

Jakie LPG do 2.2 16V
#1
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 13:57
Pozwiedzałem wszystkie warsztaty w okolicy montujące instalację i do wyboru mam:
Elpigaz - 2900 zł., 2 lata gwarancji lub 60 tyś. km.
Sciroko - 3400 zł., 2 lata gwarancji lub 50 tyś. km.
Zavoli - 3800 zł. rok gwarancji
Co o tym myślicie?
#2
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 17:26
#3
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 19:53
Ja zamontowałem KME - 2300 pln (cena promocyjna bo robiłem dwa samochody) 2650 normalnie, 2 lata gwarancji lub 50 tys, a sciroco to to samo, więc nie wiem czemu tak drogo
Bo u nas są tylko dwa warsztaty montujące gaz. No jest też trzeci, tylko że słyszałem o nim same negatywne opinie.
A co myślisz o tym "Elpigazie"? bo facet, który to montuje ma u nas dobrą opinię, tylko nie wiem czy się spisze w tym aucie? Nic o tej instalce nie wiem.
#4
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 07:22
Dzisiaj nabyłem Omegę C 2.2 16V i zamierzam wstawić sekwencję!
Pozwiedzałem wszystkie warsztaty w okolicy montujące instalację i do wyboru mam:
Elpigaz - 2900 zł., 2 lata gwarancji lub 60 tyś. km.
Sciroko - 3400 zł., 2 lata gwarancji lub 50 tyś. km.
Zavoli - 3800 zł. rok gwarancji
Co o tym myślicie?
Witam!!
Mam 2.2 16V z sekwencją zainstalowałem taki http://www.agcentrum....pl/sirocco.php
właśnie w antoniówce. Piszę o niej w samych superlatywach. Nie miałem żadnego kłopotu. Chłopaki znają się na rzeczy. Nie jest to darmowa reklama, ale polecam. Miałem tylko raz problem, ale była to wina czujnika ciśnienia gazu. Po prostu uszkodził się, co jak stwierdzili jest rzadkim przypadkiem. Diagnoza wraz z naprawą trwała ok. 10 minut. Żadnych innych problemów nie było ( i mam nadzieję że długo nie będzie). Instalacja kosztowała 3.300 zet - około rok temu (wtedy ceny beny szły strasznie w górę) ze zbiornikiem toroidalnym.
Tak więc polecam tę właśnie instalację. Jest to Antoniówka k/Radomia.
#5
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 07:45
#6
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 08:03
Tutaj dla porównania masz to co ja mam zainstalowane http://www.kme.com.pl/diego/ Jak widzisz to dokładnie ten sam sterownik tylko inny reduktor. Zwróć uwagę na listwę z zaworami. Gazownicy nie polecają listwy Matrix, ze względu na to że jest nie naprawialna i trwałść jest nie powtarzalna może działać przez 70 tys albo rozwalić się po 15. Jeżeli padnie na gwarancji to jeszcze nie koszt, ale potem kłopot. Lepiej zamontować Valtek czerwony lub żółty w zależności spalania auta, do 2.2 czerwone spokojnie wystarczają. Każdy wtryskiwacz jest osobno, więc w przypadku awarii wymieniamy tylko jeden, a i trwałość podobno większa.
Na dzień dzisiejszy nie mogę dokładnie powiedzieć jaki typ wryskiwaczy mam zainstalowany, jutro zajrzę w rozpiskę ale chyba rzeczywiście matrix. Rok temu nie zastanawiałem się nad specyfiką instalacji. Zależało mi na szybkim montażu. Był wtedu straszny BUM na gaz. A jak u ciebie ze spalaniem??
Ostatnio u mnie wychodzi średnio 36 l na 300 km w tym jazda po mieście (korki) i trasa Kozienice-Warszawa i po Warszawie w tym 1 godz w korku. Ale była to jazda ekonomiczna ok. 110 na trasie bez klimy. Właśnie zmieniłem opony i zauważyłem zmniejszenie zużycia paliwa. Jak dotąd jest to mój rekord - przekroczyłem 300 km na zbiorniku gazu.
#7
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 08:35
Ostatnio u mnie wychodzi średnio 36 l na 300 km w tym jazda po mieście (korki) i trasa Kozienice-Warszawa i po Warszawie w tym 1 godz w korku. Ale była to jazda ekonomiczna ok. 110 na trasie bez klimy. Właśnie zmieniłem opony i zauważyłem zmniejszenie zużycia paliwa. Jak dotąd jest to mój rekord - przekroczyłem 300 km na zbiorniku gazu.
Ostatni weekend trasa 1100 km w większości drogi jednopasmowe, od 380 do 460 na baku około 39L, w zależności od stylu jazdy.
#8
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 09:19
Ostatni weekend trasa 1100 km w większości drogi jednopasmowe, od 380 do 460 na baku około 39L, w zależności od stylu jazdy.
To co mam zrobić aby zejść ze zużyciem to twojego poziomu?? Czy jest to możliwe??
#9
OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 09:22
Zależy mi też na bezawaryjności, ponieważ pracuję w Holandii i nie mam zamiaru jeździć na serwis do Polski. Dlatego też jeśli nie usłyszę żadnych pozytywnych opini na temat Elpigazu to założę Sirocco.
#10
OFFLINE
Napisany 29 września 2006 - 16:18
Biorąc pod uwagę wasze opinie nabieram przekonania do instalacji SIROCCO, tylko ta cena wyższa o 500 zł. w stosunku do instalki Elpigaz. Czy wiecie coś o tej instalce? Jeżeli założę Elpigaz to będę miał serwis u mnie w mieście, jeśli Sirocco to będę musiał dojeżdżać 30 km.
Zależy mi też na bezawaryjności, ponieważ pracuję w Holandii i nie mam zamiaru jeździć na serwis do Polski. Dlatego też jeśli nie usłyszę żadnych pozytywnych opini na temat Elpigazu to założę Sirocco.
Nie zakładaj elpigazu...Wtryskiwacze są bardzo wolne i nadają się co najwyżej do silnika 1.6l.
Co do sirocco to nie słyszałem negatywnych opinii.
Jeszcze alternatywą dla tych trzech instalacji jest Stag 300-4.
Cena około 2400.A dołożysz trochę $$$ i będziesz miał na żółtym Valteku.
#11
OFFLINE
Napisany 30 września 2006 - 08:07
#12
OFFLINE
Napisany 19 października 2006 - 21:23
Niestety z gazem jest tak z ezalezy od tego kto montuje chyb abardziej niz od samej instalacji.
W kazdym razie tamta byla OK.
TSA XXXX
#13
OFFLINE
Napisany 28 października 2006 - 14:13

Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana

Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#14
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2007 - 14:01
Pozdrawiam Piotr.
#15
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2007 - 16:33
Przy sekwencji zapominasz że masz gas. Moim zdaniem lepiej dołożyć nawet te 1,5-2tyś zł, i mieć spokój, a i tak częścioszczędzisz na np świecach, przewodach (nie trzeba zmieniac co 15tyś km), spalaniu (pali ok 0,5l.litr mniej)
#16
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2007 - 19:22

[B]
#17
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2007 - 19:34
Druga generacja to gówno. Chyba sam nie wiesz co piszesz.II generacja jest ok
Gdzie widziałeś ostatnio 3-generację?Oczywiscie III gen jest lepsza chocby z tego powodu ze zapobiega strzalom
Żeby nie było. Mam drugą generację, która chodzi bez zarzutu, jednak wciąż jest tylko gównem przy sekwencji.
Swego czasu sekwencje były drogie więc w aucie wartości 3-4 czy nawet 5-6 tysięcy zł nie było o czym mówić. W tej chwili dobrą sekwencję zakładasz za 3-3,5 tys. zł. Przy samochodzie o wartości ok. 15-20 tys. warto oszczędzać w ten sposób? :roll:
#18
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2007 - 22:44
Druga generacja to gówno. Chyba sam nie wiesz co piszesz.II generacja jest ok
Gdzie widziałeś ostatnio 3-generację?Oczywiscie III gen jest lepsza chocby z tego powodu ze zapobiega strzalom
Żeby nie było. Mam drugą generację, która chodzi bez zarzutu, jednak wciąż jest tylko gównem przy sekwencji.
Swego czasu sekwencje były drogie więc w aucie wartości 3-4 czy nawet 5-6 tysięcy zł nie było o czym mówić. W tej chwili dobrą sekwencję zakładasz za 3-3,5 tys. zł. Przy samochodzie o wartości ok. 15-20 tys. warto oszczędzać w ten sposób? :roll:
80% zalezy od zakladu montujacego gaz i tylko 20% to instalka. jesli partacze zakladaja to i z sekwencja beda problemy. aczkolwiek w fałce ja osobiscie nie zdecydowal bym sie na II gen ze wzgledu na zwezke ale R4 spokojnie na II gen polata. oczywiscie ze sekwencja jest lepsza ale jak ktos nie chce wydawac wiecej kasy....
#19
OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2007 - 22:37
II gen gaz wciagany w stanie lotnym (i tu wystepuja IIa II b II c itd lub jak kto chce trzeba II gen. podzielic na podgrupy chodzi o wystepowanie emulatora do wyl. i zal. wtrysków ale tylko w ukladzie paliwowym sekwencyjnym i ilosci czujników z ktorych bedzie ecu lpg korzystal)regulacja cisnienia mech, i teraz w zaleznosci od ecu lpg mozna wyregulować kąt min i max zamkniecia i otwarcia silnika krokowego lpg, czytanie info z sondy lambda, ustawianie róznych trybów pracy sport, econ itp., przelaczanie na gaz nie tylko ze wzgledu na obroty ale rowniez na temp. plynu i wiele innych ktorych sa mniej istotne ale generalnie II gen ma za zadanie dawkowac ilosc gazu w zaleznosci od obciazenia jednak gaz jest nadal wciagany przez silnik z powietrzem a dysza umieszczona przed przepustnica. Ta lpg ma rowniez za zadanie korygowac sklad mieszanki w zaleznosci od sygnalow lambdy. NAJWAZNIEJSZE to ze przy takiej instalce jest emulator do wył wtrysków paliw. lub go nie ma co nie swiadzczy o tym ze jest to inna generacja. Przy wtrysku jednopunktowym lub wielop.... ale niesekwencyjnym(poczatek lat 90) nie potrzeba emulatora tylko zwykly przekaznik), lepiej sa mistrzowie ktorzy twierdza ze jak w aucie jest mech przelacznik a nie mikrowylacznik to instalka jest I gen ... hihihihihih... nie o to tu chodzi, pierwsze II gen mialy nawet regulacje mech imbusikiem w centralce przy jakich obrotach ma prrzel. na gaz. III gen to szumnie nazwana SEKWENCJA. Dlaczego szumnie bo nie widzialem wtrysku gazowego NIESEKWENCYJNEGO. Sekwencyjnosc polega na dawkowaniu gazu w odpowiednim momencie, polozeniu tloka. To tak jak bysmy mowili ze nasze omy maja wtrysk wielop..... sekwencyjny no maja ale co z tego to norma wiec po co ja podkreslac. III gen to skok wielki w kierunku dawkowania lpg, jest przecyzyjniejszy, itd.. ale najwazniejsze ze nie da za malej dawki gazu, dlaczego najwazniejsze bo strzaly w lpg sa z dwoch powodow zly uklad zaplonowy i drugi WAZNIEJSZE UBOGA MIESZANKA. To ostanie jest o wiele gorsze bo moze uszkodzic plastikowy kolektor lub walek z przepustnicami ktory jest zamontowany np. w audi A4 1,6 i przy strzale peka a jego elementy wpadaja do komory spalania niszczac motor. Za ubogi sklad mieszanki prowadzi rowniez do podwyzszenia temp w cylindrze a to wypala gniazda zaworowe, ale dzieje sie tak wtedy kiedy mistrz gazownik zle ustawi lpg II gen. a gdy mu swieci check to podlacza zarowke np. pod kontrolke cisnienia oleju i klient nie widzi ze cos nie tak.... to prawda widzialem taki motyw.III gen czyli szumnie zwana sekwencje montuje sie w sam . gdzie pokombinowany jest uklad dolotowy np. zmienne dlugosc kolektora ssacego lub turbina. Oczywiscie nie oznacza to ze nie mozna III gen montowac w motorze z jednopun... wtryskiem , prostym dolotem , tylko po co. Mozemy sie spierac o to jakie sa oszczednosci i ewentualne straty na mocy..... nie znam testu ktory by opisywal porownanie tego samego sam. z tym samym motorem i roznymi gener. lpg a pozniej wjazdem na hamownie..... Taki test jest potrzebny. Ale nadar upieram sie ze przy 2,2 wystarczy II gen. wlasciwie dobrana dysz gazowa i porzadny montaz. Ceny na podkarpaciu II gen 1600 wtrysk 2800. A teraz niech kazdy wybierze sam
[B]
#20
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2007 - 06:37
Znowu nie czytam do końca....
Rzekłbym może tylko, ze tzw. sekwencja to 4-generacja.III gen to szumnie nazwana SEKWENCJA
3-generacja nawet nie zdążyła na dobre zagościć w warsztatach i naszych samochodach jak została wyparta zupełnie przez 4-generację.