Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pelen syntetyk do 2,5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 lutego 2009 - 20:40

raczej ma to zwiazek z brakiem przepływomierza powietrza (wiecej sadzy powstaje), bo od połowy 97r. jest już co 10 tyś.


Moj jest z 96r. i ma przeplywomierz.Jezdze na polsyntetyku i zmieniam co 7,5tys.Na oleju nie ma co oszczedzac jesli sie chce dlugo pojezdzic.

#42 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 09 lutego 2009 - 23:15

hehe dokładnie nie ma co oszczedzac ja leje pełen syntetyk
nie bede oszczedzał i jezdzil na pol syntetyku :D

#43 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 lutego 2009 - 09:59

hehe dokładnie nie ma co oszczedzac ja leje pełen syntetyk
nie bede oszczedzał i jezdzil na pol syntetyku :D


Byl takim zalany i nie zmieniam na inny.

#44 OFFLINE   artur2780

artur2780
  • 1 postów
  • Dołączył: 28-02-2009

Napisany 28 lutego 2009 - 22:33

Witam szanownych kolegów. Nabyłem i Utożsamiłem się z moim nowym nabytkiem czyli omegą 2.5 td rocznik 95. Jestem w trakcie doprowadzania auta do stanu używalności czyli sprawności w 99%. Moje pytanie jest proste. Przynajmniej tak mi się wydaje. Silnik wygląda na sprawy. Nie dymi, ani na siwo ani na czarno gdy jest nagrzany, ani gdy jest całkiem zimny. Pracuje równo. Jaki olej polecacie koledzy (chodzi o gęstość). Nominalnie powinien być syntetyk np.0w40. Ale silnik ma 15 lat wiec mam dylemat ponieważ nie wiem jaki olej wlał poprzedni właściciel pojazdu. Ja kupiłem mobila 0w40 ale mogę go potraktować jako olej do przemycia silnika lub jazdy na takowym, choć nie ukrywam że wolał bym tańszy olej jako olej na stałe krążący w silniczku mojego potwora.:D Dziękuje za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.

#45 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2009 - 09:58

mam dylemat ponieważ nie wiem jaki olej wlał poprzedni właściciel pojazdu.

W takim wypadku byłoby najbezpieczniej wlać półsynstetyk.

#46 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2009 - 15:15

Witam szanownych kolegów. Nabyłem i Utożsamiłem się z moim nowym nabytkiem czyli omegą 2.5 td rocznik 95. Jestem w trakcie doprowadzania auta do stanu używalności czyli sprawności w 99%. Moje pytanie jest proste. Przynajmniej tak mi się wydaje. Silnik wygląda na sprawy. Nie dymi, ani na siwo ani na czarno gdy jest nagrzany, ani gdy jest całkiem zimny. Pracuje równo. Jaki olej polecacie koledzy (chodzi o gęstość). Nominalnie powinien być syntetyk np.0w40. Ale silnik ma 15 lat wiec mam dylemat ponieważ nie wiem jaki olej wlał poprzedni właściciel pojazdu. Ja kupiłem mobila 0w40 ale mogę go potraktować jako olej do przemycia silnika lub jazdy na takowym, choć nie ukrywam że wolał bym tańszy olej jako olej na stałe krążący w silniczku mojego potwora.:D Dziękuje za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.

lej 15W40 i zaden inny, auto ma napewno okolo 300-400 tys wiec zaden tam syntetyk, najbezpieczniej bedzie jezeli wlejesz wlasnie taki olej bo jesli mial taki a Ty zalejesz go syntetykiem albo polsyntetykiem to ci sie rozszczelni, zalej 15w40 i smigaj...

#47 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 marca 2009 - 16:01

Ty zalejesz go syntetykiem albo polsyntetykiem to ci sie rozszczelni, zalej 15w40 i smigaj...


cóż, na takie stwierdzenie to tylko... :smiech::smiech:

#48 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2009 - 16:16

cóż, na takie stwierdzenie to tylko... :smiech::smiech:

co cie tak smieszy, uwazasz ze jesli ktos wczesniej jezdzil na mineralnym to teraz mozla wlac syntetyk??? no to raczej z tego mozna sie smiac...

#49 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 marca 2009 - 17:02

RafiTD, bez obrazy, ale poczytaj sobie dokłądnie o olejach silnikowych, ich wpływie na silnik, ich liczbie pH, ich zakresach temperatur itp. itd..

Dopiero potem przemyśl swój post i wyciągnij wnioski.
Każde auto (oczywiście z tych nowszych)zalewane minerałem dla zminimalizowania ubytków oleju jest od razu skazane na remont. Zaewanie mineralnym znów to tylko wpędzanie się w większe koszty remontu. No chyba, że ktoś chce tylko pokatować auto i puścić je dalej do jakiegoś łosia, który łyknie takie auto.
W naszych autach zalecany jest co najmniej półsyntetyk, a w TD nawet pełny syntetyk - z uwagi na turbinkę.
Ale cóż, jak widzę, nie czytasz nawet wszystkich postów na forum.. a niedawno podawane były dane techniczne olejów....

#50 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2009 - 23:55

RafiTD, bez obrazy, ale poczytaj sobie dokłądnie o olejach silnikowych, ich wpływie na silnik, ich liczbie pH, ich zakresach temperatur itp. itd..

Dopiero potem przemyśl swój post i wyciągnij wnioski.
Każde auto (oczywiście z tych nowszych)zalewane minerałem dla zminimalizowania ubytków oleju jest od razu skazane na remont. Zaewanie mineralnym znów to tylko wpędzanie się w większe koszty remontu. No chyba, że ktoś chce tylko pokatować auto i puścić je dalej do jakiegoś łosia, który łyknie takie auto.
W naszych autach zalecany jest co najmniej półsyntetyk, a w TD nawet pełny syntetyk - z uwagi na turbinkę.
Ale cóż, jak widzę, nie czytasz nawet wszystkich postów na forum.. a niedawno podawane były dane techniczne olejów....

wymienialem w swojej olej i koles w warsztacie ktory mi olej wymienial powiedzial ze trzeba juz wlac mineralny, do tej pory byl lany 5w50, dla jasnosci Omega 2.2 dti 02r

#51 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 marca 2009 - 07:37

koles w warsztacie ktory mi olej wymienial powiedzial ze trzeba juz wlac mineralny


Radzę Tobie zmienić mechanika....
Szkoda tak młodego silnika ....
Jak czytam niektóre wypowiedzi o mechanikach, to wydaje mi się, że każdy z nich na co najmniej 60 lat, i naprawiał jeszcze pierwsze syrenki....
A co najmniej połowa z nich to niedouczeni mechanicy od przecinaka i młotka....
Wozy drabiniaste takim naprawiać a nie nowoczesne auta....
Ale koniec OT
Ja w swoich niuniach - jak już kilkakrotnie pisałem mam zalany Mobil1 0W30 i nie ma żadnych wycieków , olej trzyma stan, a przebiegi są ponad 200 000 km.... Zaraz po kupnie zmieniłem oleje na pełne syntetyki - nie patrząc na to jakie były zalane. I co? I NIC.
Więc jeśli silnik jest w dobrej kondycji, nie bierze oleju, to proszę mi powiedziec - po jaką cholerę zmieniać olej na mineralny? No chyba tylko po to, żeby po jakimś czasie móc pojechać do mechanika i powiedzieć, że jakoś muli... głośniej chodzi, coś"cyka"
Eh....

#52 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 02 marca 2009 - 10:14

Mój mechanik od wymiany oleju twierdzi że trzeba lać syntetyk. Czytając właściwosci olei w zasadzie można się z nim zgodzić. Liczba Zasadowa (wskazuje właściwości myjące oleju) pokazuje że niektóre mineralne oleje mają właściwości myjące większe niż syntetyki. Wychodzi więc na to iż dobierając olej do dobrego silnika nic nie wypłuczemy. Ja jeżdżąc GolfemII zamieniłem olej z półsynwetyku na mineralny stwierdziłem że zużywa więcej oleju mineralnego, więc wróciłem na półsyntetyk. Auto miało chyba pow.400tys.

#53 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2009 - 21:44

wymienialem w swojej olej i koles w warsztacie ktory mi olej wymienial powiedzial ze trzeba juz wlac mineralny, do tej pory byl lany 5w50, dla jasnosci Omega 2.2 dti 02r


Pogratulować wyboru:> Rób tak dalej, chociaż.. i tak zmieniasz auta jak rękawiczki (tds, 2.5v6, e60...) więc pewnie i tym razem nie będziesz miał problemu ze znalezieniem frajera na auto z zarżniętym silnikiem.

P.S.
Próbowałeś już rozrabiać ON np. z wodą w stosunku 50:50?:)

#54 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2009 - 22:03

Pogratulować wyboru:> Rób tak dalej, chociaż.. i tak zmieniasz auta jak rękawiczki (tds, 2.5v6, e60...) więc pewnie i tym razem nie będziesz miał problemu ze znalezieniem frajera na auto z zarżniętym silnikiem.

P.S.
Próbowałeś już rozrabiać ON np. z wodą w stosunku 50:50?:)

a pewnie ze tak.... a tak na marginesie to wody zamiast oleju moge sobie nalac to nic ci do tego... moje auto wiec moge sobie z nim robic co mi sie podoba, a jak dotad to nie mialem reklamacji na zadne auto ktore sprzedalem bo zadno silnika zarznietego nie mialo, i tez dlatego nie mialem problemow ze sprzedaza zadnego...

#55 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 marca 2009 - 21:08

RafiTD, bez obrazy, ale poczytaj sobie dokłądnie o olejach silnikowych, ich wpływie na silnik, ich liczbie pH, ich zakresach temperatur itp. itd..

Dopiero potem przemyśl swój post i wyciągnij wnioski.
Każde auto (oczywiście z tych nowszych)zalewane minerałem dla zminimalizowania ubytków oleju jest od razu skazane na remont. Zaewanie mineralnym znów to tylko wpędzanie się w większe koszty remontu. No chyba, że ktoś chce tylko pokatować auto i puścić je dalej do jakiegoś łosia, który łyknie takie auto.
W naszych autach zalecany jest co najmniej półsyntetyk, a w TD nawet pełny syntetyk - z uwagi na turbinkę.
Ale cóż, jak widzę, nie czytasz nawet wszystkich postów na forum.. a niedawno podawane były dane techniczne olejów....


klekot 2,5 95' to raczej nie jest nowoczesne rozwiązanie, turbiny były stosowane i 20 lat wcześniej i na syntetykach to raczej nie jeździły więc raczej dobry lej mineralny go nie zabije oby często wymieniany był

#56 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 marca 2009 - 21:33

przemekz a gdzie ja napisałem, że TD to nowoczesne rozwiązanie?
Jak chcesz, to dla mnie możesz nawet i olejem maszynowym zalać silnik.... nic mi do tego.
Ja tylko podtrzymuję swoją opinię, że w dzisiejszej dobie nie ma co "oszczędzać" na olejach, bo potem to może drogo kosztować. No i walczę z opinią (cholera wie, skąd się wzięła), że oleje syntetyczne i półsyntetyczne wypłuczą silnik... IMHO jeśli silnik jest do d**y, to nie pomoże nawet zalanie olejem 15W ... wcześniej czy później i tak się rozleci...

więc raczej dobry lej mineralny go nie zabije oby często wymieniany był

Zabic nie zabije, ale powoli będzie się odkładała siarka, węglowodory itp..
Zresztą, co ja się tu będę spuszczał, jak za mnie to już zrobili inni: http://www.bemeks.pl/?cat=7
Pozdrawiam i życzę miłej lektury.

#57 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marca 2009 - 10:53

skoro mowicie ze mineral zabija silnik to zaleje traktora takim http://moto.allegro....4l.html#gallery

#58 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marca 2009 - 19:08

I co zamierzasz tak skakać z syntetyka na minerał i z minerała na syntetyk? Przecież mechanik powiedział, że trzeba lać minerał, bo sinilk wypłucze:D

Pozatym jak już chcesz koniecynie wrócić do oleju syntetycznego, to najlepszy z palety Castrola bedzie

*Castrol Edge 0W-30 (5,5l 15000 km/12 Monate)
*Castrol MAGNATEC 5W-30 C3 (5,5l 15000 km/12 Monate)

#59 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marca 2009 - 19:48

I co zamierzasz tak skakać z syntetyka na minerał i z minerała na syntetyk? Przecież mechanik powiedział, że trzeba lać minerał, bo sinilk wypłucze:D

Pozatym jak już chcesz koniecynie wrócić do oleju syntetycznego, to najlepszy z palety Castrola bedzie

*Castrol Edge 0W-30 (5,5l 15000 km/12 Monate)
*Castrol MAGNATEC 5W-30 C3 (5,5l 15000 km/12 Monate)

do tej pory byl jezdzony na 5w50 teraz zamowilem castrol magnatec 5w40 a na tym mineralnym przejechalem moze z 20km...

#60 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 07 marca 2009 - 00:01

ja w niedziele zmieniam z 10W-40 maxlife na 5W-40 maxlife i zobaczymy co bedzie z 2,5TD :) Obecnie na 7,5 tyś zużywa 250ml oleju, zero wycieków itp. więc można spróbować.

no i po robocie :) Jakby troche ciszszej i płynniej pracował Najpierw kupiłem lotosa syntetyka na "przepłukanie" a nastepnie maxlife 5w40 docelowo i jest git Obecnie również "V-ałke" będzie czekała zmiana z półsyntetyka na syntetyk. Czas obalić "mity" minerałów i półsyntetyków w stosunku do syntetyków :pijany: