

Jakie LPG do 2.2 16V
#21
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2007 - 10:36
a co do kosztów to przedstawia sie to tak:
jezeli przyjac ze 2,0 16 pali srednio 12lpg i w roku robimy 30 000 to poszlo na gaz 6840 przy cenie 1,9 za litr jezeli dodac do tego koszt zalozenia II gen. 1600 i jeden przeglad w roku tzw. gwarancyjny z wymiana filtra 35 to calosc= 8475
sekwenacja podobno zuuzywa mniej(sa na to rozne info) ale ok 11l na 100=20,9 koszt gazu roczny to 6270 + montaz sekwencji 2900=9170 + jeden przeglad jw. 85= 9255
a wiec 9255 sekwencja rok vs 8475 IIgen
pytanie brzmi JESLI NIE TRZEBA DO MOTORU WTRYSKÓW LPG TO CZY WARTO?
#22
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2007 - 18:13
Pokaz mi tych gazorów, którzy rozczulają się nad autem klienta przy montażu Lpg.
Im przeważnie chodzi tylko o szybki montaż+ regulacja , pieniążki do kieszeni i na tym koniec.
II gen w silnikach 2.0 16oraz 2.2 16V ma kilka minusów
-odcięty check
-wolno spadające obroty (tego nie przeskoczysz)
-wolno reaguje na ruch pedału gazu (gaz musi dolecieć do kolektora, to trwa)
-gorsze osiągi (przy sekwencji praktycznie nie czuć straty mocy)
-zbyt duże ryzyko zubożania/wzbogacania miesznki co może skutkować "strzałami"
-zbyt duże ryzyko złego montażu (IV gen nie wymaga takiego "rozczulania" się przy montażu)
-większa czułość na ogólnie zły stan silnika (zawory, przewody, świece, nieszczelności w ukł. dolotowym
-ciągła schiza, że strzeli (np w trasie rozwali przepływkę i amen)
- II gen wymaga większej troski, częściej trzeba zmieniać przewody i świece, to powie każdy doświadczony gazor
-łapanie błędów przez kompa: w 3 omegach które znam 2.0 16V krótko po założeniu gazu II gen wyskoczyły błędy-sonda (zbyt niskie napięcie), oraz błąd mówiący o ingerencji w elektronikę (ten był u mnie)
-koszty. Kompletna instalka II gen kosztuje ok 2tyś zł, skoro za 3tyś zł można mieć sekwencję, to nie ma nad czym się zastanawiać
#23
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 13:50
- odciety check, nic nie rozumiem on nie jest odciety, system samodiagnostyki dziala nadal, check równiez, własnie II gen to modyfikacja I tak by ecu lpg bral pod uwage info z czujników benz. Zgodze sie ze czasem gazownicy odcinali check i podpinali np. pod kontrolke ladowania zeby nie swiecilo w czasie jazdy ale taki myk oznacza w duzym skrocie: zly montaz lub zla instalka. Po zalozeniu II gen nie ma prawa swiecic check (no chyba ze cos jest spier..........)
- wolno spadajace obroty wystepuja gdy gazownik ustawi zle katy min krokowego lpg i wtedy on nie przymyka dokladnie i przez to wolne opadania, a ustwienie prawidlowe krokowego zajmuje chwilke bo jak bedzie za niski kat zamkniecia to przy schodzeniu obrotów (z wysokich bedzie gasl motor) , gazownikowi sie nie chce i dlatego taki myk
- gorsze osiagi, mysle ze dopiero hamownia rozwieje ta watpliwosc o osiagach
- co do dobrej kondyncji motoru przy II gen to przy wtrysku lpg tez musi byc dobra poniewaz strzaly przy wtrysku lpg zwiazane z iskra SA I STRZELA tylko w komorze spalania i troche w kolektorze ssacym al do momentu gdzie sa wkrecone wtryski bo to jest miejsce podania gazu, natomiast przy II gen gaz jest podawany na poczatku kolektora co powoduje ze strzela az do dyszy gazowej dlatego efekt strzalu jest tak slyszalny. Strzelanie z powodu zlej iskry we wtrytsku lpg jest oczywiscie slabsze i czasem nie slyszalne ale objawia sie szarpaniem, gdy uzytkownik nic nie zrobi w celu usuniecia problemu iskry to jak trzasnie we wtrysku lpg to moze uszkodzic nawet tlok(widzialem taki patent)
- blad sondy o ktorym mowisz (niskie napiecie) spowodowane bylo zlymi ustawieniami odczytu emulacji z sondy. Obecnie emulatory sondy przy lpg nie biora pod uwage jakie jest ich napiecie(same to odczytaja) natomiast pierwszym emulatorom lambdy trzeba bylo ustawic jaka jest lambda czy 1 V czy 5 V i dlatego ten blad
- Koszty II gen 1570 - 1650 lpg wtrysk sekwencja 2650- 3000. ceny na podkarpaciu
#24
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 20:08
Z jakich to czujników benzynowych czerpie sterownik LPG w generacji 2, a nie robi tego generacja I? :roll:- odciety check, nic nie rozumiem on nie jest odciety, system samodiagnostyki dziala nadal, check równiez, własnie II gen to modyfikacja I tak by ecu lpg bral pod uwage info z czujników benz.
#25
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 20:55
#26
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 21:08
- odciety check, nic nie rozumiem on nie jest odciety, system samodiagnostyki dziala nadal, check równiez, własnie II gen to modyfikacja I tak by ecu lpg bral pod uwage info z czujników benz. Zgodze sie ze czasem gazownicy odcinali check i podpinali np. pod kontrolke ladowania zeby nie swiecilo w czasie jazdy ale taki myk oznacza w duzym skrocie: zly montaz lub zla instalka. Po zalozeniu II gen nie ma prawa swiecic check (no chyba ze cos jest spier..........)
co sprytniejsi, co to nie potrafili założyć gazu, ale potrafili wpaść na pomysł jak zrobic prowizorke podpinali kontrolke check pod przekaźnik .. i działała ona na Pb a nie dzialała na LPG.
#27
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 22:03
Teraz mam 2.2 16V + sekwencja SIROCCO i też jest OK!
Facet, który mi to zakładał powiedział, że do aut z dwiema sondami zakłada tylko sekwencję!
Ja większość czasu spędzam w Holandii i zależy mi na bezproblemowej jeździe, dlatego założyłem sekwencję. Jeśli masz dużo wolnego czasu to możesz poeksperymentować z instalką II generacji. Polecam osobiście sekwencję! Jeśli stać cię na takie autko to nie żałuj na instalkę tysiąca złotych! :drink:

Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana

Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#28
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2007 - 17:59
[B]
#29
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2007 - 19:17
Ciekawe(i tu wystepuja IIa II b II c itd lub jak kto chce trzeba II gen. podzielic na podgrupy

#30
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2007 - 22:25
[B]
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2007 - 09:32
#33
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2007 - 13:54

I nie będę zakładał wątku, w którym bedziesz sie czegokolwiek uczył.
A niby jakim innym? :neutral:Rozumiem ze piszac o IV generacji myslisz o wtrysku lpg w stanie lotnym - sekwencyjnym.
4-generacja to wtrysk gazu w stanie lotnym, ale niekoniecznie w pełni sekwencyjnie. I koniec dyskusji, bo nie ma o czym.
#34
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2007 - 19:32
#35
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2007 - 19:42
Można, ale nie polecam i kończę temat ze swojej strony.Witam czy ktoś może miał doswiadczena z instalacją mieszalnikową w silniku 2.2 16 v w omedze z 2000 roku.Czy taką instalację można zamontować w takim silniku?
Pozdrawiam Piotr.
#36
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2007 - 23:38
Gaz jest dobry do zapalniczki ale osobiscie uzywam benzynowej
#37
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2007 - 21:21
Typ reduktora : KME RED.1
Nr i typ listwy wtryskiwaczy : Rail <Valtek 4>
nr Kompa : KME Diego
typ zbiornika Stako.
I kurcze nigdzie nie moge znalezc informacji na temat tej instalacji, moze macie koledzy jakies ciekawe linki, badz znacie to "od zaplecza".Pozdro
#38
OFFLINE
#39
OFFLINE
#40
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2009 - 13:34