Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT vs OP-COM

Y25DT OP-COM

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2016 - 23:38

błąd P0400 może też być spowodowany przepływką

 

u mnie w 2.2 dti po odpięciu tego wężyka pojawia się P0400 i samochód muł :)  

Załączone pliki



#102 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 07:21

No to dziwna sprawa. U mnie przy odpietej wtyczce przeplywomierza silnik odpalil bez problemu, zadna kontrolka sie nie swiecila, obroty byly stabilne i na tym samym poziomie co zwyke. Co wiecej przyspieszenie bylo praktycznie takie samo jak z wpieta wtyczka... Czary?


Robert514, gdzie idzie ten wezyk? (nie znam silnika 2.2dti)

Edytowany przez kotbehemot.fm, 02 czerwca 2016 - 07:22.


#103 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 14:50

Zero komentarzy na temat nowego "odkrycia"?? Spodziewałem się choć jednego ;)

W takim razie mam kolejne pytanie (tym razem prostsze):
jak powinien się zachowywać silnik przy odpiętej wtyczce przepływomierza (ECU nie dostaje info o przepływie i temperaturze)?
Tryb awaryjny? Silnik będzie miał więcej mocy? A może mniej mocy? ... ?

Po odpieciu wtyczki od przepływki check Ci nie wywali ;) ten silnik jest ogólnie oporny żeby Ci błąd na desce pokazać. Jeśli odepniesz wtyczkę, silnik przejdzie w tryb awaryjny, będzie lepiej się wkręcał na obroty z dołu ale góra bedzię masakryczna. Ogólnie będziesz odczuwał mniej mocy :)

No to dziwna sprawa. U mnie przy odpietej wtyczce przeplywomierza silnik odpalil bez problemu, zadna kontrolka sie nie swiecila, obroty byly stabilne i na tym samym poziomie co zwyke. Co wiecej przyspieszenie bylo praktycznie takie samo jak z wpieta wtyczka... Czary?


Robert514, gdzie idzie ten wezyk? (nie znam silnika 2.2dti)


Jeśli nie odczułeś różnicy po odpieciu wtyczki od przepływomierza to prawdopodobnie jest on uszkodzony. Słyszałem ze w BMW z tym silnikiem jak padnie przepływka to jest słaby dół, opóźniona reakcja na pedał gazu i brak mocy szczególnie jak chcemy rozpędzić auto z 4 i 5 biegu.

Edytowany przez Ardian, 02 czerwca 2016 - 14:17.


#104 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 15:52

Pisałem wiele razy, w różnych wątkach: P0400 = ECU wyłącza sterowanie geometrią łopatek turbiny i stąd "muł pasiasty" z Omegi.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#105 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 18:29

Jeśli nie odczułeś różnicy po odpieciu wtyczki od przepływomierza to prawdopodobnie jest on uszkodzony.

Z odpiętą wtyczką od przepływki to był przypadkowy test - podczas czyszczenia filterka od elektrozaworu sterującego turbiną, zapomniałem podpiąć wtyczkę podczas składania ;-)

I tak jeździłem cały dzień. Różnica w mocy była minimalna - tzn było jej ciut mniej ale możliwe, że się sugerowałem tym elektrozaworem od turbiny.

 

 

 

Słyszałem ze w BMW z tym silnikiem jak padnie przepływka to jest słaby dół, opóźniona reakcja na pedał gazu

Najprawdopodobniej mam takie objawy ale ciężko stwierdzić bo już taką Łamagę kupiłem.

 

 

 

brak mocy szczególnie jak chcemy rozpędzić auto z 4 i 5 biegu

Hmm .. wydaje mi się, że im wyższy bieg tym więcej mocy czuję.

Nie wiem jak w dieslach ale w turbo benzynie, im wyższy bieg tym wyższe ciśnienie doładowania osiągałem. Dlatego ręczny "boost controller" to można sobie wsadzić do kieszeni.... lub ustawiać na 5ym biegu.

 

Wniosek mam następujący: muszę zaryzykować i kupić nową przepływkę. Używane kosztują po 150PLN więc wcale nie tanio a nigdy nie ma pewności ile podziała.

Jeszcze tylko raz posprawdzam jak auto zachowuję się z odpiętą wtyczką.

Aha no i jest jeszcze jeden objaw który sugeruje konieczność wymiany przepływki: na biegu jałowym, spaliny strasznie "gryzą". Tak jakby AFR nie był poprawny.

 

 

Dodane:

Znalazłem 3 opcje kupna przepływomierza. Która Waszym zdaniem jest najlepsza?

http://allegro.pl/pr...5786532899.html

http://allegro.pl/pr...6221504654.html

http://allegro.pl/pr...6025700461.html


Edytowany przez kotbehemot.fm, 02 czerwca 2016 - 19:47.


#106 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 19:48

Powiem Ci szczerze,że ja też przymierzam się do wymiany przepływki. Mam turbo od 530d i jakoś mocy nie czuje ;) nowa to koszt około 350zł wiec moim zdaniem nie jest drogo i w używek nie opłaca się pchać :). Pamiętaj tylko oryginał BOSCH!!!

Edytowany przez Ardian, 02 czerwca 2016 - 19:49.


#107 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 20:03

Ile nowka oryginał? To czemu do 2.5td nowka pierburga około 800zł?

#108 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 20:09

Ile nowka oryginał? To czemu do 2.5td nowka pierburga około 800zł?


2.5td jest na pompie wtryskowej a 2.5dti to już CR2 ;) wiem,że do BMW idą dwa rodzaje przepływomierzy: Peirburg i Bosch. Jak by miał ktoś nr wkładek przepływki od Omegi i BMW to by się sprawdziło czy są zamienne ;)

#109 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 21:01

Jak by miał ktoś nr wkładek przepływki od Omegi

 

W tym wątku jest obszerna dyskusja o wkładkach do rury ;) ...........przepływomierza http://forum.omegakl...dka#entry480263


Edytowany przez czeladnik, 02 czerwca 2016 - 21:02.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#110 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 czerwca 2016 - 21:14

W tym wątku jest obszerna dyskusja o wkładkach do rury ;) ...........przepływomierza http://forum.omegakl...dka#entry480263

Okej :) dzięki za info, biorę się za lekturę :D

#111 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 czerwca 2016 - 20:35

Przed planowanym zakupem MAF sensora, postanowiłem podjąć jeszcze jedną próbę sprawdzenia parametrów pracy "przepływki".

Ku mojemu zdziwieniu, adapter bluetooth + program Torque, dały radę.

 

Na biegu jałowym i przy rozgrzanym silniku, pokazywało mi przepływ na poziomie ~14.8 g/s.

Czy to jest normalna wartość dla Y25DT?



#112 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 czerwca 2016 - 09:16

Na biegu jałowym i przy rozgrzanym silniku, pokazywało mi przepływ na poziomie ~14.8 g/s. Czy to jest normalna wartość dla Y25DT?

 

Prawidłowa wartość to 230-270 mg/suw 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#113 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 czerwca 2016 - 15:52

Kupiona dziś nówka przepływka Bosch :) montaż wieczorem i zdam relacje czy coś się poprawiło :p

#114 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2016 - 11:23

w sprawdzonych poradach jest lista samochodów które posiadaja taką sama wkładkę co 2,5 dti z tego co kojarzę chyba agila 1,0 mq to samo http://forum.omegakl...ti-za-pol-ceny/



#115 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 czerwca 2016 - 18:43

Po wymianie przepływki mogę stwierdzić że samochód odżył :D ładnie ciągnie na każdym biegu i teraz mogę powiedzieć że turbo od 530d coś dało ;) ze spalaniem to nie wiem bo od czasu wymiany przepływki jakaś ciężka noga mi się zrobiła :p

#116 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 lipca 2016 - 16:24

@Ardian
Czy masz zaslepiony EGR u siebie?

Jak wrócę do kraju to muszę pozbyć się błędu p0400 i sprawdzic jak auto sie zachowuję bez niego. Już nawet mam sposób jak to zrobic "na szybko" - zobaczymy czy zadziała.

#117 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 lipca 2016 - 16:46

EGR oczywiście wyrzucony, efekt zero dymienia; )

#118 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lipca 2016 - 16:32

A czy po usunięciu EGRu pojawił Ci sie błąd p0400?
U mnie jest zaslepione podcisnienie sterujące oraz kolektor wydechowy w miejscu rurki idącej do EGR. No i niestety mam ten błąd. W weekend postaram sie uruchomić EGR i potestowac czy dalej mam ten błąd. Jeżeli nie zniknie to będę musial zapewne zainwestowac w przepływke.

#119 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lipca 2016 - 19:04

Szczerze to nawet nie wiem :p Po wywaleniu EGR'a jakoś nie pomyślałem żeby go sprawdzić czy coś wywalił :p

#120 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lipca 2016 - 19:24

Nic nie wywali, chyba że selenoid da cynę ECU "coś tu było grzebane i na sucho robię" :p


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p