Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

co sadzicie o tym oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
285 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 stycznia 2013 - 20:12

8100 X-CESS 5W40 to minerał hc. - DESTYLATY CIEZKIE PARAFINOWE, OBRABIANE
WODOREM (ROPA NAFTOWA) 50 <= x % < 100.
300V POWER 5W40 powinien być syntetykiem, lecz z karty charakterystyki na szybko niczego konkretnego nie wyczytałem. Jak będę miał czas to pogrzebię.

#122 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 stycznia 2013 - 23:59

A czym się różni od tego motula 300V który stosuje Adam10?


To zupełnie różne oleje. Oleje z serii 300V są ukierunkowane bardziej "racingowo", choć jak dla mnie 5W40 z tej serii to "przerost formy nad treścią".
8100 X-Cess testowałem w turbodoładowanym aucie o mocy ponad 180KM z litra pojemności. Spisał się idealnie mimo relatywnie długich okresów między wymianami (10kkm).

#123 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:40

8100 X-Cess testowałem w turbodoładowanym


myślicie, że również nada się do Vki ?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#124 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 08 stycznia 2013 - 13:43

myślicie, że również nada się do Vki ?


Moim zdaniem zdecydowanie tak.

#125 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 stycznia 2013 - 18:41

Jak się decydowałem zajrzałem na stronę np tą:
http://motul.sklep.p...-x-cess-5l.html
Jest opisany jako 100% syntetyczny. Na innych stronach również

#126 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 19:06

Jak się decydowałem zajrzałem na stronę np tą:
http://motul.sklep.p...-x-cess-5l.html
Jest opisany jako 100% syntetyczny. Na innych stronach również


Najpierw ustal co znaczy "syntetyczny".

Nie mniej to jest dobry olej!! Miałem, chodziła Omega bardzo ładnie! Sądzę, że mimo iż HC, Motul zobowiązuje.

#127 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 stycznia 2013 - 19:16

Teraz po tej wiedzy co mam, następny będzie 300V. Dzięki wszystko jasne

#128 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 19:35

X-Max rozważ! Pełne syntetyki a tańsze od 300V. 0W40 5W40.....
300V to chyba nad wyrost do Omegi(nie mniej lepszy olej na pewno nie zaszkodzi).

Ale co ja wiem o za dobrym oleju jak sam mam Formule RS 0W40 w obu omegach gdzie jedną jeździ ojciec 72lata :p

#129 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:44

X-Max również w składzie ma do 50% hc

#130 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 stycznia 2013 - 22:15

Teraz po tej wiedzy co mam, następny będzie 300V. Dzięki wszystko jasne


muszę Cię jeszcze uprzedzić, że to bardzo drogi olej

i żebyś kupował z pewnych źródeł, najlepiej prosto od dystrybutora - nie wierz że znajdziesz ten olej w okazyjnej cenie ;)

#131 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 09 stycznia 2013 - 02:45

Dodatkowo niezapominajmy Panowie że jednym z najważniejszych parametrów oleju jest......................... czas jego wymiany... :)

___________
Pozdrawiam

#132 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2013 - 13:51

muszę Cię jeszcze uprzedzić, że to bardzo drogi olej

i żebyś kupował z pewnych źródeł, najlepiej prosto od dystrybutora - nie wierz że znajdziesz ten olej w okazyjnej cenie ;)


ja zawsze kupuje go w metalowych puszkach... po 2 litry, jest pewniejszy :)

#133 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 stycznia 2013 - 14:51

ja zawsze kupuje go w metalowych puszkach... po 2 litry, jest pewniejszy


zgadza się, bo właściwie tylko tak można go kupić :) Ja też mam w 2l puszkach i z oryginalną plombą Motula :)

#134 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 14:56

Dokładnie. W PL jest dostępny tylko w puszce i co ważne kapsel musi być podwójny. Minimalna cena za 2l powinna być nie mniejsza niż 80PLN w detalu przy sporych upustach.

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#135 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 stycznia 2013 - 15:00

Dokładnie. W PL jest dostępny tylko w puszce i co ważne kapsel musi być podwójny. Minimalna cena za 2l powinna być nie mniejsza niż 80PLN w detalu przy sporych upustach.


to masz zarąbiste upusty, bo ja kupowalem 2l puszke za 96zł i to na prawdę dobra cena jak za olej z tak pewnego źródła. A jak wygląda taka plomba można zobaczyć u mnie w temacie ;)

#136 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2013 - 15:03

Mam sprawdzonego dostawcę na terenie Gdańska i za 6 litrów zapłaciłem 250PLN

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#137 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2013 - 15:03

to masz zarąbiste upusty, bo ja kupowalem 2l puszke za 96zł i to na prawdę dobra cena jak za olej z tak pewnego źródła. A jak wygląda taka plomba można zobaczyć u mnie w temacie ;)


87zł płaciłem za puche

#138 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 stycznia 2013 - 15:08

Mam sprawdzonego dostawcę na terenie Gdańska i za 6 litrów zapłaciłem 250PLN


no to olej na następną wymianę kupuje przez Ciebie :p

#139 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2013 - 11:41

Myślę że z tym motulem to się rozdrabniacie, jak iść grubo to polecam Royal Purple XPR :ok:
Jest co prawda 2x droższy od 300V ale nie ma co zadowalać się półśrodkami :yes:

#140 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2013 - 15:47

Myślę że z tym motulem to się rozdrabniacie, jak iść grubo to polecam Royal Purple XPR :ok:
Jest co prawda 2x droższy od 300V ale nie ma co zadowalać się półśrodkami :yes:


Powiem Ci ze akcja była w moim srodowiski z tym olejem, mam kolege z VTG ktory startuje w czasowkach E39 4.4 po sporych modach... na ten sezon przesiada sie do M3 E46, ale do czego zmierzam.. raz na zawody zalali ten olej i co... a no i okazało sie ze strasznie duzy przepał oleju miał samochod, do tego stopnia ze na torze zmieniali olej na 10w60 :) nie wszystko drogie dobre ;)