Haha, nigdy nie wiadomoNic nie wywali, chyba że selenoid da cynę ECU "coś tu było grzebane i na sucho robię"

Napisany 06 lipca 2016 - 19:54
Haha, nigdy nie wiadomoNic nie wywali, chyba że selenoid da cynę ECU "coś tu było grzebane i na sucho robię"
Napisany 06 lipca 2016 - 21:11
Napisany 07 lipca 2016 - 15:58
I tu właśnie pojawiają się moje dylematy ... jeżeli do solenoidu idą tylko 2 przewody (masa i zasilanie) to moim zdaniem solenoid nie daje sygnału zwrotnego do ECU w jakim jest położeniu ...
Skąd więc ECU wie czy solenoid jest otwarty czy zamknięty ... ?
Napisany 07 lipca 2016 - 16:16
moim zdaniem solenoid nie daje sygnału zwrotnego do ECU w jakim jest położeniu ...
Nie musi. ECU steruje selenoidem podając odpowiednie napięcie, dla żądanego położenia zaworu EGR.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 07 lipca 2016 - 16:29
No właśnie. Czyli zamiast solenoidu można podłączyć "żarówkę" jako odbiornik prądu a ECU i tak nie zauważy różnicy .... a jednak ECU będzie wiedział, że coś jest nie tak (tylko z innego źródła) i wyskoczy błąd.
Napisany 07 lipca 2016 - 16:38
Otóż to, życzliwych nie brakuje. Cały silnik upstrzony czujnikami różnej maści, może któryś się wyłamać i donieść
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 24 lipca 2016 - 11:24
Plan z "szybkim" podłączeniem rury do EGRu się nie powiódł - na wejście spalin do EGRu podłączyłem mały filterek który pasował na króciec, myśląc, że przepływomierz wykryje zmianę i błąd P0400 nie będzie się pojawiał. Jednak tak zmodyfikowany EGR działał jak zawór upustowy ... było nawet "sapnięcie" lol.
Świadczy to o tym, że EGR otwiera się przy lekkim doładowaniu (nie mierzyłem ale stawiam 0.1-0.3 bara), wpuszczając spaliny do odlotu. Oczywiście jego otwarcie zależy też od położenia pedału przyspieszenia.
Dziś będę montował nowe profesjonalne zaślepki zamiast "motylków" w dolocie (blaszki były dawno zdemontowane i zaślepione śrubą + silikon) oraz wszystkie uszczelki kolektora dolotowego. Może nieszczelność w dolocie powoduje u mnie błąd P0400. Dam znać.
Napisany 24 lipca 2016 - 20:06
Może nieszczelność w dolocie powoduje u mnie błąd P0400bier czyścik do hamulców i na zapalonym silniku psikaj po wszystkim, w momencie kiedy silnik zwiększy obroty masz nieszczelność
Napisany 25 lipca 2016 - 14:09
Witam Koledzy.
Ja mam pytanie odnośnie czujnika położenia wału..
Mam dość dziwne objawy.Mianowicie wyskakuje błąd czujnika wału.Teraz dokładnie nie pamiętam kodu bo nie zapisałem
Auto normalnie odpala,wkręca się max 1500 rpm i odcina paliwo.Po skasowaniu błędu, auto wkręca się już normalnie,do 3.5 rpm .Po zgaszeniu i i odpaleniu błąd wraca i ta sama historia.Generalnie jak czujnik pada to auto nie odpala...Ale czy czujnik może paść częściowo?
Chyba że wiązka..
Napisany 25 lipca 2016 - 14:30
@Robert 33 Okablowanie i konektory zawsze warto sprawdzić. Pochyl się również nad czujnikiem wałka rozrządu, przy jego niedomaganiach ECU czasem się gubi
Edytowany przez czeladnik, 25 lipca 2016 - 14:30.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 26 lipca 2016 - 04:26
Pochyl się również nad czujnikiem wałka rozrządu, przy jego niedomaganiach ECU czasem się gubion jest tylko potrzebny do synchronizacji góry i dołu podczas odpalenia, potem można go wye......., Robert wyjmij czujnik i zobacz czy nie jest okejony opiłkami i okablowanie do sprawdzenia![]()
Napisany 26 lipca 2016 - 05:12
on jest tylko potrzebny do synchronizacji góry i dołu podczas odpalenia, potem można go wye......., Robert wyjmij czujnik i zobacz czy nie jest okejony opiłkami i okablowanie do sprawdzenia
Damian ja jak rozłączę kostkę od czujnika położenia wału to auto zdycha,a to nie czujnik położenia wałków rozrządu nie służy do pierwszej synchronizacji?
Kod P0335 Nieaktualny sygnał z czujnika położenia wału korbowego..
Mam drugie konektory z e 39 w dobrym stanie to rozbiorę magistralkę pod kolektorem ssącym i je przelutuje...
@Robert 33 Okablowanie i konektory zawsze warto sprawdzić. Pochyl się również nad czujnikiem wałka rozrządu, przy jego niedomaganiach ECU czasem się gubi
![]()
A to wywalił by błąd czujnika wału?
Edytowany przez Robert 33, 26 lipca 2016 - 05:37.
Napisany 26 lipca 2016 - 07:12
A to wywalił by błąd czujnika wału?
Raczej nie, ale przy uszkodzonym konektorze czujnika wałka r. podobne objawy widziałem.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 26 lipca 2016 - 19:05
Damian ja jak rozłączę kostkę od czujnika położenia wału to auto zdycha,a to nie czujnik położenia wałków rozrządu nie służy do pierwszej synchronizacji?przecież dokładnie to napisałem xd
Napisany 27 lipca 2016 - 09:07
przecież dokładnie to napisałem xd
No faktycznie.
No ja dzisiaj kończę d*pę w Omedze i będę lutował te dwie kostki.
Też cały czas mam błąd 1700 Za duża dawka programu Smart Drive..Czy jakoś tak..Muszę też przelewy powymieniać bo leje z nich jak diabli..
Wpakowałem też wtryski nie w te same miejsca co były po sprawdzeniu .Może mieć to wpływ na pracę silnika?
Twardsza praca?
Edytowany przez Robert 33, 27 lipca 2016 - 09:10.
Napisany 27 lipca 2016 - 09:17
Też cały czas mam błąd 1700 Za duża dawka programu Smart Drive
No to witaj w klubie, ja go też mam okresowo.
Wpakowałem też wtryski nie w te same miejsca co były po sprawdzeniu .Może mieć to wpływ na pracę silnika? Twardsza praca?
Jeśli nie były regulowane, to powinny wrócić na swoje miejsce. W innym wypadku należy przeprowadzić wyważenie wtryskiwaczy.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 27 lipca 2016 - 15:20
Tech 2 sprzętowy.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
Napisany 27 lipca 2016 - 16:13