Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tuleje wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
355 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 października 2013 - 21:10

Zrobiłem prawie 30k km przez 2 lata i wszystko dalej tak jak powinno być. Nie wiem na ile starczą ale tak kiedyś z taksowkarzem rozmawiałem to u siebie na lemforderze robił 100-120k km. Wiadomo zależy od dróg po jakich jeździsz ale jak ja 70k zrobię to będę happy .

#282 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 03 października 2013 - 08:29

Jadę dzisiaj do mechanika (oczywiście innego) zobaczymy co on mądrego powie :)

#283 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 03 października 2013 - 13:54

Koledzy jakie najlepiej zalozyc tuleje na wachacz przedni Lamforder,czy Febi co polecicie?

#284 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 października 2013 - 13:57

Najlepiej poczytać bo wszystko jest napisane ze 100 razy.

#285 OFFLINE   wojtek2304

wojtek2304
  • 36 postów
  • Dołączył: 03-04-2013

Napisany 03 października 2013 - 17:22

myslalem ze otrzymam szybka podpowiedz

#286 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 października 2013 - 17:36

i dostałeś:D

#287 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 03 października 2013 - 18:38

Witam

Wg mechanika zawieszenie jest jak najbardziej okej. Stwierdził, że diagnosta powinien kupić sobie okulary 70 dioptrii :p podważał łomem sprawdzał szukał szarpał i nic nie znalazł.
..ale ulga :D

#288 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 03 października 2013 - 18:42

auto na podnośniku na łom się nie sprawdza!! po to są szarpaki na przeglądzie!! stawiem że diagnosta miał rację a mechanik do bani!!

#289 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 03 października 2013 - 19:02

To już sam nie wiem. Jakiegoś wielkiego dyskomfortu w prowadzeniu nie czuje. Nic nie wali i nie stuka. Cóż, będziemy jeździć dalej, jak są naprawdę już zużyte to w powinienem niebawem czuć "tańce" na drodze

#290 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 października 2013 - 19:08

a nie ma przypadkiem czegoś takiego jak łyżka warsztatowa którą można sprawdzić ewentualny luz?

#291 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 03 października 2013 - 19:23

Tylko tuleje nie pracują tak samo z i bez obciążenia a łyżką sprawdza się z kanału

#292 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 03 października 2013 - 19:24

szczerze powiem, nie zwracałem zbyt uwagi na to czym tam majstruje. Wyglądało mi to na łomik, ale może to była łyżka...sam nie wiem

#293 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 października 2013 - 19:29

ale można logicznie pomyśleć że jeżeli ma duży luz w powietrzu to jest pewna wymiana. szarpaki też nie zawsze w 100% stwierdzą uszkodzenie. chyba że jak wyżej jest już mocno wymęczona.

#294 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 03 października 2013 - 19:46

a co za tym idzie prowadzenie było by delikatnie mówiąc..złe

#295 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2013 - 20:35

Różnice między 10531 a 10532
Niebieskie 10531 zielone 10532
10531 E34 R6 i V8; 10532 E31 E32 z silnikami V8 i V12(albo jakoś tak :p)
Białe to jakaś starsza albo nowsza wersja 10531
10532 względem 10531 mają ciaśniej po stronie strzałki spasowane te plastiki, plastik jest dłuższy i grubszy po stronie strzałki, po drugiej stronie strzałki nie wystaje w dół.
Guma chyba(na zdjęciach nie widać)przy zderzaku tego plasticzku jest grubsza w 10532 mimo grubszego plastiku.

10532 powinny mniej się poddawać podczas hamowania przy montażu strzałką do silnika.
Jedne idą do jednej, drugie do drugiej Omegi, jak bym zauważył jakieś różnicę to napiszę ale wątpię bo mają różne koła i nie będzie mi się chciało podmieniać :p
https://picasaweb.go...CMP52-y4s4epvgE

#296 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 listopada 2013 - 21:09

Witam

Mam pytanie ile wytrzymują u was tuleje wahaczy przednich ? Ja wymieniałem rok temu, wstawiłem lemfordera. 2 dni temu byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział mi, że mam konkretnie wybite. A zrobiłem na nich góra 12 Tkm po w miarę dobrych drogach.

Czekam na opinie

pozdr


Też mnie dopadł ten problem. Wymieniałem na lemfordery i zrobiłem jakieś 17 kkm. U mechanika cały czas pilnowałem,żeby zrobił to zgodnie z instrukcją (manual z forum OKP wydrukowany, tuleje założone w dobrym kierunku, dokręcane na kanale) no i :pupa: We wtorek na przeglądzie (niby podbity) ale gostek mi pokazał że jest dziura w gumie, i radził co by nie szaleć i jak najszybciej wymienić. A autko rzeczywiście pływa po asfalcie. :masakra:

#297 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 listopada 2013 - 13:06

kiedyś stary mechanik dał mi radę którą stosuję i zawsze działa założyć nowe tuleje zmontować wszystko ale nie skręcać na maxa dopiero opuścić auto i trochę nim pobujać albo się przejechać kawałek po nierównościach wtedy tuleje się ustawiają następnie wszystko dokręcamy na maxa i po problemie u mnie to działa a kiedyś tuleje dawały radę jakieś 2 miechy max

#298 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 listopada 2013 - 13:46

Też mnie dopadł ten problem. Wymieniałem na lemfordery i zrobiłem jakieś 17 kkm. U mechanika cały czas pilnowałem,żeby zrobił to zgodnie z instrukcją (manual z forum OKP wydrukowany, tuleje założone w dobrym kierunku, dokręcane na kanale) no i We wtorek na przeglądzie (niby podbity) ale gostek mi pokazał że jest dziura w gumie, i radził co by nie szaleć i jak najszybciej wymienić. A autko rzeczywiście pływa po asfalcie.


Poliuretan spróbuj założyc, a nawiasem mówiąc to mechanik musiał coś spierdzielic albo tuleje były jakieś :pupa:. Na BMW robione? Czo omegowych?

Dodany obrazek


#299 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 listopada 2013 - 14:41

czasami też źle wciskają na prasie i tuleja śmietnik

#300 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 listopada 2013 - 23:44

mechanik musiał coś spierdzielic


Nie wydaje mi się że mechanik coś spierdzielił, bo cały czas kibicowałem:podgladanie:, tuleje od kolegi kczech- lemforder od biemwiu - tylko że, strzałkami do koła (wtedy była taka moda) i tak też sugerowali koledzy z forum i ja też mechanikowi -dziś widzę że się moda zmieniła :D. :wszystko jedno:Teraz założę (też lem od bmw) tym razem strzałkami do silnika i będę tak na maxa tłukł po dziurach żeby zobaczyć kiedy ich trafi :censored: Potem dam Wam znać ile wytrzymały. Mam nadzieję że ktoś doceni moje poświęcenie :ksiadz:
A swoją drogą muszę powiedzieć że jednak powinny być założone strzałkami do silnika. Temat roztrząsałem z kolesiem z Instytutu Mech. Pojazdowej PK (miszcz od konstruhcyi)- i potwierdził że tak powinny być prawidłowo założone, to wtedy spełniają swoje zadanie. Co do poliuretanu - no nie wiem, zastanawiam się, jak te co założę nie będą trzymać długo, to spróbuję wtedy poliuretan.