Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#14101 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:15

Omega BFL serwomechanizm ustalający pozycję klapy nawiewu na nogi...gdzie się znajduje ?. Dobrze myślę że to ten za nagrzewnicą od strony pasażera ?.


Po stronie pasażera.To ten silniczek z bardzo znanym na forum drutem.

#14102 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:17

Po stronie pasażera.To ten silniczek z bardzo znanym na forum drutem.


Tylko to nie jest przypadkiem od mieszania zimne ciepłe powietrze ?. Własnie przerobiłem jeden temat.

#14103 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:20

Tylko to nie jest przypadkiem od mieszania zimne ciepłe powietrze ?. Własnie przerobiłem jeden temat.


Nie.
Z prawej strony silniczek otwiera klapy na nogi a z lewej właśnie za pośrednicwem drutu.
Mieszalniki ciepła muszą mieć dwa niezależne serwomotory bo klima jest dwustrefowa.

#14104 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:27

Nie.
Z prawej strony silniczek otwiera klapy na nogi a z lewej właśnie za pośrednicwem drutu.
Mieszalniki ciepła muszą mieć dwa niezależne serwomotory bo klima jest dwustrefowa.


ok podsumowanie:

Serwomechanizm po stronie pasażera na dole za nagrzewnicą jest od nawiewu powietrza na nogi po jednej i drugiej stronie?.

#14105 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2015 - 22:32

ok podsumowanie:

Serwomechanizm po stronie pasażera na dole za nagrzewnicą jest od nawiewu powietrza na nogi po jednej i drugiej stronie?.


Po stronie pasażera tak.Ale ja bym powiedział,że przed nagrzewnicą a nie za.
Z resztą z drutem jest tylko jeden serwomotor.

#14106 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 stycznia 2015 - 23:53

Po stronie pasażera tak.Ale ja bym powiedział,że przed nagrzewnicą a nie za.
Z resztą z drutem jest tylko jeden serwomotor.


Napisz proszę który. Poniżej link do zdjęcia.
http://forum.omegakl...192&postcount=7

Ktoś jest zorientowany jeszcze odnośnie mojego pytania ?.

#14107 OFFLINE   Zielony1976

Zielony1976
  • 33 postów
  • Dołączył: 14-06-2011
  • Skąd: Kamień Pomorski/Szczecin

Napisany 08 stycznia 2015 - 13:21

Witam
Mam pytanie czy miska olejowa od Y22XE/Z22XE podejdzie bez żadnego problemu do X20XEV(oryginalny numer miski GM90400125)
Proszę o konkretną odpowiedz osoby które wiedzą to na 100%

#14108 OFFLINE   HENIUXD

HENIUXD
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-01-2015

Napisany 08 stycznia 2015 - 15:23

;)Witam mam problem wycieka mi płyn chłodniczych z tylnej części silnika nie mam bladego pojęcia z czego może ktoś się orientuje co tam się znajduje z czego mógł by ten płyn uciekać, parę dni przed zaczął mi wariować wskaźnik temperatury i tak do tej pory i z ogrzewaniem mam również kłopoty proszę o porady

#14109 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 08 stycznia 2015 - 17:10

;)Witam mam problem wycieka mi płyn chłodniczych z tylnej części silnika nie mam bladego pojęcia z czego może ktoś się orientuje co tam się znajduje z czego mógł by ten płyn uciekać, parę dni przed zaczął mi wariować wskaźnik temperatury i tak do tej pory i z ogrzewaniem mam również kłopoty proszę o porady


Pewnie UPG powiedziala pa pa...

#14110 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 stycznia 2015 - 17:15

;)Witam mam problem wycieka mi płyn chłodniczych z tylnej części silnika nie mam bladego pojęcia z czego może ktoś się orientuje co tam się znajduje z czego mógł by ten płyn uciekać, parę dni przed zaczął mi wariować wskaźnik temperatury i tak do tej pory i z ogrzewaniem mam również kłopoty proszę o porady


Najprawdopodobniej jest uszkodzona uszczelka pod obudową czujnika temeperatury na ECU, na deskę rozdzielczą i EGR.

Wyciek może też byćnie koniecznie z samego silnika tylko np. z zaworu trójdrożnego który jest za silnikiem po stronie pasażera.

#14111 OFFLINE   NiemyDGK

NiemyDGK

    WarsSztat Jagiełły

  • 16 postów
  • Dołączył: 05-07-2013

Napisany 09 stycznia 2015 - 17:46

czapke trzeba robic... :dziadek:

#14112 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 stycznia 2015 - 18:18

Panowie zakupiłem zderzak od BFL i będę go montował do B (tylni) powiedzcie mi jak rozwiązać temat holowania ? w b mam ucho za zaślepką a w BFL chyba jest wkręcane. Jak to jest ?


 


#14113 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2015 - 18:36

w BFL chyba jest wkręcane. Jak to jest ?

Jest wkręcane po prawej stronie tablicy.

#14114 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 stycznia 2015 - 18:47

Jest wkręcane po prawej stronie tablicy.


a w b jest chyba na stałe. Jak to osoby które zakładały do B zderzak od BFL rozwiązały ?


 


#14115 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2015 - 19:35

z czego mógł by ten płyn uciekać, parę dni przed zaczął mi wariować wskaźnik temperatury i tak do tej pory i z ogrzewaniem mam również kłopoty proszę o porady


Najpierw poprawić wsuwkę czujnika na zegary - jakieś 5 cm pod zaworem EGR i 5 cm od brzegu silnika - namacać jeden kabelek z wsuwką .

Potem podjechać do warsztatu , który robi próby ciśnieniowe ( koszt ok 70-80 zł).
Te próby definitywnie wykażą uszkodzenie zaworu trójdrożnego .

#14116 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2015 - 21:13

czapke trzeba robic... :dziadek:


Jak się czopke zrobi to wszystkie usterki znikają :)

#14117 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 09 stycznia 2015 - 22:04

Czy w Omedze da rade zrobic taki self test zegarow jak np Astrze IV?? Od 0:27-0:32s. Pytam z czystej ciekawosci:)

#14118 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2015 - 22:07

Czy w Omedze da rade zrobic taki self test zegarow jak np Astrze IV?? Od 0:27-0:32s. Pytam z czystej ciekawosci:)


temat juz poruszany na forum:
http://forum.omegakl...ght=test&page=2

#14119 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 09 stycznia 2015 - 22:12

temat juz poruszany na forum:
http://forum.omegakl...ght=test&page=2


Dzieki. Szkoda, ze temat sie urwal. Sprobuje u wujka :szukaj_g:

#14120 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2015 - 22:14

Czy w Omedze da rade zrobic taki self test zegarow jak np Astrze IV?? Od 0:27-0:32s. Pytam z czystej ciekawosci:)


Jak podłączysz OP-COMa to zrobisz sobie ręczny test zegarów :).





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL