Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co sadzicie o tym oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
285 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2014 - 20:41

Zwykły przeciętny, co można sądzić? Będzie palić, jeździć jak przedtem.

#162 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 09 grudnia 2014 - 14:26

A jaki waszym zdaniem jest naprawdę dobry olej do 2.5DTI dodam że mam zalany półsyntetyk.

#163 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 11 grudnia 2014 - 00:53

A jaki waszym zdaniem jest naprawdę dobry olej do 2.5DTI dodam że mam zalany półsyntetyk.


Powinien byc pełny syntetyk 5w30 albo 5w40 z właściwą specyfikacja

#164 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 11 grudnia 2014 - 15:59

No wiem ale poprzedni właściciel miał już zalany na półsyntetyku, auto ma przejechane 290000 także sam nie wiem jaki olej lać chodzi mi o markę.

#165 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 grudnia 2014 - 19:44

Ja chyba wrócę do syntetyku, mimo że jest już 320.000 na blacie. Podobno nic nie powinno się stać, wcześniej tylko zrobię płukanie specyfikem Liqui Moly. Do tej pory lałem 10w40 Motula, a teraz spróbuję 5w40. W porównaniu do oleju Mobil, Motul robi dużo lepsze wrażenie. Przez cały czas użytkowania nie widać zmian w pracy silnika, przy Mobilu po 8tys. km kontrolka od oleju świeciła trochę dłużej przy odpalaniu i ubywało go więcej niż Motula teraz.

#166 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 stycznia 2015 - 21:39

Przyzna się bez bicia ze nie czytałem tego całego tematu ale chce spytać o olej Valvoline VR1 10w60. W omie ktoś to miał, czy to sie nadaje, teraz mam GM 10w40 i cicho chodzi i lampka od razu gaśnie. Moze ktoś inny olej poleci.

#167 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2015 - 00:06

na VR1 jeździ Benuś tylko, że on leje 5w50. ja jeżdżę na Valvoline MaxLife 5w40 też w tym silniku co Ty masz i nie narzekam, motor mimo przebiegu pracuje spoko, przez prawie 12kkm nie zaobserwowałem nic niepokojącego. jeśli już coś pije to nie dużo albo w ogóle, a wychlapuje to wszystko przez pokrywy. a jak kupiłem to nie wiedziałem co było wlane wcześniej, ale jestem z niego zadowolony. na wymianę czeka już kolejna bańka :)

#168 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 09 stycznia 2015 - 18:32

Valvoline VR1 10w60


Ja miałem schell racing 10w60. Oprócz tego, że cholernie drogi to jakichś szczególnych różnic organoleptycznie nie zaobserwowałem w porównaniu do 10w40. No może z wyjątkiem zużycia. Elf 10w40 był ciemnobrązowy po 10 tys km, a 10w60 ciemnosłomkowy, jasnobrązowy..

Wcześniej miałem GM10w40, ale on to wogóle nie wyglądał przy wymianie :oonie:
Elf niedużo droższy, a znacznie mniej widać po nim zużycie. Polecam :)

#169 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 stycznia 2015 - 19:08

jedna z wlasciwosci oleju silnikowego, jest mycie silnika.
jak dla mnie olej, ktory po 10 tys wyglada jak niedawno zalany w ogole silnika nie myje.

wszelkiego radzaju zanieczyszczenia z sadzy itp zabarwiaja olej na czarno.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#170 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 09 stycznia 2015 - 19:46

Mówie o benzynie.. 10w60 to full syntetyk, więc chyba musiałbym mu nitro dolać, żeby lepiej czyścił :p
Robiłem głowice i miski rok temu i widziałem silnik od środka. Sterylnie czysty więc nie mogę się z Tobą zgodzić, że słabo myją i dlatego nie mają koloru węgla :D

#171 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 stycznia 2015 - 18:46

jedna z wlasciwosci oleju silnikowego, jest mycie silnika.
jak dla mnie olej, ktory po 10 tys wyglada jak niedawno zalany w ogole silnika nie myje.

wszelkiego radzaju zanieczyszczenia z sadzy itp zabarwiaja olej na czarno.


w benzynie olej czarnieje głownie z powodu degradacji dodatków do baz. Im gorsza baza tym więcej uszlachetniaczy i z czasem czarniejszy olej. vr1 ma bazę (z tego co pamiętam) mineralną i sam producent oleju zaleca wymianę co 7,5 tys. dla porównania 5w50 mobila lub elfa wymiana co 15 tys. do tego bazy z dużą zawartością oleju syntetycznego.
dla mnie 10w60 do "cywilnego" samochodu to przesada.

#172 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 10 stycznia 2015 - 19:09

w benzynie olej czarnieje głownie z powodu degradacji dodatków do baz. Im gorsza baza tym więcej uszlachetniaczy i z czasem czarniejszy olej. vr1 ma bazę (z tego co pamiętam) mineralną i sam producent oleju zaleca wymianę co 7,5 tys. dla porównania 5w50 mobila lub elfa wymiana co 15 tys. do tego bazy z dużą zawartością oleju syntetycznego.
dla mnie 10w60 do "cywilnego" samochodu to przesada.


Otóż to, dlatego mówię, że widziałem róznicę w kolorze choć silnik czysty. Z tego co się orientuje to GM 10w40 ma tylko 3% bazy syntetycznej w sobie więc ładny mi półsyntetyk. Jeździłem na schellach, orlenach, lotosach, castrolach itd., ale organoleptycznie przy wymianach najlepiej wypada mi elf, dlatego go polecam. Cena też nie zabija więc najlepszy wybór moim zdaniem.
Co do 10w60 to rzeczywiście przesada, ale chciałem przekonać się na własnej skórze. Lubię mieć opinie z pierwszej ręki ;)

#173 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 stycznia 2015 - 19:41

Ja w moim nowym zakupie 2.6V6 z przebiegiem 200tys gdzie poprzedni właściciel lał 5W30 do ok 130 tyś poźniej już do 200tyś 10W40 zmieniłem na 5W40 Valvoline SynPower i jak narazie nie widzę jakichś niepokojących zjawisk. Jak narazie przejechałem na nim niewiele bo ok 1000km Podobno to pełen syntetyk ( z tego co czytałem :)
Mam wszystkie faktury z przeglądów i widziałem dolewki po ok o,5 litra co jakiś czas, a teraz po przejechaniu tys km nie ubyło nic. Stan bez zmian.

Może ktoś z Was coś więcej może powiedzieć o tym oleju? Jakieś spostrzeżenia :)

#174 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 10 stycznia 2015 - 19:52

Spostrzeżenia takie, że zdrowe fałki praktycznie wogóle oleju nie żreją jaki by nie był. 90% ubytków ma miejsce przez pokrywy. Mialem bmw z 6 cylindrowym rzędowcem i tam w instrukcji było przewidziane 1l oleju na 1000km. V6 w omedze to przy tym bajka

#175 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 stycznia 2015 - 23:25

chyba jednak zdecyduje sie na 5w40 i będzie najlepiej

#176 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2015 - 10:55

albo valvo vr1 5w50 - bardzo fajny olej :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#177 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2015 - 13:37

lać 5W40 i sie nie bać ,moja ma 347tysi km i leje 5W40 do diesla Selenia WR Petronasa i pomimo wyeksploatowanej pompy oleju kontrolka nie świeci na gorącym (ostatnie lato upalne) fakt mam zmienione panewki korb ale olej ten wreszcie napełnił mi popychacze 24 sztuki nówki INA , valvo 10W40 poległ...
P.S. olej ten w dieslach wymieniamy co 45-48 tys.km , a w Pb co 30 tys.km.
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#178 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2015 - 01:10

P.S. olej ten w dieslach wymieniamy co 45-48 tys.km , a w Pb co 30 tys.km.

trochę nie za dużo z tymi przebiegami?

#179 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 26 stycznia 2015 - 09:34

tez tak mi sie cos wydaje. Stosuje 5W50 albo 40, ale wymieniam co 15tysi albo co rok.

#180 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 26 stycznia 2015 - 13:36

A ja czego bym nie lał wymieniam co 10 tys. To nie są aż takie koszta żeby na tym oszczędzać, a jednak olej to podstawa.