

Filtr Stożkowy
#61
OFFLINE
Napisany 15 sierpień 2008 - 08:13
#62
OFFLINE
Napisany 15 sierpień 2008 - 08:29
po wyjęciu filtra oryginalnego, i nie nakładania tej górnej osłony, owszem silnik wydaje przepiekny dźwięk, ale jak załozyłem już tą plastikową osłone, to jakość już była nieco gorsza i nie było aż takiego efektu.
ja myslałem zrobić to w ten sposób, że zamocować filtr w środku puszki, normalnie przy wejsciu do przepływomierza, wyciągnąć tą giętką fabryczną rure wraz z trąbką, i w ten otwór po fabryczniej rurze dać juz gotową dorobioną, w taki sposób wyprofilowaną żeby zawijała sie właśnie do tego otworu któru jest za lewym reflektorem, a przed puszka jeszcze.i stamtąd by sobie ciągnął cały czas zimne powietrze. mysle że bylo by lepiej bo i znacznie krótsza droga by była zasysanego powietrza
co myslicie o tym sposobie?
bo miałem jesscze jeden pomysł ale z tym troche trudniej i raczej mniej efektywny by był, zamontować stożek jak w pierwszym pomyśle, tyle że na niego jeszcze dorobić większej średnicy i odpowiedniej długości rure i nałożyc ja na filtr, i puscic do tego otworu za reflektorem.można by było wtedy nie nakładać już pokrywy filtra.ale to raczej nie za ciekawy sposób
#63
OFFLINE
Napisany 15 sierpień 2008 - 09:52

Mam namyśli to że można by pomyśleć aby brać powietrze rurą gdzieś od zderzaka wtedy było by elegancko bo by było zimne...pod maską wywalić to pudło oryginalne i zabudować ten róg specjalną blachą/matą która nie przepuszcza ciepla, tak aby gdy zamkniemy maskę zamykała i tworzyła z tego pomieszczenia kwadrat...można by pomyśleć żeby te gumowe rurki wymienić na jakiś chrom o większej średnicy...kto wiem może byśmy mogli odczuć lepszą dynamikę na niższych obrotach..??(mówie o 16v)....wszystko jest do zrobienia...Wiem że do BMW do ktoś kiedyś jakieś szablony tekturowe sprzedawał...przystawiało się tekturę do blachy wycinało montowało w rogu i było idealnie dopasowane...pewnie można by pomyślec


#64
OFFLINE
Napisany 16 sierpień 2008 - 08:53

#65
OFFLINE
Napisany 16 sierpień 2008 - 09:25
#66
OFFLINE
Napisany 17 sierpień 2008 - 22:30
#67
OFFLINE
Napisany 17 sierpień 2008 - 22:58
a jak sie miewa sprawa poprawienia brzmienia 2.0 16v w caravanie i jak te silniki znosza stozki..?? ma ktos zamontowany juz od dawna mnie meczy ta sprawa..
W najbliższych dniach montuje u siebie coś takiego to Ci napiszę. Oczywiście stożek w obudowie z doprowadzeniem powietrza z poza komory silnika. Sam jestem ciekaw czy to coś da.
#68
OFFLINE
Napisany 19 sierpień 2008 - 18:15
czekam na pw na info a w jakims czasie zrobimy spota na kepie to se to obejrze..W najbliższych dniach montuje u siebie coś takiego to Ci napiszę. Oczywiście stożek w obudowie z doprowadzeniem powietrza z poza komory silnika. Sam jestem ciekaw czy to coś da
#69
OFFLINE
Napisany 23 sierpień 2008 - 06:53

#70
OFFLINE
Napisany 27 sierpień 2008 - 20:30

#71
OFFLINE
Napisany 11 wrzesień 2008 - 18:40


#72
OFFLINE
Napisany 12 wrzesień 2008 - 23:18
kolega szokol napisał
"W Calibrze na stożku zrobiłem jakieś 60k km i nic mi się nie działo. Normalne jest że stożek trzeba przedmuchiwać płukać myć i po wysuszeniu spryskać np. WD40 "
" Przedmuchiwac" Każdy renomowany producent stożków w instrukcji absolutnie zakazuje przedmuchiwania i zaleca by ten wysychał samoistnie na świezym powietrzu, gdyż ciśnienie podczas przedmuchiwania niekorzystnie wpływa na splot włukien przyczniając się do rozwarstwiania struktury włukien i tym samym powstawania mikro otworów które w następstwie nie zatrzymója twardych zanieczeszczeń.
"Spryskac np. WD 40" kto ci kolego takich bzdur nagadał do tego służa zalecane przez producentów specjalne oliwy o odpowiedniej gęstości, lepkości i składzie chemicznym.
za chwilę jakiś pomysłowy dobromir wyskoczy że można taki filtr potraktowąc olejem syntetycznym lub rzepakowym z biedronki bo jest taniej.
Scalilem posty. Grisza uzywaj funkcji edytuj zamiast pisac jednego posta pod drugim.
#73
OFFLINE
Napisany 13 wrzesień 2008 - 05:34
#74
OFFLINE
Napisany 16 wrzesień 2008 - 18:50


#75
OFFLINE
#76
OFFLINE
Napisany 18 wrzesień 2008 - 02:07
"Spryskac np. WD 40" kto ci kolego takich bzdur nagadał do tego służa zalecane przez producentów specjalne oliwy o odpowiedniej gęstości, lepkości i składzie chemicznym.
za chwilę jakiś pomysłowy dobromir wyskoczy że można taki filtr potraktowąc olejem syntetycznym lub rzepakowym z biedronki bo jest taniej.
to ja doleje oliwy do ognia...

ja swoj stozek traktuje takim preparatem w sprayu do uszczelek (jest na bazie oliwki)
i mowie to calkiem serio, porownywalem to ze specjalnym preparatem do stozkow, nie widze roznicy

#77
OFFLINE
Napisany 18 wrzesień 2008 - 19:51

...eliks moze nalezales do CTM'u??
#78
OFFLINE
Napisany 18 wrzesień 2008 - 21:31
..Kiedyś Maciek Zientarski powiedział: "Modyfikujcie swoje auta z głową!!"
..Mało tego - stożek = zdecydowanie wiecej syfu w dolocie i samym procesie spalania bo nie sadze ze ktos wyda 300zł za sam stożek..
..Moim zdaniem Panowie - wkładka renomowanej firmy albo konkretny dedykowany dolot przy jednoczesnej modyfikacji układu odprowadzenia spalin..
www.bestiales.pl
#79
OFFLINE
Napisany 18 wrzesień 2008 - 22:31
..Mało tego - stożek = zdecydowanie wiecej syfu w dolocie i samym procesie spalania bo nie sadze ze ktos wyda 300zł za sam stożek..
Mógłbyś rozwinąć myśl, bo nie rozumiem o co Ci chodzi.
Panowie, nie chcecie, to nie zakładajcie, czy ktoś tutaj kogoś do czegoś zmusza? Założyłem stożek i mam dźwięk o jaki mi chodzi, wystarczy.
..Moim zdaniem Panowie - wkładka renomowanej firmy albo konkretny dedykowany dolot przy jednoczesnej modyfikacji układu odprowadzenia spalin..
Wkładkę przerabiałem, i to dopiero jest strata kasy. Dedykowany dolot, hm, wolałbym sprzedać auto i kupić 3,0 V6. Zakup dedykowanego dolotu dla poprawy brzmienia auta trochę mija się z celem. Mam tak jak chciałem i jestem zadowolony. Zanim założyłem stożek długo i dużo czytałem w sieci na ten temat, zdania były podzielone, stwierdziłem, że trzeba samemu sprawdzić. Więc sprawdziłem...
#80
OFFLINE
Napisany 19 wrzesień 2008 - 00:46
stary! to "cos tam mruczy" to najpiekniejsza melodia dla moich uszu...Dokładnie.. Coż z tego że cos tam mruczy pod maska skoro nie czyni go lepszym?..

wszystko z czasem... ecie pecie $ musi byc.....Moim zdaniem Panowie - wkładka renomowanej firmy albo konkretny dedykowany dolot przy jednoczesnej modyfikacji układu odprowadzenia spalin..