Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co sadzicie o tym oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
285 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 stycznia 2015 - 21:24

trochę nie za dużo z tymi przebiegami?


przyjedź do serwisu fiata iveco lub jeepa i zobacz w książki obsługi - głupot nie :censored: bo pracuje w tym syfie... i co najlepsze iveco stosuje od nowości castrola edge i po 120 tysi km łamie zawory na 3 i 4 cyl. a my stosujemy selenie i ostatnio Pan od przeprowadzek międzynarodowych w ducato 3.0 drugi raz na 700tys.km wymieniał sobie łańcuchy rozrządu (silnik bez awaryjny u niego) ,bo dba o auto i leje od nowego selenie... a fiat mówi wymień łańcuchy co 400tys.km ...
mamy też asów przestworzy (laweciarze) ducata 2.3 w rok 140tys.km a na 120tysi wymieniamy pasek rozrządu (1200PLN) co rok to prorok :-0
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#182 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2015 - 20:15

po 45tys to się zlewa jedną sadzę, ciekawe czy filtr w ogóle coś filtruje a nie idzie bypassem
2x zrobiłem ten błąd, teraz wymiana co 25tys
5L oliwy to za mało na takie przebiegi

#183 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 stycznia 2015 - 20:33

a według instrukcji nie jest co 12tyś km?

#184 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 31 stycznia 2015 - 07:02

A ja wymieniam, gora co 10tys. Koszt nie jest jakis powalajacy,a swiezy olej dla silnika to podstawa.

#185 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 stycznia 2015 - 07:33

Ja w X25XE 10W40 starałem się wymieniać olej co 10-13 tys km teraz w Y26SE zmieniłem z 10W40 na 5W40 i też mam zamiar zmieniać co ok 10-13 tyś km , moze za pierwszym razem po zmianie oleju zrobię to wcześniej

#186 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2015 - 08:43

Jeśli mam zalany olej 10w40 to mogę zalać 5w40? Przecież on rzadszy jest :I jak to się ma do szczelności i przejechanych km (mam 294tys) ?

#187 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 stycznia 2015 - 09:13

Jeśli mam zalany olej 10w40 to mogę zalać 5w40? Przecież on rzadszy jest :I jak to się ma do szczelności i przejechanych km (mam 294tys) ?


Ja zmieniłem u siebie ale przy przebiegu 200tys. km z 10 na 5W Co prawda przejechałem na nim ok 2 tys km więc nie bardzo mogę coś powiedzieć, a olej zmieniłem zaraz po kupnie.
Z tą rzadkościa (ciężar właściwy) nie jest do końca tak, że im niższe W tym olej rzadszy. Jak się głębiej wczytać w parametry olejów co olej 5W , 10 W a nawet 15W nie różni się zbytnio rzadkością. Róznia się bardziej parametrami danego oleju np: lepkością przy różnych temperaturach pracy, lepkość w temp. 100 st C. , zawartość środków myjących, temperatury płynięcia, temp krzepnięcia.
Te parametry są najważniejsze.

#188 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2015 - 09:43

Jeśli mam zalany olej 10w40 to mogę zalać 5w40? Przecież on rzadszy jest :I jak to się ma do szczelności i przejechanych km (mam 294tys) ?

Zmieniaj na 5W, jak silnik sprawny to nie będzie problemu. Tylko bierz olej z pewnego źródła, a nie z allegro :). U siebie zmieniłem na 5W40 przy ponad 320tyś na liczniku i przynajmiej 1/3 na 10W40. Nic nie cieknie, nic nie kapie, a silnik pracuje lepiej i lżej odpala zimny. Dla pewności dodałem ceramizer, ale chyba bardziej dla prewencji :)

#189 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 stycznia 2015 - 12:04

Jeśli mam zalany olej 10w40 to mogę zalać 5w40? Przecież on rzadszy jest :I jak to się ma do szczelności i przejechanych km (mam 294tys) ?


Nie możesz, silnik wybuchnie :oonie:

Serio?

Jest rzadszy? Czym mierzyłeś? A jeśli nawet jakie ma znaczenie "rzadkość" oleju? A po rozgrzaniu co się dzieje?

Tyle razy klepane, w kółko :szpital:


Możesz wlać każdy, od 0W40 po 20W50 i na każdym silnik będzie działał. A im lepszy wlejesz tym lepiej dla silnika. W przypadku Omegi lepszy to im mniejsza pierwsza cyfra i większa druga. 5W40 jest dobrym kompromisem, 0W40 jeszcze lepszym.(ew 5W50 na letnie upalanie)

#190 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2015 - 12:25

Wolałbym żeby nic nie wybuchło :/

#191 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2015 - 13:50



#192 OFFLINE   maly2sa8210

maly2sa8210
  • 23 postów
  • Dołączył: 26-04-2010
  • Skąd: Łomianki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2015 - 19:23

Kurcze panowie po przeczytaniu tego tematu wyglada na to ze musze zmienic olej:(
jezdze od 3 wymian czyli niecałe 30 tys na gm 10w40 i myslałem ze jest spoko nic nie leci nie cieknie, nie poci sie i nie ubywa mi ok litra moze niecąłe na okres wymiany czyli ok 8-10 tys. ale olej jak zmieniam to ten stary jest czysciutki, wczesniej jezdziłem na castrolu magnatec syntetyczny czyli chyba 0w30 albo 5w30 jakos tak itez przy wymianie był czysty a zmieniłem tylko dlatego ze juz mowie przebieg robi swoje dam mu gestszy olej a ze jakos niechcacy kupowałem tesciowej gm do nowego opla to sam sobie na taki zmieniłem ale widze po waszych wypowiedziach ze to bład ale w silniku wszystko cicho chodzi jak na ten przebieg mi sie wydaje i moc ma bo był hamowany ale sie troche przestraszyłem bo nie mam ochoty na wymiane jednostki czy naprawe z powodu głupiego oleju.
powiedzcie zmienic go na taki co piszecie ten 300v??? czy cos czy dac sobie spokoj jak jest ok. dodam ze to v6 i przy wymianie chlodnicy oleju to stara była w super stanie a ze sie naczytałem ze sie zapychaja i wogole to wymieniłem na taka z kwasowki przy okazji wymiany termostatu.

#193 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2015 - 20:21

jak przyjdzie pora wymiany, to wróć z powrotem na pełny syntetyk, niekoniecznie od razu najdroższy :), byle trzymał parametry. Możesz przed zlaniem oleju zrobić płukankę środkiem np Liqui Moly i dopiero wymieniać olej. Nie ma co robić paniki :)

#194 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 31 stycznia 2015 - 20:24

Motul 300V kosztuje ok 100 zł za bańkę 2 litry:) może kup coś tańszego np Valvoline synpower 5W40 4 litry gdzieś ok 130 zł

#195 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 31 stycznia 2015 - 20:26

to ja obale wasze teorie,mialo nie ciec,a cieknie.Zmienilem na full,kultura pracy lepsza a wylalo olej dolem

#196 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2015 - 20:31

ale to wina oleju? Wątpię, żeby to olej zawinił, przecież na logikę syntetyk nie jest rzadszy od półsyntetyka, tylko ma lepsze parametry pracy i mniej gęstnieje w niższych temperaturach. Jak miało wywalić, to wywaliło i tyle.

#197 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 01 lutego 2015 - 09:32

Raczej myślę, że dlatego, że syntetyk ma lepsze włąściwości myjące. Nie ciekło bo było uszczelnione syfem, syf wypłukało i teraz cieknie.

#198 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 lutego 2015 - 11:01

Raczej myślę, że dlatego, że syntetyk ma lepsze włąściwości myjące. Nie ciekło bo było uszczelnione syfem, syf wypłukało i teraz cieknie.


Nie całkiem tak jest że syntetyki mają więcej środków myjących. To zależy od konkretnego oleju, bo czasem oleje 10W mają więcej tych środków od 5W.
Dużo tych środków ma np. Volveline 10W40 MaxLive.

#199 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 lutego 2015 - 11:22

Ja poprzeczytaniu lektury przz wymianie na wiosnę chyba zaleję ten:

http://allegro.pl/va...5033300457.html

bądź:

http://allegro.pl/mo...5018095887.html

Teraz dylemat który? w40 czy w50??

Dodany obrazek


#200 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 01 lutego 2015 - 11:26

ak miało wywalić, to wywaliło i tyle.

no i tak sie stalo,uszczelni sie i po klopocie.Tylko opinie ,ze nie wywali sa sprzeczne :D bo moj parch jest ewidetnym przypadkiem