Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#14141 OFFLINE   luzak102

luzak102

    65467

  • 11 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: ruszow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 stycznia 2015 - 17:24

Wymieniłem simering na wale korbowym od strony sprzęgła lecz nadal cieknie. Prawdopodobnie wytarty rowek na wale. Czy założenie simeringu o 2mm krótszego od BMW 90x104x9 pomoże?miał ktoś taką sytuację???

#14142 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2015 - 17:34

A tak na serio to z tego co kolega pisal wychodzi UPG, ewntualnie leje sie z mosta wodnego badz z ktoregos z czujnikow co jest raczej malo prawdopodobne.


Toć pisałem, że ma walnięty zawór trójdrożny bo mu się leje za silnikiem ( może tez puszczać w innych miejscach ) - trza tylko zrobić próbę ciśnieniową dla pewności.

Takie doradztwo z upg , kosztowało mnie prawie tauzena , zanim wymieniłem ten durny zawór - więc proszę zrobić próbę ciśnieniową.

#14143 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2015 - 19:07

Wymieniłem simering na wale korbowym od strony sprzęgła lecz nadal cieknie. Prawdopodobnie wytarty rowek na wale. Czy założenie simeringu o 2mm krótszego od BMW 90x104x9 pomoże?miał ktoś taką sytuację???


Kup normalny do omegi, tylko zacieśnij trochę sprężynę w środku o 3-4 zwoje.

#14144 OFFLINE   luzak102

luzak102

    65467

  • 11 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: ruszow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 stycznia 2015 - 19:18

To jakiej firmy kupic bo teraz zakladalem z rainza i cieknie wiecej jak przed wymiana i czytalem o szlifowaniu o 1mm lub podlozeniu podlkadki pod simering.I czy skrocenie sprężynki pomoze?

#14145 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2015 - 19:28

To jakiej firmy kupic bo teraz zakladalem z rainza i cieknie wiecej jak przed wymiana i czytalem o szlifowaniu o 1mm lub podlozeniu podlkadki pod simering.I czy skrocenie sprężynki pomoze?


Możesz kupić tej samej firmy. Skrócenie sprężynki pomoże.

#14146 OFFLINE   luzak102

luzak102

    65467

  • 11 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: ruszow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 stycznia 2015 - 19:34

ok dzięki, to zamówie rainza i zrobię jak mówisz tylko ile tak dokładnie milimetrów skrócic?

#14147 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2015 - 19:37

ok dzięki, to zamówie rainza i zrobię jak mówisz tylko ile tak dokładnie milimetrów skrócic?


Ja to robię na wyczucie. Nie można przesadzić, bo raz ,że będziesz miał kłopot z włożeniem wewnętrznej warki na wał, a dwa że simering za szybko może się wytrzeć.
skróć tak z 3mm

#14148 OFFLINE   luzak102

luzak102

    65467

  • 11 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: ruszow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 stycznia 2015 - 19:40

ok dzieki wielkie

#14149 OFFLINE   milimetr

milimetr
  • 140 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 stycznia 2015 - 20:02

Przed chwilą miałem taką akcję,
jechałem normalnie po nocnym postoju i po około 2 km jazdy zaczęło mi piszczeć coś w tylnym prawym kole. Wcisnąłem hamulec i auto zahamowało ale piszczało jeszcze gorzej. Podczas cofania nic nie piszczało. Zacząłem wracać do domu i po 3 km przejechanych wszystko ustąpiło... Sprawdziłem na dotyk felgi - zimne, śruby - dokręcone.
Wyjechałem jeszcze raz i nic...
gdzie szukać problemu? zaciski? Koniec klocków? łożysko? ewentualnie co jeszcze?

#14150 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 stycznia 2015 - 20:04

do sprawdzenia szczeki recznego
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14151 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2015 - 20:05

Przed chwilą miałem taką akcję,
jechałem normalnie po nocnym postoju i po około 2 km jazdy zaczęło mi piszczeć coś w tylnym prawym kole. Wcisnąłem hamulec i auto zahamowało ale piszczało jeszcze gorzej. Podczas cofania nic nie piszczało. Zacząłem wracać do domu i po 3 km przejechanych wszystko ustąpiło... Sprawdziłem na dotyk felgi - zimne, śruby - dokręcone.
Wyjechałem jeszcze raz i nic...
gdzie szukać problemu? zaciski? Koniec klocków? łożysko? ewentualnie co jeszcze?


pewnie puściły mocowania szczęk ham. ręcznego

#14152 OFFLINE   milimetr

milimetr
  • 140 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 stycznia 2015 - 20:49

Ok, dzięki.
Jak wygląda naprawa?

#14153 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 stycznia 2015 - 21:32

Ok, dzięki.
Jak wygląda naprawa?

Trzeba zakupić tracze kotwiczna albo zestaw naprawczy jak ktoś sprzedaje

#14154 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 stycznia 2015 - 22:03

Ok, dzięki.
Jak wygląda naprawa?


Ja myślę ,że miedzy tarcze kotwiczną a tarcze hamulcową coś Ci się dostało i już tego nie ma :). Zacznij się martwić jak problem wkrótce powróci :)

#14155 OFFLINE   milimetr

milimetr
  • 140 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 stycznia 2015 - 23:41

Ja myślę ,że miedzy tarcze kotwiczną a tarcze hamulcową coś Ci się dostało i już tego nie ma :). Zacznij się martwić jak problem wkrótce powróci :)


Tak też zrobię , dzięki;)

#14156 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 stycznia 2015 - 12:41

Jak wyjąć podsufitkę z sedana?? :hmmm:

 

 



 


#14157 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 stycznia 2015 - 13:08

Ja walczyłem z podsufitką jakiś miesiąc temu sprawa ogólnie prosta:

- odkręcasz słoneczniki lewy i prawy uwaga na kostki przewodów do pdświetlania lusterek żeby nie wpadły do wzmocnień dachowych po ich odpięciu

- następnie cztery rączki , śruby krzyżakowe pod zaślepkami

- środkowe słupki u samej góry pod zaślepką jedna śruba Torx chyba T25 i na dole górnej obudowy słupka dwie ale przykryte dolna częscią osłony słupka-pasa osłone dolną słupka ciągniesz do siebie i wyskakuje z dwóch sprężynowych zaczepów metalowych

- i zostaje jeszcze pięć elementów osłony słupków tylnych i przednich , przednie tworzą całość z pionowymi przy przedniej szybie te pokryte welurem trzeba je pociądnąć tak jak dolne środkowe czyba trzy spinki no i zostają tylne połączone tylną górną maskownicą w której bynajmniej u mnie jest trzecie światło stop ciągniesz do siebie są na metalowych zatrzaskach jeszcze tylne osłony najpierw odkręcasz górne mocowanie tylnych pasów klucz 22 i jeszcze są dwa torx-y pod zaślepkami jedna widoczna a druga pod tylnym oparciem (tym co jest na stałe nie składa się) po odkręceniu śrób jeszcze pociągnąć znowu te same metalowe zatrzaski

- a jeszcze lampka oświetlenia kabiny niepamiętam dokładnie ale sciągasz klosz i są wkręty u mnie było jeszcze utrudnienie w postaci el.szyberdachu

- podsufitka wisi spokojnie na czterech haczykach w postaci wygiętej blachy od wzmocnień dachowych , jak masz czujnik parkowania to z tyłu ukaże się głośnik (po wyjęciu podsufitki)

jeśli chodzi o samo wyjęcie to udało się przez tylne drzwi po położeniu przednich oparć trzeba ją delikatnie składać w litere "u" ale tylko tyle żeby przeszła przez drzwi
znalezione gdzieś na forum:P

Tutaj masz temat może ci się przyda http://forum.omegakl...?t=45659&page=4

#14158 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 stycznia 2015 - 13:20

Dzięki ;)

 

 



 


#14159 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 067 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 stycznia 2015 - 16:31

krotkie pytanie: które tarcze mam wybrać TRW, ATE, lub Bosch?
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#14160 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2015 - 16:32

krotkie pytanie: które tarcze mam wybrać TRW, ATE, lub Bosch?


TRW lub ATE :)





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL