus przydac):

Po zakupie puszki, musisz ja dokładnie wymyć pod prysznicem w środku bo są tam pozostałe opiłki metalu i można sobie silnik łatwo załatwić. Jak to zrobisz musisz zakupić wąż gumowy który dajesz do połączenia między puszką a kolektorem dolotowym:

Dodany obrazek

Jego średnica wewnętrzna musi wynosić 60mm (ja kupiłem 50 w castoramie i niestety 2h walczyłem zeby go wcisnąć). Lub produkty SAMCO http://www.allegro.p...=0&string=samco

Następna sprawa to wyjęcie multiramu (tego pokręconego dolotu w naszych omkach):

Dodany obrazek

Jest on przymocowany na 2 śrubach (jedna przy chłodnicy, druga przy puszcze od filtra jak dobrze pamiętam).

Z tego multiramu musisz wykręcić przepływomierz i umieścić go między filtrem a puszką (strzałką w strone puszki -odwrotne założenie spowoduje telepanie się silnika - na rysunku widać, że jest założony w złą stronę)

Dodany obrazek

Dodatkowo z tego multiramu wymontowujesz gumowa obejme, która dasz na połączeniu między tym przepływomierzem a puszką. Ta gumowa obejma ma w sobie miejsce na czujnik powietrza (trzeba w nim zrobić dziure i go tam umieścić - (czujnik oryg. jest na kolanku zaraz za filtrem powietrza) ).

Dodany obrazek

na sam koniec wymontowujesz czujnik (od podcisnienia) ktory jest na multiramie:

Dodany obrazek

Przymocowujesz go gdziekolwiek do karoserii ale musisz zostawic podpiety do niego przewod (innaczej komputer wywali bledy). A wszelkie wezyki i wtyki na czujniku zaslepiasz.

Dodany obrazek

Podpinasz jeszcze wąż z silnika krokowego do kolanka po prawej stronie puszki (może być oryginalny wąż w silniku 2.5 - nalezy tylko dać aluminiową obejmę na zacisk)

Ogólnie ma to wyglądać tak:

Dodany obrazek
Dodany obrazek

Godzina roboty, ze dwa piwka :pije: i cieszysz sie dodatkowymi koniami i momentem obrotowym w omci :D



#327 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 maja 2009 - 20:37

Pozwole sobie jeszcze wkleic moj opis podlaczenia (juz bylo ogolnie ale zawsze moze sie komus przydac):


Super sprawa :brawo:

#328 OFFLINE   Sitas

Sitas

    kombinator

  • 429 postów
  • Dołączył: 21-03-2007
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2009 - 21:23

kupie sobie wkładke KNa

jest różnica... polecam....

#329 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2009 - 08:09

Ty np przed TV z pivkiem

Bajeczna wizja. Ale pewnie podłączyła by to zamiast krokowego.
Tak swoją drogą to myślę, jakby pracowała taka pucha, gdyby stożki dać dwa po lewej i po prawej stronie...

#330 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2009 - 10:59

Tak swoją drogą to myślę, jakby pracowała taka pucha, gdyby stożki dać dwa po lewej i po prawej stronie...


a co z przepływką???

jak ktoś by wymyślił co z tym zrobić to ja od razu bym założył same stożki na kolanka...

#331 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2009 - 11:34

Panowie koniec OT.

Teraz ja wam troche zametu zasieje :)
Troche juz pisalem o podpieciu drugiego akumulatorka powietrza.

Auto chodzi jeszcze inaczej ( lepszy srodek obr ) i widac , ze zawor za silnikiem dynamiczniej pracuje. Niesprawdzilem na hamowni dlatego jestem ciekawy co wy na to powiecie ( a jest kilka nowych osob puszkami) :

Proponuje sprobowac:

Konkretnie chodzi o podpiecie 2 akumulatorka powietrza ( omy po 96 juz mialy na multiramie w dolnej czesci przykrecony) Zamiast wpinac wezyki od podcisnien od zaworu za silnikiem bezposrednio do trojnika mozna zrobic tak.

Wezyk od zaworu za silnikiem wpiac do jedngo wejscia akumulatorka. Do drugiego wejscia dajemy wezyk podcisnieniowy i wkladamy dopiero do trojnika. Wejscia sa kierunkowe, dlatego trzeba zrobic tak, zeby po mocniejszym przygazownaiu na jalowym zawor z tylu za silnikiem mocno pracowal ( przy odwrotnej kolejnosci wpiecia wezykow w ten akumulatorek zawor sie nie ruszy)

Fotka telefonem. kiepska i ten drugi akumulatorek specjalnie polozylem na srodku silnika, zeby bylo wiadomo o co chodzi.

Dodany obrazek

Ten drugi akumulatorek specjalnie polozylem na srodku silnika, zeby bylo wiadomo o co chodzi.
a
a
a

Czekam na wasze opinie, ja narazie mam wpiety ten akumulatorek, ale nieraz go sciagam do testow i zawsze potem znowu go podlaczam.
Zawazylem lepszego kopa od +/- 2800-3600

#332 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2009 - 11:47

Panowie koniec OT.

Teraz ja wam troche zametu zasieje :)
Troche juz pisalem o podpieciu drugiego akumulatorka powietrza.

Auto chodzi jeszcze inaczej ( lepszy srodek obr ) i widac , ze zawor za silnikiem dynamiczniej pracuje. Niesprawdzilem na hamowni dlatego jestem ciekawy co wy na to powiecie ( a jest kilka nowych osob puszkami) :

Proponuje sprobowac:

Konkretnie chodzi o podpiecie 2 akumulatorka powietrza ( omy po 96 juz mialy na multiramie w dolnej czesci przykrecony) Zamiast wpinac wezyki od podcisnien od zaworu za silnikiem bezposrednio do trojnika mozna zrobic tak.

Wezyk od zaworu za silnikiem wpiac do jedngo wejscia akumulatorka. Do drugiego wejscia dajemy wezyk podcisnieniowy i wkladamy dopiero do trojnika. Wejscia sa kierunkowe, dlatego trzeba zrobic tak, zeby po mocniejszym przygazownaiu na jalowym zawor z tylu za silnikiem mocno pracowal ( przy odwrotnej kolejnosci wpiecia wezykow w ten akumulatorek zawor sie nie ruszy)

Fotka telefonem. kiepska i ten drugi akumulatorek specjalnie polozylem na srodku silnika, zeby bylo wiadomo o co chodzi.

Dodany obrazek

Ten drugi akumulatorek specjalnie polozylem na srodku silnika, zeby bylo wiadomo o co chodzi.
a
a
a

Czekam na wasze opinie, ja narazie mam wpiety ten akumulatorek, ale nieraz go sciagam do testow i zawsze potem znowu go podlaczam.
Zawazylem lepszego kopa od +/- 2800-3600



u mnie nawet bez dodatkowego aku podcisnien zawor z tylu silnika dziala przy dodatniu gazu




 


#333 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2009 - 11:50

u mnie nawet bez dodatkowego aku podcisnien zawor z tylu silnika dziala przy dodatniu gazu
__________________

Bez tego aku tez dziala, ale jakos tak jakby kawy nie wypil :)

Z podlaczonym aku duzo dynamiczniej pracuje i bardziej sie cofa.

#334 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2009 - 11:54

Bez tego aku tez dziala, ale jakos tak jakby kawy nie wypil :)

Z podlaczonym aku duzo dynamiczniej pracuje i bardziej sie cofa.



u mnie pracuje tak jak powinien. az slychac stukniecie w kolekrotrze :D




 


#335 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2009 - 11:58

u mnie pracuje tak jak powinien. az slychac stukniecie w kolekrotrze

Sprawdz z aku podlaczonym.

#336 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2009 - 12:00

a ja ominąłem ten elektrozawór i przy naciśnięciu na gaz odrazu się otwiera, a przy powolnym wprowadzaniu na obroty to dopiero przy wysokich obrotach się otwiera

#337 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2009 - 13:18

a ja ominąłem ten elektrozawór i przy naciśnięciu na gaz odrazu się otwiera, a przy powolnym wprowadzaniu na obroty to dopiero przy wysokich obrotach się otwiera

Dla proby wpialem sie w sam zawor jeszcze przed tym plastikiem i zaczelo go wypychac zamiast wciagac.

Wiec bylem teraz sprawdzic i
-z dodatkowym akumulatorkiem wciaga bolec szybciej ( nawet przy lzezjszym dodaniu gazu) i pozniej oddaje ( jakby dluzej zostaje w srodku zanim wroci )

#338 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 16 maja 2009 - 16:08

sprawdzone na hamowni przez forumowiczow OOF (omegaowners) ze nie poprawnie dzialajacy multi ram powoduje spadek mocy w 3.0 nawet do okolo 180 koni
dlatego potem zaskoczenie ze 3.0 zostalo objechane przez jakies TDI.
druga zaleta poprawnie dzialajacego multi ramu jest spadek zuzycia paliwa.

#339 OFFLINE   pixel_1

pixel_1
  • 36 postów
  • Dołączył: 31-03-2009

Napisany 16 maja 2009 - 20:13

u mnie pracuje tak jak powinien. az slychac stukniecie w kolekrotrze :D


hmm chwilka, ten zawor z tylu kiedy ma dzialac?
przedni dziala po przekroczeniu ~3000 obrotow, a tylny?

#340 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 16 maja 2009 - 20:39

to zalezy od tego w jaki sposob dodajesz gazu, jesli dodasz gwaltownie to otwiera sie odrazu i wtedy slychac ( stukniecie) przy normalnej jezdzie otwiera sie po przekoczeniu 4500