Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#17921 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 lutego 2017 - 16:46

po co chcesz go wymieniać , jak jego się tylko dolewa ?
:masakra:



A co ma robić ktoś kto nie ma wycieków? :o

#17922 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2017 - 18:07

Taka sama zasada jak z płynem hamulcowym. Co ileś tam lat chyba co 5 czy/lub przelatanych km należy go wymienić na nowy bo nie trzyma już swoich właściwości.

#17923 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2017 - 18:25

Do liftu na 200 % był dexron  2, więc w Fl raczej to samo , a taniej.

Z drugiej strony .... - po co chcesz go wymieniać , jak jego się tylko dolewa ?

był w B i BFL, ale Dexron III, wchodzi 1,3 L :)


A co ma robić ktoś kto nie ma wycieków? :o

po to, że w oleju hydraulicznym wydziela się dużo wody, czym ciężej pracuje tym więcej :)



#17924 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2017 - 18:59

A jak z wymianą gdzieś czytałem na forum że odkręca się śrube u dołu i olej wylatuje tak też mam zrobić?


robert514

po to, że w oleju hydraulicznym wydziela się dużo wody, czym ciężej pracuje tym więcej :)

Tu mnie zaskoczyłeś :D cenna informacja


Czytając kilka forum wyczytałem że Dexton III może rozszczelnić układ ponieważ jest rzadszy od Dexron II ile w tym prawdy nie wiem ale bezpieczniej chyba nalać D II



#17925 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2017 - 19:04

Mam do was jeszcze ważną prośbę chce wymienić olej wspomagania i do końca nie wiem jaki jedni mówią dexron 3 a inni dexron 2 jestem w kropce


Ja zalałem taki: http://www.opel-e-sk...on-vi-p-99.html

#17926 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2017 - 19:45

Wychodzi na to że można lać D: II ,III,VI biorą pod uwagę że GM wycofało już dexron II i III  i zastąpili go VI to będzie w pełni bezpieczny tak mi się wydaje :)



#17927 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2017 - 19:46

Taka sama zasada jak z płynem hamulcowym. Co ileś tam lat chyba co 5 czy/lub przelatanych km należy go wymienić na nowy bo nie trzyma już swoich właściwości.

 

Czyli nic nie wiesz....

 

był w B i BFL, ale Dexron III, wchodzi 1,3 L

 

Bzdury. Na starym forum było wyraźnie napisane  dexron2 = ten szrot jest z 1994 roku , kiedy nie było jeszcze dexrona 3......

 

po to, że w oleju hydraulicznym wydziela się dużo wody, czym ciężej pracuje tym więcej

 

W obecnym klamocie zastąpiłem dexrona olejem silnikowym 10W40 ( ze względu na wycieki ) i jest katastrofa .

Olej silnikowy zawiera kosmiczne ilości wody , która pięknie zamarazała na korku. 

Na dexronie2 tego nigdy nie miałem.



#17928 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2017 - 20:11

10W a atf II to można porównać jak miód do wody

zazwyczaj na korku jest wytłoczone jaki ma być olej, w omedze ATF II, mineralny , praktycznie wszędzie gdzie jest zbiorniczek ZF jest ten olej



#17929 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2017 - 20:38

w omedze ATF II, mineralny

 

Możesz to rozwinąć , bo nie łapię ??? 

Atf 2 (dexron2 ) jest minerałem ???? 

 

Ps I co z odpowietrzaniem sprzęgła......  ????



#17930 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 lutego 2017 - 21:16

A co ma sprzęgło do wspomagania?

#17931 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 lutego 2017 - 21:25

Atf 2 (dexron2 ) jest minerałem ????

 

Występuje jako minerał i jako olej syntetyczny. Przykładowo brytyjska Comma. Do wspomagania omegi jest mineralny.

 

Bez przesady. Różnica jest taka , że w jednym przypadku kody są dwucyfrowe , a w drugim czterocyfrowe.

 

Co do samych sterowników już wcześniej zauważyłem różnicę, chociażby że Simtec 56,5 (przynajmniej w programie CDIF) przedstawia znacznie większą ilość parametrów pracy bieżącej, a ponadto ma funkcję kasowania nastaw podstawowych i adaptacji. Gdy miałem podpięty SImtec 56,1 sytuacja była zupełnie inna. Mniej parametrów, brak adaptacji.

Nie mniej jednak pytałem tylko o różnice między wiązkami (obydwie mają tyle samo pinów w złączu, na pierwszy rzut oka są jednakowe), znajomy ma instalację pogryzioną przez kuny nadającą się tylko do wymiany. Różnice jednak są zasadnicze (większość pinów jest pozamieniana), więc najlepiej tylko od 56,5 do 56,5 i od 56,1 do 56,1.



#17932 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2017 - 22:07

Nie mniej jednak pytałem tylko o różnice między wiązkami (obydwie mają tyle samo pinów w złączu, na pierwszy rzut oka są jednakowe),

 

Jedyna różnica jest we wtyczce do kompa . Opel ,żeby odróżnić simteci(zmienił zaczepy na wtyczce)  I dwucyfrówka nie pasuje do czterocyfrówki za żadne skarby świata. ( próbowałem )


Występuje jako minerał i jako olej syntetyczny. Przykładowo brytyjska Comma. Do wspomagania omegi jest mineralny.  

 

I tak i nie . Zauważ , że piszemy o oleju dexron2= 100% fullsyntetyk

 

Ale... Dziadowski koncern MObille ma w ofercie ATF220 .... Już sama nazwa wskazuje , że ten wynalazek nie ma nic wspólnego z dexronem (minerał), ale jest reklamowana jako dexron.....

 

http://www.ravenol.p...on-II-E-1L.html 

 

Tu już nie m,a wątpliwości , jaki powinien być oryginalny dexron....

 

Nie chce mi się znowu szukac , ale Amerykańce już od ok roku 1970 wprowadzili standard , że dexron ma byc syntetykiem , bo wcześniejsze wersje strasznie chlały wodę i nie nadawały się do użytku



#17933 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2017 - 23:45

To mi na mieszaliście teraz to nie wiem który olej wlać.

Który wężyk w zbiorniku wyrównawczym to powrót oleju do zbiornika? bo są dwa jeden z boku a drugi na samym dole


Edytowany przez Nimbus, 24 lutego 2017 - 23:52.


#17934 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 lutego 2017 - 00:58

Wg książki sam naprawiam: "(ATF) Dexron II o oznaczeniu Opel 19 40 763 (90 51 02 69)" . Wpisując nr w katalogach hurtowni czy sklepów internetowych powinny Ci spokojnie pojawić się odpowiednie zamienniki.

Edytowany przez Ruki1989, 25 lutego 2017 - 00:59.


#17935 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2017 - 06:22

Który wężyk w zbiorniku wyrównawczym to powrót oleju do zbiornika? bo są dwa jeden z boku a drugi na samym dole

 

Ten od spodu ( często lubi przeciekać ) idzie bezpośrednio do pompy wspomagania , czyli jest "zasilający". drugi to powrót.



#17936 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2017 - 12:59

Dzięki panowie!

Zakupiłem atf dexron II tak jak w książce jest do bmw też taki leją


Edytowany przez Nimbus, 25 lutego 2017 - 15:16.


#17937 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2017 - 16:39

Ja używam u siebie taki

http://allegro.pl/pl...5562430932.html

i wszystko jest ok.Wcześniej miałem zalany jakiś inny i zaraz po uruchomieniu silnika słychać było pompę jak charakterystycznie jęczy i po chwili cichnie.Na Febim jest cisza i już ze dwa lata jest spokój a myślałem że pompa do wymiany lada dzień


Edytowany przez adiwoj24, 25 lutego 2017 - 16:39.


#17938 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2017 - 20:03

Czyli nic nie wiesz....

 

 

 

 

Bzdury. Na starym forum było wyraźnie napisane  dexron2 = ten szrot jest z 1994 roku , kiedy nie było jeszcze dexrona 3......

 

 

 

 

W obecnym klamocie zastąpiłem dexrona olejem silnikowym 10W40 ( ze względu na wycieki ) i jest katastrofa .

Olej silnikowy zawiera kosmiczne ilości wody , która pięknie zamarazała na korku. 

Na dexronie2 tego nigdy nie miałem.

W Auto Dacie podają Dexron III, 

a zalewanie olejem silnikowym układu wspomagania to czysta głupota :)



#17939 OFFLINE   ksysiek

ksysiek
  • 4 postów
  • Dołączył: 28-12-2014
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2017 - 13:58

Zrobiłem zdjęcie i kilka pytań.x 20xev
1-Ten czerwony czujnik w kolektorze od czego?
2-ta zielona wtyczka od czego jest odchodzi gdzieś pod cewką w dół silnika
3-niebieski jakiś odpięty przewód
Załączony plik  100_3511.JPG   49,52K   5 pobrań

Edytowany przez ksysiek, 26 lutego 2017 - 22:15.


#17940 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2017 - 16:18

Panowie pytanie mam, czy tak wygląda prawidłowa praca spryskiwaczy przedniej szyby, chodzi o te zacieki na masce jakie się tworzą ?

https://youtu.be/ZprdquSpjQM

Edytowany przez B0Cygano, 26 lutego 2017 - 18:19.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL