Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z Ogrzewaniem

nagrzewnica klimatyzacja climatronic podciśnienie schemat

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mavericktango

Mavericktango
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-03-2016
  • Skąd: Ostrowiec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2018 - 18:56

Omega B FL Kombi 

Rok:2002
Silnik:2,5 DTI

 

Mam problem z ogrzewaniem. Chłodzi jak cholera, nie grzeje. Zawór nagrzewnicy sprawdziłem, działa. Wypiąłem przewód podciśnieniowy od akumulatora podciśnienia (podszybie nad filtrem kabinowym), po czym zaczął grzać jak szalony, ale klima wtedy ledwie chłodzi. Po ponownym podpięciu przewodu nie grzeje.

Zaczyna grzać tylko w chwili gdy po dłuższej jeździe z dużą prędkością wjadę do miasta, stanę w korku, lub na bramkach na autostradzie, wtedy grzeje przez chwilę, aż się na nowo rozpędzę.

 

Zdemontowałem środkową część deski (radio, ramka, kliamtronic itd), oraz schowek. Znalazłem miejsce w którym wchodzą do kabiny dwa przewody podciśnieniowe (ten który wychodzi z akumulatora podciśnienia i drugi - czyli wejście i wyjście podciśnienia do kabiny, na potrzeby klimatronika). Wewnątrz obok rurek od nagrzewnicy wchodzi czarny przewód podciśnieniowy i czarny z żółtym paskiem. 

 

Potrzebuję schematu, zdjęcia, nazwy lub innej informacji o ustrojstwie które steruje podciśnieniem zaworu nagrzewnicy. Zakładam że jest to jakiś elektrozawór, który pewnie padł (OP-COM nie pokazuje błędów, przyjmuje komendę water valve włącz wyłącz, ale nic to nie zmienia)

 

Gdzie to cholerstwo znaleźć, jak usprawnić, ewentualnie wymienić?

 

Z góry dzięki za pomoc

 

 

 

 





#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2018 - 23:03

Zamień miejscami w przelotce przewody (w kabinie wygodniej, górny zamieniasz z dolnym) i powinno być git.



#3 OFFLINE   Mavericktango

Mavericktango
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-03-2016
  • Skąd: Ostrowiec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 czerwca 2018 - 17:06

Przybek, nie wiem co niby ma dać taka zamiana?  

 

Problem rozwiązany. Winowajcą okazał się elektrozawór odcinający podciśnienie. Znajduje się on razem z identycznym elektrozaworem od klapki obiegu powietrza (zamknięcie powietrza z zewnątrz), obok nogi kierowcy. Zawory w kolorze brązowym. 

 

Podciśnienie jest dostarczane od serwa do podszybia do akumulatora podciśnienia (czarne pudełko nad filtrem kabinowym powietrza). Następnie wchodzi obok przewodów od klimy do kabiny od strony pasażera. Wejście jest widoczne po demontażu schowka. Dalej przechodzi za nagrzewnicą do strony kierowcy i zasila dwa eketrozawory (od klapki antysmogowej i od zaworu płynu do nagrzewnicy). Od elektrozaworów przewody wracają znów na stronę pasażera, do sterowania klapką i drugi wychodzący do komory silnikowej, od sterowania zaworem nagrzewnicy.

 

Dobra Rada:

 

Jeśli trzeba szybko naprawić taką usterkę, można zamienić te zawory miejscami, są identyczne. Wtedy nie będzie sterowania klapką powietrza z zewnątrz, ale będzie działała sprawnie klima i grzanie. Tylko koniecznie w trzeba zamontować uszkodzony zawór, w miejsce tego od klapki, lub zaślepić wężyk zasilania w podciśnienie zaworu od klapki który przepięliśmy w miejsce uszkodzonego zaworu od nagrzewnicy, ponieważ obydwa zawory zasilane są tym samym podciśnieniem (trójnik) i jeśli zostawiy otwarty wężyk, to nie będzie w układze podciśnienia.

 

Temat do zamknięcia.



#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2018 - 00:54

Taka zamiana przeważnie przywraca układ podciśnień do stanu fabrycznego - w co 5 omedze te wężyki są pozamieniane (albo w kabinie albo po stronie komory silnika) bo jak ktoś grzebał to mu się wypięły i wsadził jak pasowało. I podejrzewam że teraz jeszcze bardziej "rozbudowałeś" ten bałagan ale co ja się tam znam :D 



#5 OFFLINE   Mavericktango

Mavericktango
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-03-2016
  • Skąd: Ostrowiec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 czerwca 2018 - 18:01

Ponieważ na przykładzie kolegi widzę że sam opis nie jest czytelny, wrzucam jeszcze schemat jak to wygląda, ponieważ jedyne schematy jakie znalazłem, opisywały tylko to co jest w komorze silnika, a nie w kabinie.

 

Niebieskie linie to zasilanie układów podciśnieniem, strzałki pokazują kierunek przepływu powietrza. Na czerwono zaznaczone są linie sterujące osprzętem.

 

Poniżej podaję zdjęcie i nr seryjny elektrozaworu:

 

268034712 - elektrozawór 

 

Dla całkowitej jasności załączam też zdjęcie akumulatora podciśnienia, ponieważ na niektórych aukcjach opisywany jest jako zawór podciśnienia. 

 


Ponieważ na przykładzie kolegi widzę, że sam opis nie jest czytelne, wrzucam jeszcze schemat jak to wygląda, ponieważ jedyne scheamty jakie znalazłem, opisywały tylko to co jest w komorze silnika, a nie w kabinie.

 

Załączony plik  Bez tytułu.jpg   22,3K   4 pobrań

Załączony plik  akumulator podciśnienia.jpg   54,59K   4 pobrań

Załączony plik  6f4bfbea420eaa44dbcd6114de3d.jpg   27,09K   4 pobrań


Edytowany przez Mavericktango, 11 czerwca 2018 - 18:03.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: nagrzewnica, klimatyzacja, climatronic, podciśnienie, schemat