jeszcze dla porównania na jednym wykresie
- WAŁKI SSĄCE "G" z 3.0 oraz WAŁKI WYDECHOWE "E" z 2.5
- WAŁKI SSĄCE "G" i WAŁKI WYDECHOWE "A" z 3.0
ciekawostka straty mocy na napędzie czyli wał i most około 65 KM
podobno w quattro to nawet 100 KM
Napisany 16 listopad 2017 - 15:40
jeszcze dla porównania na jednym wykresie
ciekawostka straty mocy na napędzie czyli wał i most około 65 KM
podobno w quattro to nawet 100 KM
Napisany 16 listopad 2017 - 22:27
chcialem to sprawdzic kolego WOYSA tam jest zapodana norma din ktora bierze poprawke na cisnienie i temperature wiec w lato powinien byc ten sam wynik
Napisany 23 listopad 2017 - 19:15
znowu załozyłem ecu od 3.0 wersja HJ
wczesniej robiłem pomiar na hamowni i nie wyszła róznica mocy ale na afr wyglada to inaczej:
wiec tak
ECU 2.5 HH z tymi modyfikacjami co na pierwszej stronie FPR 3bary - AFR około 15.5 a przy max bucie nawet 16
ECU 3.0 HJ , FPR 3bary - AFR około 15 a przy max bucie idzie na 13
-wniąsek faktycznie ECU od 3.0 może podlać więcej paliwa nawet na regulatorze 3 barowym bo Ecu od 2.5 nie jest chyba w stanie zalać 200KM
ewentualnie lambda jak kto woli:
plan jest taki jeszcze pare dni pojezdze i zrobie znowu pomiar na tym ecu 3.0 bo przy afr 13 powinno byc wiecej mocy na gorze
W miedzy czasie pojawił sie łacznik H
Napisany 23 listopad 2017 - 19:38
Załóż ECU od 3.0 ale AF bo ten sterownik najwiecej paliwa podlewa.
Napisany 25 listopad 2017 - 17:11
Napisany 26 listopad 2017 - 09:36
R28 ma tylko dłuższą 5tkę.
Z tego co wiem lepiej wrzucić r30 z 3.2 lub 2.2 dti.
Napisany 27 listopad 2017 - 20:46
Załóż ECU od 3.0 ale AF bo ten sterownik najwiecej paliwa podlewa.
masz dwa do wyboru
http://forum.omegakl...e-2#entry731021
Napisany 30 listopad 2017 - 00:11
Musze sprostowac bo wczesniej nie wyszla roznica
Od ostatniego pomiaru na exu 3.0 weszly walki A wydechowe, lacznik wydechu i tym razem troche pojezdzilem wiec mogl sie teoche zaadaptowac ale jak na razie to najlepsza konfiguracja
Napisany 03 grudzień 2017 - 23:45
Widzę że hamownie to ty masz chyba w garażu bo co mała zmiana to wykres zapodajesz.
Jak jeszcze miałem omegę ze starym silnikiem to też się bawiłem.
W silniku 2,5 V6 po zmianach:
- wałki z 3.0
- puszka na pająki i odłączony multiram
- wydech prawie przelot
- bez grzania przepustnic
- filtr powietrza pipercros
- komputer AF
- i pewnie coś jeszcze o czym nie pamiętam
Na PB oma pokazała 211,2 KM i 247,2 Nm
Na LPG 202,8 KM i 240,2 Nm
Zakładaj puszkę to dopiero odczujesz wzrost mocy. Ja swoją mogłem stawać na kresce z 3.0 i nie odstawałem.
Edytowany przez schak, 03 grudzień 2017 - 23:46.
Napisany 04 grudzień 2017 - 17:28
no to fakt hamownie mam zaprzyjaznioną
zamowiłem puszke i cały czas czekam, niestety w ostatnim czasie nie widziałem na aukcjach takowej porządnie wykonanej a sam nie zrobię wiec czekam aż kolega bedzie miał czas na wykonanie
Napisany 04 grudzień 2017 - 23:08
Ja mam trzy zaczęte i nie ma czasu aby skończyć. Muszę rurek wejściowych tylko poszukać i je przyspawać.
Napisany 07 grudzień 2017 - 22:25
Napisany 18 styczeń 2018 - 11:06
Niestety poszły już ale w czerwcu będę miał kolejne z obecnego silnika.
Napisany 18 styczeń 2018 - 23:37
no to fakt hamownie mam zaprzyjaznioną
zamowiłem puszke i cały czas czekam, niestety w ostatnim czasie nie widziałem na aukcjach takowej porządnie wykonanej a sam nie zrobię wiec czekam aż kolega bedzie miał czas na wykonanie
Gdzie ta hamownia? Ile biorą za pomiar? I czy ogarnęliby hamowanie automata? Mam wałki od 3.0 + puchę a'la Mantzel oraz wkłądkę filtra Pipercross, jestem ciekaw wyniku.
Edytowany przez kjelon, 18 styczeń 2018 - 23:42.
Napisany 21 styczeń 2018 - 14:06
w Radomiu. normalnie 100 za pomiar. automat raczej nie powinno byc problemu. trzeba tylko pojechac bez zmiany biegu(nie zrobic kickdowna).
Napisany 21 styczeń 2018 - 15:45
No właśnie jak to jest z hamowaniem automatu, na internetach są różne opinie, jest to bezpieczne dla skrzyni ?
Napisany 21 styczeń 2018 - 23:27
tak, skrzyni to nic nie zrobi tylko czasem jest problem z poprawnym pomiarem bo musisz przejechać na rolkach i poobserwować jak auto zmienia biegi, czasami pomaga tryb sport.
wiec robisz próbe np. na 4 biegu i próbujesz tak rozpędzić auto na tym 4 biegu od jakichś 2tys do odcinki ale nie naciskając gazu do końca bo zmieni bieg a pomiar musi sie odbyc na jednym biegu.
jednocześnie musisz dodawać na tyle dynamicznie tego gazu żeby nie zaniżyć wyniku i tak jak pisze nie za mocno zeby nie zrobic kickdowna.
w momencie max obrotów przed odcinką wrzucasz na Neutrala i wsio
Napisany 24 styczeń 2018 - 10:44
Napisany 25 styczeń 2018 - 23:36
weszła kość ze sterownika AF
Opel scaner pokazuje ze sterownik AF robi wyprzedzenie zapłonu do 36 stopni, niestety nie zobaczyłem jakie robił HJ
Co ciekawe w sterowniku HJ zwiekszałem techem obroty biegu jałowego i po wymianie kosci na AF nadal są podwyzszone obroty czyli nie zapisały sie w kosci z mapą tylko gdzies indziej
W najblizszym czasie pomiar
Forum Główne →
Imprezy motoryzacyjne →
Motoryzacyjny spot z Południe TEAMRozpoczęte przez Galosik , 24 mar 2018 ![]() |
|
![]()
|
||
Technika →
Tuning →
Tuning silnika →
Diesel →
Jak skutecznie i bezpiecznie podniesc moc w omedze b fl 2,5 dti 2003r 150kmRozpoczęte przez Pi4tA , 15 mar 2017 ![]() |
|
![]()
|