Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z układem chłodzenia v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 07 lipca 2015 - 21:52

2.5V6 Mam pytanie, kiedy powinna załączać się el. pompka przy chłodnicy. Grzeje mi się cały układ niesamowicie z chłodnicą od góry do dołu włącznie w bardzo szybkim tempie. Nie wiem co jest grane, po prostu się szybko przegrzewa. Korek w wyrównawczym też chyba dobry. Nie da się pojechać dłużej niż 5 km i mało nie powysadza węży.

#62 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 08 lipca 2015 - 09:37

2.5V6 Kiedy i co załącza el. silniczek pompy wody? czy może jakiś czujnik, czy też razem z wentylatorami?

#63 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 lipca 2015 - 21:54

2.5V6 Kiedy i co załącza el. silniczek pompy wody? czy może jakiś czujnik, czy też razem z wentylatorami?

zapłon ale chyba jeszcze klimatyzacja -panel

#64 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 lipca 2015 - 15:05

kiedy powinna załączać się el. pompka przy chłodnicy


Z tego co pamiętam to po jeździe po zgaszeniu auta, albo podczas pracy wentylatora, jakoś tak to było, Tylko ta pod zbiorniczkiem na stałe chodzi.

Dodany obrazek


#65 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 lutego 2016 - 20:36

Witam.

Nie chcę zaczynać nowego tematu,więc piszę tu , jak co to sorki , ale dzisiaj zauważyłem,że mam lekki wyciek płynu chłodniczego przy górnym i dolnym wężu,oraz dodatkowo przy elektrycznej pompce obiegu pod zbiorniczkiem (widoczne na zdjęciu).

Przy pompce pojawiła się jakaś maż. Co to może oznaczać ??

Do mechaniora pojadę dopiero w poniedziałek.  Omega 2.6 V6  2001r.

 

Załączony plik  DSC_0331.JPG   25,12K   1 pobrań

 

Załączony plik  DSC_0332.JPG   26,04K   1 pobrań

 

Załączony plik  DSC_0334.JPG   24,27K   1 pobrań


Edytowany przez Adrian V6, 26 lutego 2016 - 20:37.


#66 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2016 - 21:05

Przy pompce pojawiła się jakaś maż. Co to może oznaczać ??

może oznaczać wzrost ciśnienia w układzie i puszcza w najsłabszych miejcach 



#67 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 lutego 2016 - 21:13

Odmy czysciles?

#68 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2016 - 21:35

co ma odma do wycieków płynu?

Ciśnienie może być za duże.Warto wymienić korek zbiornika


Edytowany przez machony79, 26 lutego 2016 - 21:37.


#69 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 lutego 2016 - 21:48

 Odmy ?  ,  przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów , jakiejś dwa lata temu.


co ma odma do wycieków płynu?

Ciśnienie może być za duże.Warto wymienić korek zbiornika

Za bardzo nie wiem o co chodzi.

 Korek trzyma dobrze.

Przy odkręcaniu ,na postoju i  ciepłym silniku  słychać ,jak przy odkręcaniu napoju gazowanego,czyli  "psssssssssss"



#70 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 lutego 2016 - 22:21

 Odmy ?  ,  przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów , jakiejś dwa lata temu.


Za bardzo nie wiem o co chodzi.

 Korek trzyma dobrze.

Przy odkręcaniu ,na postoju i  ciepłym silniku  słychać ,jak przy odkręcaniu napoju gazowanego,czyli  "psssssssssss"

w zasadzie na dobrze nagrzanym silniku to powinno płyn wyrzucić ze zbiorniczka po szybkim odkręceniu.

 

Na początku popraw węże i może będzie dobrze. Może faktycznie się korek kończyć (od tego bym zaczął, nowy to sprawa kilkunastu złotych) i trzymać za duże ciśnienie albo może powoli UPG się kończyć (wersja pesymistyczna)


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#71 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 lutego 2016 - 14:31

Witam.

Byłem dzisiaj  u magika, i stwierdził ,że najpewniej będzie jak wymienię węże .Stwierdziłem ok ,wymieniamy, ale magik mówi że najlepiej będzie jak sam ich sobie poszukam .

Więc szukam,szukam i  niem ma.

W sklepach nie osiągalne , ASO 150zł szt. dzwoniłem i tyle powiedzieli .

Więc szukam na Alledrogo,niby coś jest , ale do 2.6 jak na lekarstwo,patrzę po nr. kat i nie bardzo.

Zastanawiam się czy będzie pasować od omegi 2.5 lub 3.0 , ewentualnie od vectry.

W zasadzie musiałbym wymienić dwa przewody z tzw.szybkozłączką,bo na tych szybkozłączkach też się poci.  Jeden wąż idzie od nagrzewnicy do elektrycznej pompki ,a drugi to chyba trójnik , i w zasadzie ten trójnik będzie prz*******ne wymienić . 

                                                                           Jak myślicie magik dobrze myśli.



#72 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2016 - 14:50

Jak myślicie magik dobrze myśli.

raczej nie, po co wymieniać węże skoro są dobre, jeżeli już to wymień cybanty, ale najpierw wymień korek jak radzą koledzy,bo przy dużym ciśnieniu rozerwie wąż lub puści w innym miejscu 



#73 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 lutego 2016 - 15:01

ok. wymienię najpierw korek.

Cybanty to znaczy te szybkozłączki, tak ?

Swoją drogą to można uciąć te szybkozłączki ,  i zastąpić je zwykłymi obejmami ?



#74 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 lutego 2016 - 20:15

Po dzisiejszym dniu zauważyłem,że korek delikatnie przepuszcza.Słychać jakbyście powolutku odkręcali napój gazowany.

Wszystko zaobserwowałem po tym jak auto stało jakiejś dwie godziny po zgaszeniu,gdzie silnik był ciepły. To normalny objaw ?????

   Sorry za takie pytania,ale kompletnie się na tym nie znam.



#75 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2016 - 21:17

kolego układ pracuje na 1,5 bara, ale nie więcej, i to więcej rozsadza węże :)


Edytowany przez robert514, 27 lutego 2016 - 21:18.


#76 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 lutego 2016 - 21:44


, i to więcej rozsadza węże :)

 

co to  znaczy ?            Nie bij, wytłumacz :bangin:



#77 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lutego 2016 - 22:50

 

, i to więcej rozsadza węże :)

 

co to  znaczy ?            Nie bij, wytłumacz :bangin:

 

więcej jak 1,5 bara ciśnienia w układzie



#78 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2016 - 00:04

szybko złączki nowe w aso (a i tak nie ma pewności że nie będzie ciekło bo jedna strona zostanie stara) albo pogonić do kosza i założyć nowego parkera fi16mm ze zwykłą skręcaną opaską i po problemie, a ten wyciek przy pompce wymaga jedynie wyczyszczenia i nowej opaski, te sprężynowe nie są wieczne

i oczywiście korek też nowy



#79 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 lutego 2016 - 11:19

ok. wymienię najpierw korek.

Cybanty to znaczy te szybkozłączki, tak ?

Swoją drogą to można uciąć te szybkozłączki ,  i zastąpić je zwykłymi obejmami ?

oczywiście że można. Sam u siebie tak zrobiłem :)


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#80 OFFLINE   Adrian V6

Adrian V6

    Szczera Spowiedz

  • 88 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Częstochowa/Łobodno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 lutego 2016 - 23:16

Cd [quote name="smokebite" post="1199146" timestamp="1456654741"]oczywiście że można. Sam u siebie tak zrobiłem :)[/quote

Jak ruszyć te złączki aby nic tam nie uszkodzić