Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT vs OP-COM

Y25DT OP-COM

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 maja 2016 - 21:03

Na pewno to są 3 mm przewody?

 

Zamów w ASO oryginały, to się przekonasz :omg: 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#62 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 maja 2016 - 10:18

Nie chcę mieć z ASO nic wspólnego... inaczej nie pisałbym na forum ;-)

Zamówię 3mm.


Edytowany przez kotbehemot.fm, 03 maja 2016 - 17:53.


#63 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 maja 2016 - 11:20

Zamiast EGR wstawiłem: http://allegro.pl/f9...4845012094.html
Podciśnienia wymienione na sylikon

czy ten gadżet pasuje do 2.5TD? Z wyglądu wydaje się, że tak.



#64 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 maja 2016 - 15:58

Jest sens to kupować? Nie prościej odciąć dopływ spalin do kolektora? Chyba że zależy Ci na usprawnieniu przeplywu powietrza - mniejsze zawirowania itp.

#65 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maja 2016 - 17:42

nie wiem, czy jest sens, ale skoro coś robić, to lepiej od razu porządnie, a nie bawić się w blaszki po puszkach itp, a potem szukać resztek w kolektorze lub cylindrach.

Dalej nie wiem, czy pasuje do 2.5TD :)

 

PS

wężyk od sterowania EGR trzeba czymś też zaślepić?


Edytowany przez premier2, 04 maja 2016 - 17:43.


#66 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 maja 2016 - 19:01

wężyk od sterowania EGR trzeba czymś też zaślepić?

 

Jasne, że tak.  


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#67 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2016 - 07:47

Zapewne to głupie pytanie ale jeżeli dopływ spalin do EGRu jest zaslepiony to jakie ma znaczenie czy wężyk bedzie zaslepiony czy też nie?
Poprostu zawór EGR bedzie się otwierał i zamykał bez doprowadzania spalin do dolotu.
Chodzi o to aby nie marnować podciśnienia na bezsensowną pracę EGRu?

#68 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2016 - 08:34

Zapewne to głupie pytanie ale jeżeli dopływ spalin do EGRu jest zaslepiony to jakie ma znaczenie czy wężyk bedzie zaslepiony czy też nie?

 

Kolega premier2 pytał jak mniemam, co zrobić w przypadku zastąpienia zaworu EGR kosztownym gadżetem w postaci rurki.  


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#69 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2016 - 21:15

Z racji tego że jest najbardziej aktywny temat mam pytanie. Błąd tyczy się za niskiego ciśnienia w szynie CR. Oczywiście auto nie opala,sprawdziłem pompę w zbiorniku coś tam pompuje.Zaś po zdjęciu przewodu przelewowego z pierwszego cylindra po włączeniu pompy w testach elementów wykonawczych wali powietrzem i spienionym paliwem.Żadnych nieszczelności nie stwierdziłem.Pompa podprogowa chodzi ale tak właśnie jak by ciągła powietrze.Czyż by to był jej koniec? Auto przed wymianą silnika latało do końca odstało ze 3 miesiące..Mam tylko ten jeden błąd który tyczy się ciśnienia w CR.


 


#70 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 maja 2016 - 23:11

Pompa podprogowa chodzi ale tak właśnie jak by ciągła powietrze

 

Jakie ciśnienie wytwarza podczas rozruchu? 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#71 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2016 - 05:16

Jakie ciśnienie wytwarza podczas rozruchu? 

Czeladnik w granicach 1.2-1.2 bara wiem że to za mało..Ale na szynie CR pokazuje 0..Nie wiem czy to nie będzie też problem z regulatorem na pompie.Jak zdejmowałem przewód paliwa przed filtrem i załączyłem pompę z testu elementów wykonawczych to też paliwo leci bardzo nieregularnie i pluje powietrzem.Może być tak że pompka paliwa w zbiorniku jest walnięta?Pompuje ale za słabo?Bo jak podłączyłem przewód przeźroczysty to pompuje z delikatnymi pęcherzykami powietrza.Wyciągnąłem ją ale nic nie wskazuje na jakąś nieszczelność.


Edytowany przez Robert 33, 07 maja 2016 - 05:36.

 


#72 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2016 - 07:46

w granicach 1.2-1.2 bara wiem że to za mało.

 

2 bary to min. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#73 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2016 - 08:23

2 bary to min. 

Na forum BMW piszą o 4 barach.Potraktują motor samostartem,zobaczymy,może coś się ruszy.Muszę załatwić pompę na próbę.Może ktoś z kolegów ma?

Ok Omega odpalona.Ale kolejny błąd bodajże 1701 za wysoka dawka paliwa w programie Smart Drive..Co to może być?Chyba muszę ten regulator wymienić.


Edytowany przez Robert 33, 07 maja 2016 - 10:52.

 


#74 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2016 - 12:28

Na forum BMW piszą o 4 barach

 

4 bar to norma przy sprawnym układzie. 2 bar minimum do rozruchu padaczki.

 

Ale kolejny błąd bodajże 1701 za wysoka dawka paliwa w programie Smart Drive

 

P1700 - dotyczy korekcji wtryskiwaczy, wywaliło go pewnie przez próby odpalania "na sucho", na razie zignoruj. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#75 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2016 - 17:23

4 bar to norma przy sprawnym układzie. 2 bar minimum do rozruchu padaczki.

 

 

 

 

P1700 - dotyczy korekcji wtryskiwaczy, wywaliło go pewnie przez próby odpalania "na sucho", na razie zignoruj. 

Ale nie wkręca się na obroty,max 3 tyś..


 


#76 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2016 - 17:42

Ale nie wkręca się na obroty,max 3 tyś..

 

Jak nie ma paliwa, to jak ma się wkręcać?

ECU obniża sprawność silnika, jeśli wykryje spadek ciśnienia wstępnego poniżej 2 bar, przez min.5 sek.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#77 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2016 - 18:59

wtryski w przelew leją tak jest najczęściej



#78 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maja 2016 - 07:40

Pytanie odnośnie wymiany przewodów podciśnienia: czy wymienialiście też te fragmenty z plastikowej rurki? Np ten który idzie do zbiornika wyrównawczego, w jego przypadku widzę problem z przeciagnięciem ze strony silnika do nadkola - silikon pewnie będzie się przecierał...

#79 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maja 2016 - 08:59

czy wymienialiście też te fragmenty z plastikowej rurki?

 

Ten powinien być oryginalny, idzie do akumulatora podciśnienia w nadkolu. Jeśli jest szczelny, nie ruszać. Jedynie trójnik warto wymienić. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#80 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 maja 2016 - 09:51

Dziś mam nadzieję zabrać się za wymianę przewodów podciśnienia. W książce Sam Naprawiam znalazłem info odnośnie wydajności pompy podciśnienia: 0,07-0,08 MPa.
Czy ktoś u siebie sprawdzał czy te wartości są realne?