


Omega Irmscher
#1861
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 16:53

#1862
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 17:14
Mówię o sofcie i znam przypadek w Astrze G Coupe by Irmscher
aha. mi zaspiewali 1400 pln za zrobienie softu od podstaw. jak ogarne wymiane skrzyni i pakiecik irmiego to jade na hamownie niech napisza

#1863
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 19:29
skończy się upierać jak ktoś objedzie go swoim "iszmszerem" robionym u pana Janka w garażu za porządną flaszkęCiekawy jestem jak bardzo jeszcze kolega "FOSS" będzie się upierał przy swoim, skoro ludzie mu tłumaczą żę wcale ten jego "iszmer" nie jest taki hymmm .... super extra niespotykany i wspaniały.


#1864
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 19:39
Wielu z forum chciało by mieć pewnie takie autko jak twoje
i tu sie mylisz hihi
ja kocham swoją klompe i żeden irmszerowiec mi nie podskoczy dlaczego dlatego że nie ma chętnych
pozdro dla Sitasowej złomegi
#1865
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 20:52
ale ja nie krytykuje twojego auta tylko ci tlumaczylem na czym polegal zakres prac irmschera. na walkach bo nic wiecej ci nie zmienili.Irmscher nie ma swoich kolektorow ani dolotowych ani wydechowych - tymbardziej nie bylo zadnego tuningowego rozrzadu - a takich omeg z walkami od 3.0 na forum jest kilkanascie i nikt sie nie chwali ze ma irmschera
co do tuningu - oryginalnie mialem 2.5, potem 2.5 z walkami i dolotem - 204km i 250 Nm
a teraz pod maska siedzi 3.0,. a po co mi 3.2 skoro te zostaje w tyle![]()
a po co pakuje pakiet irmiego ? bo mi sie podoba
dobra beast, nie przybyłem tu wzniecać kłótni i ciąć się na noże...
niech będzie, że widocznie trochę opacznie zrozumiałem twoją krytykę
:zgoda:
więc zacznijmy jeszcze raz - bez ciśnienia....
Kupiłem taką Omegę osobiście w Raichu....
znalazłem przypadkiem jeżdżąc w poszukiwaniu następnej MV6.
W komplecie z autem otrzymałem stertę papierów (opisów, certyfikatów) świadczących o dokonanych przeróbkach - nie ukrywam, że kręciło mnie to gdyż w Polsce przeróbki firmowe Irmschera to raczej rzadkość (i nie oceniam w tym momencie przeróbek dokonywanych w Polsce bo u nas także są nieźli magicy - chodzi o Firmę - to jak AMG w Mercu tylko mniej prestiżowe).
W Polsce zostały tylko dołożone światła przeciwmgielne (które mogłyby zresztą być lepiej założone ale pewien domorosły mechanik chyba nie potrafił) oraz później światła do jazdy dziennej LED (mi osobiście się podobają i wg. mnie idą z w parze ze zmianami przepisów) oraz przyciemnione szyby - reszta dokładnie tak jak sprowadziłem.
Potrafię zrozumieć, że wsadzając wałki od 3,0 też można osiągnąć ten samo poziom przyrostu mocy (chociaż wg. mnie należy podłubać jeszcze w mapie) lecz uważam że wsadzane przez fabrycznego tunera mają swoją wartość "dodaną".
Nie potrafię natomiast zrozumieć tego co piszesz o kolektorach dolotowych i wylotowych - piszesz, że Irmscher tego nie robi ale w moich papierach jest to napisane nawet z numerami (cyt. Brief) - einlass 72906005... auslass 72906006... ansaugflansh GM90467004 (może to po prostu od 3,0V6)... i inne...
a na papierach Irmschera oprócz sterty opisów podany także numer homologacji.
Skoro tak napisali to tak też ja mówię - weź zerknij wreszcie dokładnie w ten Brief i powiedz gdzie się mylę

Opis w ogłoszeniu podałem moim zdaniem zgodnie ze stanem faktycznym - zresztą głupotą byłoby pisanie bzdur ala "giełdowy handlarz" i jednocześnie wrzucanie auta na forum Omegi - gdybym chciał wcisnąć komuś bubel to nigdy bym się tu nie pojawił.
A opis na PJ wstawiłem kilka dni temu - chciałem wykorzystać możliwości tegoż portalu z celu lepszej prezentacji auta (opisy i zdjęcia) co mogłoby pomóc w sprzedaży - nie jest to dla mnie forma lansowania się tym bardziej, że już dawno przesiadłem się na inne, lepsze auto (nie ujmując nic Omedze bo miałem ich kilka i wciąż mi się podobają i wciąż mam do nich sentyment) :yes:
I chciałbym aby moja Oma trafiła w ręce OmoManiaka który podreperuje ją trochę i będzie z niej zadowolony :driver:
a "kapelusznikom" mówię zdecydowane NIE :mur:
więc pozdro Beast i odrobinę zrozumienia dla innych :piwo2:
Ciekawy jestem jak bardzo jeszcze kolega "FOSS" będzie się upierał przy swoim, skoro ludzie mu tłumaczą żę wcale ten jego "iszmer" nie jest taki hymmm .... super extra niespotykany i wspaniały. Ewidentnie piszesz kolego bzdury w opisie auta. I nie dasz sobie spokojnie wytłumaczyć co i jak. Masz IRMSCHERA - super... Wielu z forum chciało by mieć pewnie takie autko jak twoje, ale daj już sobie spokój z "odbijaniem piłeczki" bo wymiana zdań zaczyna odbiegać od tematu.
Pozdrawiam wszystkich Irmscheroholików :-D
Długo nie będziesz czekał bo nie mam zwyczaju wdawać się w jakieś pyskówki na forach - nieporozumienia się zdarzają i tyle.
A upieram się bo nikt nie wytłumaczył czemu to bzdury.
Też pozdrawiam :kumple:
skończy się upierać jak ktoś objedzie go swoim "iszmszerem" robionym u pana Janka w garażu za porządną flaszkę
nie dojrzę, że zaoszczędzi kupę kasy to jeszcze będzie miał wygraną w kieszeni. jedyne czego nie będzie miał to papierku, że to Irmscher robił. a ten widok miny przegranego - bezcenne
No cóż kolego, pewnie i masz rację ale raczej marne szanse

a to dlatego, że tą Omą od pół roku praktycznie już nie jeżdżę...
jak już wcześniej pisałem, w weekend wystawiam ją z garażu, na myjni ogarniam z kurzu, przelatuję kawałek prostej dla rozruszania i... chowam do garażu.
A na codzień śmigam 4,2V8 więc lewy pas opuszczam bardziej z lenistwa niż w ucieczce przed Irmim :kumple:
#1866
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 21:12
dobra beast, nie przybyłem tu wzniecać kłótni i ciąć się na noże...
niech będzie, że widocznie trochę opacznie zrozumiałem twoją krytykę
ja rowniez nie zamierzam sie z Toba klocic. podalem ci tylko zakres prac ktore trzeba wykonac zeby osiagnac te 197 KM. (w sumie 190 wiec moze soft miales zrobiony. tylko z kolei po kiedgo dlubac w sofcie dla 5 KM ? skoro mozna osiagnac wiecej)
Uwierz mi troche omeg narozbieralem - troche wskrzesilem - duzo osob skorzystalo z mej pomocy i troche o tych autach i silnikach wiem. CO do ASO to w wiekszosci ludzie z lapanki wiec ciezko o fachowosc.
ansaugflansh GM90467004
to jest plastikowa podkladka pod kolektor ssacy od omegi 3.0
einlass 72906005... auslass 72906006
to zapewne walki: ein - ssace - aus wydechowe.
Potrafię zrozumieć, że wsadzając wałki od 3,0 też można osiągnąć ten samo poziom przyrostu mocy (chociaż wg. mnie należy podłubać jeszcze w mapie) lecz uważam że wsadzane przez fabrycznego tunera mają swoją wartość "dodaną"
mapa reguluje sie sama na podstawie odczytow min. z czujnika temp na ecu, przeplywomierza, czujnika IAT sond lambd. czas wtrysku nie jest wpisany na stale.
#1867
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 22:02
(...)
to jest plastikowa podkladka pod kolektor ssacy od omegi 3.0
plastikowa co??
czyli że coś jest dłubnięte czy nie...
skoro to załozyli to chyba cóś tam pomaga...
a jeśli to pierdoła to po co to założyli - wiesz może??
no patrz, jak dobrze pamiętam to nawet w tłumaczeniach Brifu jest napisane, że to kolektor ssący

już nie wspominając o ASO - tam matołki tylko pokłony biją i rozkładają bezradnie ręcę.
to zapewne walki: ein - ssace - aus wydechowe.
noi pięknie...
pewnikiem kolektor wydechowy total fabryka albo po prostu też 3,0 (jeżeli czymś się wogóle różnią)
i tłumik końcowy od 3,0 tylko z końcówkami Irmiego
mapa reguluje sie sama na podstawie odczytow min. z czujnika temp na ecu, przeplywomierza, czujnika IAT sond lambd. czas wtrysku nie jest wpisany na stale.
no to rzuciłeś trochę światła na naszą wcześniejszą korespondencję :-|
nie omieszkam poprawić co nieco w opisach auta co by znowu mi ktoś nie zarzucał że kit wciskam :roll:
#1868
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 22:05
A mi sie w ogóle przeróbki limuzyny na auto sportowe nie podobają! O!
Faktycznie, Mercedes E AMG czy BMW M5 to prawdziwe brzydale ;-)
#1869
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 22:40
kolego ja swoją kluchą wożę nawet ludzi na wesela i nie chcę tracić klasycznej linii nadwozia, sam rozumiesz chyba że dziwnie by wyglądało auto takie jak ma Exec z tablicami NOWOŻEŃCY.Faktycznie, Mercedes E AMG czy BMW M5 to prawdziwe brzydale ;-)
Zresztą przykłady, które podałeś akurat bardzo mi się podobają. Zauważ że te auta różnią się od serii jedynie detalami.
#1870
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 22:52
skoro to załozyli to chyba cóś tam pomaga...
a jeśli to pierdoła to po co to założyli - wiesz może??
ma większe kanały więc i lepsze napełnianie cylindrów, co przy wałkach "G" jest wskazane
tłumik od 2,5 ma dwa wejścia na jedno wyjście, a od 3,0 dwa na dwa
irmi chyba nie robił tłumików do 2,5 tylko po prostu do wszystkich V6
Faktycznie, Mercedes E AMG czy BMW M5 to prawdziwe brzydale
a fuuuuj...

Zauważ że te auta różnią się od serii jedynie detalami.
no to tylko detal znaczek na tylnej klapie E63 lub M5

#1871
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 23:08
sam rozumiesz chyba że dziwnie by wyglądało auto takie jak ma Exec z tablicami NOWOŻEŃCY.
Kwestia gustu, ja nie miałbym nic przeciwko. Omega od Maro genialnie na zdjęciach wyglądała z przystojeniem ślubnym



Zauważ że te auta różnią się od serii jedynie detalami.
Mniej więcej różnią się taką samą ilości "detali"* jak Omega seria i Omega full Irmscher

* - potężny silnik, inne zderzaki, progi, spojlery, poszerzane błotniki/nadkola, obniżone zawieszenie, większe hamulce etc
#1872
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 23:16
skoro do 2,5 montuje się wałki od 3,0 to co montuje się do 3,0 żeby miało te 20-25 kucy więcej??
I nawet na przykładzie 2,5 jak to wpływa na silnik - zapewne jest większe zużycie "elementów ruchomych" silnika - jakieś tłoki nie tłoki i inne pierdoły które mają większe obciążenie??
#1873
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2009 - 23:29
eeee..... :hmm:
skoro do 2,5 montuje się wałki od 3,0 to co montuje się do 3,0 żeby miało te 20-25 kucy więcej??
I nawet na przykładzie 2,5 jak to wpływa na silnik - zapewne jest większe zużycie "elementów ruchomych" silnika - jakieś tłoki nie tłoki i inne pierdoły które mają większe obciążenie??
do 3,0 wkłada się puchę na pająki i kolektory rurowe i masz jakieś +30km
możesz jeszcze do tego soft poprawić i w sumie gdzieś koło 250km wykrzesać
najbardziej przy tym wszystkim dostają po zadku panewki korbowe i wykorbienia na wale, które i tak już są kiepsko rozwiązane bo dosyć często padają nawet przy serii
#1874
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 07:27
plastikowa co??
czyli że coś jest dłubnięte czy nie...
skoro to załozyli to chyba cóś tam pomaga...
a jeśli to pierdoła to po co to założyli - wiesz może??
no wlasnie nie wiem po co to wkladali bo dolot jest identyczny w 2.5 i w 3.0. ale nie omieszkami przemierzyc jak tylko bede mial dostep do garazu
noi pięknie...
pewnikiem kolektor wydechowy total
fabryka albo po prostu też 3,0 (jeżeli czymś się wogóle różnią)
i tłumik końcowy od 3,0 tylko z końcówkami Irmiego
od 2.5 i 3.0 sa takie same - no chyba ze masz rurowe ale wtedy moc byla by znacznie wieksza
ma większe kanały więc i lepsze napełnianie cylindrów, co przy wałkach "G" jest wskazane
jutro zmierze i sprawdze ale wydaje mi sie ze wymiary sa identyczne
to co montuje się do 3,0 żeby miało te 20-25 kucy więcej??
no wlasnie z 3.0 nei jest tak prosto bo tu nie ma zadnych walkow ktore mozna dopasowac od innego auta

#1875
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 08:48


A propo irmiego to z tego co się orientuje to 2,5 orginalne irmiego ma 240KM a nie jak kolega FOSS podpisał IRMSCHER 2,5V6 197KM.
Tak na marginesie to o tych 240KM w 2,5 irmiego mówił mi kolega klubowicz(wiarygodny a nie bajkopisarz) który taką ma

a jak nie wiecie kto to ja wam nie powiem skoro On się nie chwali

ps. Beast chętnie zobacze wasz wyścig na ćwiartke na zlocie

#1876
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 08:52
A propo irmiego to z tego co się orientuje to 2,5 orginalne irmiego ma 240KM a nie jak kolega FOSS podpisał IRMSCHER 2,5V6 197KM.
Tak na marginesie to o tych 240KM w 2,5 irmiego mówił mi kolega klubowicz(wiarygodny a nie bajkopisarz) który taką ma
nie bylo 2.5 - 240 KM -
byly - x25xei stosowany w Viki B i500
X25XEI
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 81,6
Hub (mm): 79,6
Volumen (cmł): 2498
Leistung (kW bei min-1): 143 / 6500
Drehmoment (Nm bei min-1): 240 / 3500
Verdichtung: 10,8 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 2.8.3
Oktanzahlbedarf: 98 / 95, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Irmscher-Motor (Basis X25XE)
Verwendung: Vectra B (F23SR, F25)
i x30xei 220 KM tez z VikiB
X30XEI
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 85,0
Volumen (cmł): 2962
Leistung (kW bei min-1): 162 / 6300
Drehmoment (Nm bei min-1): 300 / 3600
Verdichtung: 10,8 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 2.8.3
Oktanzahlbedarf: 98 / 95, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Irmscher-Motor (Basis X30XE), Na-Auslassventile
Verwendung: Vectra B (F25)
#1877
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 12:11

Jestem po konferencji telefonicznej z "tym" kolegą i zapomniałem jeden fakt:
on ma 2.6 irmiego i ma w dokumentach 225KM i tyleż z hamowane

jeszcze raz sorki za wprowadzenie w błąd-moja wina bo mi się cuś potegowało

#1878
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:10
X30XEI
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 85,0
Volumen (cmł): 2962
Leistung (kW bei min-1): 162 / 6300
Drehmoment (Nm bei min-1): 300 / 3600
Verdichtung: 10,8 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 2.8.3
Oktanzahlbedarf: 98 / 95, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Besonderheiten: Irmscher-Motor (Basis X30XE), Na-Auslassventile
Verwendung: Vectra B (F25)
a po naszemu? praktycznie nic nie kumam z tego

da sie z tego jakies rozwiazanie zaszczepic do x30xe?
#1879
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:30
a po naszemu? praktycznie nic nie kumam z tego
da sie z tego jakies rozwiazanie zaszczepic do x30xe?
wydaje mi sie ze to tylko kwestia softu. sprezanie inne rzeczy sa identyczne.
#1880
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2009 - 13:44
eeee..... :hmm:
(...)
I nawet na przykładzie 2,5 jak to wpływa na silnik - zapewne jest większe zużycie "elementów ruchomych" silnika - jakieś tłoki nie tłoki i inne pierdoły które mają większe obciążenie??
No nie THIN wiem jak to z tym zużyciem bo:
- swoją mam ją od 2004r, sam sprowadziłem z Raichu z taką śmieszną małą książką serwisową
- silnik z tego co pamiętam Irmiego dostał w 2000r
- nigdy nie robiłem żadnego remontu silnika (tylko standard obsługa: olej, filtr, świece, przewody, rozrząd, pompa wody)
- od 2006 zdajesię (nie pamiętam już dokładnie wszystkich dat - musiałbym w papiery zerknąć) dostała także LPG sekwencję
- aktualnie ma nalatane 309kkm (nie kręcona bo i po co)
- na hamowni mierzona w kwietniu 2009 i parametry zmierzone są wręcz identyczne z tymi w papierach


Więc chyba miałem szczęście i trafiłem fartowny egzemplarz

Noi myślę, że po prostu starałem się jej nie popsuć chociaż nogę to ja mam ciężką
