Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT vs OP-COM

Y25DT OP-COM

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 kwietnia 2016 - 21:26

Do siłownika na pewno dochodzą 3 przewody. Na schemacie też są 3 (czarno-żółty, czarno-niebieski i czarno-czerwony).

Jutro dokopię się do centralki i może uda mi się odnaleźć odpowiednie przewody.



#42 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 kwietnia 2016 - 11:02

Szczerze to ja też walczę z brakiem mocy w mojej omci :/ czasami jeździ jak szalona a momentami zamula. Turbo po regeneracji, wtryski sprawdzone, czujniki posprawdzane, zero błędów, intercooler wymieniony, brak katów i tez zamierzam powymieniać orginalne połączenia dolotu może gdzieś jest nieszczelność

#43 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 kwietnia 2016 - 12:55

Szczerze to ja też walczę z brakiem mocy w mojej omci :/ czasami jeździ jak szalona a momentami zamula. Turbo po regeneracji, wtryski sprawdzone, czujniki posprawdzane, zero błędów, intercooler wymieniony, brak katów i tez zamierzam powymieniać orginalne połączenia dolotu może gdzieś jest nieszczelność

Posprawdzaj podciśnienia i selenoid turbiny..Ja tak miałem ale się nie srałem i 5.5 metra nowych przewodów podciśnieniowych i jak ręką odjął..Sprawdź też piny na czujniku ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym


Edytowany przez Robert 33, 24 kwietnia 2016 - 12:56.

 


#44 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 kwietnia 2016 - 16:48

Dziś próbowałem się dostać do IC ... ale tylko połamałem jeden zatrzask od dołu zderzaka (reszty już nie ruszałem).

Bolec z zatrzasku nie chciał się wysunąć - te dwa od góry wyjąłem bez problemu.

Myślę aby je zastąpić śrubą wkręcaną w plastikowy zatrzask. Dziura jest prostokątna i ma 8mm na 13mm - na razie nie znalazłem nic co by pasowało. No może to da rade:

http://allegro.pl/Sh...ars_rule_id=201

Czy ktoś też je połamał? Jakieś propozycje czym zastąpić oryginalne klipsy?

 

Co do siłownika prawych drzwi:

sprawdziłem wszystkie połączenia z centralki do siłownika (dzięki siuAda za rozpiskę pinów w centralce) i wszystko było ok ... zgłupiałem.

Podpiąłem stary siłownik. Skasowałem błędy na kompie ... i wszystko działa.

Może przy sprawdzaniu poruszyłem któreś złącze i teraz kontaktuje... nie wiem.

Mam nadzieję, że jutro nie przestanie działać  ;)

 

@ Robert 33

Przewody podciśnieniowe wymieniałeś wszystkie jak leci czy masz schemat podłączeń?


Edytowany przez kotbehemot.fm, 24 kwietnia 2016 - 17:22.


#45 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 kwietnia 2016 - 17:41

Schemat podciśnień jest w sprawdzonych poradach, szukać nie leinić się :)


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#46 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 kwietnia 2016 - 10:04

Posprawdzaj podciśnienia i selenoid turbiny..Ja tak miałem ale się nie srałem i 5.5 metra nowych przewodów podciśnieniowych i jak ręką odjął..Sprawdź też piny na czujniku ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym

Podciśnienia powymieniane, wszystkie wtyczki też sprawdzałem. Może filterek na czujniku od turbo jest brudny

#47 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 kwietnia 2016 - 15:52

Schemat podciśnień jest w sprawdzonych poradach, szukać nie leinić się

Ze schematu został już tylko opis, dlatego pytałem  ;)

Mam na myśli oczywiście temat http://forum.omegakl...-silnika-y25dt/

 

 

 

Może filterek na czujniku od turbo jest brudny

U mnie po wyczyszczeniu tego filterka, przestał wyskakiwać błąd czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym - wcześniej było przeładowanie.

Możesz spróbować go przeczyścić, mi to zajęło maks. 2 godziny.

Ja bym jednak obstawiał coś z podciśnieniem ... może w weekend Majowy się za to zabiorę, tylko muszę dopytać Roberta 33 o średnicę przewodów.


Edytowany przez kotbehemot.fm, 25 kwietnia 2016 - 15:52.


#48 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 kwietnia 2016 - 17:06

Ze schematu został już tylko opis, dlatego pytałem  Mam na myśli oczywiście temat http://forum.omegakl...-silnika-y25dt/

 

Fakt, obrazek jest, ale w micro skali i mało czytelny. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#49 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 kwietnia 2016 - 17:52

Jak wrócę do PL to poprawię albo poszukam tego i zamieszczę na nowo ale to potrwa jeszcze ponad miesiąc



#50 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 kwietnia 2016 - 19:05

Schemat schematem ale najważniejsze, że jest opis. Na jego podstawie można odszukać elementy ... no chyba, że ma się podejście: technika to czarna magia i bez kija nie podchodź  ;)

 

Czy ktoś kojarzy jaka jest średnica wewnętrzna tych przewodów?

Stawiałbym coś w okolicach 4 lub 5mm ale nie mam pewności czy wszystkie (wg opisu z sam naprawiam) mają taką samą średnicę.

Myślę o kupieniu 6m jak poniżej i wymianie w wolny weekend.

http://allegro.pl/wa...6059502341.html



#51 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 kwietnia 2016 - 19:35

Podciśnienia powymieniane, wszystkie wtyczki też sprawdzałem. Może filterek na czujniku od turbo jest brudny

Podmień je na próbę z selenoidem EGR,jest taki sam..


Co do schematu to jeżeli wymieniasz wszystko to jaki jest problem? Odpinasz po kolei,docinasz zakładasz i następny...


 


#52 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 kwietnia 2016 - 19:42

Jak wrócę do PL to poprawię albo poszukam tego i zamieszczę na nowo ale to potrwa jeszcze ponad miesiąc

 

Pozwól Damian, że Cię wyręczę :)

Załączone pliki


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#53 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 kwietnia 2016 - 06:45

Podmień je na próbę z selenoidem EGR,jest taki sam..

Co do schematu to jeżeli wymieniasz wszystko to jaki jest problem? Odpinasz po kolei,docinasz zakładasz i następny...

EGR mam wywalony, a selonoid był kupiony nowy peirburg'a tylko filterek stary został :/

Edytowany przez Ardian, 27 kwietnia 2016 - 06:46.


#54 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 kwietnia 2016 - 09:38

Czy ktoś kojarzy jaka jest średnica wewnętrzna tych przewodów?
 

 

3 mm


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#55 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 kwietnia 2016 - 10:46

EGR mam wywalony, a selonoid był kupiony nowy peirburg'a tylko filterek stary został :/

A jakie wrażenia po wywaleniu EGR-u?Ale obstawiam czasowy brak podciśnień.Wymienień przewody.Tak jak Czeladnik pisze 3mm.


 


#56 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2016 - 17:45

Pozwól Damian, że Cię wyręczę :)
wielkie dzięki

#57 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 kwietnia 2016 - 20:10

A jakie wrażenia po wywaleniu EGR-u?Ale obstawiam czasowy brak podciśnień.Wymienień przewody.Tak jak Czeladnik pisze 3mm.

Zamiast EGR wstawiłem: http://allegro.pl/f9...4845012094.html
Podciśnienia wymienione na sylikon

#58 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 kwietnia 2016 - 20:21

Widziałem te zaślepki ale mnie interesuje Twoja opinia odnośnie odczuć po zaślepieniu EGR..


 


#59 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 kwietnia 2016 - 10:39

Widziałem te zaślepki ale mnie interesuje Twoja opinia odnośnie odczuć po zaślepieniu EGR..

Szczerze, zbytniej różnicy nie zauważyłem :) plus ze się kolektor dolotowy nie brudzi nagarem ze spalin

#60 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 maja 2016 - 19:14

3 mm

 

Na pewno to są 3 mm przewody?

Dziś zmierzyłem i wyszło mi, że wewnętrzna to 4mm / zewnętrzna 7mm (mierzyłem przy EGRze i elektrozaworze turbiny).

 

Różnica niby żadna ale ze względu na pracę układu podciśnienia, lepiej jest kupić większe (4mm) czy mniejsze (3mm)?


Edytowany przez kotbehemot.fm, 02 maja 2016 - 19:16.