Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
627 odpowiedzi na ten temat

#361 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 18:29

a ABS ??? nie miałes w Hondzie?


nie :D
rocznik 91 , tylko wspomaganie na hamulce bylo :D
jak jezdziles kiedys gokartem to mniej wiecej tak to wygladalo ;)
100tys zrobilem ta mala zaba , prowadzenie , przyspieszenie , hamowanie , spalanie , ..., az lezka sie kreci w oku :D
Teraz juz spokojnie bo fotelik na tylnym siedzeniu i dalej juz chyba wszystko jasne :)

Mikody mają dziurę na śrubę, przynajmniej moje miały. Malowanych nie ma sensu kupować bo farba jest bardzo słabej jakości. Komplet spokojnie wystarcza na 2 komplety klocków.


farba malo mnie interesuje , jak beda dobrze dzialaly to polece dalej :)
a sruba przydala by sie bo kiedys mialem jakis samochod co nie bylo to myslalem ze sam go przeniose w nocy jak mi przyszlo kolo zmienic :D

#362 OFFLINE   MarekV6

MarekV6
  • 43 postów
  • Dołączył: 21-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2014 - 21:57

też miałem dziurę na śrubę

#363 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 marca 2014 - 22:11

ta śrubka do ustalenia tarczy to taki pica na wodę, najważniejsze żeby między tarczą a piastą nie było rdzy i brudu
2x sprawdzić przed złożeniem żeby nie było płaczu o bijące tarcze

#364 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 marca 2014 - 22:26

ta śrubka do ustalenia tarczy to taki pica na wodę

Nie pisz bzdur, śrubka jest potrzebna, szczególnie jeśli kilka razy w roku ściągasz i zakładasz koło.

najważniejsze żeby między tarczą a piastą nie było rdzy i brudu

Oczywiście, zawsze dobrze kierować się zasadą, że przed założeniem różnego rodzaju części należy oczyścić a potem zabezpieczyć (np. pastą miedziową) :)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#365 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 08 marca 2014 - 23:51

Ja zawsze montuje Brembo i ferodo premier.
Ten zestaw nigdy mnie nie zawiódł, czego nie mogę powiedzieć o TRW czyli dawnym LUKAS-ie :/

#366 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2014 - 13:31

Nie pisz bzdur, śrubka jest potrzebna, szczególnie jeśli kilka razy w roku ściągasz i zakładasz koło.

Oczywiście, zawsze dobrze kierować się zasadą, że przed założeniem różnego rodzaju części należy oczyścić a potem zabezpieczyć (np. pastą miedziową) :)


miedzy piastą a tarczą nie może być ŻADNEGO smaru:masakra::masakra::masakra: zastanów się co piszesz, po posmarowaniu wychodzą kwiatki że bije albo coś. a jak w sklepie zobaczą że tam jest smar to nawet reklamacji nie uznają. smarem możesz psiknąć na łączeniu tarczy z felgą ;)

#367 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 marca 2014 - 17:03

Skoro tak piszesz, to już wyobrażam sobie ile musiałeś dawać smaru żeby tarcze biły... :masakra:
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#368 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2014 - 17:28

Skoro tak piszesz, to już wyobrażam sobie ile musiałeś dawać smaru żeby tarcze biły... :masakra:


Fakt..po prawdzie przekonują zeby miedzy piastą a tarcza nie uzywac smaru, ale ja to robie cały czas,w roznych samochodach i w/g mnie zdaje to egzamin, mniej rdzewieje połączenie, ale smar nalezy przetrzec a nie nakładac szpachelką..
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#369 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 marca 2014 - 18:54

smar nalezy przetrzec a nie nakładac szpachelką..


O, to, to :)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#370 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2014 - 21:26

Skoro tak piszesz, to już wyobrażam sobie ile musiałeś dawać smaru żeby tarcze biły... :masakra:


Wyobraź sobie że ja nauczyłem się tego wcześniej i nie smaruję tego połączenia, nie tak jak ty czekasz kiedy Ci tarcza pęknie(przykładowo). Bo po co to robić zgodnie z zasadą jeśli można po swojemu kierować zdrowiem swoim i innych. A pozostali forumowicze są wprowadzani w błąd...:masakra: wole skończyć tę dyskusję bo znów będzie odpowiedź w stylu 'to tak nasmarowałeś że ci tarcza pękła'

#371 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2014 - 21:50

Zacznijmy od tego, ze smaru miedzianego nie powinno sie stosowac przy hamulcach...

#372 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 marca 2014 - 22:20

xax3 nie do końca rozumiem jak mała ilość smaru może wpłynąć na bicie tarczy.

Tomek dlaczego? Czy tylko myślisz, że ktoś przez nieuwagę może smarować gdzie popadnie?? ;)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#373 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2014 - 22:34

xax3 nie do końca rozumiem jak mała ilość smaru może wpłynąć na bicie tarczy.

Tomek dlaczego? Czy tylko myślisz, że ktoś przez nieuwagę może smarować gdzie popadnie?? ;)


Tomku smar miedziany ma w sobie drobinki metalu (miedzi) i stosowany na ruchome elementy np. prowadnice klockow hamulcowych, spowoduje ich zatarcie. Klocki wtedy stoja w miejscu lub sie nie cofaja od tarczy. W skrajnych przypadkach smar miedziany moze powodowac zaklocenia czujnika abs. Do hamulcow sa inne smary nie zawierajace metalu np. firma textar posiada taki w swojej ofercie.

#374 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2014 - 01:20

no to Wurth od ładnych paru lat nieźle kantuje klientów

#375 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 marca 2014 - 07:33

toptom tak to wiem. Smaru miedziowego nie powinno dawać się na elementy gdzie pocierają się o siebie. Mimo wszystko, wiele osób daje go na klocki żeby nie piszczały. Sam też od zawsze daje wokół klocków po wcześniejszym wyczyszczeniu zacisku i nigdy nie zauważyłem żeby klocki zatarły się. Może też dlatego, że zaglądam tam częściej niż tylko przy wymianie klocków ;) W sensie, że przy okazji różnego dłubania zajrzę tam, wyczyszczę itp.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#376 OFFLINE   darioDL

darioDL
  • 89 postów
  • Dołączył: 06-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 marca 2014 - 12:05

Witam drodzy forumowicze.
W niedługim czasie czeka mnie wymiana tarcz oraz klocków. W tym wypadku pobuszowałem trochę po necie i chciałem zapytać czy ktoś z was korzystał ze sklepu http://hamulcowe.com.pl ?.
Znalazłem tam dwa zestawy tarczoraz klocków (tył i przód), no i chciałbym zasięgnąć waszej opinii na ten temat.
Przód to jest http://hamulcowe.com...PEL-OMEGA-B/257
Natomiast tył http://hamulcowe.com...PEL-OMEGA-B/258
Ceny mogę powiedzieć że wyjątkowo atrakcyjne.
Na temat klocków Steinhofa poczytałem dość dużo i opine są podzielone ale słyszy się o nich sporo pozytywów.
Natomiast producenci tarcz to dla mnie wielka niewiadoma.
Proszę o wasze zdanie na ten temat i z góry wielkie dzięki

#377 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 18 marca 2014 - 13:15

A nie lepiej dobrać na allegro jakiś zestaw, tarcze trw, brembo, mikody, ferrodo?

Dodany obrazek


#378 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 marca 2014 - 14:59

oszę o wasze zdanie na ten temat i z góry wielkie dzięki

na przednie tarcze nie mozesz załować grosza, bo bedziesz dwa razy kupował,zrób tak jak Aros radzi
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#379 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2014 - 12:50

Ceny może i dobre, ale nazwy producentów tarcz nic mi nie mówią. Ja bym takich cudaków nie zamontował. Koledzy dobrze radzą, kup coś markowego.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#380 OFFLINE   MarekV6

MarekV6
  • 43 postów
  • Dołączył: 21-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 marca 2014 - 01:01

A nie lepiej dobrać na allegro jakiś zestaw, tarcze trw, brembo, mikody, ferrodo?


mikody odpuść 2x wydane pieniądze