Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

HID - Pseudo Xenon z allegro


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1614 odpowiedzi na ten temat

#381 OFFLINE   dunaj2

dunaj2
  • 82 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 22 września 2008 - 06:51

Zwyciestwo!!!
Znalazlem sposob na to ze xenony zaklucaly mi cb i radio
Wywalilem je a w mijania wlozylem osram night breaker.
Wiem ze nie wytrzymuja duzo czasu wiec zalozylem swiatla dzienne takie z alledrogo ktore maja 28 diod

#382 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 22 września 2008 - 18:43

Kup nawet te DEPO - koszt nie duży a jakiś czas wytrzymają.


ja mam lampy DEPO soczewkowe z czarnym srodkiem juz ok.2 lat i maja sie swietnie
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#383 OFFLINE   Pylek

Pylek
  • 202 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 22 września 2008 - 19:30

tak samo jak założysz w warsztacie uprawnionym kseny kompletne to również masz homologacje na tego typu modyfikacje bo montują ci kompletnie wyposażony zestaw a nie same żarówki

Jeżeli Kolega jest pewien że tzw. warsztat wystawia homologacje to się BARDZO ALE TO BARDZO MYLI :!: I niech Kolega nie wciska Kolegom KITU :!: :!: :!: Znam to z autopsji że ta homologacja to taka sama jak na przyciemnianie szyb w przydrożnym warsztacie.
Świstek papieru który nic nie znaczy dla naszych organów ścigania (Policja) :!: :!: :!

Jeżeli już montują to nie żarówki tylko ŻARNIKI :wink:
Żołnierze nie umierają. Idą do piekła aby się przegrupować.[SIGPIC][/SIGPIC]

#384 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 września 2008 - 19:41

tak samo jak założysz w warsztacie uprawnionym kseny kompletne to również masz homologacje na tego typu modyfikacje bo montują ci kompletnie wyposażony zestaw a nie same żarówki

Jeżeli Kolega jest pewien że tzw. warsztat wystawia homologacje to się BARDZO ALE TO BARDZO MYLI :!: I niech Kolega nie wciska Kolegom KITU :!: :!: :!: Znam to z autopsji że ta homologacja to taka sama jak na przyciemnianie szyb w przydrożnym warsztacie.
Świstek papieru który nic nie znaczy dla naszych organów ścigania (Policja) :!: :!: :!

Jeżeli już montują to nie żarówki tylko ŻARNIKI :wink:



homologacja jest na cale auto z xenonem a nie na xenon, wiec jak miales auto na ryflach a wsadzisz xenon - nie masz homologacji na auto. Wiecej. jesli np bedziesz uczestniczyl w wypadku a koles bedzie na tyle kumaty ze powie ze go oslepiles to masz przerabane na calym froncie. Co do folii - ona faktycznie ma homologacje ale jako folia. polozona na szybach - wymaga homologowania szyby z folia. wiec swistek mozna ze soba do kibla zabrac. to tylko dobry sposob na wyciagniecie wiekszej floty od naiwnych klientow.




 


#385 OFFLINE   Pylek

Pylek
  • 202 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 22 września 2008 - 19:57

homologacja jest na cale auto z xenonem a nie na xenon

O to mi komon że jest na całe auto a nie że jakiś warsztat przerabia mi z H1 na Xenon i wystawia mi Gleid (papier) uprawniający (niby) do jazdy po naszych drogach. TAK NIE MOŻNA
Napisałem tamtego posta żeby dać Koledze Gachu do zrozumienia ze czytają to użytkownicy forum którzy nie maja takiej wiedzy (jak kolega Gachu) w tym temacie i mogą się zasugerować wypowiedzią Kolegi :wink:
Żołnierze nie umierają. Idą do piekła aby się przegrupować.[SIGPIC][/SIGPIC]

#386 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2008 - 21:27

Spoko chłopaki - bez nerwów :)

Ja dzisiaj odebrałem omę z warsztatu po miesięcznym postoju - odpaliłem, włączyłem HID'y i zaczynamy polowanie :) Z okazji że mieszkam w za***nym uzdrowisku zarówno drogi dojazdowe jak i drogi wewnętrzne są mocno obstawione (zwłaszcza w weekendy) to zobaczymy :) Mówię - jak natknę się na jakiś patrol to się zatrzymam i zapytam jak to wygląda z ich punktu widzenia :)

 


#387 OFFLINE   Pylek

Pylek
  • 202 postów
  • Dołączył: 18-01-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 22 września 2008 - 21:41

jak natknę się na jakiś patrol to się zatrzymam i zapytam jak to wygląda z ich punktu widzenia :)

Thin żeby oni z kszaczorów pierwsi Ciebie nie przyfilowali :smiech2: :smiech2: :smiech2:
A tak na poważnie to co oni wiedzą na ten temat to sami powinniśmy się domyśleć :looz:
Żołnierze nie umierają. Idą do piekła aby się przegrupować.[SIGPIC][/SIGPIC]

#388 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2008 - 23:08

jak natknę się na jakiś patrol to się zatrzymam i zapytam jak to wygląda z ich punktu widzenia :)

Thin żeby oni z kszaczorów pierwsi Ciebie nie przyfilowali :smiech2: :smiech2: :smiech2:
A tak na poważnie to co oni wiedzą na ten temat to sami powinniśmy się domyśleć :looz:



HAHAHA - jak wyskoczą nagle z krzaków to ja sobie zagram w carmageddon w realu :)

Pewnie nic nie wiedzą - jak zwykle :smiech:

 


#389 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2008 - 02:05

podepnę się tutaj, żeby nowego wątku nie zakładać...

Potrzebuję, aby ktoś pomógł mi wykonać pewien eksperyment -

jak wiecie, przy zwykłych żarówkach halogenowych w przednich lampach w celu pozyskania trochę większej ilości światła robiło się taki trick, że omijało się całą instalację i żarówki podpinało się na krótko do akumulatora (ofcoz poprzez przekaźnik i bezpiecznik) - teoria mówiła, że na całej instalacji mamy pewne straty i bezpośrednie pociągnięcie prądu pozwala odzyskać trochę światła... Była też mowa, że to owszem działa, ale szybciej wypala żarówki itd, jednak to teraz nie jest ważne, chodzi o co innego - o sprawdzenie tej teorii w przypadku xenonów.

Mam okazje poruszać się różnymi autami z xenonami i trzeba przyznać, że omega jest chyba jednym z najgorzej święcących... zacząłem się zastanawiać, gdzie może leżeć przyczyna... Z pewnością po części wina słabych jakościowo soczewek (znajomy podmienił je z soczewkami od avensis i faktycznie różnica widoczna od razu), winne są na pewno i plastikowe, matowiejące klosze (po wypolerowaniu wysłużonej sztuki również widoczna spora różnica w świeceniu). Jednak wciąż zastanawia mnie manewr ominięcia całej instalacji i podpięcia przetwornic bezpośrednio do akumulatora, w celu jednoznacznego wyjaśnienia, czy w przypadku xenonu taki zabieg ma sens...

Tu moja prośba do kumatej osoby, która zamontowała/jest na etapie, bądź będzie montowała zestawik HID, by spróbowała podłączyć jedną przetwornicę standardowo według zaleceń, a drugą bezpośrednio do akumulatora, aby można było porównać (choćby świecąc światłami na jakąś ścianę), czy rzeczywiście bolączką świateł w omegach nie jest właśnie toporna, wielometrowa instalacja elektryczna powodująca straty...

Czemu zwracam się do Was - brak czasu, brak choćby jakiegoś garażu, poza tym ja mam fabryczne xenony i w tym przypadku taki test będzie utrudniony i znacznie bardziej czasochłonny, a w przypadku montażu HID wszystko będzie na wierzchu...


 


#390 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 września 2008 - 18:20

przetwornica sluzy do zwiekszenia napiecia, ale niestety ma swoje max napiecie i nawet jak zniwelujesz straty na instalacji to nic wiecej nie wykrzesisz (przy podlaczeniu "zwyklej" zarowki nie masz przetwornicy i dlatego bezposrednio wplywasz na prad podawany na zarowke)

#391 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 września 2008 - 21:49

HAHA

Dzisiaj dorwałem patrol drogowki - w McDonald's :) Zapytałem się ich o HID'y, a oni gryząc BigMac'a i zagryzając frytkami powiedzieli mi że pierwsze słyszą że za te światła mają dowody zabierać. Gość mi powiedział że jeżeli jest 100W żarówka a on ma zły humor to wtedy klient nie ma dowodu, poza tym jeszcze przy oświetleniu niebieskim, zielonym i innych barwach niż białe/lekko żółte. Dodatkowo gość się zainteresował i zobaczył jak jest u mnie i powiedział że jest ok, ale gdzie się spryski wysówają.... Powiedziałem mu że była awaria zderzaka (poza tym mam wyjętą poduszkę w kierownicy :mrgreen: ) i na szybko musiałem coś kupić, a że nie było takiego z otworami na spryski to jest ten. Popatrzył pomlaskał i powiedział że jest git.... :)

Dodał jeszcze że jak już jest taka plota o zabieraniu dowodów to kiedyś na jakiegoś wyjątkowego służbistę mogę trafić, ale niekoniecznie.... :)

Więc myślę że nie ma się co aż tak stresować, a jak już zabiorą to jeszcze 2 tygodnie można jeździć :razz:

 


#392 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 września 2008 - 23:46

7 dni, a nie dwa tygodnie. jedziesz na przeglad ze zwyklymi zarowkami. koszt przegladu okolo 30 zl. i smigasz po swoj dowodzik. i tak do nastepnego razu hehe
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#393 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2008 - 00:24

7 dni, a nie dwa tygodnie. jedziesz na przeglad ze zwyklymi zarowkami. koszt przegladu okolo 30 zl. i smigasz po swoj dowodzik. i tak do nastepnego razu hehe


No mi powiedział że na 14 dni dostaję papier i w tym czasie muszę przegląd oświetlenia w stacji diagnostycznej zrobić - wystawią papier - i śmigam po dowodzik

 


#394 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2008 - 01:02

przetwornica sluzy do zwiekszenia napiecia, ale niestety ma swoje max napiecie i nawet jak zniwelujesz straty na instalacji to nic wiecej nie wykrzesisz


a skąd wiesz, że to max zostało osiągnięte??

(przy podlaczeniu "zwyklej" zarowki nie masz przetwornicy i dlatego bezposrednio wplywasz na prad podawany na zarowke)


bez obrazy, ale czy jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? :wink:

jeśli znasz się na rzeczy, to popatrz choćby na systemy audio i wzmacniacze (które notabene tez zwiększają prąd) - uzyskujesz większą moc podnosząc napięcie dostarczane - dlatego charakterystykę podaje się nie dla 12V, a dla 13,8V np. No i dlaczego do tych wzmacniaczy stosujemy takie grube przewody - właśnie po to, żeby dostawały tyle prądu, ile trzeba i żeby mogły pracować z pełną mocą.


w zwykłym transformatorze również charakterystyka wyjścia jest ściśle uzależniona od prądu wejścia, oczywiście można podpierać się układami niedopuszczającymi do przekroczenia pewnych wartości, pewnie podobnie jest w przetwornicach, ale skąd pewność, że max możliwości naszych przetwornic zostało osiągnięte?

tak więc nadal szukam chętnego do wykonania eksperymentu...


 


#395 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 24 września 2008 - 07:46

hmm nie do konca da sie porownac zasilanie wzmacniacza i przetwornicy do xenonow a z tego wzgledu ze wlasnie przetwornice w wzmacniaczach audio pracuja w przedziale 12-14,4V i tu jest walka o te wyzsze napiecie w celu wykrzesania wiekszej mocy(zreszta tu sa duzo wieksze prady i straty na kablu sa bardziej "znaczace") a przetwornica xenonowa zostala tak zaprojektowana ze potrzebuje 12v a nie wiecej ( i tak jak trafnie pisales ze jest to transforamtor ktory posiada uklady niedopuszczajace do przekroczenia danych wartosci )... mysle ze jedna z kwestii wplywajaca na swiecenie beda straty w przetwornicy czyli jakosc i technologia ich wykonania

#396 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2008 - 13:41

(zreszta tu sa duzo wieksze prady i straty na kablu sa bardziej "znaczace")

w xenonie idą owszem mniejsze prądy, ale i znacznie cieńsze mamy przewody (do tego na drodze prądu dziesiątki śniedziejących z czasem połączeń - przekaźniki, rozdzielniki, bezpieczniki - i to wszystko nie miedziane), więc imho straty nadal mogą być znaczące...

mysle ze jedna z kwestii wplywajaca na swiecenie beda straty w przetwornicy czyli jakosc i technologia ich wykonania


hm, bardzo możliwe, ze masz tutaj racje... ale zapytam pod włos... :) czy dasz sobie rękę uciąć, że podłączenie przetwornicy bezpośrednio na pewno nie wpłynie w żaden sposób na świecenie xenonów? :)

wiesz, nie upieram się, że moja teoria jest słuszna, dlatego chcę wykonać eksperyment, aby to sprawdzić, bo zależy mi na poprawie świecenia...


 


#397 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 września 2008 - 16:25

ale pobor pradu na ksenonie mamy prawie polowe mniejszy. to chyba tez ma znaczenie jezeli chodzi o grubosc przewodu. troszeczke tez inaczej wyglada zrodlo swiatla. w zaqrowce jest (jak z nazwy) zarnik, i tam poprzez zwiekszenie napiecia zwiekszamy jasnosc. w ksenonie zrodlem swiatla jest łuk pradu. ten blysk jaki mamy przy zapalaniu lamp to jest podanie wiekszego napiecia zeby ten luk zaistnial. pozniej nastepuje tylko jego podtrzymanie. spadek napiecia jaki zauwazymy na przewodach nie bedzie pewnie wiekszy niz 0,1 V. przy tak malej roznicy na wyjsciu z przetwornicy nic nie bedzie sie zmienialo. roznice zobaczymy tylko w oswietleniu zarnikowym i to przy duzym poborze pradu. swiatlo bedzie bardziej biale. przy ksenonie nie zobaczysz tego golym okiem.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#398 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2008 - 18:07

ale pobor pradu na ksenonie mamy prawie polowe mniejszy.


hm, jesteś w małym błędzie :) mowisz chyba o samej mocy zarowki/palnika...

nie zapominaj, że sama przetwornica też pobiera prąd!

co do reszty Twojej wypowiedzi - pewnie masz rację, jednak czy jesteś w 100% przekonany, że mój eksperyment nie ma żadnego sensu?


 


#399 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 września 2008 - 18:18

nie zapominaj, że sama przetwornica też pobiera prąd!


To prawda, ale pamiętaj, że przetwornice mają sprawność powyżej 90 % , więc relatywnie to można te 3,5 W pominąć, pobór prądu dla tej mocy to około 0.3 A ... więc aby spadek napięcia był odczuwalny dla przetwornicy, musiałbyś mieć rezystancję przewodów rzędu 6 - 10 omów..... Poza tym wydaje mi się, że taka przetwornica posiada coś takiego jak elektroniczną stabilizację napięcia i prawdopodobnie jeszcze zabezpieczenia przeciążeniowe, przepięciowe...
Zresztą z reguły przetwornice elektroniczne pracują z takim samym napięciem wyjściowym w dość szerokim zakresie napięć wejściowych.
Ale mogę się mylić....

#400 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 września 2008 - 18:28

kolego dlotiv. masz racje. w przetwornicy jest elektroniczna stabilizacja wyjscia. niezalzeznie od zmian napiecia na wejsciu, na wyjsciu podaje o stalej wartosci. pobor pradu samej przetwornicy celowo pominalem bo jest znikomy. wydaje mi sie ze ten eksperyment jest niepotrzebny. nawet gdyby bylo takl ze poprzezpodanie pradu bezposrednio z akumulatora bylby jakis efekt, to naprawde nie zauwazymy tego przy ksenonie. przy zarowce jak najbardziej. bardzo widoczny efekt bylby przy swiatlach drogowych. szczegolnie jak mamy 100 watowe zarowki.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI