

pelen syntetyk do 2,5 TD
#21
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 15:14
#22
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 18:00
Racja, ale też nie powino się jeździć samochodem turbodoładowanym na oleju mineralnym, idź na kompromis i wlej jakiś dobry półsyntetyk 10W-40Nie wiem co to za koleś od turbo, ale nie powinno się zmieniać oleju na klasę wyższą, a co dopiero zmieniać o 2 klasy... Rozszczelnisz silnik.
#23
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 18:19
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 19:20
#26
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 21:18
Nie popadajmy w paranoje,pojeżdzi troche,zobaczy jak jest i tyle jak trzeba będzie to wymieniI najlepiej od razu wymienić chociaż uszczelniacze zaworowe,
#27
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 22:03
Chyba, że co nie którzy mają za dużo kasy. Lejcie taki jaki był lany, albo będziecie siedzieć i płakać, bo ch...uj strzeli serduszko auta i wtedy będzie problem
#28
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 11:03
#29
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 13:38
Ja nie wiem o co wam chodzi skoro poprzedni właściciel jeździł na oleju mineralnym to po kiego grzyba lać pół synteyk, albo pełen syntetyk.
Chyba, że co nie którzy mają za dużo kasy. Lejcie taki jaki był lany, albo będziecie siedzieć i płakać, bo ch...uj strzeli serduszko auta i wtedy będzie problem
chodzi o to, ze poprzedni wlasciciel jezdzil na pol syntetyku, ale wielu mechanikow doradzalo, zeby zmienic na mineralny to zmienilem...
#30
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 16:11
Zmień mechaników. Te silniki przy przebiegu 250 tyś., są jak nowe i jeśli nie przepala oleju, to może jeździć cały czas nawet na syntetyku.chodzi o to, ze poprzedni wlasciciel jezdzil na pol syntetyku, ale wielu mechanikow doradzalo, zeby zmienic na mineralny to zmienilem...
#31
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 22:52
chodzi o to, ze poprzedni wlasciciel jezdzil na pol syntetyku, ale wielu mechanikow doradzalo, zeby zmienic na mineralny to zmienilem...
Więcej do tych mechaników nie jedź.
Wszyscy piszecie że się silnik rozszczelni po wymianie oleju na lepszy, ilu z Was tego doświdczyło?
Powielacie coś zasłyszanego, sorki ale osłabia mnie to.

Duży silnik diesla z turbiną, wysoki stopień sprężania, duże obciążenia na panewkach, wysoka temperatura pracy. Panowie tu nie ma miejsca na olej mineralny!

#32
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 23:10
Te silniki przy przebiegu 250 tyś., są jak nowe
Tylko mało który ma taki przebieg, a olej mineralny na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc i uszczelnić motor
#33
OFFLINE
#34
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2009 - 11:27
http://www.autokacik...leje/oleje.html
#35
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2009 - 22:01
#36
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2009 - 13:19
Tak, 7,5 tyś, chyba coś związane z brakiem odmy, ale głowy nie dam.podepne sie pod temat, co ile km wymienia sie olej w TD?? chodzi o pełen syntetyk, w innym temacie wyczytałem że co 7,5tys km ?? i dlaczego tak szybko?
#37
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2009 - 20:32
Tak, 7,5 tyś, chyba coś związane z brakiem odmy, ale głowy nie dam
raczej ma to zwiazek z brakiem przepływomierza powietrza (wiecej sadzy powstaje), bo od połowy 97r. jest już co 10 tyś.
#38
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2009 - 21:29

przepływomierz powietrza mam bo właśnie zobaczyłem z ciekawości
#39
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2009 - 22:06
chodzi po prostu o większe obciążenia silnika diesla niż benzyniaka. Poza tym jeszcze kwestia turbiny, która obraca siędość szybko i musi być dobrze smarowana.raczej ma to zwiazek z brakiem przepływomierza powietrza (wiecej sadzy powstaje), bo od połowy 97r. jest już co 10 tyś.
Co prawda ten przebieg to raczej dla starszych olejów był obliczany, ale ja dla bezpieczeństwa w diselku żony wymieniam pełny syntetyk najdalej po 10 000 km.
#40
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2009 - 20:26
dziwna sprawa bo taki pełen syntetyk normalnie wymienia sie co 15tys. i to w każdym aucie wiec dziwi mnie że tu piszecie nawet 7.5tys
wiesz częstotliwość wymiany oleju określa producent samochodu a nie oleju (może conajwyżej uśrednić jego trwałość) ale i tak ostateczna decyzja zależy od producenta pojazdu. Olej to parametr konstrukcyjny silnika i od konstrukcji silnika, techniki i warunków jazdy zależy jego czas eksploatacj. W starych samochdach lub nowych tanich czas wymiany to wartosć uśredniona (poprzedzona badaniami), w lepszych są już systemy autodiagnostyki