

Raz falują obroty a raz nie OMEGA B 2.0 16V
#1
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 08:54
Piszę, ponieważ potrzebuję pomocy. Nie bardzo wiem co zrobić z moją OMEGĄ, w której zaczęły falować obroty. Czasami jest tak, że oborty nie falują, ale jak dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucę na luz, to opadają zbyt nisko, tak , że auto prawie gaśnie a następnie rosną do normalnego poziomu. Czasami znów obroty falują z przedziale 1000 - 15000...
Wyjąłem krokowy, wyczyściłem - wypadło dużo brudu. wyczyściłem też kabel od odmy (ten cienki) - jest w słabym stanie - przelot powietrza jest, ale kabel raczej do wymiany - tyle, że w sklepach mot. mówią, że nie mają takiego przewodu...
Co może być przyczyną falowania - brudna przepustnica? Trudno to zrobić samemu? Trzeba potem adaptację robić? Co jeszcze może być przyczyną. Dodam, że kontrolka CHECK ENGINE się nie zapala.
Z góry dziękuję za pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 09:26
Czyszczenie rzadko przynosi zamierzony skutek.
Kup nowego krokowca, wymień i zapomnisz o problemach z obrotami.
POMÓŻMY KINDZE
http://pomoz.eu/
#3
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 10:49
Ja taki kupiłem w ASO spokojnie dostaniesz 20 parę złociszy kosztuje,ściągasz przepustnicę,czyścisz i wymieniasz.tyle, że w sklepach mot. mówią, że nie mają takiego przewodu...
#4
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 11:13
Na 100% winny jest krokowiec.
Czyszczenie rzadko przynosi zamierzony skutek.
Kup nowego krokowca, wymień i zapomnisz o problemach z obrotami.
Też tak mi się wydaje, tylko że co jak kupię i to nie to... krokowiec tani nie jest

#5
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 11:20
krokowiec tani
nie jest
Bierz ten zamiennik.
http://moto.allegro....1496492895.html
Sprawdziłem na własnej skórze.
Zrobiłem już na nim 40tyś. i śmiga bez zarzutu.
POMÓŻMY KINDZE
http://pomoz.eu/
#6
OFFLINE
Napisany 13 marca 2011 - 18:19
Bierz ten zamiennik.
Tak zrobiłem. Założę, zobaczę. Jak się poprawi, to ok, jak nie, to szukamy dalej

#7
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 14:12
Tak zrobiłem. Założę, zobaczę. Jak się poprawi, to ok, jak nie, to szukamy dalej
przyczyny.
Silniczek wymieniony, dalej cyrki z obrotami. Falują ( 0d 1000 do 2000 , albo stoją sobie na 1000 )

Ostatnio wymienione świece, przewody, uszczelka pod klawiaturą, rozrząd.
Czy to może być winna przepustnica? Trudno ją wyczyścić? Tak jak mówiłem, kontrolka się nie świeci żadna w trakcie jazdy... pomocy!
Dodam jeszcze, że uszczelka kolektora wydechowego jest już zestarzała i do wymiany - pierdzi. Czy to może mieć wpływ? Zanim obroty zaczęły falować uszczelka także nadawała się do wymiany i pierdziała?
#8
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 14:23
Silniczek wymieniony, dalej cyrki z obrotami.

Problem jest poważniejszy, niż przypuszczałem. :hmm:
Czyszczenie przepustnicy jakoś do mnie nie przemawia.
W takim przypadku, ja raczej bym szukał "lewego powietrza".
Sprawdź dokładnie wszystkie podciśnienia.
Uszczelka kolektora wydechowego raczej nie ma na to wpływu.
Bardziej bym podejrzewał uszczelkę kolektora ssącego ale tego się nie dowiesz, dopóki nie zdejmiesz kolektora.
Poczekajmy. Może jeszcze ktoś wpadnie na jakiś pomysł. :|
POMÓŻMY KINDZE
http://pomoz.eu/
#9
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 18:27
Problem jest poważniejszy, niż przypuszczałem. :hmm:
Czyszczenie przepustnicy jakoś do mnie nie przemawia.
W takim przypadku, ja raczej bym szukał "lewego powietrza".
Sprawdź dokładnie wszystkie podciśnienia.
Uszczelka kolektora wydechowego raczej nie ma na to wpływu.
Bardziej bym podejrzewał uszczelkę kolektora ssącego ale tego się nie dowiesz, dopóki nie zdejmiesz kolektora.
Poczekajmy. Może jeszcze ktoś wpadnie na jakiś pomysł. :|
Lewego powietrza nie słyszę

Dorzucę jeszcze zdjęcie, na którym opisałem wężyk, który chyba do wymiany, ale nie do końca wiem czy może mieć wpływ na obroty. Zamieściłem też zapytanie o odmę. Czy to ją zaznaczyłem?
Z góry dzięki za pomoc. To forum to moja nadzieja!
kolejne wieści - kody silnika sprawdzone według opisu na forum - błędów brak.
#10
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 22:31
#11
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 11:06

Wymień przepływkę. Ale kupuj tylko oryginał. Najlepiej podmień na jakiś czas ze znajomym i zobaczysz efekty. U mnie sprawdziło się na 100%
Sprawdź jeszcze przewody WN. Najlepiej w nocy, opis gdzieś na forum. U mnie kiedyś przewód ze świecy się zesunął i falowanie dawało o sobie znać.
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 18:25
Przepływkę wymień
Podmieniłem przepływkę na oryginalną. Objawy nie ustąpiły ...
#14
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 19:42
Przepływkę wymień
i co?? guzik wyszlo.
prosze was nie piszcie w ten sposob, bo czasami mozecie kogos w koszta wpedzic,
kolego ten wezyk o ktorym piszesz. tak moze miec wplyw na obroty.
zobacz czy jest on w ogole drozny.
w okolicach przepustnicy jest jakby taka dysza, co sie laczy poprzez ten wezyk, z pokrywa zaworow.
po odpaleniu auta powinno sie w nim wytworzyc podcisnienie.
jezeli masz zapchana ta dysze, to bez odkrecenia przepustnicy, bedziesz mial problem by to wyczyscic.
wezyk, jezeli chcesz zachowac ten sam to wyczysc porzadnie, albo kup nowy.
zobacz tez czy nie masz peknietego tego króćca od pokrywy zaworow, na ktory jest zalozony ten wezyk, bo dosyc czesto widze ulamany.
odme dobrze zaznaczyles, idzie ona jeszcze dalej w dol do skrzyni korbowej silnika, jezeli zapchana to rowniez moze miec wplyw na obroty, choc w naprawde znikomym stopniu, ale taka zaleznosc moze wystepowac.
#15
OFFLINE
Napisany 16 marca 2011 - 19:54
i co?? guzik wyszlo.
prosze was nie piszcie w ten sposob, bo czasami mozecie kogos w koszta wpedzic,
kolego ten wezyk o ktorym piszesz. tak moze miec wplyw na obroty.
zobacz czy jest on w ogole drozny.
w okolicach przepustnicy jest jakby taka dysza, co sie laczy poprzez ten wezyk, z pokrywa zaworow.
po odpaleniu auta powinno sie w nim wytworzyc podcisnienie.
odme dobrze zaznaczyles, jezeli zapchana to rowniez moze miec wplyw na obroty, choc w naprawde znikomym stopniu, ale taka zaleznosc moze wystepowac.
jutro dam samochód do jakiegoś mechanika. W przepływkę, to nie wierzyłem, bo auto powinno się dusić, no przynajmniej tak mnie się wydaje.
Omcia przyspiesza, jeździ z większymi prędkościami. Ma problem z obrotami i gdy nie wciskam gazu a jest na biegu to obroty też lecą w górę tak do 1500 i na 1000 wracają, co powoduje przyspieszanie i następnie zwalnianie (przy jednoczesnym poszarpywaniu).
Na moje - po wyeliminowaniu krokowca (mam teraz dwa

Mam nadzieję, że mechanik się pozna...
#16
OFFLINE
Napisany 17 marca 2011 - 08:52
Mam nadzieję, że mechanik się pozna...
lepiej powiedz mechanikowi co i jak. Ja mojemu powiedziałem to się zdziwił i powiedział że wymyślam mu tylko robote. Zrobił tą dysze i co? obroty sie ogarneły czasami tylko coś tak skoczą ale wtedy trzeba przepalić.... Mechanik postawił oczy i powiedział iż klient mądrzejszy od mechanika

#17
OFFLINE
Napisany 17 marca 2011 - 11:33
#18
OFFLINE
Napisany 17 marca 2011 - 23:24
czujnik można łatwo sprawdzić-jest na forum o tym temat,a jeżeli okaże się zę do wymiany,to koszt nie duży bo okolo kilkudziesięciu złotych za nowy.
sam miałem ten problem i wymiana czujnika załatwiła sprawę.
#19
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2014 - 07:08
widzę że wiele osób zmaga się z problemem w omciach dość podobnym, u mnie kurcze w trakcie jazdy jest szarpnięcie lub kilkakrotnie, wskazówka obrotów lata jak opętana, silnik zaczyna się dusić i odpala się kontrolka "tego silniczka" zgasiłem odpaliłem i zaraz znowu to samo, jakoś za 3-cim razem już git, wbijalem na obroty to już nie było tej komedii, lecz wolałbym na przyszłość zlikwidować ten problem, strasznie mnie już to drażni, bo już nawet gotów jestem sprzedać swoją omcie za taką niesubordynację. Za wszelkie wskazówki oraz pomocną dłoń szczerze dziękuje, Pozdrowienia.
#20
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2015 - 16:26
Świeżak i już ma problem, mianowicie wyświetla mi dwa błędy
P0135 Aktywny
( 1 ) <Nieznany błąd>
P1690 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>
Dodatkowo nie zawsze ale co jakiś czas auto wchodzi na obroty około 2 500 i na nich stoi na biegu jałowym.
Na benzynie ma jakby zaniżone obroty i delikatnie faluje i zachowuje się jak by miał zgasnąć silnik.
TPS o którym naczytałem się na forum, wskazuje około 0,62...
Czy może ktoś pomóc w rozwiązaniu problemu?