Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#2061 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2013 - 16:53

Albo stwierdzili że takiej dużej mocy nie można robić w limuzynie bo to niebezpieczne.


A wracając do tematu to niektórzy nadal uważają że puszka nawet w krótkim kolektorze niewiele albo i nic nie daje. Nawet nie izolują bo to też bez sensu, bo przecież manzel nie izolował swoich. Nawet wykonane pomiary powietrza w układzie dolotowym do nich nie przemawiają (zdaje się że 7gsi wykonywał)
Więc adipaw olej temat - niektórych nie przekonasz.

#2062 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 02 grudnia 2013 - 17:10

olałem :) ja mam się ciesze i mam pięknie ocieploną cacy otuliną kauczukową z aluminium a nie pianką od grzejników :p

#2063 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 grudnia 2013 - 18:06

Myślę ze immo napisal gdzie jest ta roznica.

Puszka pod dlugi dolot wydaje mnie sie przerostem formy nad treścią... A jeżeli juz ja stosować to powinna byc odpowiednio policzona, a mam wrażenie ze niektorzy o tym zapominają.

Z krotkim dolotem dyskusji nie ma, bo tam puszka robi różnicę :)

#2064 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2013 - 19:00

u mnie w wcześniejszym - Irmscherze dlugi dolot (auto było 99 także taki był w standardzie) został zastąpiony krótkim i pod niego założona puszka. Różnica była, auto w manualu i odczuwalnie od dołu lepiej jak i powyżej 5 tyś. Obecnie w Caterze w standardzie był krótki dolot także tylko dołożyłem puszkę i efekt identyczny- auto w automacie.

Zarówno wcześniej jak i teraz puszka pomalowana w 3 warstwach specjalną farbą izolującą od wysokiej temperatury, jakaś angielska bo w PL cięzko mi było ją wogóle kupić - fakt że droga była ale owijanie matami nie spełnia dla mnie aspektów wizualnych po otwarciu maski :)

#2065 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 02 grudnia 2013 - 19:03

fakt że droga była ale owijanie matami nie spełnia dla mnie aspektów wizualnych po otwarciu maski


widzę że nie tylko mi owijana puszka nie pasuje :) a jak ci się mój pomysł w wykonaniu ultera podoba :)

#2066 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2013 - 19:26

Byłeś blisko, pomyliłeś się o niecały litr

A puszka na krótkim dolocie pojemnościowo dodaje ze 3 razy tyle..
Więc i do długiego jest sens dokładać w odpowiednich rozmiarach...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#2067 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2013 - 19:30

Zarówno wcześniej jak i teraz puszka pomalowana w 3 warstwach specjalną farbą izolującą od wysokiej temperatury, jakaś angielska bo w PL cięzko mi było ją wogóle kupić - fakt że droga była ale owijanie matami nie spełnia dla mnie aspektów wizualnych po otwarciu maski :)


Farba VHT z fakturą przypominającą baranek. Mam w tym kolektor i puszkę. Tworzy grubą warstwę i jak nazwa wskazuje jest do Very High Temperature. Droga bo 50-60 zł za mała puszkę :)

Ulubiona farba Hondziarzy: http://honda-tech.co...d.php?t=2505517

#2068 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2013 - 19:37

Mam w tym kolektor i puszkę


A jesteś w stanie zmierzyć temp. powietrza w puszcze przy rozgrzanym silniku ? :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#2069 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 02 grudnia 2013 - 19:40

muszę spróbować mam gdzieś termometr z sondą na kablu bo ciekawi mie też temperatura w środku po trasce

#2070 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 grudnia 2013 - 19:47

w odpowiednich rozmiarach...


i to jest słowo klucz... że jak już to odpowiednio policzoną

#2071 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2013 - 19:50

A jesteś w stanie zmierzyć temp. powietrza w puszcze przy rozgrzanym silniku ? :)


ale po co??

#2072 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2013 - 20:05

widzę że nie tylko mi owijana puszka nie pasuje :) a jak ci się mój pomysł w wykonaniu ultera podoba :)


Wygląda estetycznie, ja co prawda wolę delikatne napisy akcentujące limitowane serie ale na to każdy patrzy inaczej wg własnego uznania. Napis jest ładnie i równo wykonany, wszystko spasowane - puszka dobrze się łączy z resztą silnika i stanowi w jakimś sensie całość. Dla mnie wzorowo.

Rzeczywiście farba to VHT, jak szukałem 3,5 roku temu długo się namęczyłem aby znaleźć coś co będzie miało odpowiednie parametry izolujące i zatrzyma wysokie temperatury. Jak kładłem kolejne 3 warstwy u siebie czekałem po każdej jednej warstwie 1 dzień do wyschnięcia i kładlem kolejną grubą warstwę. Jedna warstwa to za mało, po minimum 2 grubych warstwach tworzy się delikatnie miękka powierzchnia, porównałbym do warstwy gumy, producent określa że farba ma właściwości izolujące do 250 stopni C czy nawet wyżej (juz dokładnie nie pamiętam ale na pewno wyżej niż około 130 stopni które może byc w tym miejscu komory silnika).

Jeśli ktoś chce miec estetycznie i w pełni funkcjonalnie polecam, wielokrotnien sprawdzałem nagrzanie puszki pokrytej tym preparatem i o ile do kolektora nie można się dotknąć bo parzy o tyle puszka jest po prostu dobrze ciepła - jest duża różnica.
Dla porządnej izolacji, czyli przykładowo do 3 warstw trzeba mieć minimum 2,5 puszki, idealnie jest kupic od razu 3. Ja po krawędziach puszki (ranty) nanosiłem jeszcze dodatkowo czwarty raz.

#2073 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2013 - 20:17

A jesteś w stanie zmierzyć temp. powietrza w puszcze przy rozgrzanym silniku ? :)


Bez problemu :) Sprawdzę jutro jak nie zapomnę na pracującym i zgaszonym silniku :)

#2074 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2013 - 20:18

ale po co

to się pyty noco...

Bo jestem ciekaw temp. panujących w puszce bez izolacji, z izolacją i pokrytą lakierem vht...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#2075 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2013 - 20:27

to się pyty noco...

Bo jestem ciekaw temp. panujących w puszce bez izolacji, z izolacją i pokrytą lakierem vht...


to sobie termometr zamontuj:p

#2076 OFFLINE   Gajosrw

Gajosrw

    Niebieski grat i gwoździe

  • 100 postów
  • Dołączył: 16-01-2013
  • Skąd: Warszawa - Grochów

Napisany 03 grudnia 2013 - 15:29

Te farby VHT nadają się do czegoś? One mają właściwości żaroodporne, nie palne.. a nie termoizolacyjne. Jakaś powłoka się tworzy, wiadomo że takie coś będzie mniej się nagrzewało od kwasówki, czy stali, bo robi się powłoka które osłoni goły metal, ale to chyba nie to, o co nam chodzi....

Gdzieś tu padło hasło otuliny kauczukowej z aluminium.. Myślę że jest to dobra sprawa, chociażby dlatego że mamy dodatek tego aluminium i estetycznie o wiele lepiej to wygląda niżeli same maty aluminiowe, które wyglądają jak :masakra:

Tylko jak to poskładać do kupy żeby to wyglądało jak równy kwadrat, czy tam prostokąt, a nie piłka pod maską:jump: rozumiem że można wszystko poowijać tą matą błyszczącą, czy coś, ale to wstyd przed kimś maskę otworzyć!

Dodatkowo trzeba by było zająć się obudową filtra powietrza, też ją odizolować od ciepła, a ta ma takie kształty... :masakra:

#2077 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2013 - 23:06

Zaizolujcie sobie od razu caly silnik :p

jutro pomierze Wam temperatury w dolocie przy nagrzanym silniku lacznie z filtrem powietrza specjalistycznym urzadzeniem, ktore procz temp i wilgotnosci pokazuje przeplyw powietrza na sekunde. Byc moze pomiary dadza pewien obraz warunkow panujacych w dolocie i odwiedzie to Was do owijania go calego matami :)

#2078 OFFLINE   Gajosrw

Gajosrw

    Niebieski grat i gwoździe

  • 100 postów
  • Dołączył: 16-01-2013
  • Skąd: Warszawa - Grochów

Napisany 03 grudnia 2013 - 23:35

Sam miałem pomierzyć temp, ale zimno w łapska i się nie chciało :p

Co do owijania, jestem przeciwny, bo paskudnie to wygląda! Ale skoro jeden z drugim mówi że przed owinięciem miał muła, a po owinięciu czuje się jak w vajperze to ja nie wiem sam już... A jeżeli mam owijać to niech to wygląda

#2079 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2013 - 23:50

Dlatego tak jak napisalem dokladnie pomierze dolot aby stwierdzic czy owijanie obudowy filtru ma sens i nie robic czegos bo kazdy tak ma. Nasze opinie, ze po owinieciu jest petarda sa malo miarodajne.

#2080 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 grudnia 2013 - 08:52

Moim zdaniem.wieksze znaczenie ma odlaczenie podgrzewania przepustnicy ...bo poco izolowac puche jak kolektor i tak sie nagrzewa .
Chyba ze jego tez zaizolowac ;)
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek