Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki rozmiar dysz do 2.6

dysze

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
205 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 21 maja 2012 - 10:29

Czytam o tym LPG i z jednej strony rozumiem dążenie do oszczędności, a z drugiej, jak pomyśle, że polonez, 125p, LADA z silnikami 1,5 paliły 12, to dla mnie osobiście utrąca sens montażu gazu. Mieć kombi ze zbiornikiem w kufrze, albo kołem zapasowym leżącym luzem, wojować z mapami, parownikami, regulacją, to już bym chyba wolał wejść w auto bardziej ekonomiczne.
To oczywiście wyłącznie moje zdanie i nie chcę nikogo pouczać ani urazić.


moze i masz racje ale np. Ja jestem jeszcze przed montażem instalacji moja omka połyka 14.5 po mieście i nie zamienię tego auta na żadne bardziej oszczędne bo tej wygody i przyjemności z jazdy to ze swieca szukać dodam ze moim pierwszym autem była omcia 2.0 16v 2001r potem mialem kolejno jeep grand cherokee 3.1 TD 2002r,BMW 325 2000r volvo s80 2.4 2001r, i mercedesa C klasę 2.2 Cdi 2001r i teraz znów mam omege wiec to chyba mowi samo za siebie :-)

#122 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 maja 2012 - 10:37

Widzę, że masz ten rocznik co ja, jedynie masz ASB, ja mam manual. To juz pewnie daje różnicę 1-1,5 l/100. Ja mieszczę się w 11,5, co wzbudza niedowierzanie lub sarkastyczne uwagi na temat stylu jazdy. Dlatego nie zamierzam implantować gazu do czegoś, co działa dobrze i fundować sobie możliwość wypadania włosów z racji możliwych kłopotów.

#123 OFFLINE   Malin

Malin
  • 210 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Edinburgh

Napisany 21 maja 2012 - 13:04

Widzę, że masz ten rocznik co ja, jedynie masz ASB, ja mam manual. To juz pewnie daje różnicę 1-1,5 l/100. Ja mieszczę się w 11,5, co wzbudza niedowierzanie lub sarkastyczne uwagi na temat stylu jazdy. Dlatego nie zamierzam implantować gazu do czegoś, co działa dobrze i fundować sobie możliwość wypadania włosów z racji możliwych kłopotów.


zalezy jakie kto ma przebiegi ja tygodniowo wydaje na paliwo 120funtow co przy obecnym kursie daje jakieś 650zl i z tad chęć założenia gazu

#124 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 21 maja 2012 - 18:08

Czytam o tym LPG i z jednej strony rozumiem dążenie do oszczędności, a z drugiej, jak pomyśle, że polonez, 125p, LADA z silnikami 1,5 paliły 12, to dla mnie osobiście utrąca sens montażu gazu. Mieć kombi ze zbiornikiem w kufrze, albo kołem zapasowym leżącym luzem, wojować z mapami, parownikami, regulacją, to już bym chyba wolał wejść w auto bardziej ekonomiczne.
To oczywiście wyłącznie moje zdanie i nie chcę nikogo pouczać ani urazić.


sprawne auto + dobrze dobrana instalacja/montaż + dobry serwis co 10.000km = bezproblemowa eksploatacja

generalnie silniki Opla skonstruowane przed 2000 rokiem, wszystkie super znoszą gaz, to nie mondeo III, że po 50.000km glowica jest tak wypalona ze puszcza olej wiadrami...

#125 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 maja 2012 - 19:56

sprawne auto + dobrze dobrana instalacja/montaż + dobry serwis co 10.000km = bezproblemowa eksploatacja

generalnie silniki Opla skonstruowane przed 2000 rokiem, wszystkie super znoszą gaz, to nie mondeo III, że po 50.000km glowica jest tak wypalona ze puszcza olej wiadrami...


Widziałem głowice X20XEV i V6 po pracy z gazem i bez. Sam się na pewno nie zdecyduję na gaz, ale nie uważam tych co jeżdżą na LPG za popełniających błąd, po prostu nie chcę ograniczać sobie kufra to raz, a spalanie do 12,0 w mieście jeszcze mogę akceptować. To wszystko.

#126 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 21 maja 2012 - 20:21

Widziałem głowice X20XEV i V6 po pracy z gazem i bez. Sam się na pewno nie zdecyduję na gaz, ale nie uważam tych co jeżdżą na LPG za popełniających błąd, po prostu nie chcę ograniczać sobie kufra to raz, a spalanie do 12,0 w mieście jeszcze mogę akceptować. To wszystko.


podziel sie co sie stalo z tymi glowicami, bo zaciekawiles mnie.. butle mozna wsadzaic zamiast kola zapasowego, nie kazdy musi wozic z tylu taki bojler jak ja, wtedy kolo w pokrowiec i niewiele sie traci z bagażnika.

#127 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 maja 2012 - 22:04

Witam wszystkich.No i teraz niewiem co zrobic znalazlem paragon w samochodzi zbieram takie rzeczy jakbym sie zdecydowal sprzedac samochod wtedy moge pokazac co bylo wymieniane,no i SA SWIECE 4 ELEKTRODOWE GM orginalne oznaczenie FGR8KQE0 i moje pytanie.Wszyscy obskoczyli mnie ze swiece zmien a nie wymagam od gazownika niewiadomo co,a chodzilo mi o to czy sa 2 czy 4 elektrodowe powinno sie podlaczyc pod komp pojezdzic i dopiero wtedy jak nie daje rady szukac przyczyn.I co mam zrobic teraz.Moge wrzucic zdjecie paragonu zeby wszyscy nie mysleli ze zdazylem wymienic,wymienione byly w 2011-06-13.

#128 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 maja 2012 - 22:52

butle mozna wsadzaic zamiast kola zapasowego, nie kazdy musi wozic z tylu taki bojler jak ja, wtedy kolo w pokrowiec i niewiele sie traci z bagażnika.

Koło też zajmuje miejsce i jest to upierdliwe. Bojler przynajmniej daje zacny zasięg.
Z ciekawości ile ten bojler pomieści gazu?

#129 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 maja 2012 - 01:26

Głowica bez LPG, trochę nagaru, grzybki zaworowe również niemal bez nagaru, otwór świecy suchy, po gazie bez porównania więcej, do tego jakaś inna konsystencja, trudno nazwać, jakby "obrośnięta" jakąś mazią. Może to wina eksploatacji akurat tych silników, albo jakiejś usterki gazu, w każdym razie właściciel warsztatu jak spytałem, machnął ręką i powiedział, że po gazie zawsze tak wygląda.
Ponieważ osobiście robiłem trochę silników dawnymi czasy i wiem jak wygląda wnętrze po benzynie, widocznie gaz może wytwarzać inne pozostałości po spalaniu, w końcu to inna substancja chemiczna niż benzyna. Jak pisałem dla mnie spalanie omegi jest akceptowalne, dlatego nie decyduję się na zagazowanie.
Być może jednak, właściwie wyregulowana i eksploatowana instalacja LPG nie rujnuje silnika.
Problem jednak w tym, że (jak czytam o waszych problemach) dobrych fachowców od LPG ze świecą szukać, więc jeśli jeszcze dodać do tego niewielką ich liczbę od zwyczajnego silnika, to uznałem to za ryzyko kosztowniejsze, niż oszczędność wynikająca z montażu LPG. Ot i wszystko.

#130 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 maja 2012 - 07:12

Witam wszystkich.No i teraz niewiem co zrobic znalazlem paragon w samochodzi zbieram takie rzeczy jakbym sie zdecydowal sprzedac samochod wtedy moge pokazac co bylo wymieniane,no i SA SWIECE 4 ELEKTRODOWE GM orginalne oznaczenie FGR8KQE0 i moje pytanie.Wszyscy obskoczyli mnie ze swiece zmien a nie wymagam od gazownika niewiadomo co,a chodzilo mi o to czy sa 2 czy 4 elektrodowe powinno sie podlaczyc pod komp pojezdzic i dopiero wtedy jak nie daje rady szukac przyczyn.I co mam zrobic teraz.Moge wrzucic zdjecie paragonu zeby wszyscy nie mysleli ze zdazylem wymienic,wymienione byly w 2011-06-13.


Jeżeli już założyłeś to co tam masz, to najlepiej będzie jak poszukasz kogoś sprawdzonego w okolicy lub nawet dalej, który będzie w stanie Ci poprawić niedociągnięcia mechaniczne i przede wszystkim będzie miał wystarczającą wiedzę (doświadczenie) ,aby to zestroić.

Ewentualnie jak masz wystarczająco samozaparcia , możesz walczyć z ludzmi którzy Ci to montowali.

Nic innego mnie osobiście do głowy nie przychodzi.
Powodzenia.

#131 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 maja 2012 - 07:41

W 2.6 nie ma przewodów WN, tylko dwie cewki. Może to one nie daja już rady?

#132 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maja 2012 - 07:48

karburator - ta smoła na zaworach to niestety norma przy lpg. Jednak z drugiej strony auta robią setki tys. km na lpg i ta smoła absolutnie w niczym nie przeszkadza.

#133 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 maja 2012 - 08:13

karburator - ta smoła na zaworach to niestety norma przy lpg. Jednak z drugiej strony auta robią setki tys. km na lpg i ta smoła absolutnie w niczym nie przeszkadza.


Czy przeszkadza czy nie, to kwestia dyskusji. Z pewnością pogarsza odprowadzanie ciepła, stąd częstsze niż przy Pb problemy z UPG, wpływa na parametry pracy silnika. Jednak aspekt kosztów kusi. Moim zdaniem, jeśli producent nie zakładał wykorzystania innego paliwa, to również nie dokonał modyfikacji silnika. Robi to użytkownik licząc na zapas bezpieczeństwa wytrzymałości części, jednemu się udaje dłużej, drugiemu krócej.
To już każdy decyduje sam i nie należy tego oceniać w kategoriach "gaz to zło", po prostu, wchodzi się w to ze wszystkimi miłymi i niemiłymi konsekwencjami.

#134 OFFLINE   pb923

pb923
  • 406 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 maja 2012 - 11:40

jak juz wczesniej mowilem,umowilem sie na regulacje gazu z kolega "topserwis"ktory wypowiadal sie w tym temacie,i cos czuje po rozmowie z "topserwis"ze samochodzik trafi w odpowiednie rece.

#135 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 22 maja 2012 - 18:32

Koło też zajmuje miejsce i jest to upierdliwe. Bojler przynajmniej daje zacny zasięg.
Z ciekawości ile ten bojler pomieści gazu?


160 brutto, ale po modyfikacji wielozaworu wejdzie ok 150, normalnie ok 130l. na samym gazie w trasie powinienem zrobic ok 1500km..

#136 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 22 maja 2012 - 22:59

na samym gazie w trasie powinienem zrobic ok 1500km..

:zdziwnienie:
mało który diesel może konkurować
licząc podobnie to zasięg z butli (w miejscu zapasu) to tylko 430km :podbite:

#137 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 maja 2012 - 04:11

Ten wątek zaczyna mnie coraz bardziej rozśmieszać. Głosy które się tutaj pojawiają albo nie mają żadnego pokrycia w praktyce i mają na celu obrzydzić innym montaż LPG, albo wręcz przeciwnie.

Robiłem już nie jeden silnik zakatowany przez gaz (a właściwie combo killerów - gazownik i użytkownik) i jakoś poza tymi gdzie uszkodzeniu uległy uszczelniacze zaworowe żadnych mazi nie widziałem.

Kolejna sprawa, bardzo proszę kolegę Wars'a żeby przestał wszędzie gadać o BRC, które nie dość że drogie, w niczym nie jest lepsze od dowolnego innego (nawet starawego!!) sterownika LPG. Już Omegas LR ma pewne cechy dzięki którym można powiedzieć że jest lepszy, ale nie BRC. Poza tym te wszystkie instalacje pt. gotowy kit są fajne, póki się nie zepsują, a użytkownik trafi na niewłaściwego gazownika/zaprzestano już dystrybucji części do nich... I zaczynają się cyrki - zupełnie jak z moim ICS'em-03 firmowanym przez Emmegas. Gazownicy mi całą elektronikę chcieli zmieniać... Po co pytam? To jest taki sam sterownik jak każdy AEB bez OBD, czyli do niedawna najpopularniejszy sterownik LPG w PL!!

A w kwestii strojenia KME czy Staga to ja bym się jednak nie kompromitował twierdzeniem że jest tak bardzo inaczej. W szczegółach tak, ale nie ogólnie. Dla mnie 30 minut jazdy to zdecydowanie za mało żeby to idealnie zestroić, ale ja się nie znam :D Przecież nie montuję gazu w autach...

Chyba nie umiem czytac tej tabelki :) czarne(lpg1.25bar) do standardowego silnika,czerwone do tego co masz.

Hany trzeba umieć dobierać... Sama moc to jeszcze za mało :) Ja o tym wiem mimo że nie montuję gazu :masakra:

na czarnych trzeba bylo tylko dostroic ,pb923 po wymianie na czerwone przyjechales na przeglad,i nie slyszalem zebys mowil ze jest zle dlatego nikt ci nic nie zaczepial i nie jezdzil,na forum piszesz ze jest zle wiec... zdecyduj sie.

A ile razy można jeździć na poprawki?? Kto zakłada wtryski na styk??

brc P&D ma lepsza elektronike,mniej awaryjna,obd(stag tez ma ale mniej udane),caly zestaw zrobiony jest pod montazyste,minimum lutowania.instalacja musiala by byc naprawde zle zmontowana zeby komputer nie mogl tego dostroic.cena=gwarancja bez limitu km

Włoska elektronika lepsza od polskiej?? Oczywiście... Nawet mimo wpadek jakościowych AC jest to bzdura totalna, ale co tam - wystarczy rozebrać taki sterownik i obejrzeć płytkę, od razu widać które lepsze. Co z tego że minimum lutowania - montażysta jakby chciał mógłby wszędzie wtyczki zrobić, a nie potem przy byle robocie trzeba wszystko ciąć. A przewodów do lutowania na aucie jest naprawdę dużo - pozapłonowy +, sygnał obrotów i 2 lambdy, no i do tego czasem przełącznik LPG :) Bo stały + i masa to nie lutowanie, podobnie jak wszystko inne... Naprawdę kupa roboty, pewnie dlatego każda wkrętka z reguły jest inaczej zrobiona, każdy przewód ma inną długość, listwy wtryskowe dosłownie wrzucone pod maskę, a parownik to z pod dużego palca dobrany - czyli Alaska :D

#138 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 maja 2012 - 08:01

Powiedz mi kolego Top... , dla czego nie mam chwalić konstrukcji BRC ? , bo Ty jej nie lubisz, bo jest droższa od innych ?. Sam twierdzisz ,że skubiesz klientów z kasy za dobrą robotę. Ja lubię być obskubany z kasy jeżeli wiem ,że dostanę dobry jakościowo towar. Kupiłem BRC Sequenta 56, jeżdzę już 2 lata na niej, jestem bardzo zadowolony, włożone pieniądze już dawno się zwróciły. Każdy tutaj opisuje swoje doświadczenia, od tego jest forum. Miałem kilka instalacji LPG i ta jest zdecydowanie najlepsza. W związku z tym dla czego nie mam jej chwalić i polecać?. Widzisz jakiś inny powód oprócz ceny i tego ,że jest droga w naprawie ?, a może to ,że jest prostsza do ustawienia i byle jaki "szpec" montujący gaz to zrobi ?. To ,że nie ma pierdyliard parametrów do ustawiania jak STAG (bardzo dobra centralka), to akurat uważam za duży plus.

Ja konkretnie JA jestem zwolennikiem właśnie takich zestawów firmowanych. Nie ważne czy wtryski czy reduktor itd. robiła dla BRC inna firma (podwykonawcy). Jest to jeden zestaw jednej firmy, który mi bardzo dobrze służy i nie muszę otwierać tematów na forum w sprawie eksploatacji auta z LPG.

Jestem również przekonany, gdyby kolega "pb923" jednak założył produkt BRC, był by od razu zadowolony.

Dla tego ,będę polecał taką instalację wszystkim, którzy będą chcieli opinii co włożyć do auta.

#139 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 maja 2012 - 08:11

Powiedz mi kolego Top... , dla czego nie mam chwalić konstrukcji BRC ? , bo Ty jej nie lubisz, bo jest droższa od innych ?. Sam twierdzisz ,że skubiesz klientów z kasy za dobrą robotę. Ja lubię być obskubany z kasy jeżeli wiem ,że dostanę dobry jakościowo towar. Kupiłem BRC Sequenta 56, jeżdzę już 2 lata na niej, jestem bardzo zadowolony, włożone pieniądze już dawno się zwróciły. Każdy tutaj opisuje swoje doświadczenia, od tego jest forum. Miałem kilka instalacji LPG i ta jest zdecydowanie najlepsza. W związku z tym dla czego nie mam jej chwalić i polecać?. Widzisz jakiś inny powód oprócz ceny i tego ,że jest droga w naprawie ?, a może to ,że jest prostsza do ustawienia i byle jaki "szpec" montujący gaz to zrobi ?. To ,że nie ma pierdyliard parametrów do ustawiania jak STAG (bardzo dobra centralka), to akurat uważam za duży plus.

Ma dokładnie tyle samo parametrów do ustawienia co każda inna centralka ale nie piszmy o tym. A odnośnie "byle jakiego szpeca" to mylisz się okrutnie niestety - podobnie jest z Omegasem LR. Przyczyna bywa prozaiczna - brak klucza sprzętowego albo strach przed nieznanym :D
W sumie Twoje argumenty do mnie przemawiają - Tobie się ta instalacja sprawdziła, dlatego ją chwalisz :ok: Cały problem polega na tym, że jeśli chodzi o jej komponenty to wcale nie jest lepsza od "składaków", raczej to wszystko kwestia tego że BRC "byle kto" nie montuje bo po prostu nie ma do nich dostępu.

Ja się będę za to upierał, że przy LPG montaż i strojenie są ważniejsze od komponentów :D Bo można jeździć i na dziadoskich Valtek'ach typ 30 i pod warunkiem że wszystko jest dobrze zamontowane, filtry są regularnie wymieniane, no i zostało to poprawnie zestrojone, to będzie działać... A widziałem na własne oczy Omegas'y założone w prostackich autach tak koszmarnie że wcale nie działały - a winny był tylko montaż. Podobnie jak widziałem sporo BRC P&D "wykastrowanych" z P&D - dla mnie to totalna bzdura, po co coś takiego montować i nie korzystać z dobrodziejstwa??

#140 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 maja 2012 - 08:48

Ma dokładnie tyle samo parametrów do ustawienia co każda inna centralka ale nie piszmy o tym. A odnośnie "byle jakiego szpeca" to mylisz się okrutnie niestety - podobnie jest z Omegasem LR. Przyczyna bywa prozaiczna - brak klucza sprzętowego albo strach przed nieznanym :D
W sumie Twoje argumenty do mnie przemawiają - Tobie się ta instalacja sprawdziła, dlatego ją chwalisz :ok: Cały problem polega na tym, że jeśli chodzi o jej komponenty to wcale nie jest lepsza od "składaków", raczej to wszystko kwestia tego że BRC "byle kto" nie montuje bo po prostu nie ma do nich dostępu.

Ja się będę za to upierał, że przy LPG montaż i strojenie są ważniejsze od komponentów :D Bo można jeździć i na dziadoskich Valtek'ach typ 30 i pod warunkiem że wszystko jest dobrze zamontowane, filtry są regularnie wymieniane, no i zostało to poprawnie zestrojone, to będzie działać... A widziałem na własne oczy Omegas'y założone w prostackich autach tak koszmarnie że wcale nie działały - a winny był tylko montaż. Podobnie jak widziałem sporo BRC P&D "wykastrowanych" z P&D - dla mnie to totalna bzdura, po co coś takiego montować i nie korzystać z dobrodziejstwa??


Cały czas nie chwyciłeś Top... , mnie nie interesuje skąd są czy jaką mają jakość komponenty. Założyłem, zapłaciłem i jeżdżę bez problemów na tej instalacji ,co w moim przypadku przekłada się na jej wysoką jakość. Ani razu nie musiałem podłączyć do niej kompa żeby coś tam poprawiać. Dla tego ją polecam. Moja opinia jest opinią użytkownika, i takiej opinii w tym wątku pytający tutaj no forum oczekują.

Jasne ,że zawsze można się posprzeczać nad wyższością jednego nad drugim , wytaczać argumenty, jednak jest to bez sensu. Pamiętaj ,że o poradę pyta zwykły użytkownik, który skoro pyta to nie ma o tym pojęcia i chce znać opinie.

Doradziłem Pb żeby założył BRC, założył inną i wrócił do wątku z problemem. I o to mi właśnie chodzi. Jestem również świadom tego ,że przyczyn jego problemów może być wiele, oczywiście nie muszą to być problemy z samymi komponentami, a nieudanym montażem, jednak fakt pozostaje faktem, że wrócił do tematu niezadowolony.