

2.5 DTI zaślepienie EGR i pytanie o podciśnienie.
#21
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2016 - 13:28
Tu akurat na odwrót, płaskie uszczelnienie jest w x25dt a soczewkowe w y25dt
#22
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2016 - 13:54
Tak jak czeladnik napisał, do naszych kolektorów jedynie plastikowe ponieważ tak samo działają na zmianę temp jak kolektorDo plastiku - plastik.
Do metalu - metal.

Z tym się nie zgodzę, widziałeś kolektor wydechowy z x25dt i y25dt? Spójrz na miejsce montażu rurki od EGRProsta zaślepka egr pasuje do 2.5dti a ta wytoczona do 2.5td
Tu akurat na odwrót, płaskie uszczelnienie jest w x25dt a soczewkowe w y25dt
#23
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2016 - 19:48
widziałem i nawet kilka z nich planowałem, w y25dt nawet sposób montażu rurki egr do dolotu jest soczewkowy a w x25dt płaski, stąd do X25DT można wsadzić zaślepkę z 2 PLN czego bym nie robił
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 01 lipca 2016 - 22:37

#26
OFFLINE
Napisany 06 września 2016 - 15:07
http://allegro.pl/70...4858165175.html
I rowniez pozbylem sie plastiku turbo klekot.
A calosc wyszla tak jak na foto, oczywiscie przy pomocy kolegi z tig-iem i dobra reka

Rurki, kolanko z nierdzewki, do tego lacznik silikonowy.


Edytowany przez bolecq2, 06 września 2016 - 15:14.
#27
OFFLINE
Napisany 16 września 2016 - 06:30
Bede sie zabieral za wywalenie klapek i wstawienie zaslepek, tu pytanie z jaka sila dokrecac owe zaslepki? Dawac dodatkowo silikon?
Z jaka sila dokrecac kolektor ssacy, gdzies na forum znalazlem ze dla tych mniejszych srub/nakretek 10Nm a dla wiekszych 15Nm, tak czy innaczej?
Rowniez obudowe odmy z jaka sila dokrecic?
Do demontazu kolektora ssacego musze zdjac podszybie to wiem, ale czy przy silniku musze cos wiecej sciagac? Jakie rurki, wezyki, kabelki itp itd?
Czy od razu moge sie zabierac za odkrecanie kolektora?
Na razie tyle pytan, jesli jest ktos w stanie pomoc z gory dzieki za odpowiedzi.
Edit,
Jest porada ale brak zdjec ehh...
Po zamontowaniu zaslepek musze zaslepiac jakie wezyki czy cus w tym stylu?
Edytowany przez bolecq2, 16 września 2016 - 06:42.
#28
OFFLINE
Napisany 01 października 2016 - 21:00
Jestem po sprawdzeniu całego dolotu, wyczyszczeniu IC, wszystkich rurek, wywaleniu EGR. Kupiłem ten zestaw za 100 parę złotych z allegro i pasuje w 100%. Przewód od EGR wywaliłem, magistrala zaślepiona. Wywaliłem też taką gruchę z kolektora ssącego, która w moim mniemaniu sterowała klapkami w dolocie których już nie mam. Przewód idący od tej gruchy, do takiego nie wiem co to jest - chyba elektrozaworu - zaślepiłem. Po złożeniu auto chodzi dobrze, ale jak zgaszę to jest takie buczenie z okolic właśnie tamtego elektrozaworu co jest pod kolektorem. Nie przejmować się tym?
#29
OFFLINE
Napisany 05 października 2016 - 18:17
Z jaka sila dokrecac kolektor ssacy, gdzies na forum znalazlem ze dla tych mniejszych srub/nakretek 10Nm a dla wiekszych 15Nm, tak czy innaczej?
Ja dokręcałem jak niżej i jest ok.
Śruby M6 - 10 Nm
Nakrętki M7 - 15 Nm
Ale to jest dla DTI.
W przypadku TDSa to będzie 25Nm.
wywaleniu EGR
Nie polecam wywalania EGRu. Tak jak było wielokrotnie pisane, powoduje to powstanie błędu P0400. Przynajmniej u mnie tak było.
Edytowany przez kotbehemot.fm, 05 października 2016 - 18:21.
#30
OFFLINE
Napisany 23 października 2016 - 16:45
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
Egr wywalony jak wyzej na zdjeciu, wezyk zaslepiony.
Co sie moze dziac?
Nie polecam wywalania EGRu. Tak jak było wielokrotnie pisane, powoduje to powstanie błędu P0400. Przynajmniej u mnie tak było.
W 2.5dti tez wywalilem egr, zrobilem z 1200km i zadnego bledu nie ma. Zas 2.5td juz wywalil ehh
Edytowany przez bolecq2, 23 października 2016 - 16:50.
#31
OFFLINE
Napisany 24 września 2018 - 07:14
Witajcie,
Odnośnie silnika 2,5dti
Mam pytanie - prezentowane tu zaślepki EGR rozumiem, że jako, iż montowane w okolicach kolektora wydechowego zamykają dopływ spalin również do wymiennika/chłodniczki egr - czyli w związku z tym chłodniczka nie odzyskuje nam części ciepła generowanej przez ten układzik - mam rację czy nie?
Bo jeśli dobrze kombinuję to zaślepki takie jak poniższe (zaślepki a właściwie może bardziej zamienniki egr) nie powodują sytuacji jak opisuję powyżej i czerpiemy korzyść z tej małej chłodniczki?
Czy ktoś takie cudo już montował i ma jakieś opinie na ten temat?
https://allegro.pl/f...c20fd1d#thumb/3