

HID - Pseudo Xenon z allegro
#1401
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 13:18
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#1402
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 13:28
#1403
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 13:34
to podłącz op-coma wejdź w parametry samopoziomowania, przejedź się i zobacz jak silniczki pracują, jak zmieniają się wartości na czujnikach a jak na silniczkach działają w czasie rzeczywistym. Sypus już wspomniał o różnicy działania samopoziomowania w omegach a nowszych autach stąd widoczna różnica przy bujaniu autem ręką.to ja powiem tak. kolega podjechał do mnie co ma oryginalne fabryczne montowane xenony. wieczorem zrobiliśmy eksperyment, podjechał pod ścianę. zapalił światła, następnie mocno huśtał tyłem pojazdu, tak jak samochód się bujał tak i światło odbijane na ścianie sie bujało, nic się nie działo, żadne automatyczne regulowanie świateł nie utrzymało w jednej pozycji odbicia na ścianie. dopiero kiedy przysiadł na bagażnik przytrzymując nieruchomo samochód to po kilku sekundach światło same się ustawiło. natomiast w BMW z 2010 roku, jak się tyłem bujało, to widziałem jak soczewki pracowały, ale to same soczewki sie bardzo szybko ruszały, utrzymując jeden poziom światła na obu lampa taki sam, nawet jak się bujało pojazdem na boki. i każda soczewka ustawiała sie oddzielnie nie ruszały się jednakowo. czyli najprawdopodobniej czujniki tam sa na każdym kole a nie jak w omedze tylko na dwa.
ps. zapomniałem, nie masz podłączonego

#1404
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 17:57
powiedz mi tylko jaka jest roznica miedzy soczewka pod halogen a soczewka pod palnik.
nie mowiac o mocowaniu zrodla swiatla.
w omedze jest fajnie rozwiazany uklad samopoziomowania, jak sie czujnik spitoli to lampy jada w dol, i to wydaje sie byc logiczne.
u ojca w scenicu jak spadnie ramie z czujnika to lampy jada automatycznie w gore
co najmniej to dziwne jest.
#1405
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 18:07
jest inny kształt przysłonypowiedz mi tylko jaka jest roznica miedzy soczewka pod halogen a soczewka pod palnik.
#1406
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 18:09
To taki sygnał dla właściciela, że niby ździwione są te lampy jak tak paczą do góry - bo brwi nie mają i nie maja jak inaczej tego okazaću ojca w scenicu jak spadnie ramie z czujnika to lampy jada automatycznie w gore

#1407
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 18:13
To taki sygnał dla właściciela, że niby ździwione są te lampy jak tak paczą do góry - bo brwi nie mają i nie maja jak inaczej tego okazać
:>:>:>
nie no sypus chcesz mi monitor wyczyscic??
jest inny kształt przysłony
no to ja wiem, bo sam przerabialem u siebie
bardziej mnie zastanawia ta wypowiedz :
to nie tylko homologacja na kloszu, jakis tam napis. ten napis oznacza że reflektor jest przystosowany do źródła światła jakim jest palnik xenonu. a to znaczy, że na kloszu znajdują sie odpowiednie ryfle, soczewka, oraz odpowiednia przesłona, do tego jest silniczek do samo poziomowania. reflektor z xenonu różni się od zwykłego reflektoru, do którego ludziska montują HID-dy.
#1408
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 18:29
Najwyraźniej nigdy nie miałeś czystych, nieporysowanych lamp z normalną (nie cudowaną - czyli niebieską, zieloną, różowo-fioletową czy innym badziewiem) żarówką. Bo taki zestaw zawstydza praktycznie każde chińskie HIDy.dla mnie te całe HID-y to kupa śmiechu. sam miałem i musze przyznac że światło jest rewelka, ale coś za coś.
Tutaj masz rację.jak juz tu nie jeden raz było wspominane, to dziadostwo nie jest zgodne z naszymi przepisami. może ma homologację, ale reflektory w które wkładacie to ustrojstwo nie posiada takiej, na owe źródło światła.
W Twoim przypadku "prawie jak legalne". Samopoziomowanie nie jestem elementem koniecznym w przypadku xenonu. Wystarczy znaleźć MB W210 z początku produkcji - tak ma ori xenon, spryski i normalne ręczne poziomowanie. Tyle że MB tak puszczał z fabryki, a Opel nie. I kumaty policjant/diagnosta będzie to kwestionował.ja osobiście to wywaliłem, zakupiłem oryginalne reflektory hella pod xenon, oryginalne GM przetwornice i powiem, nie kosztowało mnie to więcej jak 500zł, a światło o niebo leprze od tych HID-ów, no i oczywiście legalnie.
A ma to europejską homologację?? Na 99,9% nie ma, więc legalne nie będzie. W USA możesz mieć lampy symetryczne albo asymetryczne, kierunkowskazy z tyłu czerwone albo żółte/pomarańczowe itp. itd. W UE niestety (chociaż dla mnie to jak najbardziej stety...) tak nie jest. Xenon ma mieć 35W i koniec.(...)To taka jest różnica między xenonem 35W a 55W.Montujesz to w miejsce ori xenonów.
Czytałem dużo o tych zestawach ale nie wiem czy są dostępne w polsce.Są dość popularne w USA.
Czyli podejście typowo po polskukto powiedział ze nie mam sprysków. za 500zł zakupiłem reflektory z palnikami, przetwornicami, silniczkami, spryskami, zbiorniczkiem, przewodami, mam tez czujniki poziomów, jakis przekażnik do tego i poucinane sam kostki ale jeszcze tego nie podłączyłem, bo czasu nie mam na razie aby bawić sie w wiązki.

A kto Ci powiedział że takie jest ich zadanie?? Samopoziomowanie ma dopasować wysokość snopa światła zależnie od załadowania samochodu, nigdy nikt nie stawiał wymogu żeby to niwelowało nierówności drogi(...) nierówności na naszych drogach sa tak ogromne, że te czujniki i silniczki nie wyrabiaja z ustawieniem lamp. dlatego ja tez to na razie olałem. ustawiłem światła na stacji diagnostycznej

O tym już pisałem wyżej - to nie jest w 100% prawda.(...) nie trzeba być znawcą żeby wiedzieć ze posiadając ksenony w oryginale fabryka już nie montowała pokrętła którym się reguluje światła góra/dół
#1409
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 18:48
O tym już pisałem wyżej - to nie jest w 100% prawda.
z Regulaminu nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń
oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej
6.2.6.2. K o r e k t o r u s t a w i e n i a ś w i a t e ł p r z e d n i c h
6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny
jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem
że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone
w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.
Ręczny korektor ustawienia świateł musi być obsługiwany z fotela kierowcy.
Urządzenia regulowane w sposób ciągły muszą posiadać skalę wskazującą takie warunki
obciążenia, które wymagają korekty ustawienia świateł mijania.
Liczba możliwych ustawień dla urządzeń regulowanych w sposób nieciągły musi zapewniać
zgodność z zakresem wartości przewidzianych w pkt 6.2.6.1.2 dla wszystkich warunków
obciążenia określonych w załączniku 5.
Ponadto dla takich urządzeń warunki obciążenia z załącznika 5 wymagające ustawienia
świateł mijania muszą być jednoznacznie oznaczone w pobliżu regulatora sterującego korektorem
i tu najważniejsze
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej
2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania
świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia
pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
z tego wynika że musi być automatyczna regulacja
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#1410
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 18:57
Nie uwierzę że światowy koncern świadomie łamał obowiązujące przepisy

#1411
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 19:17
ten dokument jest z 2006 r , w którym roku wszedł w życie ten przepis nie wiemJaka jest data dokumentu który przytaczasz?
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#1412
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 19:35

Trzebaby znaleźć wymogi dla aut obowiązujące kiedy Omega dostawała homologację, ew. dla momentu kiedy wchodził xenon i wtedy wszystko byłoby jasne.
#1413
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 19:42
#1414
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 20:06
zadając te pytanie, oznajmiasz wszech i wobec, że nigdy nie miałeś w ręku reflektorów pod xenon dodatkowo zabierasz głos nie mając o tym żadnego pojęcia jak zbudowany on jest. akurat się składa że minimalne mam doświadczenie na ten temat, bo kilka zwykłych reflektorów takich jak ryfle, zwykłe soczewki jak i pod xenon regenerowałem, wraz z malowaniem środka, hella, depo i tyce. ale spoko, masz prawo nie wiedzić i juz Tobie wyjaśniam. Soczewka nie jest idealnie gładka, posiada takie krążki, przesłona ma inny kształt. w zwykłych masz coś takiego __/ __/powiedz mi tylko jaka jest roznica miedzy soczewka pod halogen a soczewka pod palnik.
nie mowiac o mocowaniu zrodla swiatla.
a xenonie __/-- __/--. natomiast klosz posiada dodatkowy pasek ryflowany do światła padającego na boki.
każde reflektory, miałem rozbierane, profesjonalnie spolerowane klosze, a soczweki wyczyszczone z nalotu, i takie też sprzedałem.Najwyraźniej nigdy nie miałeś czystych, nieporysowanych lamp z normalną
czytaj dokładnie moje wypowiedziA kto Ci powiedział że takie jest ich zadanie Samopoziomowanie ma dopasować wysokość snopa światła zależnie od załadowania samochodu, nigdy nikt nie stawiał wymogu żeby to niwelowało nierówności drogi
tu się nie zgodzę. czujniki poziomowania zastępuje ręczne ustawianie poziomów. polega na tym to tylko że jak samochód tyłem bardziej siedzi to lampy sa opuszczane by po gruszkach nie świeciły. można to robić ręcznie za pomocą przełącznika tylko należy o tym pamiętać, gdy pamięć zawodzi wyręcza nas ten automatyczny system.
w omedze występują tylko 2 czujniki które ustawiają lampy w ten sam sposób jak ręcznie robi sie to za pomocą przełącznika gdy masz załadowany bagażnik, tylko trzeba o tym pamiętać, czujniki nas wyręczają
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#1415
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 20:39
I dalej twierdzisz że HID świeci lepiej od sprawnej soczewki z dobrą żarówką?? Jeśli tak, to pomyliłeś się pisząc to co zacytowałem. Innej opcji nie widzę. Pomijając już barwę światła (HIDy, podobnie jak tanie żarniki D2R i D2S tak trzymają deklarowaną barwę światła że idzie ze śmiechu umrzeć), zakłócenia z przetwornic "super wysokiej jakości made in china", HID nawet wstawiony w soczewkę oryginalnie dostosowaną do xenonu nie zaświeci lepiej od H1 czy H7 w soczewce dostosowanej pod taką żarówkę. Trzeba tylko zadbać o odpowiednie napięcie na gnieździe żarówki... Cały sekret.(...) każde reflektory, miałem rozbierane, profesjonalnie spolerowane klosze, a soczweki wyczyszczone z nalotu, i takie też sprzedałem.
No właśnie czytam... I się gubię strasznie. Po co piszesz o tym że nawet ori xenon Omegi na dziurach świeci po oczach. Ori soczewka, albo ori ryfel też wali!! Samopoziomowanie nie ma z tym nic wspólnego. A skoro poruszacie sprawę nowszych aut i twierdzicie że tam jest "lepiej" (tzn. inaczej, tzn. tam reaguje na dziury) - tak, zgoda... Ale bardzo krótko. Potem samopoziomowania brak z powodu zużycia silniczków, które do tanich nie należą.czytaj dokładnie moje wypowiedzi
Jestem tak samo przeciw HIDom, jak i przeciw wynalazczym żarówkom o zwiększonej mocy (np H4 100W). Poza niszczeniem własnej lampy osiągamy jeszcze jeden wspaniały efekt - oślepiamy innych uczestników ruchu drogowego. A światło wcale nam lepiej nie świeci...
#1416
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:02
bo wali po oczach kiedy auto buja się na nierównościach. kiedy buja na boki i z tyłu na przód tak samo światło się buja i wali przez chwile po oczach, kiedy słup światła idzie w górę. tak samo dzieje sie w zwykłych ryflach i soczewkach, kiedy auto jedzie z naprzeciwka po nierównościach, to kiedy buja to nas oślepia. co niektórzy myśla że w omegach, samopoziomowanie, służy do niwelowania takiego bujania światła, ale ono służy tylko i wyłącznie do ustawiania odpowiedniego poziomu światła zależnie od tego czy autko jest załadowane czy puste, przy xenonie jest to bardzo ważne aby było odpowiednio ustawione, bo światło palnika jest mocniejsze i bardziej oślepia i generalnie jest to zrobione zamiast ręczne ustawianie, które ma te same zadnie, tylko o nim kierowca musi pamiętac, automatyczne samopoziomowanie zastępuje leniwych kierowców.Po co piszesz o tym że nawet ori xenon Omegi na dziurach świeci po oczach.
nie wiem czego nie potrafisz zrozumieć
tak, ale tylko i wyłącznie w oryginalnej lampie przystosowanej pod palnik xenonu, gdzie jest inna soczewka, przesłona i klosz no i oczywiście musi to być czyściutkie. miałem HID-y z palnikami 5000k zabudowane w zwykłych soczewkach, światło było mocniejsze, ale coś mi nie pasowało, dlatego wymieniłem całe oświetlenie na oryginalny zestaw.I dalej twierdzisz że HID świeci lepiej od sprawnej soczewki z dobrą żarówką
dlatego tez jestem przeciwnikiem, montowania HID-ów w ryfle czy zwykłe soczewki. ryfle nie posiadaja odpowiedniego klosza a zwykła soczewka ma inną przesłone co w obu przypadkach skutkuje tym że oślepiamy każdego z naprzeciwka.
HID-y to szajs, ale jak ktoś jest uparty lub nie ma kasy na coś lepszego i che je miec to proszę bardzo, ale w reflektorach przystosowanych pod xenon.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#1417
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:05
zadając te pytanie, oznajmiasz wszech i wobec, że nigdy nie miałeś w ręku reflektorów pod xenon dodatkowo zabierasz głos nie mając o tym żadnego pojęcia jak zbudowany on jest.
czytaj dokladnie co wczesniej napisalem


Soczewka nie jest idealnie gładka, posiada takie krążki,
o to wlasnie mi chodzilo.
#1418
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:10
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#1419
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:20

- samochód załadowany, lampy automatycznie w górę żeby było dobrze widać (przy NIVO ten problem odpada)
- samochód przyspiesza i przód się podnosi, żeby nie oślepiało to samopoziomowanie ustawia światła w dół żeby było dalej prawidłowo
- samochód hamuje i przód opada, żeby nie świeciło w ziemię to samopoziomowanie podnosi światła do góry żeby dalej było prawidłowo
A na koniec było napisane, że ksenony mają szybsze silniczki żeby te operacje były w miarę szybkie. Oczywiście Omega w katalogu była na standardowym komfortowym zawieszeniu
Nic nie było o bujaniu na dziurach, bo do takich operacji potrzebne jest żyro i rozbudowana elektronika, a nie jakieś czerstwe dźwigienki na wahaczach.
#1420
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:21
