Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kable masowe i plusowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 stycznia 2016 - 14:08

Mam zamiar zrobić porządek z ładowaniem, bo już ledwo bździ (13,2V). Kupiłem nowy alternator. Przy okazji chcę wymienić klemy i przewody masowe. I teraz pytanie, bo do klemy minusowej dochodzą dwa przewody - jeden, cieńszy, idzie gdzieś pod akumulator, drugi - grubszy, w okolice rurki bagnetu oleju. Gdzie one są przykręcone? Nie mam chwilowo dostępu do warsztatu z kanałem, żeby posprawdzać. Może ktoś ma takie kable wyjęte luzem i mógłby zmierzyć, jakiej są długości? I jakiego przekroju najlepiej kupić nowe kable? I czy jest gdzieś jeszcze w aucie kabel masowy, np. buda-silnik?

 

Przy okazji chciałem wymienić kabel plusowy, ale on jest krótki, wchodzi do plastikowej skrzynki nad akumulatorem i dalej się chyba rozgałęzia na cieńsze. W związku z tym planuję puścić dodatkowy plus z akumulatora do alternatora. I tu podobne pytanie - jaki przekrój będzie odpowiedni?





#2 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 stycznia 2016 - 15:06

Przewód masowy idzie do masy pod akumulatorem do tzw chionki i jeszcze do silnika do.śruby pomiędzy pompą wspomagania a kompresor klimatyzacji najlepiej 35mm kwadrat, a plusowy do małej skrzynki na aki i drugi też taki gruby listwa do altka i do rozrusznika średnicy najlepiej 35 mm.

Edytowany przez audicoupe, 02 stycznia 2016 - 15:07.


#3 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 stycznia 2016 - 22:43

Takie kable jak do wzmacniacza będą dobre - http://allegro.pl/ka...5050022826.html ?



#4 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 stycznia 2016 - 14:31

Podjechać do pierwszej lepszej hurtowni elektrycznej :)   dobrać odpowiedni przekrój i kolor,przypuszczam że będzie nawet taniej :unsure:



#5 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 stycznia 2016 - 12:54

Ok. A ktoś ma patent jak zacisnąć konektory oczkowe na końcówkach kabli niekoniecznie kupując zaciskarkę za 100 PLN wzwyż?



#6 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 stycznia 2016 - 16:24

Młotek i krawężnik lub inne twarde podłoże. Końcówki miedziane?

#7 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 stycznia 2016 - 17:26

Przewód najlepiej do spawarki te do wzmacniacza to przewód miedziany to taki miękki

#8 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 stycznia 2016 - 22:10

Marcin dobrze prawi, ale po wszystkim weź jeszcze jakiś punktak lub śrubę i zrób taki wgniotek nim na końcówce

#9 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 stycznia 2016 - 23:08

Końcówki kupię chyba miedziane. To młotkiem to spłaszczyć? A może w imadle? Tylko, czy to będzie trzymać.



#10 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 stycznia 2016 - 23:30

Ok. A ktoś ma patent jak zacisnąć konektory oczkowe na końcówkach kabli niekoniecznie kupując zaciskarkę za 100 PLN wzwyż?

 

takie ?

włóż przewód i zalej cyną i na koniec 2 zaciśnięcia tępymi obcęgami albo punktakiem 2 dziabnięcia 

 

 

104245493_2_644x461_nowy-fabryczny-zacis



#11 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 stycznia 2016 - 23:40

takie ?

włóż przewód i zalej cyną i na koniec 2 zaciśnięcia tępymi obcęgami albo punktakiem 2 dziabnięcia 

 

 

104245493_2_644x461_nowy-fabryczny-zacis

 

Ano takie. Dobrze wymyśliłeś, ale chyba najpierw zagniotę, a później lutowanie. Tylko muszę jakąś sporą lutownicę skombinować, żeby to rozgrzać dobrze.



#12 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 stycznia 2016 - 00:25

Ja to robiłem ostatnio tak jak pisałem i rzeczywiście 2 razy punktakiem dziablem. W imadle byłby ten sam efekt ale ja nie miałem pod ręką

#13 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 09 stycznia 2016 - 01:08

by zlutować bez przepalania izolacji po zaciśnięciu, wywierć dziurke, do wlania cyny i przed tym termokurcz.



#14 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 stycznia 2016 - 01:12

Otwór w dowolnym miejscu? Termokurcz to już na samym końcu, jak cyna zastygnie? No i jak to zrobić, bo nie jestem wprawnym lutownikiem - rozgrzewam konektor i przykładam cynę, aż się wleje do konektora?



#15 OFFLINE   MobilZasada

MobilZasada
  • 39 postów
  • Dołączył: 06-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 stycznia 2016 - 14:13

Ja Ci proponuję jechać do hurtowni elektrycznej, tak kupisz przewód jaki Ci odpowiada i poprosisz o zaciśnięcie końcówek zaciskarką. Wiem że gdzieś w Piasecznie jest taka hurtownia co ma taki sprzęt, niestety nie wiem gdzie dokładnie.

 

Przy wymianie wszystkich przewodów będzie to najlepsze wyjście niż kombinowanie samemu.

 

A jeśli chodzi o samoróbki, to mi mechanik jak zaciskał konektor od przewodu plusowego (był problem grzania się klemy) to zagniótł go i zalutował. Ale to nie był konektor tego typu co Twój (tulejka) tylko zwykły.



#16 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2016 - 14:56

Te końcówki zaciska się praską....

Elektrycy wysokich napięć mają taką na pewno... u siebie ostatnio wymieniałem wszystkie przewody... zaciskałem praską i termokurcz.. bez lutowania... bo po zaciśnięciu jest zbędne...

 

Przewód kupiłem w hurtowni elektrycznej - 25mm linka i końcówki 25/8 + jedna do rozrusznika 45/8


Edytowany przez Beny, 09 stycznia 2016 - 14:58.

Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#17 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 stycznia 2016 - 15:37

Ja Ci proponuję jechać do hurtowni elektrycznej, tak kupisz przewód jaki Ci odpowiada i poprosisz o zaciśnięcie końcówek zaciskarką. Wiem że gdzieś w Piasecznie jest taka hurtownia co ma taki sprzęt, niestety nie wiem gdzie dokładnie.

 

Przy wymianie wszystkich przewodów będzie to najlepsze wyjście niż kombinowanie samemu.

 

A jeśli chodzi o samoróbki, to mi mechanik jak zaciskał konektor od przewodu plusowego (był problem grzania się klemy) to zagniótł go i zalutował. Ale to nie był konektor tego typu co Twój (tulejka) tylko zwykły.

 

Kable już kupiłem w hurtowni internetowej. Wyszło 11 PLN za metr. W Warszawie w hurtowniach krzyczeli mi minimum 20. Kojarzysz chociaż nazwę tej hurtowni z Piaseczna? Tylko pewnie jak przyjadę ze swoimi kablami, to nie zacisną. Poza tym musiałbym najpierw wyjąć wszystkie, pomierzyć i dopiero podjechać, więc potrzebne by było drugie auto. Stąd wolałbym jakoś we własnym zakresie to zrobić.

 

Te końcówki zaciska się praską....

Elektrycy wysokich napięć mają taką na pewno... u siebie ostatnio wymieniałem wszystkie przewody... zaciskałem praską i termokurcz.. bez lutowania... bo po zaciśnięciu jest zbędne...

 

Przewód kupiłem w hurtowni elektrycznej - 25mm linka i końcówki 25/8 + jedna do rozrusznika 45/8

 

Wiem - praska byłaby najlepsza. Ale nie uśmiecha mi się jej kupować, bo to drogi sprzęt, a nie wiem, czy jeszcze kiedykolwiek by mi się przydała.



#18 OFFLINE   MobilZasada

MobilZasada
  • 39 postów
  • Dołączył: 06-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 stycznia 2016 - 00:02

Niestety nie znam nazwy. Byłem w serwisie zajmującym się alternatorami/rozrusznikami w Piasecznie na ulicy Niecałej 11 i mechanik mi powiedział że w okolicy jest taka hurtownia, gdzie mogą na miejscu zacisnąć końcówki. Teraz mamy weekend to i tak nic się nie dowiemy. Ale możesz ewentualnie tam zadzwonić, to może Cię pokierują. Trudno powiedzieć.

 

Odpłatnie pewnie by zacisnęli. ;)

 

W internecie poszukałem, w niedalekiej okolicy tego serwisu jest jedna hurtownia, możesz też do niej zadzwonić, może oni oferują taką usługę. http://www.seapiaseczno.pl/



#19 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2016 - 01:21

Niestety nie znam nazwy. Byłem w serwisie zajmującym się alternatorami/rozrusznikami w Piasecznie na ulicy Niecałej 11 i mechanik mi powiedział że w okolicy jest taka hurtownia, gdzie mogą na miejscu zacisnąć końcówki. Teraz mamy weekend to i tak nic się nie dowiemy. Ale możesz ewentualnie tam zadzwonić, to może Cię pokierują. Trudno powiedzieć.

 

Odpłatnie pewnie by zacisnęli. ;)

 

W internecie poszukałem, w niedalekiej okolicy tego serwisu jest jedna hurtownia, możesz też do niej zadzwonić, może oni oferują taką usługę. http://www.seapiaseczno.pl/

 Ok, dzięki za info.



#20 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 stycznia 2016 - 11:30

Przewody wymienione - konektory zagniecione w imadle, dodatkowo poprawione punktakiem i zalane cyną + na to koszulka termokurczliwa. Klemy wymienione. Alternator nowy. Ładowanie teraz: 14,5 V, a pod pełnym obciążeniem 14,2 V. Ładowanie przed operacją 13,7/13,2 V.


Edytowany przez kjelon, 24 stycznia 2016 - 11:31.