Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tuleje wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
355 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2013 - 00:09

Teraz założę (też lem od bmw) tym razem strzałkami do silnika


Jedynie słuszny montaż:tak:
Wymień również "małe", nawet jak dobrze wyglądają. Na pewno się napracowały za "duże".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#302 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 listopada 2013 - 18:19

Jak padają te tuleje od BMW?
Pływało mi auto, akurat przegląd się zbliżał i na przeglądzie wskazał mi lewą tuleje dużą z przodu, wyjąłem wahacz, zdjąłem plasticzki z tulei i nie jest nigdzie naderwana, pęknięta.
Wkręciłem nowa w imadło, obie ruszam śrubokrętem na lewo prawo przód tył i nie widzę jakiejś różnicy.

Mogła ona tak paść, że jakoś tego nie widzę, a samochód pływa i diagnosta na szarpakach widział większe wychylenie?

Wyjąłem amortyzator i poduszka jest bardzo zmęczona.
Mogła ona dawać objawy pływania? Np rozjechać geometrię? Delikatnie chyba koło się cofnęło mi.

Mam nowe tuleje i jak trzeba to zmienię ale te mają rok i z dobrego na lepsze wymieniać nie chcę.

Ktoś coś? :D

#303 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 19:32

Jak padają te tuleje od BMW?
Pływało mi auto, akurat przegląd się zbliżał i na przeglądzie wskazał mi lewą tuleje dużą z przodu, wyjąłem wahacz, zdjąłem plasticzki z tulei i nie jest nigdzie naderwana, pęknięta.
Wkręciłem nowa w imadło, obie ruszam śrubokrętem na lewo prawo przód tył i nie widzę jakiejś różnicy.

Mogła ona tak paść, że jakoś tego nie widzę, a samochód pływa i diagnosta na szarpakach widział większe wychylenie?

Wyjąłem amortyzator i poduszka jest bardzo zmęczona.
Mogła ona dawać objawy pływania? Np rozjechać geometrię? Delikatnie chyba koło się cofnęło mi.

Mam nowe tuleje i jak trzeba to zmienię ale te mają rok i z dobrego na lepsze wymieniać nie chcę.

Ktoś coś? :D


Nawet nowe tuleje beda sie poddawac, w koncu po to sa. Co innego poliuretany, one sa sztywniejsze. Poducha na amorku jak najbardziej moze miec wplyw na plywanie auta i geometrie. A nie siedzi Ci auto po tej stronie troche mocniej?? porownaj te talerzyki na kielichach, czy ktorys mocniej nie wystaje od kielicha.

#304 OFFLINE   warjat500

warjat500
  • 179 postów
  • Dołączył: 04-12-2009
  • Skąd: MAZOWIECKIE!!!
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2013 - 19:46

kolego JJdzej jak guma juz wypracowana to napewno do wymiany i tu śrubokrętem sobie możesz sprawdzać :) zauważ jaką mase ma auto i tu jak tuleje słabe to ściąga pływa i wszystko się może dziać.
osobiście jestem po wymianie ( umnie na małej tulei oddzieliła się guma od tulejki ściągało gdzie tylko mogło, po podniesieniu koła na podnośniku można oglądnąć jak te tuleje tam są w stanie.)tulei oczywiście wymienione OBIE strony KOMPLET bo co ci da jak zmienisz z jednej jak i z drugiej już pewno poddarte są.(zaraz moment i ta drugą szlak trafi)
polecam LEMFÖRDER na tym pojeżdzisz kosztuje to troche ale auto sztywne prowadzi się jak nówka :)

#305 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 listopada 2013 - 21:32

No ale jak sprawdzić na wyjętym wahaczu czy tuleja jest dobra? mam wyjęte oba, i takie same nowe, niby była jedna uszkodzona ale nie widzę żadnej różnicy.

Jak to sprawdzić?

Że będą pracować się poddawać, czy że samochód cięższy to wiem, ale nowa śrubokrętem tyle samo się wychyla co stara i nie wiem czy wymienić, ale nie wiem na przyszłość jak określić.

Oderwaną guma od metalu to wiadomo że do wymiany, ale u mnie nie ma żadnych nadpęknięć po odgięciu itp

Poduszki amortyzatora obie tak samo się zgniotły i może geometria mi uciekła.

#306 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2013 - 21:54

No ale jak sprawdzić na wyjętym wahaczu czy tuleja jest dobra? mam wyjęte oba, i takie same nowe, niby była jedna uszkodzona ale nie widzę żadnej różnicy.

Jak to sprawdzić?

Że będą pracować się poddawać, czy że samochód cięższy to wiem, ale nowa śrubokrętem tyle samo się wychyla co stara i nie wiem czy wymienić, ale nie wiem na przyszłość jak określić.

Oderwaną guma od metalu to wiadomo że do wymiany, ale u mnie nie ma żadnych nadpęknięć po odgięciu itp

Poduszki amortyzatora obie tak samo się zgniotły i może geometria mi uciekła.



Tuleja jest żelowa i nawet jeżeli guma wygląda na całą i nieporwaną to wystarczy mała dziurka wielkości szpilki aby cały ładunek żelu dał nogę i tuleja jest do bani :p:hihi:

#307 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 listopada 2013 - 22:03

To jak sprawdzić czy stara jest dobra i do tego mam taką samą nowa?(mowa o lemforderach z bmw) Jakąś siłą w jakimś kierunku je ugiąć?

#308 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 17 listopada 2013 - 22:22

To jak sprawdzić czy stara jest dobra i do tego mam taką samą nowa?(mowa o lemforderach z bmw) Jakąś siłą w jakimś kierunku je ugiąć?

tak widze,ze masz brak zaufania dla diagnosty :) ale jakbym byl w twoim przypadku po wyjeciu,to tez chcialbym miec pewnosc :p

#309 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 listopada 2013 - 22:28

No mam wyjęte, patrzę i wygląda jak ta sama nowa obok, a idąc tym tokiem to mogę wszystko co rok wymieniać, patrzę naginam wyginam oglądam i nie nic, jak bym miał komuś ocenić to bym powiedział dobra/nie wiem.

A diagnosta? W drugiej mam do wymiany duże tuleje na pewno na 100% bo pływa jak głupia(już skompletowałem wszystko co tam chcę zmienić bo na tulejach się nie skończy) ale ojciec był nią na przeglądzie i bez uwag, co diagnosta to inna diagnoza.

#310 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 17 listopada 2013 - 22:55

dlatego big cyc i piosenka makumba,jest bardzo trafna w nasz kraj :D

#311 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2013 - 09:32

Panowie kurde takie pytanie :pokoj:
Mam wyjęty wahacz, jak określić stan tulei? Da się? Czy zawsze szukać dobrego diagnosty i po ugięciu na samochodzie?

#312 OFFLINE   Famul

Famul

    Teoretyk

  • 36 postów
  • Dołączył: 13-04-2012
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 18 listopada 2013 - 10:18

Sprawdź czy nie sa popekane, wsadz śrubokret w tulejki metalowe i poruszaj zobaczysz czy sa zerwane i czy nie maja luzu

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

#313 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2013 - 14:00

Sprawdź czy nie sa popekane, wsadz śrubokret w tulejki metalowe i poruszaj zobaczysz czy sa zerwane i czy nie maja luzu

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2


Takich uszkodzeń nie ma, ale:

Tuleja jest żelowa i nawet jeżeli guma wygląda na całą i nieporwaną to wystarczy mała dziurka wielkości szpilki aby cały ładunek żelu dał nogę i tuleja jest do bani :p:hihi:


No to jak to sprawdzić? No chyba da się? Czy pewna diagnoza to tylko szarpaki?

#314 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2013 - 14:38

:hmm:Dlaczego tak bardzo zależy Ci na określeniu stanu starych tuleji na wyjetym wahaczu skoro zakupiłeś już nowe tuleje, wymień na nowe, stare do kosza i nie ma się co więcej zastanawiać.

#315 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2013 - 14:47

Żeby wymienić kiedy trzeba a nie co rok cały samochód profilaktycznie.

Stare mają jeden rok i kilka tysięcy przebiegu i są to lemfordery z BMW, i w ogóle chcę jakiś patent poznać jak ich stan określić bo niby diagnosta mówił, że jedna uszkodzona.
Nie widzę różnicy i ale może nie wiem na co patrzeć.

#316 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 listopada 2013 - 14:57

to że w miare nowe nie znaczy że dobre
teraz takie czasy że jakiś % produkcji już na etapie pakowania jest zepsuty

#317 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2013 - 15:07

Jak sprawdzić na samochodzie stan tulei?
Jak sprawdzić na wyjętych wahaczach tuleje?

Ma ktoś pomysł, patent? Niby prosta sprawa ale....
z zewnątrz ok a czemuś mi fura pływała i diagnosta do jednej miał zastrzeżenia.

#318 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2013 - 15:38

Jak sprawdzić na samochodzie stan tulei?
Jak sprawdzić na wyjętych wahaczach tuleje?

Ma ktoś pomysł, patent? Niby prosta sprawa ale....
z zewnątrz ok a czemuś mi fura pływała i diagnosta do jednej miał zastrzeżenia.


nie wiem czy ci się uda, w polibuszu ( http://poliuretany.olkusz.pl/pl/ ) podają średnią twardość 75 ShA (http://pl.wikipedia....ardości_Shore'a ) jako zbliżoną do średniej w tulejach samochodowych, trzeba by mieć przyrząd do pomiarów, diagnosta mierzy na oko czy wahacz nadmiernie się nie uchyla i tyle. Trzeba by było ustalić z jaka siłą i w którym miejscu wahacza zadziałać i o jaką wartość wahacz się ma przesunąć na prawidłowych tulejach.

#319 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2013 - 16:45

To jak to robią w zakładach gdzie zawieszenie robią? Łychą naciągają i na oko?

#320 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2013 - 17:31

To jak to robią w zakładach gdzie zawieszenie robią? Łychą naciągają i na oko?


a widziałeś gdzieś miarkę??:D