błąd P0400 może też być spowodowany przepływką
u mnie w 2.2 dti po odpięciu tego wężyka pojawia się P0400 i samochód muł
Napisany 01 czerwca 2016 - 23:38
błąd P0400 może też być spowodowany przepływką
u mnie w 2.2 dti po odpięciu tego wężyka pojawia się P0400 i samochód muł
Napisany 02 czerwca 2016 - 07:21
Edytowany przez kotbehemot.fm, 02 czerwca 2016 - 07:22.
Napisany 02 czerwca 2016 - 14:50
Po odpieciu wtyczki od przepływki check Ci nie wywaliZero komentarzy na temat nowego "odkrycia"?? Spodziewałem się choć jednego
W takim razie mam kolejne pytanie (tym razem prostsze):
jak powinien się zachowywać silnik przy odpiętej wtyczce przepływomierza (ECU nie dostaje info o przepływie i temperaturze)?
Tryb awaryjny? Silnik będzie miał więcej mocy? A może mniej mocy? ... ?
No to dziwna sprawa. U mnie przy odpietej wtyczce przeplywomierza silnik odpalil bez problemu, zadna kontrolka sie nie swiecila, obroty byly stabilne i na tym samym poziomie co zwyke. Co wiecej przyspieszenie bylo praktycznie takie samo jak z wpieta wtyczka... Czary?
Robert514, gdzie idzie ten wezyk? (nie znam silnika 2.2dti)
Edytowany przez Ardian, 02 czerwca 2016 - 14:17.
Napisany 02 czerwca 2016 - 15:52
Pisałem wiele razy, w różnych wątkach: P0400 = ECU wyłącza sterowanie geometrią łopatek turbiny i stąd "muł pasiasty" z Omegi.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 02 czerwca 2016 - 18:29
Jeśli nie odczułeś różnicy po odpieciu wtyczki od przepływomierza to prawdopodobnie jest on uszkodzony.
Z odpiętą wtyczką od przepływki to był przypadkowy test - podczas czyszczenia filterka od elektrozaworu sterującego turbiną, zapomniałem podpiąć wtyczkę podczas składania ;-)
I tak jeździłem cały dzień. Różnica w mocy była minimalna - tzn było jej ciut mniej ale możliwe, że się sugerowałem tym elektrozaworem od turbiny.
Słyszałem ze w BMW z tym silnikiem jak padnie przepływka to jest słaby dół, opóźniona reakcja na pedał gazu
Najprawdopodobniej mam takie objawy ale ciężko stwierdzić bo już taką Łamagę kupiłem.
brak mocy szczególnie jak chcemy rozpędzić auto z 4 i 5 biegu
Hmm .. wydaje mi się, że im wyższy bieg tym więcej mocy czuję.
Nie wiem jak w dieslach ale w turbo benzynie, im wyższy bieg tym wyższe ciśnienie doładowania osiągałem. Dlatego ręczny "boost controller" to można sobie wsadzić do kieszeni.... lub ustawiać na 5ym biegu.
Wniosek mam następujący: muszę zaryzykować i kupić nową przepływkę. Używane kosztują po 150PLN więc wcale nie tanio a nigdy nie ma pewności ile podziała.
Jeszcze tylko raz posprawdzam jak auto zachowuję się z odpiętą wtyczką.
Aha no i jest jeszcze jeden objaw który sugeruje konieczność wymiany przepływki: na biegu jałowym, spaliny strasznie "gryzą". Tak jakby AFR nie był poprawny.
Dodane:
Znalazłem 3 opcje kupna przepływomierza. Która Waszym zdaniem jest najlepsza?
http://allegro.pl/pr...5786532899.html
http://allegro.pl/pr...6221504654.html
http://allegro.pl/pr...6025700461.html
Edytowany przez kotbehemot.fm, 02 czerwca 2016 - 19:47.
Napisany 02 czerwca 2016 - 19:48
Edytowany przez Ardian, 02 czerwca 2016 - 19:49.
Napisany 02 czerwca 2016 - 20:03
Napisany 02 czerwca 2016 - 20:09
Ile nowka oryginał? To czemu do 2.5td nowka pierburga około 800zł?
Napisany 02 czerwca 2016 - 21:01
Jak by miał ktoś nr wkładek przepływki od Omegi
W tym wątku jest obszerna dyskusja o wkładkach do rury ...........przepływomierza http://forum.omegakl...dka#entry480263
Edytowany przez czeladnik, 02 czerwca 2016 - 21:02.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 02 czerwca 2016 - 21:14
OkejW tym wątku jest obszerna dyskusja o wkładkach do rury
...........przepływomierza http://forum.omegakl...dka#entry480263
Napisany 06 czerwca 2016 - 20:35
Przed planowanym zakupem MAF sensora, postanowiłem podjąć jeszcze jedną próbę sprawdzenia parametrów pracy "przepływki".
Ku mojemu zdziwieniu, adapter bluetooth + program Torque, dały radę.
Na biegu jałowym i przy rozgrzanym silniku, pokazywało mi przepływ na poziomie ~14.8 g/s.
Czy to jest normalna wartość dla Y25DT?
Napisany 08 czerwca 2016 - 09:16
Na biegu jałowym i przy rozgrzanym silniku, pokazywało mi przepływ na poziomie ~14.8 g/s. Czy to jest normalna wartość dla Y25DT?
Prawidłowa wartość to 230-270 mg/suw
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 17 czerwca 2016 - 15:52
Napisany 21 czerwca 2016 - 11:23
w sprawdzonych poradach jest lista samochodów które posiadaja taką sama wkładkę co 2,5 dti z tego co kojarzę chyba agila 1,0 mq to samo http://forum.omegakl...ti-za-pol-ceny/
Napisany 23 czerwca 2016 - 18:43
Napisany 06 lipca 2016 - 16:32
Napisany 06 lipca 2016 - 19:04
Napisany 06 lipca 2016 - 19:24
Nic nie wywali, chyba że selenoid da cynę ECU "coś tu było grzebane i na sucho robię"
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją