

pelen syntetyk do 2,5 TD
#1
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 19:29
#2
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 21:24
#3
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 22:23
#4
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2008 - 22:49
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2008 - 21:49
To i ja się podepnę - odkąd mam omę to już raz wymieniałem olej i zalałem go Castrol GTX 15W40 (tak mi ktoś tam coś tam doradzał). I teraz przy przebiegu 320 000 muszę znów wymienić tylko czym zalać - tym samym olejem czy może ten jest zbyt tandetny i polecili byście inny?? Dodam że silnik chodzi jak marzenie więc nie chciał bym lać jakiegoś badziewia żeby nie narobić sobie szkód....
nie patrz na innych jeśli wiesz co tam jest i silnik pracuje super to nic nie zmieniaj ja tak robię i jestem zadowolony a co najważniejsze moja omcia też
#7
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2008 - 22:19

#8
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2008 - 13:36
dzieki
#9
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2008 - 14:51

#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2008 - 23:29
próbowałem niedawno odkrecić filtr oleju ale mi sie nie udało. pytanie mam takie czy obudowę filtra odkręca sie tak jak filtr bez obudowy tzn np kluczem do filtrów czy nalezy odkręcić śrubę znajdującą sie na górze filtra. chodzi mi mianowicie o to czy ta obudowa filtra jest przykręcona śrubą (jakiś duzy rozmiar 34 chyba) czy ta śruba to atrapa i trzeba odkręcać obudowę po przez jej kręcenie. Ta śruba wyglada jak atrapa-plastikowa jest-chyba że to tylko jakaś nakładka jest. pytanie oczywiście dotyczy x25dt
#12
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2008 - 00:39
podepne sie do tematu.
próbowałem niedawno odkrecić filtr oleju ale mi sie nie udało. pytanie mam takie czy obudowę filtra odkręca sie tak jak filtr bez obudowy tzn np kluczem do filtrów czy nalezy odkręcić śrubę znajdującą sie na górze filtra. chodzi mi mianowicie o to czy ta obudowa filtra jest przykręcona śrubą (jakiś duzy rozmiar 34 chyba) czy ta śruba to atrapa i trzeba odkręcać obudowę po przez jej kręcenie. Ta śruba wyglada jak atrapa-plastikowa jest-chyba że to tylko jakaś nakładka jest. pytanie oczywiście dotyczy x25dt
Odkręcasz tą śrubę u góry filtra - tam jest chyba klucz 13 ale nie pamiętam dokładnie. Wyjmujesz ją następnie - ona jest dosyć długa


#13
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2008 - 08:37
#14
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 09:59
widziałem tam plastik o kształcie śruby ale duużo większy niz 13- czy to jest nakładka którą w jakiś sposób sie zdejmuje?, balem się tego potraktować bardziej siłowo bo mogłoby sie okazać że to właściwa śruba która by sie połamałaOdkręcasz tą śrubę u góry filtra - tam jest chyba klucz 13 ale nie pamiętam dokładnie

#15
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 12:33
#16
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2008 - 22:25
Ja mam też TD i filtr odkręca się 13 nie ma żadnych plastików.Filtr jest w obudowie metalowej ,śruba oprócz dociskania dekla utrzymuje w odpowiedniej pozycji filtr.
Dokładnie tak!! :mrgreen:
#17
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 10:02
#18
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2008 - 14:32
#19
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 12:28
#20
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2009 - 12:32
pojutrze robie regeneracje turbiny. teraz mam wlany mobil1 diesel 15W-40 czyli mineral, bo przebieg 220 000km oficjalnie, nie wiem ile krecony
facet z firmy od turbinowej mowi ze w tym silniku powinien byc 5W-40 czyli pelen syntetyk i nie bardzo chca mi wlac moj mineral, bo mowia, ze wtedy moge stracic gwarancje na turbine (6 miesiecy), bo uuzyty zostanie olej nie ten, ktory jest dedykowany w jakims katalogu. tylko troche sie boje bo za 4 dni jade do Danii (900km) i nie chccialbym miec niespodzianek na trasie