Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tuleje wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
355 odpowiedzi na ten temat

#261 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2013 - 09:42

gdy się autem hamuje to się rozciąga około 1 cm , a w drugą na ściąganie to około 2 cm


Coś jest nie halo, żeby aż tyle niedługo po wymianie (jeśli to na pewno ori lemf jak piszesz) nie wiem czy sam wymieniałeś ale jak robił to mechanior to pokaż mu jak jest teraz. :hmmm: się czy nie zostało coś spartolone przy samej wymianie tulei, mam na myśli odpowiednie narzędzia i sposób.

#262 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 września 2013 - 12:55

kolega pisze że wymienił tylko duże tuleje. a co z małymi i sworzniami? to też może być przyczyną.

#263 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 14 września 2013 - 13:15

duże i małe zostały wymienione, wymieniałem je razem z kolegą, montaż prawidłowy, skręcone po opuszczeniu na koła. trzeba będzie wymienić na PU! innego wyjścia nie widzę

#264 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2013 - 13:22

mam na myśli odpowiednie narzędzia i sposób.


chodziło mi o to czy zostały w prawidłowy sposób wciśnięte (przy pomocą prasy) bo jeżeli inaczej to mogły zostały uszkodzone.

#265 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 17 września 2013 - 15:39

Witam koledzy mam pytanie,mam do wymiany tuleje przod,lepiej kupic kompletne wachacze z tulejami i sworzniem,czy osobno wszystko?

#266 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2013 - 15:41

Lepiej poczytać po forum bo wszystko jest napisane.

#267 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 21 września 2013 - 12:52

Witam koledzy mam pytanie,mam do wymiany tuleje przod,lepiej kupic kompletne wachacze z tulejami i sworzniem,czy osobno wszystko?


kompletnych wahaczy bym nie polecał bo dobrej firmy to będą bardzo drogie i tandety niema co zakładać.

#268 OFFLINE   kam02

kam02
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-09-2013

Napisany 21 września 2013 - 23:06

witam potrzebuje pomocy mam opla omegę miałem luzy na tulejach wahaczy przednich samochód latał po całej ulicy wymieniłem tuleje było ok przez miesiąc potem znów zaczął latać po drodze okazało się że tuleje są kompletnie rozwalona wymieniłem na nowe ustawiłem zbieżność i nie ma żadnej poprawy strach jeździć zauważyłem że w czasie postoju koła stoją tak jak powinny a w czasie jazdy koła sie schodzą do środka przodem i opony piszczą i po zatrzymaniu się zostają w pozycji że się schodzą po przekręceniu kierownica lewo prawo koła wracają na swoje miejsce dodam że byłem na diagnostyce i wszystkie tuleje , sworznie są dobre zbieżność dwa razy ustawiałem i jest cały czas to samo POMOCY BO JUŻ NIE MAM POMYSŁÓW

#269 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 21 września 2013 - 23:14

Zmień stację!!bo jak dla mnie to skoro tuleje ok duże i małe rozumiem i swożnie też to wachacz musi dęba stać!
A to co ty opisujesz to jak nic uwalone końcówki układu kierowniczego!!
I jak ci partacze ustawili zbieżność jak koła latają!!?? Za kohones powiesić i tyle.
Wejdź pod auto a ktoś niech rusza kierą na prawo i lewo a ty połuż rękę na każdej końcówce po kolei i będziesz wiedział co i jak.
A na koniec do przywitalni i profil uzupełnnić bo cię mody pogonią :-) :-)

#270 OFFLINE   kam02

kam02
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-09-2013

Napisany 22 września 2013 - 07:18

już sprawdzałem dość że na diagnostyce to i sam i na układzie kierowniczym nie czuje żadnych luzów wygląda na to że wszystkie sworznie są sztywne

#271 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 22 września 2013 - 08:08

ale to fizycznie niemożliwe! żeby rozstrajała się zbieżność ale symetrycznie na 2 kołach to mogły się poluzować śruby na sankach silnika/zawieszenia ale jak każde oddzielnie to poprostu niewykonalne.
ostarni element to wspornik drążka kierowniczego (jest lustrzanym odbiciem maglownicy)

#272 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 września 2013 - 09:24

drążek środkowy ma pewnie luzy albo któraś z końcówek. innej opcji nie ma chyba że koła są niedokręcone

#273 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 22 września 2013 - 09:29

wspornik tak jak pisałem może mieć duży luz bo ludzie o nim często zapominają bo żadko siada!! i wtedy efekt jest jak by końcówka a końcówki całe!!

#274 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2013 - 20:06

Sprawdzałeś mocowanie amortyzatorów u góry (łożysko górnego mocowania amortyzatora)? Drugie mało możliwe, że ktoś nie dokręcił śrub od ustawiania kątów pochylenia koła(jeśli jest regulacja). Sprawa jest bardzo dziwna.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#275 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 02 października 2013 - 19:56

Witam

Mam pytanie ile wytrzymują u was tuleje wahaczy przednich ? Ja wymieniałem rok temu, wstawiłem lemfordera. 2 dni temu byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział mi, że mam konkretnie wybite. A zrobiłem na nich góra 12 Tkm po w miarę dobrych drogach.

Czekam na opinie

pozdr

#276 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2013 - 20:03

Czy wymieniałeś komplet duże i małe?

#277 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 02 października 2013 - 20:05

Tak, komplet tulei + drążek kierowniczy + końcówki + amortyzatory
na diagnostyce powiedziano mi, że Tylko te główne (przednie) są wybite

#278 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2013 - 20:22

mogły być dokręcane na podniesionym samochodzie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#279 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 02 października 2013 - 20:26

To trzeba dokręcać na stojącym. Mówiłem mechanikom. Ale jak widać trzeba stać z batem nad łbem i pilnować ehhh i zapewne to bedzie przyczyną :(

#280 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2013 - 20:56

To trzeba dokręcać na stojącym. Mówiłem mechanikom. Ale jak widać trzeba stać z batem nad łbem i pilnować ehhh i zapewne to bedzie przyczyną :(


Tak, tak kolego, mechanik po prostu Ci je zepsuł, zerwał.