Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kable masowe i plusowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2016 - 12:39

Przewody wymienione - konektory zagniecione w imadle, dodatkowo poprawione punktakiem i zalane cyną + na to koszulka termokurczliwa. Klemy wymienione. Alternator nowy. Ładowanie teraz: 14,5 V, a pod pełnym obciążeniem 14,2 V. Ładowanie przed operacją 13,7/13,2 V.

sprawdź lepiej na dobrze rozgrzanym silniku



#22 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2016 - 12:54

Dokładnie jak pisze kolega wyżej Na ciepłym jest najprawdziwiej.Ja na zimnym mam takie parametry jak u Ciebie, na ciepłym deko niżej pod ciągłym nadzorem na gajgerze

#23 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 stycznia 2016 - 18:54

Na ciepłym silniku - 13,9 na radiu i światłach, 13,7 - pod pełnym obciążeniem. Jaj nie urywa. Liczyłem na 14,2. W końcu kable nowe, alternator nowy...



#24 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 stycznia 2016 - 20:56

A jaki masz altek?
Delco czy Bosch?
Jaki ma maks prąd?

#25 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2016 - 21:12

2.5 V6 ma raczej altek Bosch 120A



#26 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 stycznia 2016 - 21:27

Ale pisał że ma jakiś nowy czyli nie wiadomo co

#27 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 00:30

Włożyłem taki jak był, tylko nowy, czyli Bosch 120A. Jest na nim też oznaczenie 14V. Co to oznacza - maksymalny prąd ładowania?



#28 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 stycznia 2016 - 07:24

No to dziwne, że tak ci spada napięcie przy obciążeniunna ciepłym.
Ja do swojego 2.0 16v zakupiłem tez taki altek właśnie i też po dołożeniu przewodu plus i minus z altka do aku przy włączonym wszystkim co możliwe ( pobór prądu wynosi ok 85A) mam napięcie 14.2V, bez obciążenia 14.4V.
Jakby co to ja mam regulator napięcia Magneti Marelli, co oznacza, że ktoś go już wymieniał kiedyś
P.S. a jaki masz miernik? Może to on jest niedokładny?

Edytowany przez technix, 25 stycznia 2016 - 07:26.


#29 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 11:13

Może regulator Magneti daje większe napięcie? Bo u mnie siedzi Bosch. Miernik jest w porządku, zwłaszcza, że na zimnym silniku pokazuje wyższe ładowanie, więc ewidentnie spada po rozgrzaniu.



#30 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 25 stycznia 2016 - 11:31

zgadza sie przy ujemnej temp. otoczenia ładowanie będzie większe i długo aku będzie sie ładował bo gęsty elektrolit a przy dodatniej to odwrotnie.


Edytowany przez ziomas1233, 25 stycznia 2016 - 11:32.


#31 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 12:12

Nie bardzo rozumiem. Ładowanie powinno chyba być takie samo cały czas. Przecież alternator nie poznaje, czy akumulator jest naładowany, czy nie?



#32 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 25 stycznia 2016 - 13:18

Oo pyk:

http://autokult.pl/6...posob-dzialania

 

Brakuje tylko wzmianki, że właśnie 'nie rozpoznaje' kiedy sie naładuje i co jak niektórzy piszą, że podtrzymuje napięcie, podtrzymuje to się, tylko ta głupota w móżdżku tych co tak myślą, by wciskać innym.



#33 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 13:24

Czyli jak to jest? Jak alternator naładuje akumulator do pełna to regulator napięcia obniża prąd ładowania?



#34 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 25 stycznia 2016 - 14:18

to że sie obniża to zależy od rodzaju i stanu alternatora, zakładając że reszta ok?, np. na yt masz filmiki jak testują regulatory napięcia różnych rodzai alternatorów w różnych temperaturach.



#35 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 16:25

Fakty są takie, że spada mi napięcie ładowania z 14,5 V (zimny silnik) do 13,8 V (silnik nagrzany), a to wszystko przy nowym alternatorze i nowych kablach masowych oraz zasilających. Coś jest nie w deseń i nie wiem, co. Chyba zostaje mi tylko pluć sobie w brodę, że wydałem sporo kasy na nowy alternator i przewody, a efekty nie są takie, jak być powinny. No i przyzwyczaić się do kolejnej z wielu zagadek, jakie przynosi mi to auto.



#36 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 stycznia 2016 - 16:25

Dobrze ziomas mowi.
Nawet gdzieś kiedyś na forum widziałem taki wykres pracy alternatora bosch.
Im większa temperatura tym slabsze ładowanie.
W gorące dni dla lepszego ładowania zostaje tylko zrobić światła do jazdy dziennej.
W moim przypadku w obu omegach mam dzienne w postaci, drogowe świeca 30% mocy. I tylko one świeca w przejrzysty dzień. Omega to nie choinka :-)

Edytowany przez bolecq2, 25 stycznia 2016 - 16:47.


#37 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 19:19

https://www.google.p...Uuc7o5b23yIhkM:

 

Gdyby wierzyć w te wykresy z linka powyżej, to znaczyłoby, że ładowanie u mnie jest wzorowe. Tylko co z większością, którzy mają ładowanie 14,4 niezależnie od  temperatury silnika? ;)


Edytowany przez kjelon, 25 stycznia 2016 - 19:19.


#38 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 stycznia 2016 - 21:20

Bo większość ma sprawny altek.
Rozumiem, że kupiłeś regenerowany, bo nowy to chyba tyle co Oma

#39 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2016 - 21:27

Kupiłem nowy w dobrych pieniądzach - http://allegro.pl/op...5848738278.html


Edytowany przez kjelon, 25 stycznia 2016 - 21:28.


#40 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 stycznia 2016 - 21:45

Alle mi nie działa :(