

[OB & OBFL] Problem z układem chłodzenia v6
#61
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2015 - 21:52
#62
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2015 - 09:37
#63
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2015 - 21:54
zapłon ale chyba jeszcze klimatyzacja -panel2.5V6 Kiedy i co załącza el. silniczek pompy wody? czy może jakiś czujnik, czy też razem z wentylatorami?
#64
OFFLINE
Napisany 11 lipca 2015 - 15:05
kiedy powinna załączać się el. pompka przy chłodnicy
Z tego co pamiętam to po jeździe po zgaszeniu auta, albo podczas pracy wentylatora, jakoś tak to było, Tylko ta pod zbiorniczkiem na stałe chodzi.
#65
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2016 - 20:36
Witam.
Nie chcę zaczynać nowego tematu,więc piszę tu , jak co to sorki , ale dzisiaj zauważyłem,że mam lekki wyciek płynu chłodniczego przy górnym i dolnym wężu,oraz dodatkowo przy elektrycznej pompce obiegu pod zbiorniczkiem (widoczne na zdjęciu).
Przy pompce pojawiła się jakaś maż. Co to może oznaczać ??
Do mechaniora pojadę dopiero w poniedziałek. Omega 2.6 V6 2001r.
DSC_0331.JPG 25,12K
1 pobrań
DSC_0332.JPG 26,04K
1 pobrań
DSC_0334.JPG 24,27K
1 pobrań
Edytowany przez Adrian V6, 26 lutego 2016 - 20:37.
#66
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2016 - 21:05
Przy pompce pojawiła się jakaś maż. Co to może oznaczać ??
może oznaczać wzrost ciśnienia w układzie i puszcza w najsłabszych miejcach
#67
OFFLINE
#68
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2016 - 21:35
co ma odma do wycieków płynu?
Ciśnienie może być za duże.Warto wymienić korek zbiornika
Edytowany przez machony79, 26 lutego 2016 - 21:37.
#69
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2016 - 21:48
Odmy ? , przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów , jakiejś dwa lata temu.
co ma odma do wycieków płynu?
Ciśnienie może być za duże.Warto wymienić korek zbiornika
Za bardzo nie wiem o co chodzi.
Korek trzyma dobrze.
Przy odkręcaniu ,na postoju i ciepłym silniku słychać ,jak przy odkręcaniu napoju gazowanego,czyli "psssssssssss"
#70
OFFLINE
Napisany 26 lutego 2016 - 22:21
Odmy ? , przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów , jakiejś dwa lata temu.
Za bardzo nie wiem o co chodzi.
Korek trzyma dobrze.
Przy odkręcaniu ,na postoju i ciepłym silniku słychać ,jak przy odkręcaniu napoju gazowanego,czyli "psssssssssss"
w zasadzie na dobrze nagrzanym silniku to powinno płyn wyrzucić ze zbiorniczka po szybkim odkręceniu.
Na początku popraw węże i może będzie dobrze. Może faktycznie się korek kończyć (od tego bym zaczął, nowy to sprawa kilkunastu złotych) i trzymać za duże ciśnienie albo może powoli UPG się kończyć (wersja pesymistyczna)
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#71
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2016 - 14:31
Witam.
Byłem dzisiaj u magika, i stwierdził ,że najpewniej będzie jak wymienię węże .Stwierdziłem ok ,wymieniamy, ale magik mówi że najlepiej będzie jak sam ich sobie poszukam .
Więc szukam,szukam i niem ma.
W sklepach nie osiągalne , ASO 150zł szt. dzwoniłem i tyle powiedzieli .
Więc szukam na Alledrogo,niby coś jest , ale do 2.6 jak na lekarstwo,patrzę po nr. kat i nie bardzo.
Zastanawiam się czy będzie pasować od omegi 2.5 lub 3.0 , ewentualnie od vectry.
W zasadzie musiałbym wymienić dwa przewody z tzw.szybkozłączką,bo na tych szybkozłączkach też się poci. Jeden wąż idzie od nagrzewnicy do elektrycznej pompki ,a drugi to chyba trójnik , i w zasadzie ten trójnik będzie prz*******ne wymienić .
Jak myślicie magik dobrze myśli.
#72
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2016 - 14:50
Jak myślicie magik dobrze myśli.
raczej nie, po co wymieniać węże skoro są dobre, jeżeli już to wymień cybanty, ale najpierw wymień korek jak radzą koledzy,bo przy dużym ciśnieniu rozerwie wąż lub puści w innym miejscu
#73
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2016 - 15:01
ok. wymienię najpierw korek.
Cybanty to znaczy te szybkozłączki, tak ?
Swoją drogą to można uciąć te szybkozłączki , i zastąpić je zwykłymi obejmami ?
#74
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2016 - 20:15
Po dzisiejszym dniu zauważyłem,że korek delikatnie przepuszcza.Słychać jakbyście powolutku odkręcali napój gazowany.
Wszystko zaobserwowałem po tym jak auto stało jakiejś dwie godziny po zgaszeniu,gdzie silnik był ciepły. To normalny objaw ?????
Sorry za takie pytania,ale kompletnie się na tym nie znam.
#75
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2016 - 21:17
kolego układ pracuje na 1,5 bara, ale nie więcej, i to więcej rozsadza węże
Edytowany przez robert514, 27 lutego 2016 - 21:18.
#76
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2016 - 21:44
, i to więcej rozsadza węże
co to znaczy ? Nie bij, wytłumacz
#77
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2016 - 22:50
, i to więcej rozsadza węże
co to znaczy ? Nie bij, wytłumacz
więcej jak 1,5 bara ciśnienia w układzie
#78
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2016 - 00:04
szybko złączki nowe w aso (a i tak nie ma pewności że nie będzie ciekło bo jedna strona zostanie stara) albo pogonić do kosza i założyć nowego parkera fi16mm ze zwykłą skręcaną opaską i po problemie, a ten wyciek przy pompce wymaga jedynie wyczyszczenia i nowej opaski, te sprężynowe nie są wieczne
i oczywiście korek też nowy
#79
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2016 - 11:19
ok. wymienię najpierw korek.
Cybanty to znaczy te szybkozłączki, tak ?
Swoją drogą to można uciąć te szybkozłączki , i zastąpić je zwykłymi obejmami ?
oczywiście że można. Sam u siebie tak zrobiłem
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#80
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2016 - 23:16

Jak ruszyć te złączki aby nic tam nie uszkodzić